Viestin lähetti Senior
Ellet pannut merkille, kirjoitin mm ... "Eipä silti, minäkin uskon molempien pelaavan täällä." Mutta mitä näistä uskomuksista kinaamaan.
Niin, tarkoitin lähinnä että onko Salmelainen oikeasti odottamassa miljoonan taalan tarjousta Änäristä? En epäillyt sinun käsitystäsi missä hän pelaa.
Viestin lähetti Senior
Tieto vai arvaus? Toki Salmelaisella on jotakin käsitystä itselläänkin, mitä mahdollisesti tulevat tarjoamaan. Eikä edellinen ole arvaus. Hän on määritellyt etukäteen sopimuksen raamit, millä lähtee. Raamit ovat IFKn tiedossa. Tästä jos alat inttämään, Sulle on jo jaettu hopea. "Soppari pitää olla yksisuuntainen enkä lähde puolella millillä", kertoo hevosmiesten tietotoimisto.
Siis minkä helvetin takia alat taas vääntämään asiasta josta en ole inttänyt yhtään mitään? En tiedä mitä Salmelainen on sanonut, enkä koskaan ole väittänyt tietäväni.
Minun veikkaukseni (perustuen olemassa oleviin Oilerssien & muiden seurojen soppareihin sekä uuteen palkkasovun ensitietoihin) on että Salmelainen voi maksimissaan saada $750K per vuosi, mutta tätäkin epäilen. Esimerkkinä Jason Williams, Detroitissa 2-suunnan pahvi ja NHL palkka $425K.
Oilerssilla on Salmelaisen tasoisia kavereita kahteen kenttään joten pelkästään 1-suunnan soppari on kyllä aika kiven takana, saati sitten jos haetaan kovin suuria summia.
Itse en usko kummankaan toteutuvan.
Viestin lähetti Senior
Kaksi nimeltämainitsematonta Helsinkiläisseuran toimitusjohtajaa pitävät Salmelaisen lähtöä todennäköisempänä. Ettet kysy miksi, vastaan kaksi tietämääni: Rita on jo aikansa siellä tahkonnut ja hänestä ollaan sitä mieltä, että case on "nähty". Toinen on: Salmelaisesta pidetään persoonana enemmän.
Se ykköskierroksen varaus: vanha.
Noh, minä olen eri mieltä (jos tässä kohtaa ei huomioida miesten henk.koht. preferenssejä missä haluaa pelata).
Rita - helvetin hyvä viime kausi, maajoukkuepaikka ja pelityyli sopii paremmin kuin Salmelaisella NHL:ään. Puolustuspäässä parempi, huomattavasti isokokoisempi ja voimakkaampi ja parempi kulmavääntäjä. Hänelle annettiin jo 1-suunnan soppari Oilersista viime kaudella mutta lakko sotki tilanteen. Huomattavasti monipuolisempi kaveri kuin Salmelainen.
Ja ykköskierroksen varaus vaikuttaa aivan varmasti, NHL-jengit antavat näille jokaisen mahdollisuuden näyttää taitonsa koska muuten menee heidän omakin arvovalta jos menevät draftaamaan ykköskierroksella kaverin joka ei pelaa juuri yhtään peliä NHL:ssä. Ongelmahan on Oilersin koutsi MacTavish joka ei Ridalle antanut läheskään samaa näyttöpaikkaa kuin muille pelaajille, tätä on ihmetelty hyvinkin laajasti.