Viestin lähetti Svante
No minä yritän hillitä omia tunteitani.
Istun vastustajan jäähyaition takana joitakin rivejä ylemmäs.
Nylanderin saatua jäähyn alkoivat kaksi kaverusta huutelemaan Nylanderille. Kaverukset istuivat ensimmäisellä rivillä heti jäähyaition takana. Katsomon ja jäähyaition välissä ei ole mitään pleksiä. Kaverusten huutelusta kimpaantunut Nylander nousi äkkiä ylös, pyörähti ympäri ja iski kovalla iskulla toista kaveria mailalla käsivarteen. Tästä kimpaantuneena lyöty kaveri oli puolittain menossa jäähyaitioon selvittämään tilannetta Nylanderin kanssa, joka koko ajan itse "houkutteli" kaveria jäähyaitioon tappelemaan. Järjestymies (vanhempi) oli liian myöhässä eikä saanut mitään aikaan. Tilanne rauhoittui vasta kun toinen järjestymies ja poliisit tulivat paikalle ja ottivat kaverukset kuulusteluun jäähallin aulaan. Nylander jatkoi "houkuttelua" muitten katselijoiden kanssa pyytäen heitä tulemaan jäähyaitioon tappelemaan - kunnes istahti penkille rauhoittuen.
Samassa IFK teki tasoituksen.
Erätauolla jäähallin henkilökunta nosti kolme pleksipalaa suojaksi katsomon ja jäähyaition väliin.
Näin minä tilanteen näin.
Voin mainita, että tauolla eräs katselija ilmoitti, että kaverukset saivat mitä tilasivat ja piti kaverusten huutoja "järkevinä".
Tässä omien lasien läpi nähtynä.
Kyllä tämä Svanten selvitys vastaa samaa näkemystä, mitä omin silmin näin A5:sta. Varmistin vielä vaksilta erätauolla, että Nylanderia vastaan tehtiin rikosilmoitus. Nylander tuskin pelaa enää tällä kaudella sm-liigassa. Miehelle tulee pelikieltoa ja ehkä se helpottaa päätöstä siirtyä Ruotsiin pelaamaan.
Kärpät vei eka erää miten tahtoi, mutta toisessa erässä IFK:n fyysisyys toi otteen IFK:lle. Ensimmäinen Karalahden 2-minuuttinen ei ollut mielestäni jäähynarvoinen, mutta taas toinen selvä jäähyn paikka. IFK voitti matsin tahdolla ja asenteella, mutta kuten Cobol kirjoitti, joukkue on kädetön.