HIFK - Jokerit 24.2.2004 @ Helsingin jäähalli klo 18.30

  • 61 116
  • 533

Kadlec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK,
Oulunkylän Gnistan
Viestin lähetti GPR:
Kyllä on ajat muuttuneet. Tarkoitatko, että HIFK:n peli on aina perustunut luisteluun ja taitoon? Syntynyt -80 luvulla?
Ei missään nimessä vaan kovaan puhtaaseen fyysiseen pelaamiseen, vai väitätkö ettei ifk ollut fyysinen tänään??
Jopa Helenius sai hyvän pommin Häppölältä ja Jere oli niin kuin parhaimmillaan, kovia taklauksia ja hyvää puolustuspelaamista.
Eli alatko väittämään että ifk:on peli on ennen perustunut tappelemiseen??
Mielestäni tapella saa ja pitääkin mutta ei tällaisissa matsissa, näissä matseissa vastustajaa pitää ärsyttää niin että tällä menee hermot, aika hyvin onnistuttiin tänään mielestäni.

Onhan se kova jätkä se Valtonen lähti ihan mäiskimään puolustuskyvytöntä äijää niin sitä pitää ja näytti vielä kunnon urheilijamaista käytöstä huitomalla mailalla seinää, oi Tomek poika etkö sinä ikinä opi?

Viestin lähetti Pärde
Tajusiko sitten tunnepuuskan laannuttua, ettei tule pärjäämään Vertalalle ja päätti sitoa..?

Nojoo kyllä muakin pelottais kun 88 kiloa hyökkää kimppuun ja itse olisin tollanen 100 kilonen ruipelo kun Lamberg.
Niin näit varmaan väärin, sillä ei se Lamberg pelaa sellasessa mustavalkoraita paidassa että kyllä siinä mielestäni ne tuomarit sito.
No mutta ihan sama mua ei se tilanne jäänyt sitten pahemmin mietityttämään.
Ei tässä muuta sitten kun että hyvä näin ja samanlaista pelii sitte perjantaina.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
STT:n Uutisia:

"Helsingin IFK on voittanut Stadin herruuden kaudella 2003-2004. Juuri päättyneessä ottelussa kunniakkaalla Nordenskjöldinkadun hallissa IFK voitti rakkaan kilpakumppaninsa selvin luvuin 4-0.

Ottelun alkaessa tupa oli täysi ja tunnelma katossa. Ottelun alkuminuutit antoivat odottaa varsinaista spektaakkelia. Haaveet siitä kaatuivat kuitenkin jo viiden minuutin pelin jälkeen kun peli oli 2-0 Kimmo Kuhdan ja Timo Pärssisen maaleilla. Erän lopulla Lubomir Hurtaj osoitti paikkansa petomiehistössä runnomalla IFK:n kolmannen maalin. Jokerit oli lyöty.

Toisen erän näyttävimmästä tapahtumasta vastasi Jokereiden Tomek Valtonen, joka oli jo ottelun alkuhetkiltä lähtien käynyt kuumana etsien vain tappelukaveria. Varsinaista tappelukaveria ei löytynyt nytkään Kim Hirschovitsin kylmän rauhallisesti antaessa Valtosen riehua itsensä suihkuun. Kulunutta fraasia käyttäen: tyhmä, tyhmempi, Valtonen. Varsinaisena syynä suihkutuomioon erikoisesti tuominnut Jari Levonen piti väkivaltaisuutta ja epäurheilijamaista käytöstä. Kieltämättä mailan paiskominen pleksiin ja poistumiskäytävään seinään ei osoita kypsän urheilijan käytöstä.

Kolmanteen erään HIFK lähti perinteisesti jarru ja pakki päällä HIFK:n valmentajalle Hannu Aravirralle tyypillisellä tavalla. Hänen luomansa taktiikka, joka kulkee nimellä ”peruutetaan-ja-odotetaan-kunnes-naapuri-tekee-maalit” ei kuitenkaan onnistunut tänään. Suurimpana syynä siihen oli Jokereiden onnistunut painostamisen unohtaminen ja oman hyökkäyspelinsä tärväys. HIFK:n neljäs ja uransa ensimmäinen liigamaali merkittiin sitten Jermu Porthenin nimiin.

Kotijoukkueen pelin sielu oli jälleen ykkösketju Timo Pärssinen – Brett Harkins – Kimmo Kuhta, joka pyöritti peliä melko suvereenisti kentällä ollessaan. Etenkin Pärssinen oli mainiossa pelivireessä ja palkittiin ansaitusti tähdistössä. Kakkosketjuun pelikiellossa olleen Roman Vopatin tilalle nostetun Mikko Laineen peli yhdessä Hurtaj´n ja Toni Häppölän kanssa loi useita vaarallisia tilanteita Jokereiden maalille, joskin he olivat eniten myös vaikeuksissa omassa päädyssään. Hirschovitsin johtama ketju Turo Järvisen ja Joonas Vihkon karvasi tehokkaasti ja kykeni rikkomaan Jokereiden peliä. Nuorten Porthenin, Arttu Luttisen ja Juha Fagerstedtin ketju täytti hyvin paikkansa. HIFK:n puolustus pelasi maltillisesti Jere Karalahden johdolla ja ilman maalivahtia.

Jokereiden pelaajista voidaan mainita pelin aloittanut maalivahti Pasi-mulle-menee-kaikki-Häkkinen, Sami-olen-joukkueen-maskotti-Helenius ja erityisesti kunnostautunut Tomek-äly-hoi-älä-jätä-Valtonen.

- Stadin Tietotoimisto STT -
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti Kadlec
Mielestäni tapella saa ja pitääkin mutta ei tällaisissa matsissa, näissä matseissa vastustajaa pitää ärsyttää niin että tällä menee hermot, aika hyvin onnistuttiin tänään mielestäni.
Ikävää, että IFK:n joukkueen lisäksi moni fanikin on sisäistänyt tämän ennen niin halveksitun tyylin. Tyylin, joka on erityisen kovassa huudossa ns. rottien keskuudessa. Ärsytetään ja tökitään niin helvetisti, mutta tappeluihin ei lähdetä.

Cairnsilta olisi hauska kuulla kuinka hienosti Kimi hoiti tehtävänsä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Mikä mätää Jokerit?

Viestin lähetti Owen
Ja tämä ei ole kuitti, vaan olen ihan oikeesti ihmeissäni mikä on vialla Jokereilla?


Jokusen Jokeripelin nähneenä ei ällistymiseen asti ihmettele tämän hetken peliään. Jokerit oli, varsinkin syyskauden loppupuolella ja kotonaan, hiton hyvä. Toistaiseksi uskon siihen, että tällä hetkellä siellä on ''normaali huono vaihe'' menossa. Sellaisia on ollut kait kaikilla seuroilla tälläkin kaudella. Kenellä pidempiä ja kenellä lyhyempiä. Ihmisen muisti vain on lyhyt. Jaksan vielä uskoa, että Jortsulla on sanansa sanottavana keväällä. Tämän hetken rämpimisellään ei ole isoa tekemistä, kun runkosarjan päätyttyä pisteet nollataan. Sitten käynnistyy Pelit. Niistä Jortsulla on, käytettävissä olevasta materiaalista riippumatta, suhteellisen mykistävät näytöt.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Aivan. Oliko se muuten IFK:n videoryhmä, joka juoksi vähän ajan päästä Tomekin perään kameroineen?

Taisi kuule olla toinen linjatuomari, joka seurasi Tomekin menoa siihen asti, kunnes mies kääntyi pukukopin käytävälle.
Mutta kuten sanoin Tomek kärsi kyllä oikeusmurhan itse tuomiossa. 5 minuuttia nuhjaamisesta oli täysin naurettava rangaistus. Tomek oli hieman aloitteellisempi, mutta ei yhtään lyöntiä kummaltakaan, eikä se Hirso siinä yhtään perääntynyt, Tomek pikemminkin työnsi edellään. Kakkonen kummallekin olisi ollut oikeampi rangaistus.

Ja Cobol muuten, IFK kepitti Jokerit fyysisessä pelissä 100-0. Jere kaatoi vihollisia enemmän kuin kaikki Jokeripelaajat yhteensä. Ja muuten huomasitko kuinka avojäällä voi ottaa puhtaasti ja kovaa, kysy vaikka siltä teidän ruotsalaiselta neloskentän vahvistukselta.

Edit: lisäys ystävälleni Cobolille
 
Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Re: Stadin Ykköset 2003-2004

Viestin lähetti cobol
Miten nämä seliseliselit alkavatkin kuullostaa niin tutuilta - kaudesta toiseen.

Jep, olisi pitänyt vain kirjoittaa 4-0. Stadin Ykköset!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti cobol
Aivan. Oliko se muuten IFK:n videoryhmä, joka juoksi vähän ajan päästä Tomekin perään kameroineen?

Toivottavasti, yritettiin saada hauskuutusvideoa. Narrit kun meitä näin naurattaa. Lisää Heleniuksia ja Valtosia narreille!
 

Kadlec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK,
Oulunkylän Gnistan
Ikävää, että IFK:n joukkueen lisäksi moni fanikin on sisäistänyt tämän ennen niin halveksitun tyylin. Tyylin, joka on erityisen kovassa huudossa ns. rottien keskuudessa. Ärsytetään ja tökitään niin helvetisti, mutta tappeluihin ei lähdetä.

Toki tapella saa niin kuin sanoin, en toki halua että ifk:oosta tulee mikään kahvara, siis tappara.
Mutta tärkeet pelit lähestyy ja silloin en halua nähdä jälleen kerran näitä tappeluja missä ifk:oo jollain kummalla tavalla saa enemmän minuuttia kuin vastustaja.
Esimerkiksi jos Vopat tappelee pleijareissa viime minuteilla ja tilanne on 1-1, niin varmasti tuomari keksii jonkun pienen ylimääräsen jäähyn Vopille joka koituu ifkin kohtaloksi.
EN MISSÄÄN NIMESSÄ VASTUSTA TAPPELEMISTA, mutta se aggressiivisuus pitää purkaa oikealla hetkellä, huono esimerkki tästä oli Tomekin temppu tänään....
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Isaksson
Taisi kuule olla toinen linjatuomari, joka seurasi Tomekin menoa siihen asti, kunnes mies kääntyi pukukopin käytävälle.
Mutta kuten sanoin Tomek kärsi kyllä oikeusmurhan itse tuomiossa. 5 minuuttia nuhjaamisesta oli täysin naurettava rangaistus.

Kyllä vain. Mitään siinä ei tapahtunut eikä jäähyjä olisi pitänyt antaa lainkaan. Onneksi Tomek pelaa Tapparaa vastaan - ellei joku toimita videonauhaa Tomekin poistumisesta SM-liigalle ja sitä kautta Muukkoselle. Kyllä sieltä arvotaan vähintään yksi ottelu.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti cobol
Kyllä vain. Mitään siinä ei tapahtunut eikä jäähyjä olisi pitänyt antaa lainkaan. Onneksi Tomek pelaa Tapparaa vastaan - ellei joku toimita videonauhaa Tomekin poistumisesta SM-liigalle ja sitä kautta Muukkoselle. Kyllä sieltä arvotaan vähintään yksi ottelu.

Mailalla pleksiin huitomisesta kaksi peliä on standardi. Sen sai Jan Caloun IFK-kaudellaan vastaavasta tempusta.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tomek on syötävän söpö, kun se suuttuu, mutta hellyyttävän liikkis kontatessaan kummimattoon kompastuneena suihkuun - eikä edes maila särkynyt kuperkeikassa - onneksi.

Jäähallin vahtimestari taasen kertoi, että Vertala kaipailee yhä kadonnutta alasuojaansa jäähyboksissa. Ei näet ilkeä ilman poistua sieltä ennen kuin valot sammutetaan. Muut varusteet kyllä toimitettiin aitioon "hanskaamisen" jälkeen.

Ainiin, Jokerit täytti täysin odotukset ollen sysipaska. Kyllä sitä nyt kelpaa paukutella loppuviikon HIFK:n logoilla varustettuja heskeleitä - sano.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Kadlec
Nojoo kyllä muakin pelottais kun 88 kiloa hyökkää kimppuun ja itse olisin tollanen 100 kilonen ruipelo kun Lamberg.
Niin näit varmaan väärin, sillä ei se Lamberg pelaa sellasessa mustavalkoraita paidassa että kyllä siinä mielestäni ne tuomarit sito.

Painoako siinä tappelussa mittaillaan? Kyllä itse kehtaisin väittää, että siinä on "tekniikallakin" osansa. Ts. miten niitä käsiään käyttelee. Ja siinä uskoisin Vertalan olevan edellä.

Yhtään iskua ei tuossa mittelössä vaihdettu, joten kyllä minä laskisin tapahtuneen nimenomaan sitomiseksi. Ehkä sinä sitten ajattelet toisin.

Voi olla, että olen väärässä. Joku syy kuitenkin Lambergin tappelemattomuudelle oli, ja itse epäilin sen johtuvan tästä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Isaksson

Mutta kuten sanoin Tomek kärsi kyllä oikeusmurhan itse tuomiossa. 5 minuuttia nuhjaamisesta oli täysin naurettava rangaistus. Tomek oli hieman aloitteellisempi, mutta ei yhtään lyöntiä kummaltakaan, eikä se Hirso siinä yhtään perääntynyt, Tomek pikemminkin työnsi edellään. Kakkonen kummallekin olisi ollut oikeampi rangaistus.

Aivan totta, nolo suoritus Tomekilta, vaikka päällään seisoisi ja kuinka yrittäisi selittää. Hirsohan ei ole varsinainen mittari. Mutta näin käy aina aktiivisille hyökkääjille, sen tietävät monet muutkin. Silmitön hyökkäys on eri asia kuin tappelu. Ja ei niillä mitään uhreja tai osumia koskaan saada. Toisin kuin turkulaiset, tänään ei menty pakoon kuitenkaan kumminkaan päin. Hyvä näin.

Jos joku urpo näki jokerit tänään fyysisempänä, niin otan osaa, olet puupääfani, jonkalaisia on jokaisella joukkueella ja lisäksi olet loistava syy lisää olla käymättä ns. fanisaiteilla. Kuka perustaisi kiekkosaitin? Heh, iso hjyymiö, tämähän on oikeasti iloinen asia, niin iloinen että kaikki sedät, minä mukaanlukien, kiristelevät täällä kuuluvasti hampaitaan. Ja siiten vielä ihmetellään, että miksi kiekko ei kiinnosta suurta yleisöä? Kuka sinne uskaltaa mennä, kun naapurin markkinointipäällikkö vetää communicaattorilla päähän suuttuessaan tomekin tai jeren tuomiosta. Jessus, täyttä maailmanlopun meininkiä sanan positiivisessa mielessä :)

Taklauksista komeimmat esittivät Jere ja Häppölä! Ja varmuuden vuoksi Häbä ja Jere taklasivat Jokereista erityisesti Pesosta, Kankaanperää ja jopa Isoa-Samia. Matsissa HIFK oli kiekkoilullisestikin tänään selvästi parempi ja ansaitsi voittonsa. Edellinen lause sisältää kaikessa kuivuudessaan olennaisen.

Mutta setien länkätys jatkukoon vaan, pojat kuitenkin pelaavat ja tietävät.
 

GPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ässät, HIFK, Blues (pääkaupunkiseudun jou
Re: Re: Re: Re: Re: Stadin Ykköset 2003-2004

Viestin lähetti Rebel
Jep, olisi pitänyt vain kirjoittaa 4-0. Stadin Ykköset!

Sinäpä sen sanoit! Tulee ihan viime kevät mieleen. Kiitos Jokerit!
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Viestin lähetti Rebel
Mailalla pleksiin huitomisesta kaksi peliä on standardi. Sen sai Jan Caloun IFK-kaudellaan vastaavasta tempusta.

Joo ja polvitaklauksesta kymmenen peliä...:)

Ja kun on Jokeri- pelaaja ja HIFK vastassa tulee varmasti ~kolme-viisi peliä...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Isaksson
Ja Cobol muuten, IFK kepitti Jokerit fyysisessä pelissä 100-0. Jere kaatoi vihollisia enemmän kuin kaikki Jokeripelaajat yhteensä. Ja muuten huomasitko kuinka avojäällä voi ottaa puhtaasti ja kovaa, kysy vaikka siltä teidän ruotsalaiselta neloskentän vahvistukselta.

Ihan turha lisäys minulle, sillä kirjoitin lähes saman tekstin samalla ajatuksella tähän ketjuun jokunen minuutti ottelun päätyttyä. Luetaan sitä ketjua -:) Ei ole vaikea tunnustaa, että IFK oli kaikessa kilometrin edellä. Vituttaahan se kuin pientä oravaa, mutta minkäs teet.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parhaita pelejä mitä olen IFKn kotiluolassa tällä kaudella nähnyt. Fyysistä, taidokasta ja viihdyttävää. Jatkuu samalla tavalla niin mennään vielä pitkälle.
 

GPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ässät, HIFK, Blues (pääkaupunkiseudun jou
Viestin lähetti JHag
Aivan totta, nolo suoritus Tomekilta, vaikka päällään seisoisi ja kuinka yrittäisi selittää. Hirsohan ei ole varsinainen mittari. Mutta näin käy aina aktiivisille hyökkääjille, sen tietävät monet muutkin. Silmitön hyökkäys on eri asia kuin tappelu. Ja ei niillä mitään uhreja tai osumia koskaan saada. Toisin kuin turkulaiset, tänään ei menty pakoon kuitenkaan kumminkaan päin. Hyvä näin.


Seli-seli-seli! Kyllähän Tomek tuli päälle kuin höyryjuna, mutta Hirso peruutteli oman vaihtoaitionsa eteen yrittäen päästä kuin rotta loukusta. Eikö tossa tilanteessa menty Hirson toimesta pakoon? Taas... Jos tossa tilanteessa olisi ollut halukkuutta matsiin molemmilla, linjatuomarit eivät olisi pystyneet mitenkään estelemään. Hyvä Tomek!

Taklauspelissä HIFK oli fyysisempi. Jeren pommi oli hieno. Ja se Jokeri pelaaja joka antoi sen syötön sais kyllä katsoa myös peiliin. Sen näki kaksi sekuntia ennen osumaa, että kohta jysähtää. Puhukaa siellä kentällä!

Katsomossa oli muuten pari kaveria tullut tsekeistä asti katsomaan peliä ja jutustelin heidän kanssaan hetken. Hurtaj ja Vopat heitä tietysti lähinnä kiinnosti. Kehuivat myös tunnelmaa ja olivat haltioissaan pelin fyysisyydestä. Respektiä siis sm-liigalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadin Ykköset 2003-2004

Viestin lähetti GPR
Get a life!

Kyllä on elämä tylsää, jos jaksaa lukea toisten jatkoaikalaisen "profiilia" läpi.

Tiedätkö sä minkä väriset sukat mulla on jalassa? Entäs missä mä olen töissä? Millä autolla mä ajan?

Koita nyt keksiä jotain muuta. Kevät tulee. Aurinko paistaa. Nauti elämästä!

Vaikkei tämä mulle ollutkaan suunnattu, oli pakko tulla vastaamaan narritorspolle. Käsität ehkä (ehkä et), ettei teikäläisen profiilia tartte mennä kurkkimaan, riittää kun vilkaisee nimimerkkisi alle, josta paljastuu "suosikkiseuroja" melkoisesti. Joko meni jakeluun? Ja tuosta allekirjoituksen (se löytyy sieltä viestiesi perästä, you know?) typerästä hymiöstä, sekä juttujen tasosta päätellen tässä voisi jälleen olla kyseessä surullisenkuuluisan Waverunnerin/DefJamin alter ego. Tai sitten näitä yhtä surkeita tapauksia vain sattuu olemaan hieman tavallista enemmän pelleleirissä. Mutta hei, kevät tulee, aurinko paistaa, nauti elämästä ja muistele vaikka viime kauden pudotuspelejä, koska ei taida muualta lohtua löytyäkään tähän hätään.
 

Jindebyne

Jäsen
Olipahan tänään Jokerit HUONO. Tuo kuvastaa ottelua aika hyvin, HIFK on vaikeampiakin otteluita tällä kaudella pelannut.

Mutta sääli on sairautta, sillon kun naapurilla menee huonosti on se pakko hyödyntää ja tänään narripakasta pari korttia sekosikin täydellisesti.

Tomekin kohtaus oli lähinnä säälittävännäköistä, onkohan Hirso vieläkään pystynyt pyyhkimään Tomekin kuolaa pleksistään? Toivottavasti oli Kiva-Harrilla kamerapuhelimessa akut ladattu, jotta voidaan lähettää Polskin sekoilut Muukkoselle.

Totta puhuen en ole elämäni aikana nähnyt paikanpäällä noin huonoa Jokeriporukkaa kun tänään.

Voidaan puhua rutiinivoitosta 4-0, Stadin Ykköset kiittää.

3-3-2
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Trancezz
Tomekin kohtaus oli lähinnä säälittävännäköistä.

Eihän tällaisiin pitäisi tarttua, mutta oikein Tomek toimi. Juuri kuten pitää toimia kun rotta hakkaa Metroa koko ajan mailallaan. Täydet pisteet siitä Tomekille! Se ei ollut Tomekin vika, että Hirso peruutteli tai linjurit tuli väliin. IFK:n osalta näitä "kaveria ei jätetä" juttuja ei hoideta, joten ymmärrän asiantuntemattomuutesi. Saat sen anteeksi tällä kertaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
...ymmärrän asiantuntemattomuutesi. Saat sen anteeksi tällä kertaa.

Heh, onneksi täällä häärää iloinen setä cobol kaitsemassa meitä kuolaavia idiootteja, kun näpyttelemme tänne ihan mitä se sylki suuhun/näppikselle tuo. Vituttaishan se lueskella pelkkiä asiantuntemattomia amatöörikommentteja.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Olihan taas sopivat tuomiot ifk:lle ja minä toivon, että Tomekki saa oikein pitkän pelikiellon, että saadaan kunnolla nauraa taas sm-liigalle.

Levonen, oikea mies (lue neiti) tuomitsemaan sm-liigaa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Täydet pisteet siitä Tomekille!

Tomek kävisi edelleen ''minun'' IFKiini heittämällä. Tunnetta hulluuteen saakka. Tervetuloa. Jokerit tarvitsee tällä hetkellä ''raivoa'', jota Tomek orastavasti esitti. Toivottavasti sai siitä edes kehut.

(ps cobol kerro sitten, kun olet nähnyt uuden allekirjoitukseni, niin voin poistaa sen ''nähtynä'')
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös