HIFK - Jokerit 13.11.2003 Klo 18.30

  • 32 877
  • 355

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dude
Kaksi sanaa: Tee läksysi.
Eikös tuossa ollut jo neljä?

Mitä itse peliin tulee, niin vielähän tässä joutuu jännittämään sitä, kuinka paljon Ilves ottaa tiistaina IFK:lta kuokkaan. Sitten vasta voi täysipainoisesti alkaa keskittymään Jokeri-peliin.

Muuten, tämä tamperelaisten vahva läsnäolo tässä ketjussa aiheuttaa turhaa lähentymistä HIFK:n ja Jokereiden fanien keskuudessa, kun taistelu alkaa täällä muodostumaan akselille Manse-Stadi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Ikijokeri
Niin, luulenpa, että syy on sivistyksessä, tai oikeastaan sen puutteessa. Sivistyneet ihmisethän tunnetusti löytävät tiensä ennemmin meidän lähes uutuuttaan hohtavalle, jopa sporalinjojen alueella olevalle Hartwall Areenalle, jota tuttavallisemmin Jaffalaksikin on kutsuttu.
Liekkö te sitten seillä Tampereella olette tottuneet hiukan kurjempiin oloihin, mitä me täällä Stadin sydämessä, Ilmalassa -;)
Kyllä. Sivistyneenä ihmisenä löysin tieni tuohon halliin Jarren konserttia katsomaan. Ei voi kieltää, etteikö olisi ollut näyttävä show. Olen ollut samaisessa hallissa myös salibandyn MM-finaalia katsomassa. Täytyy myöntää, etten ole koskaan kokenut vastaavaa tunnelmaa yhdessäkään urheilutapahtumassa. Olen ollut myös pelaamassa jääkiekkoa samassa hallissa. Se oli ihan hauskaa, vaikka katsojia olisikin voinut olla enemmän. Jääkiekon MM-kisojakin pääsin katsomaan, kun liput tulivat firman kautta ja maksumieskin oli mukana varmistamassa, ettei meillä pääse jano yllättämään. Sitten olen ollut katsomassa siellä myös yhtä liigapeliä. Minulla oli aitiossa suhteellisen kivaa, koska tarjoilu pelasi ihan siedettävästi. Tai no, itsehän jouduin ruokani lautaselle lappamaan ja olueni jääkaapista noutamaan.

Olen edelleen valmis vierailemaan hallissanne, jos:

a) Siellä esiintyy kovan luokan artisti/yhtye
b) Suomi pelaa salibandyn MM-finaalissa
c) Minua pyydetään pelaamaan siellä kiekkoa
d) Saan ilmaisen lipun MM-peliin
e) Joku tarjoaa minulle liigapelin aitiossa tarjoiluineen

Mutta en aio muuten vapaaehtoisesti kantaa rahojani sinne, koska liigapelin seuraaminen Jaffalassa on äärettömän tylsää, ellei ole humalassa. Minä uskoin kerrasta. Tutut ovat vahvistaneet näkemykseni. Onhan se jumbotron (?) iso ja ovathan ne vilkkuvalot rappusissa hupaisia. Hallikin on ihan siisti ja palveluita on riittävästi. Se, mikä jää puuttumaan, on tunnelma. Se on valitettavasti myös se syy, miksi käyn liigapelejä katsomassa. Valitettavaa siis Hjalliksen kannalta siksi, että tunnelmaa hän ei halliin pysty ostamaan.

Siksi siis DDR-halliin. Onhan kokoontumisen tynkää Hadankassa ennen peliä, onhan?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti cobol
Ei kannata alkaa provoamaan, jos provot loppuvat noin pahasti kesken -:) Hauskaa illan jatkoa, holhokki!

A) En provonnut.
B) En jaksa alkaa vääntämään ihmisen kanssa, joka ollessaan väärässä vaihtaa aihetta.

En ole sinun holhokkisi.. POJU!
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Ossi


Siksi siis DDR-halliin. Onhan kokoontumisen tynkää Hadankassa ennen peliä, onhan?

On.

Keskustellaan lisää siitä Jarresta.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti JanJ
Te puhutte siellä, minne muut eivät tule.

Eli olemme elitistinen joukkio.
Valinnanvapaus vallitsee. Omalla palstalla on enemmän juttua ja aivan uskomatonta RAIMOn palvontaa. Ei se teitä kuitenkaan kiinnostaisi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ossi
Mutta en aio muuten vapaaehtoisesti kantaa rahojani sinne, koska liigapelin seuraaminen Jaffalassa on äärettömän tylsää, ellei ole humalassa. Minä uskoin kerrasta.

No nythän naapuri saa vahvistusta Hervannan lähiön lisäksi myös näköjään Kuralasta. Hieno homma - jatkakaa samaan malliin! Sitten kun tämä ainoa SM-liigan jääkiekko-ottelu Jokereiden ja HIFK:n välillä on pelattu, aloitat varmaan uuden ottelun odottamisen? Oli muuten Hervannan hallin lisäksi hiljaista Kuralankin hallissa. Mitä nyt vähän kuraa juoneet aikamiespojat kyselivät toisiltaan, että jokos se päättyi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti dude
A) En provonnut.
B) En jaksa alkaa vääntämään ihmisen kanssa, joka ollessaan väärässä vaihtaa aihetta.

En niin yhtään provonnut, et todellakaan! Kuis minä niin väärin tämän Duden tekstin ymmärsinkään:

"Se näkyy siten, että on olemassa intohimoisia kiekkoihmisiä, jotka kannattavat perinteisiä kiekkojoukkueita kuten Ilvestä, Tapparaa, HIFK:ta ja toivovat joukkueensa pelaavan sillä tavalla kuten perinteet velvoittavat. Sitten on olemassa niitä lähiökylissä asuvia juntteja, jotka eivät ymmärrä jääkiekosta mitään, mutta käyvät katsomassa prameassa hallissa jääkiekkojoukkuetta, joka pelaa miten sattuu.."

Ja kun pikkaisen laittaa takaisin, Dude suuttuu ja ottaa tosissaan. Ai, ai, ai. Tosikko?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti cobol
No nythän naapuri saa vahvistusta Hervannan lähiön lisäksi myös näköjään Kuralasta. Hieno homma - jatkakaa samaan malliin! Sitten kun tämä ainoa SM-liigan jääkiekko-ottelu Jokereiden ja HIFK:n välillä on pelattu, aloitat varmaan uuden ottelun odottamisen?
Kurala... se on Turussa. Olen kyllä asunut siellä pitkän tovin, mutta en muista, että siellä olisi halli. Ehkä se on rakennettu sinne sen jälkeen, kun pääsin sieltä pois. Pitää varmaan kaivaa google esille, ettei jää vaivaamaan tuo yksityiskohta. Onko tuolla hallilla mahdollisesti virallisempaa nimeä? Helpottaa nimittäin hakua.

Ottelun jälkeen ajattelin kyllä palata kotiin ilman suunnitelmaa seuraavasta pelistä. Työpäivä ja kaikkea perjantaina. Voin tietysti välittää sinulle vaikka yksityisviestinä suunnitelmani, jos ne sinua noin paljon kiinnostavat.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti cobol
Tosikko?

En.

En vain pidä ihmisistä, jotka huomattuaan olleensa väärässä vaihtavat aihetta. Sinä teet juuri noin jokaisella keskustelupalstalla ja jokaisessa väittelyssä. Olisit kerrankin kuin mies ja myöntäisit olleesi väärässä. Tai olisit edes hiljaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti cobol
Oli muuten Hervannan hallin lisäksi hiljaista Kuralankin hallissa.

Hervannan jäähallissa on pääsääntöisesti joka päivä ääntä. Jääkiekosta ja muista jääurheilulajeista nauttivien lasten ääniä. Sitä oikeaa urheilun riemua, eikä mitään rahanperässä juoksevien liigahakkaajien "pelataan niin kauan kun on kivaa"-paskaa.

Tampereen jäähalliasiaan ei cobolille voi sanoa mitään muuta kuin: Tee läksysi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ossi
Kurala... se on Turussa. Olen kyllä asunut siellä pitkän tovin, mutta en muista, että siellä olisi halli.

Kyllä sulla on paljon oppimista vielä Hämeenlinnastakin. Aloita vaikkapa Hämeenlinnan kaupungista (www.hameenlinna.fi) ja valitse seuraavaksi Alue-valikosta Kurala.
 
Hienoa nähdä, että Palstan taas toimiessa ja maaottelutauon päättyessä kirjoittajat ovat teroittaneet virtuaalikynsiään. Muuten luonnollisesti kannustamme värikkääseen ja rikkaaseen kirjoitustyyliin, mutta muistutamme Sääntökohdassa 8 kiellettyyn ''älä mene henkilökohtaisuuksiin'' -periaatteesta sekä kohdassa 9 kantaaottavasta ''älä provoa naapurisi ketjussa'' -pyynnöstä. Pidetään keskustelu itse pelissä, lajissa tai edes löyhästi sidonnaisena aiheeseen, niin kaikki viihtyvät paremmin ilman ilkeitä penaltteja.

Alati yhteistyötä korostavat

Moderaattorit
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti dude
En.

En vain pidä ihmisistä, jotka huomattuaan olleensa väärässä vaihtavat aihetta. Sinä teet juuri noin jokaisella keskustelupalstalla ja jokaisessa väittelyssä. Olisit kerrankin kuin mies ja myöntäisit olleesi väärässä. Tai olisit edes hiljaa.

Anteeksi, mutta missä tein väärin kun vastasin provoosi (jonka dokumentoin lainauksellasi)? Oliko se väärin, että vastasin? Missä ylipäätään olen tässä tosissani jotain väittänyt, jossa voisin olla oikeassa tai väärässä? Haloo -:)
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti cobol
Anteeksi, mutta missä tein väärin kun vastasin provoosi (jonka dokumentoin lainauksellasi)? Oliko se väärin, että vastasin? Missä ylipäätään olen tässä tosissani jotain väittänyt, jossa voisin olla oikeassa tai väärässä? Haloo -:)

Minä ihmettelin, miksi sinä hiillyit siitä kun kehtasin väittää jotain säälittävää Espoo Blegin kannattajaa perinteitä arvostamattomaksi tyypiksi ja sitten sinä vedit hatusta jonkun vailla minkäänlaisia faktatietoja olevan halli-provon, joka on niin väsynyt, ettei ole tosikaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti cobol
Kyllä sulla on paljon oppimista vielä Hämeenlinnastakin. Aloita vaikkapa Hämeenlinnan kaupungista (www.hameenlinna.fi) ja valitse seuraavaksi Alue-valikosta Kurala.
Olkoot sitten lieventävä asianhaara se, että Hämeenlinnan vuosistani on vielä enemmän aikaa kuin Turun vuosista. Muistaakseni profiilissani lukee ihan avoimesti, että asuinpaikkani on Tampere. Lähin jäähalli kotoani on legendaarinen Hakametsä, joka on kävelymatkan päässä.

Ja jotten saisi tukkapöllyä moderaattoreilta, sanon pari sanaa itse ottelustakin. Erityisesti minua kiinnostaa akseli Pärssinen-Harkins. Pärähän kiinnostaa entisenä kerholaisena muutenkin kuin pistepörssin kärkenä. Harkins pitää taas nähdä livenä, että saa kunnon käsityksen hänen pelistään. Telkkarista ei oikein pysty kaikkea näkemään. Onpahan sitten paluumatkalla väiteltävää raimolaisten kanssa, että kumpi on jäätävämpi, Raimo vai Brett.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti dude
Minä ihmettelin, miksi sinä hiillyit siitä kun kehtasin väittää jotain säälittävää Espoo Blegin kannattajaa perinteitä arvostamattomaksi tyypiksi ja sitten sinä vedit hatusta jonkun vailla minkäänlaisia faktatietoja olevan halli-provon, joka on niin väsynyt, ettei ole tosikaan.

No, minä taas en pitänyt lainkaan siitä, että sotket kaiken maailman asiat tähän Jokereiden ja HIFK:n väliseen otteluketjuun. Ja kun tämä ketju koskee nimenomaan Jokereita ja HIFK:ta, luulin tietysti sinun pysyvän ketjun aiheessa. Ja ymmärsin sinun provoavan Ilman hallista eli Ilmalan hallista. Josta tietenkin pistin ensimmäisen mieleeni tulevan vastaprovon. Ja dude, en varmasti tosissani sitäkään. Mutta sinä siis kirjoitteletkin tässä ketjussa jostain aivan muusta. Espoosta ja sellaisista. Minä siis olin siinä väärässä, että luulin sinun kirjoittavan ketjun aiheeseen kuuluvasta asiasta provossasi.

Koita nyt hyvä mies pysyä jatkossa ketjun aiheessa ja asiassa paremmin. Pysyy tällaiset vanhuksetkin jotenkin mukana.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti cobol
No, minä taas en pitänyt lainkaan siitä, että sotket kaiken maailman asiat tähän Jokereiden ja HIFK:n väliseen otteluketjuun.

Enkä minä pidä siitä, että joku espoolaisteini, jota otsikon ottelun kiinnostaa saman verran kuin kiviä, tulee vinkumaan jostain Ilveksen perinteistä. Vikahan ei siis ollut sinun, joten en ymmärrä miksi hyökkäsit sinne väliin. Mutta antaa olla.


Koita hyvä mies pysyä jatkossa katjun aiheessa ja asiassa paremmin.

No puhutaan sitten siitä varsinaisesta ottelusta. Eniten itse matsissa kiinnostaa Warriner ja Metropolit. Jälkimmäisen olen nähnyt kerran Tampereella ja täyty myöntää, että oli aika huikea äijä. Ja tietysti Jortikkaa ja sen touhuja on aina ilo seurata.

HIFK on nähty kahdesti, ei siinä ole enää mitään uutta, vaikka jaksan ihmetellä fanien Spanhel-dissausta. Karalahdelta en toivo näkeväni vastaavanlaisia pimahduksia kuin Tappara-HIFK-matsissa enkä samanlaisia polvitaklauksia kuin se tämänpäiväinen Tsekki-matsissa. Harkins on RAIMO:on verrattuna ihan nolla, joten sitä keskustelua ei tarvitse Ossin kanssa autossa käydä. Eniten jaksaa ihmetyttää Joonas Vihko, joka on kuin varjo edellisvuotisista.

En koskaan veikkaa lopputuloksia, joten en veikkaa nytkään. Tärkeintä on, että pisteet ei mene Turkuun.

Syy miksi minä ja sekalainen seurakuntamme olemme suunnistamassa juuri tähän otteluun on se, että tämä on ainoa Stadin paikallisottelu, jolloin Tampereella ei ole vastaavaa (tai matsi ei tuu töllöstä) ja haluaisimme nähdä mitä helvettiä siellä matsissa oikeasti tapahtuu, kun ketjutkin ovat pitkiä kuin nälkävuodet.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti dude
Harkins on RAIMO:on verrattuna ihan nolla, joten sitä keskustelua ei tarvitse Ossin kanssa autossa käydä.

En ajatellut puuttua tähän hupaisaan sanailuun, mutta pakko tässä huomauttaa arvon nääsvillen asukille, että taisi mennä nimet väärinpäin.. Tarkkaavaisuutta ensi kerralla, eiks jeh?
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti cobol
No nythän naapuri saa vahvistusta Hervannan lähiön lisäksi myös näköjään Kuralasta. Hieno homma - jatkakaa samaan malliin! Sitten kun tämä ainoa SM-liigan jääkiekko-ottelu Jokereiden ja HIFK:n välillä on pelattu, aloitat varmaan uuden ottelun odottamisen? Oli muuten Hervannan hallin lisäksi hiljaista Kuralankin hallissa. Mitä nyt vähän kuraa juoneet aikamiespojat kyselivät toisiltaan, että jokos se päättyi.
Kuralasta on lähimpään jäähalliin matkaa useampi kilometri. Sen sijaan Rinkelinmäen jäähallit sijaitsevat Rinkelinmäellä (d'oh) Kaurialan ja Ahveniston välissä.

Kuralan suunnalta kyllä löytyy useampikin ulkojää. Hauska että jaksat käydä katsomassa nuoria jääkiekkoharrastusten parissa niin Hämeenlinnan ulkojäillä kuin Hervannan hallissakin. Mutta miksi siellä pitäisi ääntä pitää?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Hyvä kun nuo pääasiat on nyt käsitelty, niin sivulauseissa voi kai ottelustakin jotain sanoa. Itse en odota juuri mitään muuta kuin taistelua pisteistä. Kaikki muu ottelussa on sille alisteista. Ara heitti Jortsulle avoimen haasteen (tyyliin "aion ottaa enemmän pisteitä paikallisista kuin Jortsu") ja tämä tulee näkymään. Molemmat valmentajat pelaavat ja peluuttavat joukkueitaan voitosta. Se tarkoittaa sitä, että alussa taklataan ja lopussa ei. Yhtään ylilyöntiä tuskin nähdään. Pääasiassa tylsähköä keskialueen peliä, jonka muutama näyttävä kuvio molemmilta aina silloin tällöin katkaisee. Siinä kaikki, muuta ei ole odotettavissa. Ellei sitten itse ottelussa tapahdu enemmäkin vahingossa jotain, joka muuttaa pelin kulkua ja siisteyttä.

Ja Flonaldo: kyllä mä sen tiedän, missä hallinne sijaitsee. Älä nyt sinäkin ota tosissasi! Ossi kun provoili tyyliin "Areenalla ei kestä selvinpäin millään", vastasin samalla mitalla.
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
Re: Re: B1/2 EVVK episode II

Viestin lähetti B1
Väärin provottu. Korjaa provosi, niin vastaan siihen.

EDIT: ajatusvirhe

Et ole sen arvoinen sinä maalaisjuntti!
 
Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
Viestin lähetti dude
Minä ihmettelin, miksi sinä hiillyit siitä kun kehtasin väittää jotain säälittävää Espoo Blegin kannattajaa perinteitä arvostamattomaksi tyypiksi ja sitten sinä vedit hatusta jonkun vailla minkäänlaisia faktatietoja olevan halli-provon, joka on niin väsynyt, ettei ole tosikaan.


Kuules ipana, sinä joka valitset nikiksesi "dude", eli tuon teinien viljelemän ameriikkalaisen oi niin kivan ja hauskan nimen, ole hiljaa perinteistä!!! Maalaisjuntti ja lapsonen...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Re: Re: Re: B1/2 EVVK episode II

Viestin lähetti Töölön Vesa
Et ole sen arvoinen sinä maalaisjuntti!

Hahaa...osui ja upposi.
Hauska nähdä kuinka helposti teitä pystyy vedättämään. Maalaisjunttia näemmä käytät oikein kahdesta eri henkilöstä puhuttaessa. Eli sinunkin mielestä kaikki elämä kehä kolmosen ulkopuolella on maalaiselämää/ei elämää lainkaan.
Hyvä homma, paljastit siis olevasi sudeetti-savolainen. Tunnen monia syntyperäisiä helsinkiläisiä, joiden kanssa olen vääntänyt monet kerran face to face. Kertaakaan asuinpaikkaani ei ole viitattu keskusteluissamme, jotka ovat olleet joskus lämpimiäkin.
Pääkaupunkiseutu ei ole tämän maan ainoa paikka, muuallakin on jotain. Mutta se ei taida kiinnostaa sinua sen enempää, joten en sitten mainitse siitä mitään enempää.

dude tuossa mainitsi oikein, ehkä sen suurimman syyn, miksi joukko tamperelaisia lähtee katsomaan peliä, jossa ei pelaa kenenkään suosikkijoukkue.
Jos Jatkoaikaan saadaan uskomattoman pitkät ketjut, niin tapahtuuko siellä pelissä sitten muka jotain, mistä voi kirjoittaa?
Vai onko helsinkiläinen jääkiekkokulttuuri oikeasti korkealaatuista? Aina sitä ei huomaa lukieassa tätä palstaa.

Nojoo, sitten vähän pelistäkin.
Pelaajien tarkkailusta ja ottelun hengestä on lähdettävä liikkeelle, kun ei ole ennen nähnyt ko. joukkueiden keskinäistä ottelua. Myös HIFK:n fanikatsomon tekemiset kotihallissa kiinnostaa, lähinnä kuinka aktiivisia he ovat.
Pelaajista Harkins, Pärssinen, Metropolit ja jos Hodson pelaa, niin myös hän.
Jortikka on myös Persoona, joten mielenkiintoista nähdä myös hänen reaktionsa. Varsinkin jos ottelussa tapahtuu jotain.
Yleensähän jos odottaa ottelusta jotain suurta, niin varmasti saa pettyä. Joten ei odotella mitään..
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Sieltä se taas tuli

Viestin lähetti dude
Se näkyy siten, että on olemassa intohimoisia kiekkoihmisiä, jotka kannattavat perinteisiä kiekkojoukkueita kuten Ilvestä, Tapparaa, HIFK:ta ja toivovat joukkueensa pelaavan sillä tavalla kuten perinteet velvoittavat.

Perinteitä ei voi ostaa" - Raimo Summanen
Niin, ja tämä on vain yksi pointti, niitä perinteitä on paaaljon muitakin. Omalta osaltani lisään tuohon duden listaan ehdottomasti Ässät ja TPS:n, miksen myoskin Saipaa.

Ajattelin myös lähteä tähän kiisteltyyn Helsingin peliin, em. syistä. Ehkä kuitenkin siirrän reissuni Joulukuun alkuun. Tiedä vaikka saisin turpaani siellä "vieraassa hallissa" , maalainen kun oon.

Hifk voittaa 6-4 ja työ saatte tuulettaa kaksitoista kertaa. Kymmenen maaleille ja kaksi peseytymään lähteville pelaajille.


Terveisin koo
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Töölön Vesa
Kuules ipana, sinä joka valitset nikiksesi "dude", eli tuon teinien viljelemän ameriikkalaisen oi niin kivan ja hauskan nimen, ole hiljaa perinteistä!!! Maalaisjuntti ja lapsonen...

Hän tekee sen itse.

Aikuinen. Siis todellinen Aikuinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös