HIFK - HPK Tiistai, 21.9.2004 Helsingin jäähalli

  • 35 653
  • 304

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Begbie
Tänään siis Hämeenlinnan ylpeys tulee jatkamaan siitä, mihin Narrit Nordenskiöldinkadulla torstaina jäi.

Eli HPK:n peli tulee olemaan puuduttavaa pulunnussintakiekkoa höystettynä muutamalla oivaltavalla Jere-Hassis läpällä a´la sikakatsomon valiot? Ilmeisesti pakko mennä seuraamaan kuinka Kerhoa (voiko muuten säälittävämpää nimeä jääkiekkojoukkueella olla?) nöyryytetään gladiaattori Hirschovitsin toimesta. Kohteeseen merkki 1.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Rolf Paski
Mitä tarkoittikaan HIFK:ssa tuo K-kirjain? Samma på svenska...

Karalahti?

EDIT: Älä pidä minua enää jännityksessä...kerro jo...
 
Viimeksi muokattu:

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse uskon, että tänään pelataan vauhdikas ja yleisöön menevä peli. Kerho on löytänyt oivan pelivireen heti sarjanalkuun ja enkä näkisi mitään syytä, miksi asia tänään muuksi muuttuisi.

Kerholta ovat tämän päivän pelistä varmuudella poissa Holden ja Immonen. Myös Laakkosen pelaaminen on epävarmaa lievästä kuumeilusta johtuen sekä Hahl tulee pelaavaan kokoonpanoon, joten Kerhon hyökkäyskentät ja pakkiparit menevät uusiksi. Uskon, että Kerho lähtee samalla taktiikalla kuin kahteen edelliseenkin peliin eli tarkalla, mutta aktiivisella karvauspelillä, jossa pyritään antaamaan vastustajalle painetta heti ylhäällä. Lisäksi täytyy mainita, että Kerhon omanpään puolustuspeli on parantunut huomattavasti viime kaudesta, jota tukee vielä maalilla seisova HJtNG.

Näkisinkin, että pelistä ei tule tänään puuttumaan vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ottelu tulee päättymään 2-4 lukemiin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jos tätä ottelua nyt jollain termillä voisi kuvailla, niin sanoisin että kyseessä on ns. läpihuutojutska. Vaikka idrottsföreningen kotihallissaan on monasti vierailemaan saapuneneen Ritariryhmän voittanutkin, on heille tänään edessä synkkä paluu maan pinnalle.

Ottelussa HIFK on mahdottoman tehtävän edessä. Sama kuin hyttynen yrittäisi piereskelemällä vastatuuleen saada elefanttia kumoon. Melkeinpä toivotonta.

Saavun itse paikan päälle ja aion antaa mahtavat sittingbuuingit koodinimi uneliaalle.

Olen varma että ottelu pysyy näennäisesti tasaisena hamaan loppuun asti ja siksipä en uskalla veikata kuin sanotaanko nyt vaikkapa tuollaiset nolla seitsemän. Tai laitetaan kotijoikkueelle tuplanolla, niin voidaan illalla sitten sanoa vaan: James Bond.

Jos pitäisi mainita joku vierailevan ja paremmin jääkiekon salat hallitsevan joukkueen maalinvärkkääjistä, en voi olla mainitsematta Hannu "Hannu Väisänen" Väisästä. Voisin jopa uskoa hänen iskevän Statoilin taakse yhden kautsukumilaatan ja antavan myös yhdelle joukkuetoverilleen mahdollisuuden. Pannaan siis hänelle yhtä plus yhtä.

Toni Mäkiaho repäisee HIFK:n pelaajilta päät juurineen irti ja asentaa ne kepin nokkaan kuivumaan. Seuraavalla vierailulla, sitten kun ovat vähän kuivuneet, niistä saa kitaraan hyviä kaikukoppia
Viestin lähetti Karamahti
(voiko muuten säälittävämpää nimeä jääkiekkojoukkueella olla?)
Ootappas kun mietin hetken. Juu, voi olla.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Niinkuin täällä on jo todettu, Kerho tulee jatkamaan siitä mihin narrit jäivät.

Kuten J. Porttila ansiokkaassa kolumnissaan kertoo, kreikkalaiset alkavat täristä kuin jänikset tosipaikan tullen, sen tulee todistamaan tänään moni stadilainen, ehkä muutama pääkaupunkilainenkin.

Kun taas toisessa päädyssä Wiikman jatkanee huikeuksien esittelyä tulevaa työnantajaansa varten, päästäen maksimissaan kaksi (twå?).

Mikä tekee eron tähän peliin, on Kerhon materiaalin laajuus. Metron kenttä yksin riitti 2 maaliin, Kerholla on kolme ykköskenttää ja Väisänen. Maaleja siis 6 tai 7, riippuen viimeksimainitun osumatarkkuudesta.

Yksi seurannan arvoinen kohde mittelössä on Z, joka palasi ollakseen taas liigan toiseksi paras pakki.

Myös seuraava keskustelu kuullaan pelin tuoksinnassa:
*Lindfors kuuntelee varvistaen aitiosta* "Piiskatykillä sivalteloo!"
*Ara korjaa* "Ei, kyllä se on tankki."

Aran näköhavainto on oikea. Tutusta T-72 mallista paranneltu T-75 hyökkäysvaunu osuu kohteeseensa tänään huomattavalla tarkkuudella.

Summa summarum 0-7, Mäkkäri 4min, Z 12min.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Rontti
Tai laitetaan kotijoikkueelle

Olisit siitä lainauksesta voinut samalla tarkistaa "joukkue"-sanan oikeinkirjoituksen. Vai puhutaan siellä päin periferiaa joikkueesta?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Karamahti
Olisit siitä lainauksesta voinut samalla tarkistaa "joukkue"-sanan oikeinkirjoituksen. Vai puhutaan siellä päin periferiaa joikkueesta?
Eihän siinä lainauksessa puhuttu koko kotijoikkueesta yhtään mitään. Herrää!
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Viestin lähetti Karamahti
Eli HPK:n peli tulee olemaan puuduttavaa pulunnussintakiekkoa höystettynä muutamalla oivaltavalla Jere-Hassis läpällä a´la sikakatsomon valiot? Ilmeisesti pakko mennä seuraamaan kuinka Kerhoa (voiko muuten säälittävämpää nimeä jääkiekkojoukkueella olla?) nöyryytetään gladiaattori Hirschovitsin toimesta. Kohteeseen merkki 1.

Numero 10 ja huumausaineiden käyttö samassa lauseessa on ilmeisesti tabu. Onhan siitä nyt jo ainakin 10 vuotta aikaa, kun Jere niistä kärähti. Eli ei kai se nyt enää niin tulenarka aihe ole? Toivottavasti Jere ei itse ota noita läppiä niin pahasti nokkiinsa.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Begbie
Numero 10 ja huumausaineiden käyttö samassa lauseessa on ilmeisesti tabu. Onhan siitä nyt jo ainakin 10 vuotta aikaa, kun Jere niistä kärähti. Eli ei kai se nyt enää niin tulenarka aihe ole? Toivottavasti Jere ei itse ota noita läppiä niin pahasti nokkiinsa.

Ei siitä kukaan (ainkaan minä) ole ottanut nokkiinsa, se vaan on kärsinyt pienen inflaation tässä kymmenen vuoden aikana. Mutta ilmeisesti evoluutio polkee paikallaan siellä turvesoiden keskellä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Begbie
Numero 10 ja huumausaineiden käyttö samassa lauseessa on ilmeisesti tabu. Onhan siitä nyt jo ainakin 10 vuotta aikaa, kun Jere niistä kärähti. Eli ei kai se nyt enää niin tulenarka aihe ole? Toivottavasti Jere ei itse ota noita läppiä niin pahasti nokkiinsa.

Siitä on kahdeksan vuotta aikaa ja eiköhän Jere ole jo niihin tottunut. HIFK-fanien turha jeesustella, sillä varmasti huutelisivat hekin, jos vaikkapa Raipe olisi ex-narkkari. Jere kestää kyllä, muuten olisi jo lopettanut.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Rontti
Se oli Matti Ahde. Jostain tzzadista kuitenkin. Ei pelaa tänään.

Täysin off-topic, mutta Matti Ahde on Oulusta ja poikansa kokkelinokka Vantaan Myyryorkista.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Blackie
Siitä on kahdeksan vuotta aikaa ja eiköhän Jere ole jo niihin tottunut. HIFK-fanien turha jeesustella,
No, eihän tässä kukaan ole jeesustellutkaan. Sen verran täytyy puolustaa vastustelíjan kannattajia. Yksi vaan ei ole asiasta hermostunut ja ihan sen vuoksi maininnut siitä oikeinkirjoitusvihjeiden lomassa useammassa viestissä.

Minä nyt vaan olen sen sortin kusipää että jos sanotaan että älä tuosta puhu, se on vanhan ja tylsä juttu, niin varmasti puhun vaikka muuten en olisi puhunutkaan. Sen verran helposti johdateltavissa olen.

PS. Jere mahtuisi säälittävänimiseen jääkiekkojoikkueeseen anytime.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Karamahti
Täysin off-topic, mutta Matti Ahde on Oulusta ja poikansa kokkelinokka Vantaan Myyryorkista.
Hih, muistatko mitä kirjoitit CTR C + CTRL V kommentista toisaalla?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Karamahti
Täysin off-topic, mutta Matti Ahde on Oulusta ja poikansa kokkelinokka Vantaan Myyryorkista.
Ja Hilkka Ahde on syntynyt Valkeakoskella. Oli muuten kova tyttö nuorempana rytmisessä kilpavoimistelussa, mutta kerran meinasi tulla itku kun keilat osuivat päähän. Vähän niin kuin sinulla nyt.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Twite
Hih, muistatko mitä kirjoitit CTR C + CTRL V kommentista toisaalla?

Vanhakin meni lankaan...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Twite
No, eihän tässä kukaan ole jeesustellutkaan. Sen verran täytyy puolustaa vastustelíjan kannattajia.

OK. En lukenut tästä ketjusta muuta kuin viimeisen sivun, josta sitten tein vääriä johtopäätöksiä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Karamahti
se vaan on kärsinyt pienen inflaation tässä kymmenen vuoden aikana. Mutta ilmeisesti evoluutio polkee paikallaan siellä turvesoiden keskellä.
Niin, Kerho-nimi sen sijaan keksittiin eilen.
 

scholl

Jäsen
Pitkästä aikaa tänään matsiin. Toivottavasti on kunnon showta luvassa kun #3 tulee kehiin.
Samoin Bogo olisi saanut panostaa juoma- ja ruokapuoleen. Aiemmin ollut yhtä helvettiä. Huomenna sitten siitä lisää, kun olemme hieman viisaampia asian suhteen.

Sen sijaan Homot Panee Kakkoseen joukkion en usko aiheuttavan mitään vaivaa IFK:lle. Materiaalissa on eroja ja tänään haluaa jengi näyttää himayleisölle, että jokerns vinstnummer oli vain tilapäisesti virheellinen.
Jos tulee hankaluuksia niin Frank jyrähtää ja silloin ei ole kellään kivaa, jolloin kolmannessa erässä homma hoituu himaan.

Joo, kyllä tiedämme, että teillä on hämeessä Krisse, mutta meillä on nordiksella Mobergin sisarukset ylisuurissa pelipaidoissa kikattamassa. Se pelottaa Hämeen Pikku Kundit takaisin Ahveniston varikolle.

EDIT: Onks teillä muuten tänäkin vuonna oranssit asut kuten Saukkosella & Jutilalla?
Mistäköhän pirusta se pee on repästy.
Huoneisto Pee Keskus!!!
 
Viimeksi muokattu:

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Z -hän elää. Olikohan se Woody Allenin leffa? Eikun se olikin kai Zelig? Joku minua vanhempi voisi valaista kun itse ei ikävuodet sinne asti kanna muistamaan. Tämän ketjun tasosta voisi päätellä että moisen elämänkokemusken omaavaa stadilaista ei liene hankala löytää. Ainakin juttujen tasossa läänin pääkaupunki hinaa eteläistä hiilisatamaa kuin Eurooppa "Jumalan kansa" USA:ta kolopallon Ryder cupissa.

Ylipäätään hymyilyttää stadin misujen tietotaso kommentoida vierailijoiden kotikaupunkia ja rosteria. "Holden maalaa ja Onnikalla ajellaan" (se on muuten mansea)

Voi kuinka epäoikeudenmukaisesti maailma kohteleekin tämän ketjun suomenruotsalaisia kirjoittajia... Millaisia jääkiekkotoimittajia maailma heissä menettääkään? Ja se Hassisjuttu oli ihan oikasti hauska. Pikku hekottelut työpäivän lomassa piristää aina tunnelmaa. Tähän voisi vain lisätä tekstin Jeren pelipaidasta surullisen huumekohun aikoihin "Elämä on parasta huumetta"

HPK: paidassahan vastaavaa tekstiä kantoi Niko Kapanen, joka muuten pelaa NHL:ssä ja edusti Suomea World Cupissa. Jere puolestaan... niin...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti scholl
Sen sijaan Homot Panee Kakkoseen joukkion en usko aiheuttavan mitään vaivaa IFK:lle.
Viestin lähetti Old School
Keksitkö tämän ihan itse? Voi oliko tämä sinun poikaystäväsi idea?
Mistä kolosta teitä tulee?
Osataan sitä näköjään teilläkin.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Antero polttaa hassista, sitä poliisi löysi sen kassista

Viestin lähetti Peter Gabriel
Ja se Hassisjuttu oli ihan oikasti hauska. Pikku hekottelut työpäivän lomassa piristää aina tunnelmaa.

Sitä on taidettu itsekin nauttia vähän miestä väkevämpää jutuista (ja hekottelusta) päätellen...toivottavasti työnantaja ei järjestä huumetestiä ihan lähiaikoina.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Nurmijärven Peto
Auton parkkeeraan Nurmen patsaalle mistä on inhimillinen kävelymatka Helsingin ainoaan JÄÄHALLIIN.
Nurmen patsaallepa tietenkin, minnekäs muualle. Siellä niitä muitakin "jäähalliin menijöitä" pyörii.

Tässä ketjussa on muuten harvinaisen vähän asiaa itse ottelusta. Itse joudun jälleen tyytymään radio Suomen antiin, mutta mielenkiintoisia asioitahan tässä pelissä olisi mitä seurata. Lähinnä kiinnostaa Hifk:n pakkiparit ja se, kuinka pakkeja tullaan peluuttamaan (erityisesti yv) ? Ainakin näin ensimmäisessä pelissä jälkeen Zetan voisi arvella Hifk:n pakiston olevan hieman hukassa ja vielä hakevan muotoaan.

Toinen mielenkiintoinen aihe josta paikalle menijöiltä mielelläni kuulisin on Jukka Voutilainen. Mikä on Voden kunto tällä hetkellä ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös