Mainos

HIFK - HPK, 7.4.2004, Pronssiottelu

• 38 965
  • 262

Carlos

Jäsen
**ttu nyt loppuu se marina!

On se nyt perkele jos ei kiinnosta pronssimitalli. Juu, emme päässeet finaaleihin, minäkin olen pettynyt ja minuakin vituttaa. Mutta tämä hiekkalaatikkoasenne että "jos mä en pääse samaan jengiin ku naapurin jussi, nii mä lopetan ainaki koko lajin!" on kyllä ihan sanonko mistä. Helvetti, meillä on jengi täynnä huippupalkattuja ammattilaisia joiden tehtävä on vetää 101 lasissa vaikka olisi mikä jämäottelu.

Ja onko joku sattunut miettimään että tänä vuonna jaettava rahallinen palkintopotti on poikkeuksellista suurempi (monta sarjaa venynyt pitkiksi), ja sarjan kolmonen saa siitä suuremman siivun kuin sarjan nelonen? Rahaa se on se muutama kymppitonnikin. Sais vaikka jengille perheineen pramean saunaillan.

Ja edellisten kausien konttaamisten jälkeen pronssi voisi oikeasti tuntua aika hyvältä. Mitä tapahtuikaan sille ryminäpronssi-asenteelle??? Vai oliko se sittenkin niin että Nuurdiksella käy vaan gloryhunttereita? Perkele.

Vitutuksen hetkellä mitataan se jengin todellinen kantti, ja minä en ainakaan halua viimeiseksi muistikuvaksi tästä joukkuueesta kentällä viipottavaa puoli-unista ämmälaumaa.

Tappo-katse silmiin, halli täyteen, ja otetaan se tarjolla oleva mitalli apinanraivolla!

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pronssimitali aliarvostettu

Mielestäni pronssimitali on pahasti aliarvostettu suoritus SM-liigassa. Pronssijoukkue on kuitenkin kolmanneksi paras joukkue valtakunnassa, jossa jääkiekko on erittäin arvostettu laji. Tältä pohjalta tuntuu hiukan erikoiselta että SM-mitalia aliarvostetaan, kun saman aikaisesti paljon pienemmissä lajeissa kyseistä mitalia pidetään suuressa arvossa ja mitalisteille tarjoillaan kakkukahveja kotipuolessa. Liigassa pelaa ja on pelannut paljon LOISTAVIA kiekkoilijoita, jotka eivät ole koskaan saaneet mitalia kaulaansa. Joten toivoisin että tuo aliarvostettu jääkiekkotapahtuma alkaisi nauttia sitä arvostusta joka sille kuuluu. Pronssi on VOITETTU MITALI.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: **ttu nyt loppuu se marina!

Viestin lähetti Carlos
Tappo-katse silmiin, halli täyteen, ja otetaan se tarjolla oleva mitalli apinanraivolla!
Tämä on oikea asenne. Kyll määki ihmettelen tätä pronssimitallin vähättelyä. Tietty on parempi lopettaa kausi voittoon kuin häviöön. Mä ainakin itse menisin katsomaan pronssiottelua, jos suosikkijoukkueeni siinä pelaisi ja se pelattaisiin kotihallissa ja jos lippujen hinnat eivät olisi mitään aivan järjettömiä.

Valitettavasti mitään kansainvälisiä arvostettuja seurajoukkeiden turnauksia ei enää pelata. Mutta jos tälläisiä olisi niin SM-liigan kolmanneksi sijoittuneelle voisi tälläinen kansainvälinen turnauspaikka olla hyvä houkutin.

Tulipas aika jossittelua kirjoitettua. Mutta jatketaan, pronssiottelu voisi tulla myös TV:stä, mä ainakin saattaisin jopa katsoa sitä.

Darius

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on tosiaan pitkästä aikaa mahdollisuus siihen kuuluisaan ryminäpronssiin, joten eiköhän oteta se! Laidat ryskymään, päiväkerholaiset seinälle, taululle 5-0 ja ervatsalot kiristelevät hampaitaan:)

Koska kausikortin omistan niin tulisin kuitenkin hallille, oli tiedossa vaikka muniinpuhaltelua. Ja päästäänhän samalla itsekin kiittämään IFK:ta hienosta kaudesta:)

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mielenkiintoista nähdä, miten pronssiottelussa käy. HPK:n tendenssinä on ollut pronssimitalien voittaminen jo pitkään (jopa siinä määrin, että osa kirjoittajista haluaisi jakaa pronssimitalit HPK:lle jo ennen kauden alkua), ja toisaalta myös Aravirta on profiloitunut maajoukkueen peräsimessä häviämään välieriä ja voittamaan sitten pronssia.

Kumman pronssitendenssi lienee tällä kertaa vahvempi?

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tullut neppailukultaa, ei. Eurot kotiin ja ryminäpronssi kaulaan, laulaa loilotetaan koko matsi alusta loppuun kenellä ääni kestää. Hienon kauden ovat äijät meille tarjoilleet, kiitos siitä. Hallilla nähdään, kerran vielä :)

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miksi sitten liigan viides sija on niin arvostettu sija että siitä ei pelata? Tai seitsemäs? tai yhdeksäs?

Ehdotankin siis että säälipleijareissa hävinneet pelaavat keskenään paras seitsemästä sarjan sijasta yhdeksän.

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kyllä minä olen ainakin tyytyväinen, että pronssimatsi pelataan...tässähän on mahdollisuus lopettaa kausi voittoon.

OK, vituttaahan se mielettömästi että noin tiukan ja upean taistelun jälkeen IFK putosi katkerasti. Se ei kuitenkaan himmennä pronssia yhtään...IFK ei tällä vuosituhannella ole voittanut yhtään mitallia. Nyt ois ihan kiva aika ottaa se ensimmäinen ja lähteä sitten ens keväänä kirkastamaan.

Tämä playoff-kevät oli hurja. Ensin paras comeback playoff-sarjassa IFK:n historian aikana (mitä itse olen seurannut) ja sitten putoaminen yhdessä SM-liigan historian dramaattisimmista playoff-sarjassa. Kyllä tästä jo jonkun prenikan kaulaan ansaitsee...vielä kerran pojat, niin kentällä kuin katsomossa !!!

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti dana77
Miksi sitten liigan viides sija on niin arvostettu sija että siitä ei pelata? Tai seitsemäs? tai yhdeksäs?
.

Ehkäpä siksi, että urheilussa on ollut tapana viime vuosina palkita kolme ensimmäiseksi sijoittunutta mitallein ?

Typerää vinkumista ja nolo allekirjoitus.

Roman the man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tottakai pronssista pitää pelata!

Viestin lähetti Axel K.
Ihme meininkiä, pronssiotteluhan on häviäjien mahdollisuus kiittää faneja hyvin kuluneesta kaudesta ja tarjota faneile mahdollisuus vielä kerran nähdä kunnon kiekkoa. Ihmettelen tuota puhetta:"Ei pitäisi pelata ollenkaan". Ei varmaan ole pakko pelata. HIFK voisi antaa Kertsille luovutusvoiton, saataisiin taas yksi mitalli mitallikaappiin.

Mutta siihenhän tää homma kaiketi on menossa: ensin treenataan 56 neljä ottelua. Ei yhtään väliä, millaista peliä pelataan. Vain Pleijareilla on merkitysta. Ja jos ei voiteta mestaruutta, niin paskankos välilä sitten millään runkosarjan voitoilla tai pronssimitaleilla.

Henkilökohtaisesti arvostan kaikkia saavutettuja mitaleja. Myös pronssia.

Pronssit voitais jakaa ennen kauden alkua HPK:lle niinku Oulussa puhuttiin. Ketään ei jaksa vähempää kiinnostaa toi peli. Ei ainakaan meitä... Vaan voittajat muistetaan. Ja aivan sama onks nakkikattila Aura-joen pohjassa vai Halti-tunturin huipulla... Ei vois vähempää kiinnostaa...

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Minkä helvetin takia toimittajat alkavat muuten kyselemään juuri hävityn välieräsarjan jälkeen jotain pronssiottelusta? Kyllähän sen tietää, mitä sieltä tulee vastaukseksi."

Toi on ihan totta. Jatkoajalla viidennessä pelissä turpiin just saanut, niin kuka sanoo, että "joo tosi kiva lähtä pelaan pronssista".

Kai tuo on ihan selvä, että jätkät on niin pettyneitä, että hyvä kun ei koko sm-liigaa kirota. Mä olisin henkilökohtaisesti enemmän huolissaan, jos pelaajat ja valmentaja hehkuttais, kuinka mahtava mennä pelaamaan pronssista. Mestaruus on jokaisen joukkueen silmissä ja kun mahdollisuudet siihen dramaattisesti menee, niin ei sieltä heti innokkaita vastauksi tuu ihan mihinkään asiaan.

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Totta Helvetissä pitää pelata.Viime kausien taaperruksien jälkeen mitali(pronssikin) maistuu ihan hyvälle.
Itse kitkutan vaikka fillarilla täältä venäjältä paikalle katsomaan/kiittämään IFKta kaudesta.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
En kannata pronssipeliä, mutta onhan se nyt perkele jos IFK ei taistele itselleen tuota himmeämpää mitalia keskiviikkona. Kaikki hallille ja hoidetaan homma himaan, niin sitten seuraavalla viikolla saadaan viettää mestaruusristeilyä rauhassa, siis kakkosmestaruutta!

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна

Viestin lähetti Carlos

Juuri näin! Eihän runkosarjassakaan valiteta, että emmä ny jaksa tätä peliä pelata, vaikka sopimuksessa lukeeki että pitäis... Tai no syksyn pimeinä viikkoina näin kyllä käykin. Fudiksessa ei pelata pronssista, lätkässä pelataan (paitsi maailman "kovimmassa" ja "parhaassa" kiekkoliigassa, NHL:ssä).

Totta kai ottaa pataan. Niin pitääkin, sekä pelaajia että kannattajia. Tottakai KärPä-pelaajat ja -fanit riemuitsevat. Sitähän urheilu on. Kolmentoista joukkueen sarjasta vain kaksi pääsee finaaliin ja sillä siisti. Nyt on mahdollisuus ottaa voitolla mitali kaulaan. Ei niitä nyt niin hirvittävän paljon ole parin kymmenen vuoden sisään tullut.

Näillä resursseilla IFK:n pitäisi taistella joka vuosi paikasta neljän parhaan joukossa. Samoin Jokereiden, Tapparan, Ilveksen, Kärppien, TPS:n, Bluusin ja HPK:n. Tästä joukosta kuitenkin vain puolet pääsee neljän joukkoon. TPS onkin ainoa joukkue, joka on pitkässä juoksussa säilyttänyt paikkansa. Koskas TPS on muuten viimeksi ollut pronssilla?? Mulla on semmoinen mielikuva, että ovat aina finaaleissa tai sitten tippuvat jo ekalla kierroksella... (no tuolta tepsin sivuiltahan tuo tieto löytyi, pronssia viimeksi 1981...)

Tavoitteena oli mitalipelit eli neljän joukkoon. Miksi pronssipeli ei nyt yhtäkkiä olisikaan mitalipeli? Kyllä pojatkin tosta herää, kun pääsee vielä kerran kotikaukaloon kieputtamaan ja sen jälkeen saa vetää kunnon kännit ja aloittaa loman (tai pienin poikkeuksin valmistautumisen Prahan matkalle).

Ei mitään mutinoita pronssipelin hinnasta. Pieni siivu se on, kun miettii mitä kauden aikana kiekkoon tuhlaa.

Hadankan kautta peliin, Pedot ja Ritarit, kunnon huuto päälle ja voiton sekä kauden päätymisen maljat pelin jälkeen kumottakoot, Pedot ja Ritarit, rinta rinnan!

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Kymppitonnilla lohtua vitutukseen

Viestin lähetti Carlos
On se nyt perkele jos ei kiinnosta pronssimitalli.
No ei kiinnosta ei. Onko se joku ihme eilisen jälkeen? Todennäköisesti ei kiinnosta keskiviikkonakaan. Keskiviikkona mennään hallille kiittämään jengiä kaudesta. Sen rinnalla on aivan sama tuleeko lätkää kaulaan. Voitto ei poista pettymystä, eikä tappio kasvata sitä. Näin se vaan nyt on. Ei mulla ainakaan ole mitään aikarajaa sille, milloin vitutus päättyy ja olut alkaa taas maistumaan. Kun vituttaa, niin silloin vituttaa.

Ja onko joku sattunut miettimään että tänä vuonna jaettava rahallinen palkintopotti on poikkeuksellista suurempi (monta sarjaa venynyt pitkiksi), ja sarjan kolmonen saa siitä suuremman siivun kuin sarjan nelonen?
Ai mutta tämähän muuttaakin asian.

Mitä tapahtuikaan sille ryminäpronssi-asenteelle???
Ei mitään. Aggressiivisen, hyökkäävän kiekon kannattajia tässä edelleen ollaan - oli sijoitus sitten ykkönen, kolmonen tai sadas. Ryminä ja asenne ovat asioita, joita ei välttämättä sijoituksilla mitata. Mutta tästä asiasta vääntäminen kuuluu toisen otsikon alle ja onhan siitä jo sananen, jos toinenkin, vaihdeltu vuosien mittaan.

Henkilökohtaisesti kauden päätöstapahtuma, sillä risteily jää työesteiden takia väliin. Vilpittömät kiitokset etukäteen kaudesta joka äijälle jengistä. Tämän vuosikymmenen paras HIFK ansaitsee aplodit ja suunta jatkukoon seuraavallakin kaudella ylöspäin.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viimeinen pöyhkeilytilaisuus moneen kuukauteen

Viestin lähetti Uncle Becker
Koskas TPS on muuten viimeksi ollut pronssilla?? Mulla on semmoinen mielikuva, että ovat aina finaaleissa tai sitten tippuvat jo ekalla kierroksella... (no tuolta tepsin sivuiltahan tuo tieto löytyi, pronssia viimeksi 1981...)
Noh noh! Jos joukkue on mukana po-peleissä niin ensimmäisellä kierroksella putoamisen, finaaliin pääsyn ja pronssin lisäksi löytyy toki vielä yksi vaihtoehto: 4. sija. TPS:llä viimeksi toissa kaudella ja arvaa ketä vastaan?

Jopa välierissä jaettavassa otteluohjelmassa oli Hämeenlinnassa unohdettu tuo pronssiotelu. Luulisi meikäläisten jos kenen muistavan ketä vastaan niitä on pelailtu.

Hadanka olisi muuten ollut varteenotettava vaihtoehto, mutta kun olen luvannut olla isille kuskina. Lisäksi pelottaa että HPK on yhtä hampaaton kuin kahdella aiemmalla tämän kauden Helsinki-kohtaamisella, eli en kehtaisi Kerhon paidassa ilman jatkuvaa anteeksipyytelyä julkisesti liikkuakaan.

Pitäisi koittaa muistaa että tämä on viimeinen kerta pitkään pitkään aikaan kun voimme oikean jääkiekko-ottelun ympärillä kohdata ja kinata. Ketjullinen etukäteisselittelyä ei ainakaan nosta tunnelmaa. Mutta kun ei syty niin ei syty.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tottakai pronssista pitää pelata!

Viestin lähetti Roman the man
Viestin lähetti Axel K.

Pronssit voitais jakaa ennen kauden alkua HPK:lle niinku Oulussa puhuttiin. Ketään ei jaksa vähempää kiinnostaa toi peli. Ei ainakaan meitä... Vaan voittajat muistetaan. Ja aivan sama onks nakkikattila Aura-joen pohjassa vai Halti-tunturin huipulla... Ei vois vähempää kiinnostaa...

Kuuleppas kakara, et sinä voi määrätä, mikä ketäkin kiinnostaa. Tuosta "vain voittajat muistetaan" olenkin sama mieltä, vaikka olenkin eri mieltä siittä, mitä sinä sillä olet tarkoittanut.

Silloin kun sinä vielä paskoit vaippoihisi, niin pelattiin Naganossa olympialaisia ja siellä pikkuinen Suomi VOITTI pronssia. sitä pidetään tänäpäivänäkin yhtenä suurimmista voitoista, mitä Suomi on saavuttanut kiekkoturnauksissa. Tuo on jo aivan riittävä todiste, että pronssista pitää pelata ja pronssi voitetaan ja neljäs sija hävitään.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Roman the man ja Artsi: opetelkaa lainaamaan!

Ehkä olen nipottaja, mutta olisko mahdollista, että opettelisitte oikeasti käyttämään tota "quote"- elikkäs lainaustoimintoa? Nyt tosta Artsin lähettämäst viestistä saa sen kuvan että minä olisin kirjoittanut "Pronssit voitais jakaa ennen kauden alkua HPK:lle niinku Oulussa puhuttiin. Ketään ei jaksa vähempää kiinnostaa toi peli. Ei ainakaan meitä... Vaan voittajat muistetaan. Ja aivan sama onks nakkikattila Aura-joen pohjassa vai Halti-tunturin huipulla... Ei vois vähempää kiinnostaa..."

Todellisuudessahan tuon viestinpätkän kirjoitti "Roman the man"-nimimerkki, joka lainasi minua tai siis paremminkin kommentoi viestiäni em. kirjoituksella. Ei voi olla noin vaikeaa... Itse olen koko ajan puhunut pronssiottelun "puolesta".

Viimeksi muokattu:

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nukutun yön jälkeen

totta hemmetissä pronssimatsi kiinnostaa. Hyvän kauden jälkeen ei voida laittaa viimeistä matsia leikiksi.
Päätetään nyt tämä kausi niin hyvin kuin vain osataan niin ei tarvitse jälkeenpäin harmitella kun ei tsempattu loppuun asti.

Näytetään kuka sinne finaaliin olisi kuulunut.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Roman the man ja Artsi: opetelkaa lainaamaan!

Viestin lähetti Axel K.
Todellisuudessahan tuon viestinpätkän kirjoitti "Roman the man"-nimimerkki, joka lainasi minua tai siis paremminkin kommentoi viestiäni. Ei voi olla noin vaikeeta... Itse olen koko ajan puhunut pronssiottelun "puolesta".

Nöyrimmät anteeksipyyntöni erheeni johdosta. Pikku puolusteluna totean kuitenkin, että vaikka koitan aina putsata tarpeettomat osat pois, niin sinne jäi tuo nimesi johtuen alkuperäisen tekstin epäonnistuneesta lainauksesta.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Roman the man ja Artsi: opetelkaa lainaamaan!

Viestin lähetti Artsi
Nöyrimmät anteeksipyyntöni erheeni johdosta. Pikku puolusteluna totean kuitenkin, että vaikka koitan aina putsata tarpeettomat osat pois, niin sinne jäi tuo nimesi johtuen alkuperäisen tekstin epäonnistuneesta lainauksesta.

Saat anteeksi, kun noin nöyrästi pyysit. Laitoin viestin siksi, että en mitenkään halua itseäni yhdistettävän "Roman the man"-nickin kirjoittamaan tekstiin (en tyyliin enkä sisältöön).

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pronssi paras seitsemästä -systeemillä

Parhaimmassa tapauksessa voitaisiin hakata vielä senkin jälkeen kun finaalisarja on jo mennyt poikki.

Ei tod. kiinnosta pronssimatsi. Kun ollaan otettu änkkäristä mallia, niin miksi ei tässäkin tapauksessa.

Mun puolesta tämän matsin voisi vetää ihan läskiksi. Jere sentteriksi, Kibe puolustajaksi, Harkins maaliin ja Pärä koutsiksi. Hirso hanskaa McVävyn kanssa. Lundell ja Statman maskimieheksi ylivoimaan.

Keskiviikkon peli on tietenkin Kerhon tämän kauden tärkein matsi. Hoiti Lukon nopeasti, sitten otti taktisesti turpaan TPS:ltä puhtaasti kolmemuna. Nyt on sitten ollut viikon verran aikaa keksittyä kauden huipentumaan. Kuka viittii kesällä prassailla pronssilla Hietsussa, voittajat muistetaan!

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti kaizu
Ehkäpä siksi, että urheilussa on ollut tapana viime vuosina palkita kolme ensimmäiseksi sijoittunutta mitallein ?
Niin ja hippo-kisoissa on palkittu kaikki osallistujat.

Jos pronssi-pelillä on väliä, niin miksi sitä ei pelata paras viidestä kuten muut sarjat, jotta parempi varmasti voittaisi.

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Viestin lähetti Carlos
On se nyt perkele jos ei kiinnosta pronssimitalli. Juu, emme päässeet finaaleihin, minäkin olen pettynyt ja minuakin vituttaa. Mutta tämä hiekkalaatikkoasenne että "jos mä en pääse samaan jengiin ku naapurin jussi, nii mä lopetan ainaki koko lajin!" on kyllä ihan sanonko mistä. Helvetti, meillä on jengi täynnä huippupalkattuja ammattilaisia joiden tehtävä on vetää 101 lasissa vaikka olisi mikä jämäottelu.

Ja onko joku sattunut miettimään että tänä vuonna jaettava rahallinen palkintopotti on poikkeuksellista suurempi (monta sarjaa venynyt pitkiksi), ja sarjan kolmonen saa siitä suuremman siivun kuin sarjan nelonen? Rahaa se on se muutama kymppitonnikin. Sais vaikka jengille perheineen pramean saunaillan.

Ja edellisten kausien konttaamisten jälkeen pronssi voisi oikeasti tuntua aika hyvältä. Mitä tapahtuikaan sille ryminäpronssi-asenteelle??? Vai oliko se sittenkin niin että Nuurdiksella käy vaan gloryhunttereita? Perkele.

Vitutuksen hetkellä mitataan se jengin todellinen kantti, ja minä en ainakaan halua viimeiseksi muistikuvaksi tästä joukkuueesta kentällä viipottavaa puoli-unista ämmälaumaa.

Juuri näin veli Carlos, en olisi voinut sanoa asian paremmin itse. Amen!

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy