HIFK - HPK, 7.4.2004, Pronssiottelu

  • 38 793
  • 262

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pronssiottelu

Availlaan nyt sitten tämäkin, jossei muuten niin muodon vuoksi.

Siis:

Itse ottelu ja pronssi eivät voisi vähempää kiinnostaa, mutta ne kaksi prosenttia pleijaripotista enemmän olisivat paikallaan ensi kauden joukkueen rakentelussa. Siksi Kerho voisi hoitaa homman.
 

JPL

Jäsen
Anteeksi kuokkimiseni, mutta Aravirran sanoin, kysyttäessä että pitäisikö pronssiottelu pelata jo ennen keskiviikkoa?

"Voitaisiinhan se pelata jo tiistaina, mutta jos totta puhutaan niin minusta pronssiottelua ei tarvitsisi pelata ollenkaan"
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JPL
Anteeksi kuokkimiseni, mutta Aravirran sanoin, kysyttäessä että pitäisikö pronssiottelu pelata jo ennen keskiviikkoa?

"Voitaisiinhan se pelata jo tiistaina, mutta jos totta puhutaan niin minusta pronssiottelua ei tarvitsisi pelata ollenkaan"

Ei mitään, tervetuloa vierailulle luuserien joukkoon.

Itse olen samaa mieltä, mitään pronssiottelua ei tarvitsisi pelata, mitali voitaisiin ratkaista, vaikka puhtaasti runkosarja sijoituksen perusteella, toki ymmärrän ihmisiä, jotka puolustavat ottelua.

Juu lopputulos 100-100 jatkoajalla mitalit tuttuun tapaan kerholle, kaikilla on kivaa.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tottakai pronssista pitää pelata!

Ihme meininkiä, pronssiotteluhan on häviäjien mahdollisuus kiittää faneja hyvin kuluneesta kaudesta ja tarjota faneile mahdollisuus vielä kerran nähdä kunnon kiekkoa. Ihmettelen tuota puhetta:"Ei pitäisi pelata ollenkaan". Ei varmaan ole pakko pelata. HIFK voisi antaa Kertsille luovutusvoiton, saataisiin taas yksi mitalli mitallikaappiin.

Mutta siihenhän tää homma kaiketi on menossa: ensin treenataan 56 neljä ottelua. Ei yhtään väliä, millaista peliä pelataan. Vain Pleijareilla on merkitysta. Ja jos ei voiteta mestaruutta, niin paskankos välilä sitten millään runkosarjan voitoilla tai pronssimitaleilla.

Henkilökohtaisesti arvostan kaikkia saavutettuja mitaleja. Myös pronssia. Täten toivonkin, että Kerho näyttää miehekkyytensä ja taistelutahtonsa viimeisessä ottelussa ja tuo sen pronssimitalin sinne minne se kuuluu: Hämeenlinnan Rinkelinmäelle!

Peli päättyy 1-4. Kerho voittaa, koska Aravirran väheksyntä himmeintä mitalia kohtaan tarttuu myös pelaajiin...

Tatzka: aika yllättävää, että sinun mielestäsi mitalli voitaisiin ratkaista vaikka runkosarjasijoituksen perusteella... BTW, miksei mestaruuttakin sitten voitaisi ratkaista runkosarjasijoituksen perusteella? Meilläkin olisi yksi mestaruus.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tottakai pronssista pitää pelata!

Viestin lähetti Axel K.


Tatzka: aika yllättävää, että sinun mielestäsi mitalli voitaisiin ratkaista vaikka runkosarjasijoituksen perusteella... BTW, miksei mestaruuttakin sitten voitaisi ratkaista runkosarjasijoituksen perusteella? Meilläkin olisi yksi mestaruus.

No suoran sanoen en edes asiaa ajatellut tältä kannalta. Tämän kauden perusteellahan pronssi tulisi Hifkille, mutta tätä en edes ajatellut, vaan olen asian tuonut esille aikaisemminkin edellisillä kausilla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaista olen miettinyt, että pleijaripeleistä voisi pitää jonkinlaista pistetaulukkoa, jonka mukaan jaettaisiin sijat 3-8. Oletetaan vaikka, että runkosarjan kakkonen pelaa katastrofaaliset pleijarit ja putoaa seiskalle suoraan kolmessa ottelussa tekemättä maaliakaan. Samaan aikaan runkosarjan kasi laittaa ykkösen tiukoissa matseissa tiukalle ja häviää vasta 7. ottelun jatkoajalla. Nykysäännöillä kontannut kakkonen on lopputuloksissa loistavasti tsempannutta seiskaa edellä.

Jos pleijaripeleistä "jaettaisiin pisteitä", olisi seiska kakkosen edellä ja saisi ainakin taloudellisen edun kunnialla hävitystä tiukasta sarjasta. Samalla lailla pronssimitalin voisi antaa pleijareissa "enemmän pisteitä keränneelle" välierän häviäjälle ja turha jäähdyttely jäisi pois.

Ja tämän kevään pronssimatsista. Jos se pelattaisiin viikonloppuna, menisin todennäköisesti katsomaan, mutten usko että kiinnostus riittää arki-iltana. Nyt on tosin vielä sen verran suuri elin otsassa, ettei mikään jaksa kiinnostaa, mieli voi muuttua vielä näiden parin päivän aikana.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Henkilökohtaisesti arvostan pronssia siinä määrin, että suuntaan keskiviikkona kohti Nordenskjöldinkatua enkä kävele jäähallin ohi. Aravirran puheet viittaavat siihen, että Kerho voittaa 0-7, Aki Heino tekee tällä kaudella 10 maalia ja debytoi maajoukkueessa. Tai sitten jotain ihan muuta...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Master God
Aravirran puheet viittaavat siihen, että Kerho voittaa 0-7, Aki Heino tekee tällä kaudella 10 maalia ja debytoi maajoukkueessa. Tai sitten jotain ihan muuta...
Aika pahan pistit. Aravirran puheisiin nyt ei kannata kiinnittää mitään huomiota. Tottakai se haluaisi, että kausi ei päättyisi tuplanöyryytykseen.

Ei auta itkut markkinoilla, vaan nöyryytys tulee. Ja uskaltaisin veikata, että noilla Master Godin antamilla numeroilla on sen kanssa jotain tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Viestin lähetti Moto
Oletetaan vaikka, että runkosarjan kakkonen pelaa katastrofaaliset pleijarit ja putoaa seiskalle suoraan kolmessa ottelussa tekemättä maaliakaan. - - - Nykysäännöillä kontannut kakkonen on lopputuloksissa loistavasti tsempannutta seiskaa edellä.
Tämä logiikka ei nyt oikein aukea mulle. Siis jos runkosarjan kakkonen putoaa runkosarjan seiskalle, niin kakkosen sijoitus on joko kuudes (edellyttäen, että myös runkosarjan voittaja putoaa) tai viides (runkosarjan voittaja voittaa runkosarjan kahdeksannen). Runkosarjan seiska jatkaa voitollaan runkosarjan kakkosesta neljän parhaan joukkoon eli sijoitus on 1-4. Näin ainakin oli ennen säälipleijareita. Ovatko ne tuoneet tähän (-kin) asiaan jonkin tällaisen muutoksen?!

Viestin lähetti Moto
Jos pleijaripeleistä "jaettaisiin pisteitä", olisi seiska kakkosen edellä ja saisi ainakin taloudellisen edun kunnialla hävitystä tiukasta sarjasta.
Mun mielestä seiska on nykyisillä säännöillä kakkosen edellä ilman mitään pistelaskusysteemeitäkin, jos seiska voittaa kakkosen puolivälierissä ja etenee välieriin. Ei helvetti, jos näin ei ole!

EDIT: Totta tosiaan; Moto:n typo ja Mr.Fox:n luetun ymmärtäminen kaipaisivat parantelua.
Espoon Siniset: kiitos korjauksesta ja 14 keskinäisestä ottelusta...
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Tottakai pronssista pitää pelata!

Viestin lähetti Axel K.
HIFK voisi antaa Kertsille luovutusvoiton, saataisiin taas yksi mitalli mitallikaappiin.
Käy mulle.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viestin lähetti Mr.Fox
Tämä logiikka ei nyt oikein aukea mulle. Siis jos runkosarjan kakkonen putoaa runkosarjan seiskalle, niin kakkosen sijoitus on joko kuudes (edellyttäen, että myös runkosarjan voittaja putoaa) tai viides (runkosarjan voittaja voittaa runkosarjan kahdeksannen). Runkosarjan seiska jatkaa voitollaan runkosarjan kakkosesta neljän parhaan joukkoon eli sijoitus on 1-4. Näin ainakin oli ennen säälipleijareita. Ovatko ne tuoneet tähän (-kin) asiaan jonkin tällaisen muutoksen?!


Mun mielestä seiska on nykyisillä säännöillä kakkosen edellä ilman mitään pistelaskusysteemeitäkin, jos seiska voittaa kakkosen puolivälierissä ja etenee välieriin. Ei helvetti, jos näin ei ole!

Eiköhän Moto tarkoittanut kasia.

Tällä kaudella Lukko ei voittanut yhtään playoff-peliä, mutta on siitä huolimatta puolivälierissä kolmesti voittaneen Ilveksen ja kahdesti voittaneiden Jokereiden ja Bluesin edellä.

Eli minunkin mielestäni olisi parempi, jos sijoituksen välillä 5-8 ratkaisisi ensisijaisesti puolivälierämenestys.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeps, kasia tietysti tarkoitin. Ja oli siellä ainakin toinenkin virhe, mutta katsotaan kärähdänkö...

Tuo menettely veisi ehkä lopunkin merkityksen runkosarjalta pois, mutta eipä sillä nykyäänkään ole kovin suurta merkitystä.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vähän ihmetyttää

Ihmeellisiä kommentteja jengillä. Minkä takia te oikein "fanitatte" kiekkoa tai jotain jääkiekkojoukkuetta? Jotain "gloorihunttereita"? Vain menestyksellä on merkitystä, millään muulla ei ole väliä, ei edes itse kiekolla? Vai minkä takia väheksytte pronssiottelua?

Itselleni ainakin jokain katsomani jääkiekko-ottelu on tärkeä. Jos pelkästään mestaruuksia tai pleijarimenestystä metsästäisin, olisin todennäköisesti TPS-fani (kiitos Jumallle, etten ole). Kuitenkin HPK joukkueena on minulle tärkeä, kuten kaikki sen pelaamat ottelut. Odotan vaikka miljuuna vuotta sitä mestaruutta. Mutta mielelläni kuitenkin katson siinä välillä pari hyvää lätkämatsia.

Nähdäkseni pronssiottelu on myös jääkiekko-ottelu. Nähdäkseni se on myös ottelu, jossa on enemmän panosta kuin tavallisessa runkosarjaottelussa: KOLMAS SIJA SM-LIIGASSA! Jos pelaajia ei kiinnosta tai faneja, kyllä ihmetyttää. Vielä on mahdollisuus nauttia yhdestä todennäköisesti vielä hyvästä kiekko-ottelusta, joita HIFK-HPK ottelut ovat keskimäärin olleet.

Vähän rajaa siihen valittamiseen...

edit: Ihmetyttää myös JPL:n keikistely pronssiottelukejussa. Luulisi kiinnostavan omat tuleva finaalit enemmän, kuin luusereille kuittailu. Tai ainakin kuittailuna sen otin. No huonoihin voittajiinhan näissä pelijareissa on jo totuttu...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Re: Vähän ihmetyttää

Viestin lähetti Axel K.
Vielä on mahdollisuus nauttia yhdestä todennäköisesti vielä hyvästä kiekko-ottelusta, joita HIFK-HPK ottelut ovat keskimäärin olleet.
Ja itse asiassa pronssipelitkin ovat olleet parempia kuin jääkiekko-ottelut keskimäärin. Tosin tähänkin taitaa olla tulossa muutos, kun nykyään on muotia mennä Amerikan malliin "vain mestaruus kiinnostaa." Jos ei ole loppuun saakka mukana, niin turhaa se on ollut koko kauden mukanaolokin.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Vähän ihmetyttää

Viestin lähetti Master God
Ja itse asiassa pronssipelitkin ovat olleet parempia kuin jääkiekko-ottelut keskimäärin. Tosin tähänkin taitaa olla tulossa muutos, kun nykyään on muotia mennä Amerikan malliin "vain mestaruus kiinnostaa."
Mikä ihmeen muutos? Keväällä 1982 välierien jälkeen oli lehdessä otsikko "Pronssi ei kiinnosta meitä tippakaan!". Sanoiko sen sitten Frank Moberg tai Hexi Riihiranta?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pronssipeli separoi pojat miehistä

Niin, itse suurena jääkiekon asiantuntijana olen ehdottomasti sitä mieltä, että pronssipelissä nähdään kuka on pelimies ja kuka itkevä akkamainen lätkänpelaajan irvikuva. Sama koskee osittain myös joukkueen faneja.

Kyllähän sitä joka jannu finaaleissa jaksaa painaa täysillä, mutta todelliset ammattilaiset ja etenkin heidän asenteensa punnitaan pronssipelissä.

Todellinen ns. "suuri pelaaja" kokoaa itsensä édellisen sarjan karvaasta tappiosta ja syttyy vielä viimeisen kerran näyttämään kaikille, että asenne on kunnossa ja pelaaminen oikeasti kiinnostaa.

Itseäni ainakin jännittää suuresti tuleeko pronssia vai ei. On kaksi eri asiaa mennä pelin jälkeen koppiin räkä poskella ilman pronssia tai pronssin kanssa.

En malta olla sanomatta loppukaneetiksi, että itse pidän Hannu "Ruotsinkaatama" Aravirtaa entistäkin akkamaisempana selittelijänä noiden lausuntojensa jälkeen.

***

Itse peliin mennäkseni on todettava, että uskon Kerhon vievän ko. pelin 3-5 lukemin juuri paremman asenteensa turvin. IFK kaatuu, kun sen ykkösketju pistetään pimentoon.

Hifkin ykkösen pimentämiseen käytettäköön hillitöntä hiillostamista ja mojovia pommeja, niin eiköhän ala tzzadinpojat pehmenemään.

Kerhon maaliin voitaisiin laittaa Rämön Mikko ihan kokeilumielessä.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

kyy_boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampere United, Detroit, Boston, Dallas,
ei vois vähempää kiinnostaa

joo mua ei henk.kohtasesti tää pronssi kiinnosta yhtää.
kiinnostus on mennyt kun tästä pronssista on tullut kerholle "painajainen" vaihtelu olisi jos kerho olisi 4. mut toivotaan nytten että saadaan taas yksi himmee mitali lisää.
luulen että aika avointa peliä kummatkin joukkueet pelaa meinaan tää pronssi peli on play-offs kiekosta kaukana.
Mutta niinku oon sanonu mielummin kolmonen kun ikuinen kakkonen
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
http://www.hifk.fi/news/files/4926.html

Kiesus, mitkä hinnat! Olenko ihan väärässä, vai ovatko nuo kalliimmat kuin perjantain välierän liput? Ainakin kalliimmat kuin viime maanantain. Muistaakseni niihin aikoihin, kun omistin pleijarikausikortin, pronssiottelu olisi maksanut saman verran kuin neljännesfinaalit. Sama tyyli pitäisi pitää nytkin, niin voisi tulla väkeä jotain 7000:n pintaan. Saa nähdä nyt, voisihan tuon kauden viimeisen mennä kaikesta huolimatta katsomaan, mutta jännitys on samaa luokkaa kuin jonkun Biolan kanankakka-turnauksen finaalissa.
 

Boyko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Arsenal
Täytyy myöntää että olen useiden HPK-fanien kanssa samoilla linjoilla:

Uskomatonta dissata pronssiottelua!! Itseänikin v**uttaa aivan jumalattomasti tippuminen, mutta jumalauta nyt puhutaan viimeisestä pelistä matsista tällä kaudella. Vähän voisi ryhdistäytyä jengi kannustamaan tähän matsiin. HIFK taistelee loppuun asti...

Sen verran on viime vuosina tarvottua pohjamudissa, että pronssimitali saisi edes vienon hymyn kasvoille(ei se mitään ole kultaan verrattuna,mut..)

Come on everybody!! Hallille keskiviikkona ja järkyttävät aploodit koko jengille hyvästä kaudesta.

Vetäisivät sen edes ryminällä....
 

trigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC member #24
Itse suuntaan Hallille ainoastaan kiittämään kundeja loistavasta kaudesta ja toivottamaan heille hyvät kesät.

Pronssi..Ihan sama just nyt,ehkä se sit kesällä maistuu.
Kerran vielä (hyvää) hokia ja sitten shortsit esiin.
 

Aksu

Jäsen
Minä en pronssiotteluja kannata kuin turnausmuotoisessa pelaamisessa, jossa joka tapauksessa pelimäärä jää pieneksi. Pitkän sarjan jälkeen kahden hävinneen kohtaamisesta on jotenkin maku pois, mutta... pronssiottelu esimerkiksi kannattamani seuran kohdalla taas kiinnostaisi aivan helvetisti. Eli kai pohjimmiltaan tässä on kyse siitä, ettei isomman seuran kannattajat mieti kuin mestaruuden karkaamista kun taas pienemmän seuran, jonka tavoitteet on asetettu hivenen eri tavalla, itsetunnolle ja toiminnalle pronssikin on hieno palkinto.

Eiköhän Hifk hae motivaationsa parin päivän aikana. Yksikään pelaamisestaan tai valmentamisestaan ylpeä henkilö ei lähde ottelua häviämään huonon asenteen takia. Jos näin kuitenkin käy niin valmistautumisessa ja suhtautumisessa on vikaa. Haaste se on tämäkin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, kumma juttu, että Kerholaisia kiinnostaa pronssi. He kun eivät tiedä paremmasta. Vain voitolla on merkitystä.
Ainoa syy, miksi hallille aion keskiviikkona raahautua, on se, että tahdon omalta osaltani kiittää joukkuetta menneestä kaudesta. Huuto ja laulu ei varmasti B2:sta lopu, vaikka Kerho pelin veisikin. Ei se loppunut vastaavassa tapahtumassa Hämeenlinnassakaan vuonna 2000.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki hallille

Kyllähän kaikki itseäänkunnioittavat jääkiekkokannattajat tulevat pronssimatsiin. On silti ymmärrettävää, että juuri hävityn Kärppäsarjan jälkeen fiilikset eivät ole parhaat mahdolliset. Joka jannu (ja pimu) hallille kauden vikaan matsiin ja suorin selin sen jälkeen kesälomille, lomps.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Hallille suunnataan, ehdottomasti. Vaikka vain jättämään hyvästit ja kiitokset joukkueelle hyvästä kaudesta. Kuitenkin runkosarja oli suht hienoa aikaa.

Pronssilla ei ole sinänsä väliä, vaikka olisihan mukavampaa voittaa viimeinen ottelu. Päätoiveeni olisi, ettei pleijareiden ominaispiirrettä, varmistelevaa peruuttelukiekkoa, nähtäisi tässä pelissä. Ara, päästä suitset irti ja jätkät irralleen, yleisö haluaa nähdä kovia pommeja, luovaa hyökkäyspeliä ja paljon maaleja. Pelikielloistakaan ei kukaan välitä, joten pieni nekkailu muutaman leisön suosikin toimesta voisi olla paikallaan.

Viihdettä kansalle, en gång till IFK!!
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva kun on tällaisia pronssipelejä. Lopputuloksella ei ole paskan vertaa väliä, mutta voi kiittää joukkuetta hyvästä kaudesta ja kitata kavereiden kanssa vielä kerran bisseä ilman huonoa omaatuntoa.

Koska NHL-siirtoikkuna umpeutuu ja syyskauden kokoonpanot on selvillä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös