Olen ehkä väärä henkilö kommentoimaan, kun en itse ole aktiivisesti fanitoiminnassa mukana, mutta yhtä juttua en kyllä ymmärrä, eli minkä takia IFK:lla pitää olla monta erillistä "fan clubia". Tietysti se yksi on se virallinen, ja muut omia epävirallisempia kerhojaan. Jotenkin vaan kuvittelisi, että saman joukkueen kannattajat mahtuisivat saman katon alle. Nyt tästä vaan tulee kuva, että vähänkin erihenkiset ryhmittymät muodostavat oman klubinsa ja sitten kilpailevat keskenään. Eikä tämä kilpailu mun mielestä näytä niinkään edistävän joukkueen kannustusta, vaan kuten joku täällä aiemmin mainitsi, niin lähinnä itsensä korostamista, kun näkyvillä olevat liput yms. korostavat melkein enemän näiden ryhmittymien omaa nimeä kuin IFK:n. En sitten tiedä kertooko tämä jostain murroksesta, tai siitä, ettei virallinen fanclub ole kaikessa kuitenkaan onnistunut, kun jotkut alkavat muodostamaan omia ryhmittymiään. Toisaalta voihan se olla niinkin, ettei virallinen fan club hyväksy näitä soihdunheittelijöitä jäsenikseen, mikä on hyväkin asia.
Toinen mitä en soisi IFK-fanien puolelta näkevän on tuo huligaanikulttuurin apinoiminen. Mulle tulee lähinnä myötähäpeän tunne nähdä kun täällä Suomessa yritetään leikkiä huligaania, kun se on olevinaan muka niin coolia, ja toivoisin että IFK:n puolella pidetään homma tyylikkäänä ja jätetään hormonihöyryissä apinoinnit ja soihtujutut ilmalan porukoille.