No täähän on selvää jo ennekuin ketään on valittu. 2 paikkaa menee Maxille ja Patelle ja loput paikat heidän uskollisille aisankannattajille. Tän tilaisuuden anti voidaan lukea Hifk:n nettisivuilta muodossa, ifk:n kannattajat tyytyväisiä joukkueeseen. Vittu mitä neuvostoliittoa. Mulle on henk.koht aivan sama mitä siellä keskustellaan mua ei näy hallilla ennen kuin jotain konkreettista tapahtuu.
Olen ilmoittautunut aamulla, josko tilaisuus on alkuillasta niin pääsen paikalle. Pate & Jone saavat toiminnastaan ainakin minun osalta puhtaat paperit... ja kuten Patenkin viestistä pystyi rivien välistä lukemaan niin henkilökohtainen mielipide ei ole ihan se, mitä esim. Nelosen haastattelussa julkaistiin.
Pitää ymmärtää myös se, että julkisuudessa ei voi esittää omia mielipiteitään suoraan, jos edustaa myös järjestöä! Kritiikki pitää tapahtua aivan jossain muualla kuin mediassa... Uskon, että palaute on mennyt HIFK:lle kyllä suoraan. Kritiikkiä ja palautetta pitää antaa, mutta se pitää tehdä kehittävässä muodossa suoraan asianosaisten kesken, EI julkisissa haastatteluissa revittelemällä, vaan diplomaattisella tavalla.
Täällä on vaadittu Penan päätä vadille, koska normaali yrityselämässsä se olisi tapahtunut jo aika päiviä sitten, kun vertaa tehtyä tulosta resursseihin. Samaa voisi tässä miettiä, voiko normaalissa yrityselämässä huutaa ja revitellä haastatteluissa edustamaansa organisaatiota vastaan? Ei todellakaan... ja se ei tarkoita "perseennuolemista". Epäonnistuneesta asioiden käsittelystä mediassa saimme loistavan esimerkin Maxin toimesta, jolta pääsi liian hätäinen mielipiteen ilmaus liikkeelle.
Tällä ei ole tarkoitus puolustaa ketään, mutta hieman avartaa näkökulmaa, miten viestin voi viedä perille.
Henkilökohtainen mielipiteeni on:
Toimenpiteiden tulee olla taloudellisesti järkeviä. Henkilöiden julkinen lynkkaaminen ei ole oikea tapa edetä. Nyt pitää katsoa menneisyyteen ja etsiä virheet. Sitten miettiä, miten näitä ei tapahtuisi tulevaisuudessa pidemmällä aikavälillä.
Yksi monista muutoksen mahdollisuuksista riippuen mitä markkinoilla on tarjolla tilalle:
Case Pentti:
- Ei ole oikea henkilö TJ:n paikalle, jos organisaatiossa ei ole UTJ:a.
- Hallituksesta voisi löytyä tyylikäs tapa siirtyä pois ilman potkuja.
Case Baxter:
- Tykkään suorasta tyylistä, ei itke/uskoo mestaruuteen. Pelin avaamisessa todellisia valmennuksellisesti pahoja puutteita. Tyhmät jäähyt karsittu pois(hyvä), mutta vastapainoksi ei ole löytänyt joukkueen tunteen syttymiseen keinoja.
Case uutta verta:
- Organisaatioon pitää saada osaamista ja samalla paloa&tunnetta jossain muodossa... Tyyliin "Tamminen" (valmentaa, UTJ, TJ, ihan mikä vaan)
Jotain pitää muuttua! Haluan olla ylpeä seurastani, vaikka häviäisimme ottelun. Tietysti paras tapa on voittaa tyylillä.