HIFK-Blues Ke 20.10, The Jäähalli

  • 19 049
  • 208
Tila
Viestiketju on suljettu.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Shayne
Niin vähän arvelinkin - siis se että LA-Areenalle Blues-HIFK -matsiin saapuu 1000 IFK-fania, ei riipu millään tavalla sinusta.

No ei todellakaan. Kenenkään ei tarvitse kysyä multa lupaa lähteäkseen sinne.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti scholl
No ei todellakaan. Kenenkään ei tarvitse kysyä multa lupaa lähteäkseen sinne.
Aluksi vain sai toisen käsityksen, kun kuitenkin vyössäsi riittää reiät lähteä arvostelemaan muiden joukkueiden fanien osanottoa vieraspeliin.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Shayne
Aluksi vain sai toisen käsityksen, kun kuitenkin vyössäsi riittää reiät lähteä arvostelemaan muiden joukkueiden fanien osanottoa vieraspeliin.

En arvostele, vaan ihmettelen.
Jos eilen oli vajaat 6500 katsojaa niin eikö sinua ihmetytä se, jos viidellä oli Blues-paita päällä (joku näki 4, itse näin yhden)? Siis eivät kaikki olleet hallissa HIFK-faneja, siis eikö jossain kaapin pohjalla ole jotain Jan Långbacka Kespoo paitaa, minkä voisi heittää päälle niin sinistäkin näkyisi hallissa?
Mun mielestä on ainakin hyvä, jos vierasjoukkueen fanit näkyvät. Se saa jopa ehkä kannustamaan, kun huomaavat, että hei meitä on muitakin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti scholl
Veikkaajassa oli juttua Elitserienistä. Mm. Timrån kannattajat käyvät duunin jälkeen himassa vaihtamassa fanipaidan päälle ja näin ollen myös aitioissa tunnustetaan kotijoukkueen väriä. Suomessa näytetään olevan mielummin vaikka CCCP- tai Che-paita päällä kuin oman jengin.

No, ne ovatkin Timrå-faneja. Oli muuten kieltämättä eilen outoa olla hallissa, jossa katsomossa istuvista varmaankin kolmasosalla oli fanipaita päällä. Sitä on tottunut siihen perussuomalaiseen meininkiin, ettei fanipaitaa päälle vedetä kuin hirveässä maistissa kaukana kotoa.

Itsekään en ole pelipaitaa pitänyt enää vuosiin matseissa, vaikka sellaisen omistankin. Koko homma on niin yhdentekevää tällä hetkellä, että jonkun fanipaidan päälle vetämisen kokisin lähinnä itseironisena läppänä, jota kukaan ei ymmärtäisi. Minä itse kaikkein vähiten.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minä kävin aikoinaan matseissa odottaen sitä ensimmäistä voittoa, mutta multa loppui rahat sitä odotellessa.
Ei minulla ole ainakaan intoa maksaa 85,50 euroa kaudessa siitä, että näkee valmiiksi hävinneen lammaslauman.

Eilenkin mentiin aika pitkälle käsikirjoituksen mukaan. Ehkä sekin on edistystä, ettei tulee enää yli viidellä maalilla turpaan.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Juhaht
Itsekään en ole pelipaitaa pitänyt enää vuosiin matseissa, vaikka sellaisen omistankin. Koko homma on niin yhdentekevää tällä hetkellä, että jonkun fanipaidan päälle vetämisen kokisin lähinnä itseironisena läppänä, jota kukaan ei ymmärtäisi. Minä itse kaikkein vähiten.

Katselin huvikseni tuota Bluesin shoppia äsken ja tuli mieleen se, että takaikkunatarrat ovat kadonneet melkein täysin autoista. Joku 15v sitten lähes jokaisessa autossa oli joko IFK:n tai Jokereiden tarra.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Juhaht

Itsekään en ole pelipaitaa pitänyt enää vuosiin matseissa, vaikka sellaisen omistankin. Koko homma on niin yhdentekevää tällä hetkellä, että jonkun fanipaidan päälle vetämisen kokisin lähinnä itseironisena läppänä, jota kukaan ei ymmärtäisi. Minä itse kaikkein vähiten.

Bluesin pitäisi teettää sellaiset 20v kespoo/bluespaidat. Logohan pyörii etusivulla. Sellaisen luulisi kelpaavan jokaiselle kespoo/bluesfanille ajankaudesta riippumatta.
Pääasia, että jotain sinistä näkyy.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti scholl
Katselin huvikseni tuota Bluesin shoppia äsken ja tuli mieleen se, että takaikkunatarrat ovat kadonneet melkein täysin autoista. Joku 15v sitten lähes jokaisessa autossa oli joko IFK:n tai Jokereiden tarra.

Espoon takseista 101% 'kantaa' auton ikkunassa tai ovessa Blues tarraa.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse eilen Bluesin saittia selaillessani löysin Q&A:n ja siellä joku epätoivoinen Fani pyyteli maalilauluksi kivikovaa Kiekko Espoota!

Vastauksena oli, että voi mahdollisesti soida jossain pelissä!

Jos tämä tapahtuu jossain HIFK pelissä ja asiasta informoidaan etukäteen niin lupaan pyöräillä Tampereelta Espooseen todistamaan tätä rilluttelua.
 

lucas

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Fyysisyys-kortista

JHag:

- Blues ei ollut vähimmässäkään määrin fyysinen eilen
- Kyllä, HIFK oli selvästi fyysisempi kuin Blues eilen
- Ei, HIFKikään ei ollut kovinkaan fyysinen eilen
- Kyllä, on hankala(mpa)a olla fyysinen, jos toinen ei lähde mukaan

Mutta kuten Daespoo sanoi: Jos tuo oli teiltä fyysinen peli niin en oikeasti halua nähdä kun neppailette.

Ugh. Olen myöntänyt. Juodaanko nyt safareita?

Ps. Vielä väsynyt kommentti tuohon viimeiseen ranskalaiseen: TPS ei ollut tiistaina Espoossa yhtään fyysisempi vierailija kuin Blues Nordenilla eilen. Silti kotijoukkue Blues oli tiistaina varsin fyysinen ihan itsekseen, eikä jäänyt odottelemaan vierailijan vastinetta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jokaisella itseään kunnioittavalla ihmisellä on pyhäautossaan Kiekko-Espoo -tarra. Arkiautossa riittää Blues-tarra.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Suuri fyysisyysdebatti

...on saapumassa maaliin (ainakin omalta osaltani) aina tärkeiden kunnallisvaalien tieltä.

Juhaht ja lucas:

I salute you! Juokaamme tuopilliset virtuaaliolutta, sillä olemme olleet kuusisilmäinen ihme eilisessä matsissa. Ja lucas: pienenpienenä, lähes mikroskooppisena säätönä pyydän huomioimaan aiemman kommenttini, missä itsekin vertailin TPS:n vieraspeliä teillä ja Bluesin vieraspeliä meillä. Totesin, että kumpikin joukkue saapui valmiiksi munia kainaloissaan, mutta TPS hieman helpotti Bluesin taklauspeliä olemalla omaan tapaansa rajusti luisteleva neppailunsa ohessa; oli hyviä maaleja liikenteessä :). Blues käveli eilen Nordiksella ja vaikeampaa se silloin on. Siltikin nämä ovat nimenomaan asennekysymyksiä ja luulen erottavani yleensä sen, että onko jommallakummalla / kummallakaan halua kontakteihin. Silloin niitä edes vähän tulee.

Nyrkkitappelut jääkiekossa ovat myös pirun vaikea laji saada voittajaa, jos lasketaan vain osumia. Matsi voi päättyä 4-2 osumin, mikä kertoo niukkuudesta, mutta hyvin usein silmät kertovat, että toinen vei, toinen väisteli. Sama koskee nyrkkeilyä kehässä. Ja taklauksia / fysiikkaa kaukalossa. Tämä kappale eiliseen matsiin mitenkään liittymättä.

Ja lucas; ei, en sanonut että HIFK oli eilen erityisen fyysinen. TPS ja Jyp matseissa oltiin makoisan fyysisiä, eikä hävetä vierailu LA-areenallakaan. Ugh!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Re: Suuri fyysisyysdebatti

Viestin lähetti JHag
...on saapumassa maaliin (ainakin omalta osaltani) aina tärkeiden kunnallisvaalien tieltä.

´

Markku Suonenvirta = Blues
Ilkka Nummisto = IFK
Riku Kiri = molemmat
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kiitos JHag korjauksesta. Rudyn taklaus Maloneen tapahtui 1. erässä IFK:n ylivoiman jälkeen. Blyys oli saanut purettua kiekon pois omalta alueeltaan, kun Rudy taklasi Moosesta. Tapaus jäi varmaan useammalta huomaamatta, siksi vaimeat olivat taputukset taklauksesta.

Söderholm on mielestäni ollut viimeiset matsit täysin unessa. Mielestäni ykkösylivoimaan pitää laittaa Jere Marekin pakkipariksi. Näin saataisiin enemmän laukauksia, sillä Söde yleensä etsii syötöillään Harksia tai Marekia, eikä laukaise tarpeeksi nopeasti.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tyylipuhtaasti

Tää JanJ:n ja Kempesinkin näkemä niitti oli 1. erässä.

Kyllä. Tyylipuhtaasti tultiin selkään kiekotonta miestä. Pointsit siitä. Se kuuluu ilmeisesti fyysisyyteen. Jos Viiksi-Vallu Ringbom olisi nähnyt tuon, se olisi varmaan nostanut molemmat kätensä ja vielä varpaansakin pystyyn...

Pitää vielä välikommentilla hämmentää muurahaispesää kun kerran täällä taklauksista puhutaan. Olen todella pahoillani, että puutun teidän ikoninne suorituksiin, koska te ette häntä kritisoi, mitä mies ikinä keksiikään tehdä elämänsä aikana tai kaukalossa, MUTTA ihan vitunmoinen miinus Jerelle siitä, että nosti maalin takana kyynärpäänsä kun Laddy Kohn oli tulossa taklaamaan häntä. Kas noin sitä vastaanotetaan taklaus. Keep your elbows up, I'm back.

IFK vei fyysisyyden. Ei siinä jossiteltavaa ole. Lähinnä tosin keskityttiin taklaamaan kentän pienimpiä pelaajia tyyliin Pihlström...ja mikäs siinä, taklaahan nimenomaan Pihlström itsekin. Malonea tosiaan pari kertaa taidettiin ajella (toinen tosin selkään kuten todettua), mutta enpä pahemmin huomannut muihin isompiin kavereihin kohdistettuja taklauksia. Donitsi ajeltu? Missä vaiheessa? Wilsonia ei kukaan ilmeisesti edes yrittänyt taklata, ja Kassua vissiin pari kertaa vaisun oloisesti laitaa vasten...ihmetystä herätti myös tilanne, jossa IFK-fanikatsomo antoi valtavat suosionosoitukset Söderholmille perstaklauksesta....jossa mies tosin pelasi itsensä tilanteesta ulos ja taklattava pääsi taklauksesta huolimatta laidasta läpi!
Toisaalta, en yllättyisi pätkääkään, vaikka fanit menisivät euforiaan Jeren ajellessa tuttuun tyyliin ohi vastustajasta laidan läpi. Kunhan yritti. Se on tärkeintä. Ei se mitään, vaikka siitä maali tulikin.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Cannibal
Rudyn taklaus ei ollut täysin selkäänajo, sillä katsoin tilanteen ihan vierestä. Kyllä Malone oli puolittain kylki laitaa kohti (en keksi parempaa termiä).
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Tyylipuhtaasti

Viestin lähetti Cannibal
ihmetystä herätti myös tilanne, jossa IFK-fanikatsomo antoi valtavat suosionosoitukset Söderholmille perstaklauksesta....jossa mies tosin pelasi itsensä tilanteesta ulos ja taklattava pääsi taklauksesta huolimatta laidasta läpi!
Toisaalta, en yllättyisi pätkääkään, vaikka fanit menisivät euforiaan Jeren ajellessa tuttuun tyyliin ohi vastustajasta laidan läpi. Kunhan yritti. Se on tärkeintä. Ei se mitään, vaikka siitä maali tulikin.

Ei se mitään, ei se sinun syysi ole, että olet Blues-fani. Eilen fanikatsomoon eksynyt espoolaiskannattaja ihmetteli kovaan ääneen, miksi IFK:n pelaajat taklaavat alivoimallakin ("väsyttävät itsensä") ja samaan syssyyn katsomo raikaa Aja!-huudoista.

Joten, älä suotta piiskaa itseäsi siitä, ettet ymmärrä. Perinteitä ja kulttuuriahan ei voinut ostaa, kuten kaikki muistamme.

PS. IFK tosiaan eilen ajeli vain niitä Bluesin pienimpiä hemmoja; mallia Haakana, Malone, Maclean ja muistaakseni Wilson. Vittu, mitä kääpiöitä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Re: Suuri fyysisyysdebatti

Viestin lähetti JHag
Ja lucas; ei, en sanonut että HIFK oli eilen erityisen fyysinen. TPS ja Jyp matseissa oltiin makoisan fyysisiä, eikä hävetä vierailu LA-areenallakaan. Ugh!

Noniin, ollaan siis suurin piirtein samaa mieltä asioista.

Tuossa tuli se pointtini, HIFK ei ollut eilen fyysinen ja Blues oli vieläkin heikompi fyysisesti. Kaikki muut ovat detaileja.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jaa

Kun oikein tarkkaan miettii, en tiedä haluanko perinteitä, jossa hurrataan selkääntaklauksille ja ohi vastustajasta menneille niiteille joita seuraa vastustajan maali tai vaarallinen tilanne.

PS. IFK tosiaan eilen ajeli vain niitä Bluesin pienimpiä hemmoja; mallia Haakana, Malone, Maclean ja muistaakseni Wilson. Vittu, mitä kääpiöitä.

Wilsonia ei ainakaan ajanut kukaan eilen eikä siinä edellisessäkään pelissä HIFK:ta vastaan. Sen sijaan Wilson kyllä ajeli Ruudun. Haakanaa lähinnä töytäistiin silloin tällöin laidan lähettyvillä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos eilisestä pelistä pitää jotain saada jälkipolville kerrottua. Niin se ei ole kovin paljon. Niin halutonta eilinen peli oli. HIFK teki tasan tarkkaan pakolliset kuviot ja voitti sillä pelin. Sillä bluusia ei näyttänyt kiinnostavan koko peli senkään vertaa.... niin halutonta sen peli oli ainakin katsomoon... Yhden kahden miehen ylivoima jaksettiin juuri ja juuri pelata sen verran hyvin että saatiin tehtyä yksi maali.

Nukkuakaan ei voinut kun se yksi pillipiipari vihelteli siihen tahtiin että heräri väkisinkin....

Kumpikaan joukkue ei ollut vähimmässäkään määrin fyysinen ainakaan kyseistä sanaa ei voi käyttää eilisestä pelistä....
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Jaa

Viestin lähetti Cannibal

Wilsonia ei ainakaan ajanut kukaan eilen ...

Jösses. Täällähän on työpäivän aikaan intetty.

Otatko haasteen vastaan? Katsomme pelin uudestaan ja jos Wilsonia ei ajeltu eilen, ostan Sulle korin bisseä. Jos ajeltiin, Sinä ostat mulle. Vedelläänkö kiinni? (kai matsi jossakin narulla on?)
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Re: Tyylipuhtaasti

Viestin lähetti Cannibal
...ihmetystä herätti myös tilanne, jossa IFK-fanikatsomo antoi valtavat suosionosoitukset Söderholmille perstaklauksesta....jossa mies tosin pelasi itsensä tilanteesta ulos ja taklattava pääsi taklauksesta huolimatta laidasta läpi!

Kyseessä oli Pihlström ja pisti kyllä hymyilyttämään myös minua ja kaveriani F1:ssä. Tuli varmaan illan kovimmat suosionosoituxet B2:sen suunnalta vaikka taklaus meni juuri sopivasti ohi niin että siitä oli huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Toisaalta se oli ihan mukava pläjäys sillä se oli ainoa kerta kun tuon matsin aikana oli hetken aikaa hauskaa.


IFK vei kyllä fyysisen pelin. Lähinnä kolmannen erän ansiosta. Mutta ei voi kyllä sanoa että meni 100-0 IFK:lle, lähempänä totuutta lienee 10-0. IFK-fanit, uskokaa tai älkää niin minä en ainakaan lähtenyt hallilta miettien että "olipas fyysinen jokkue vastassa". Toisaalta lähdin kyllä ihmetellen miten torstain taklaavasta jokkueesta oltiin yön aikana saatu muokattua taas munaton surffikerho.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Cannibal: Kyynärpäänsä maalin takana Kohnin vastapalloon nostanut oli vuorenvarmasti Vopat, ei Jere. Ihan pikku detaljina todettakoon. Ja sehän on helvetinmoinen rikkaus, että fanikatsomot ja seurakulttuurit ovat erilaisia. Turkuhallissa kun on katsomassa matsia, voi nähdä sellaisenkin ihmeen (olen nähnyt), että kun TPS:n pelaaja taklaa kovaa (Berg esimerkiksi, tai Hulkkonen), tulee järkyttynyt kommentti: "Voi perkele, ei tollasia, niistä tulee jäähyjä". Ja jäähyn todella tullessa ollaan naama norsunvitulla. Kun RP Lehtonen tuli TPS:stä mutkan kautta HIFKiin, hän kertoi fanipalstan haastattelussa, että suurin muutos on se, että kun ennen (TPS:ssä) sai taklauksesta haukut ja vaisut aplodit, nyt hurrataan katsomossa ja tulee jopa valmennuksen kehut. Tämän vuoksi niitä niittejä haetaankin esim. Petteri Sihvosen hauskasti kuvaamalla tavalla (Urheilulehdestä): HIFK hakee kotihallissa yleisön piiskaamana "atleettiniittejä". Ja niitä tarjotessaan pelaajat vetävät joskus ohikin. Mä pidän siitä, ei voi mitään :)

Asiasta kolmanteen ja ilman mitään sarvia & hampaita:
Liiga on mennyt parempaan suuntaan, sillä eilinen matsi viime ja toissa kauden kriteereillä olisi ollut luultavimmin kuitenkin kauden fyysisimpiä tähän asti. Muistan kuinka itse intoilin esimerkiksi siitä, että T.Ruutu ajoi Wallinin kerran ihan pystyyn Jokereita vastaan. Ja tarkemmin ajatellen se taisi olla ottelun ainoa isompi taklaus ylipäätäänkin. Nyt on pudonnut pommeja ihan eri tahtiin. Ja olen aivan varma, että nrolla 9 pelaava Wilson otti eilen taklauksen-pari vastaan, mutta kaipa sillä on näkymätön suojakupu? Ei kovin olennaista enää tässä vaiheessa. Ja Haakanan Jereltä saama puhdas taklaus ei ollut kevyt tönäisy. Mutta Haakana otti sen seisovin jaloin vastaan, kuten Jerekin Wilsonin taklauksen LA-areenalla. Eli kummassakaan tapauksessa ei ole kyse taklattavan dissaamisesta. Sehän kuulostaa suomalaiselta fanilogiikalta; kovaa taklaava pelaaja ei voi koskaan ikinä joutua itse taklauksen kohteeksi. Jos joutuu, siitä on tullut nössö. Hohhoijaa.
 

Kapo

Jäsen
Josko vaikka minä yrittäisin halkaista ton numeroväittelyn fyysisyydestä:

100-0 On jonkun ajan takainen HIFK-JYP, jossa fyysisyydellä voitetaan ottelu.

10-0 On edellinen Blues-TPS, jossa oltiin fyysisesti ylivoimaisia.

6-0 On eilinen HIFK-Blues, jossa toinen oli selkeästi niskanpäällä.

Kelpaako?

6-0
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Tyylipuhtaasti

Viestin lähetti Jaari
Kyseessä oli Pihlström ja pisti kyllä hymyilyttämään myös minua ja kaveriani F1:ssä. Tuli varmaan illan kovimmat suosionosoituxet B2:sen suunnalta vaikka taklaus meni juuri sopivasti ohi niin että siitä oli huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Toisaalta se oli ihan mukava pläjäys sillä se oli ainoa kerta kun tuon matsin aikana oli hetken aikaa hauskaa.


Hoh hoijaa!

Söden taklaus meni kuin menikin ohi mutta yleisö joka katsoo pelejä tietenkin ennakoi metelöinnillä, että nyt on kohta hauskaa. Nimittäin jos tuo Söden perstaklaus olisi osunut Pihlströmiin olisi kyseessä ollut kauden ehdottomia helmi taklauksia. Pihlströmin loistavaa pelisilmää kuitenkin kuvasi se, että kaveri paineli täysillä eteenpäin samalla toivoen, että toivottavasti ehdin alta pois ja näin pääsi käymään. Vaihtoehtoisesti Pihlström olisi voinut jarrutella ja kumartaa josta olisi tullut kauheeta jälkeä. Onneksi näin ei kuitenkaan kaveri tehnyt.

Nordiksella vaan hyvästä yrityksestäkin saa täydet abloodit. On nimiitäin saanut joskus vieras joukkueen pelaajatkin oikein seisaaltaan abloodeja jos peli menee hyvin (viimeksi Nurminen).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös