HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 483 640
  • 7 163

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kilpeläinen teki jo joulukuussa 2012 kevääseen 2015 saakka Jokerien kanssa jatkosopimuksen, joten vain sopimuksen purkaminen vapauttaisi Kilpeläisen toisen sm-liigaseuran käyttöön. Taisi olla vielä Kekäläisen tekemiä jatkosopimuksia.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on muuten Riksmanin tilanne? Ammattimies ja taisi torjua aika kivasti keväällä -11. Vielä parempi signaus kuin Kilpeläinen.

Kameraden Jhag nein! Juuso oli vielä viimekaudella kova(ja fanitin täysillä -11) mutta kannattaako riskeerata Selkää meillä enää? Eikö se ole vähän samanlaista arpapeliä kuin joku-ahl-arpa?

Joukkueen tärkein tontti. Fyrk finns. Mitä tekee Teemu Lassila? Ari Ahonen? Brückler? Jumalauta vaikka Lasak jos ei muuta.

Ei palata enää siihen mv-sotkuiluun. Senasotkuilussa on ihan tarpeeksi kestämistä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kilpeläinen teki jo joulukuussa 2012 kevääseen 2015 saakka Jokerien kanssa jatkosopimuksen, joten vain sopimuksen purkaminen vapauttaisi Kilpeläisen toisen sm-liigaseuran käyttöön. Taisi olla vielä Kekäläisen tekemiä jatkosopimuksia.

Todennäköisesti aloittaa kauden ainakin Jokereissa nimittäin tuskin Jokerit ainakaan aloittaa keskustelut sopimuksen purkamisesta jos Hovinen tulee sisään.
Ja se on toinen juttu kuka saa Kilpeläisen kasetin kestämään keväällä jos joukkuetta jossain välissä vaihtaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kameraden Jhag nein! Juuso oli vielä viimekaudella kova(ja fanitin täysillä -11) mutta kannattaako riskeerata Selkää meillä enää? Eikö se ole vähän samanlaista arpapeliä kuin joku-ahl-arpa?

No, ei se ihan samanlaista ole. Mehän tiedetään jo, miten vakaa Riksman on terveenä ollessaan. Joku AHL-heebo olisi kokonaisuudessaan arvoitus. Mä en millään usko, että Kilpeläinen on koko sopimuksensa loppuun asti narreissa. Olen ymmärtänyt, että hänet saa esimerkiksi vuokrattua sieltä.

Mitenkäs vakionimet:

-Endras?
-Noronen?
-Ahonen?
-Bruckler?
-Lasak?

Luettelin tuossa sellaisia, joita on tullut nähtyä ja ei tarvitsisi ihan neitseellisesti ryhtyä scouttaamaan. Ja onko Metsolalla muuten jatkodiili Tapparaan?
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
"Hän on pelannut monta vuotta pudotuspeleihin yltäneissä seuroissa. Näimme hänet kaksi vuotta sitten Espoossa ja nyt koimme, että on oikea aika poimia hänet, Växjön urheilutoimenjohtaja Henrik Evertsson kommentoi seuran kotisivuilla".

Ai Elitserien käy täällä vaan pomimassa rusinat pullasta? Ja jokainenko sinne lähtee jos on mahdollisuuksia? Onko liksat niin paljon kovemmat siellä?

Olisin mä Varakkaan pitänyt mielelläni.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Nykyisistä liigaveskareista (jotka voisivat olla Oreen edellä ykkösiä) vailla sopimusta on lähinnä vain Engren, jonka saadakseen joutuu kilpailemaan Pietarin SKA:n kanssa.

Sori, Atella on soppari TPS:n kanssa ensi kaudesta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olisikohan Wildin organisaatiossa joku 4. tai 5. maalivahti HIFK:lle, kun HIFK-Hockey Oy:n osaomistajalla Niklas Bäckströmillä on hyvät tiedot niistä maalivahdeista, kun pelaa tunnetusti itse joukkueessa. Endras taisi tulla meille sitä reittiä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähteekö Norja?

Tuleeko tuo nyt yllätyksenä? Mielestäni aika itsestäänselvyys ollut jo ties kuinka kauan. Norja on tehnyt koko ajan parhaansa maalilla, pelannut jopa loistavasti ja IFK on käytännössä kussut miestä koko ajan silmään. Monta täyttä peliä se pelasi tällä kaudella, joku viisi? Jos lasketaan kahden kauden statsit, niin torjuntaprosentti näyttää 92,50% ja PMK 2,1. Okei, ymmärrän että Ortio oli loistava koko kauden ajan, mutta joku tolkku noihin torjuntahommiin olisi ollut hyvä. Norjan otteet oli kuitenkin koko ajan hyviä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Miten esimerkiksi voimme olettaa, että ensi kaudeksi Nybondas löytää viisasten kiven ulkomaalaisten scouttaamiseen? Miten pystyy luottamaan kaveriin, joka maksaa Erikssonille 280k euroa. Suljetulle osastollehan sellaiset pitäisi lähettää, valkotakkiset vahtimaan ja lääkitys kohdilleen.
Huhhuh. Tiedossa oli kyllä että Bluesin tarjous Erikssonille ei ollut mitään huippuluokkaa mutta jos tuon kanssa olisi pitänyt kilpailla en yhtään ihmettele että Espoossa lyötiin Jocken suhteen hanskat tiskiin.

Ore on mun makuun aika tyypillinen kakkosveska ja ihan ok-haku. Aika suoritusvarma ja tasainen. Ei häikäise mikä ehkä perustelee miksi löi läpi vasta 32-vuotiaana liigassa. Ei tule mieleen mitään romahduksia muttei toisaalta unelmaotteluitakaan. Kyllä mä mielummin Norjan ottaisin kakkosveskariksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mua myös vituttaa Norjan lähteminen, oli ihan asiallinen 2-mv. Jäin miettimään, että olikohan Ortiolla NHL-tyyppinen sopimus, jossa hänet määritellään selkeästi 1-maalivahdiksi? Toisaalta Ortio pelasi kokonaisuudessaan niin hyvän kauden, että en muista halusinko kertaakaan varsinaisesti maalivahdin vaihtoa.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Mua myös vituttaa Norjan lähteminen, oli ihan asiallinen 2-mv. Jäin miettimään, että olikohan Ortiolla NHL-tyyppinen sopimus, jossa hänet määritellään selkeästi 1-maalivahdiksi? Toisaalta Ortio pelasi kokonaisuudessaan niin hyvän kauden, että en muista halusinko kertaakaan varsinaisesti maalivahdin vaihtoa.

Ei ollut ja kesällähän Petu puhui että molemmat veskat saa mahdollisuuden.

Norja sitä mahdollisuutta ei sitten koskaan saanut kun Sopan HIFK:lle Ortio oli kaikki kaikessa eikä Soppa uskaltanut Norjaa maaliin laittaa ja näin jyräsi muun muassa Lundellin useita kertoja, joka olisi halunnut peluuttaa Norjaa enemmän.

Summasen tultua koutsiksi myös Norjan peliaika lisääntyi.

Mutta en ihmettely yhtään miksei Norja halua jatkaa enää HIFK:ssa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mua myös vituttaa Norjan lähteminen, oli ihan asiallinen 2-mv. Jäin miettimään, että olikohan Ortiolla NHL-tyyppinen sopimus, jossa hänet määritellään selkeästi 1-maalivahdiksi? Toisaalta Ortio pelasi kokonaisuudessaan niin hyvän kauden, että en muista halusinko kertaakaan varsinaisesti maalivahdin vaihtoa.

Ei ollut. Monta matsia Sopan aikakaudella meni niin että Norjalle oli kerrottu että pelaa ja viime metreillä Sopan toimesta ilmoitettu Ortion pelaavan.

Ortio pelasi niin loistavasti tuolloin että Soppa ei vaan halunnut antaa Norjalle peliaikaa vaikka Janne niin oli jo Norjalle ilmoitellut
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No just, jotenkin mä arvasin, että vanha kunnon Soppa liittyi tähän kuvioon. Sehän on täyttä vittuilua ilmoittaa kaverille, että pelaat tänään ja sitten todeta iltapäivästä, että et sä pelaakaan. Ja mitä vittua, Lunkkako ei päätä pelaavaa maalivahtia? Mun mielestäni se vastuu pitää olla ehdottomasti veskarivalmentajalla. Lunkka taitaa olla liian kiltti mies tossa koutsin hommassakin? Hei oikeesti, näytetään ovea tyypille, joka on pelannut +90% ja GAA 2,1 -lukemilla viimeiset pari vuotta. Ihan sama, vaikka niitä pelejä ei ole ollut paljon, hommansa Norja on tehnyt todella tyylikkäästi.
 
Ai Elitserien käy täällä vaan pomimassa rusinat pullasta? Ja jokainenko sinne lähtee jos on mahdollisuuksia? Onko liksat niin paljon kovemmat siellä?
Varakkaalla itsellään oli kova halu lähteä ulkomaille. Ja kuulemma Suomessa pelatessaan olisi halunnut pelata IFK:ssa tai Bluesissa.

Ore on kelpo kakkosveskari ja koppipelaajana erittäin pidetty.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
No just, jotenkin mä arvasin, että vanha kunnon Soppa liittyi tähän kuvioon. Sehän on täyttä vittuilua ilmoittaa kaverille, että pelaat tänään ja sitten todeta iltapäivästä, että et sä pelaakaan. Ja mitä vittua, Lunkkako ei päätä pelaavaa maalivahtia? Mun mielestäni se vastuu pitää olla ehdottomasti veskarivalmentajalla. Lunkka taitaa olla liian kiltti mies tossa koutsin hommassakin? Hei oikeesti, näytetään ovea tyypille, joka on pelannut +90% ja GAA 2,1 -lukemilla viimeiset pari vuotta. Ihan sama, vaikka niitä pelejä ei ole ollut paljon, hommansa Norja on tehnyt todella tyylikkäästi.

Lunkan näytöt ovat ainakin ensimmäisen vuoden perusteella hyvät. Sen verran hyvät veskat HIFK:lla oli viime kaudella.

Tuskin on kyse Lunkan pehmeydestä vaan loppupeleissä päävalmentaja päättää aina ketkä pelaavat. Tosin esim Summanen kuunteli paljon enemmän maalivahtivalmentajaa kuin Sormunen.

Toinen on varma valmentaja ja toinen oli epävarma...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lunkan näytöt ovat ainakin ensimmäisen vuoden perusteella hyvät. Sen verran hyvät veskat HIFK:lla oli viime kaudella.

On hyvät näytöt ja pikkulinnut laulavat mm. Ortion olleen todella tyytyväinen koko pakettiin. Mutta vähän, edes hippasen, tasaisemmalla peluutuksella meillä voisi olla nyt Norja taas askeleen lähempänä 1-veskarin paikkaa. Jep, valmentajan itsevarmuus on suora mittari sille, miten paljon hän kuuntelee mv-valmentajaa. Nokkakin kuunteli Sakkea. Mutta lopullinen päätös lienee sitten päävalmentajalla. Ei silti pitäisi koskaan mennä lupaamaan veskarille peliä ja sitten napata se pois, ihan amatöörimöhellystä. Way to go, Soppa.
 

Joosef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kaikilla meillä on oma tapamme ajatella joukkueen rakentamisesta. Minun mielestä nyt keskusteluissamme keskitytään ehkä liikaa yksilöihin. Olisi tietysti kiva jos meillä olisi rosteri täynnä takuuvarmoja ykkös- ja kakkoskorin suorittajia tuttuja nimiä joilla olisi vielä vahva Hifk tausta.
Itse koen kuitenki niin että olkoon porukka vaikka kaikki töppösiä ja möttösiä kunhan heistä muodostuu kesän aikana joukkue jossa yksilöt täydentävät toisiaan ja jotka pelaavat joukkueena. Eli en kaipaa ketään (pl. maalivahtia) joka olisi statuksella paras yksilö ikinä missään. Kaipaan neljää hyökkäysketjua ja kolmea pakkiparia ja sopivasti varamiehiä siihen päälle. Jos pikku-hakki tai jere haluaa myydä sielunsa Jokereille vaikka hintaan 400 ja 300 ke niin menköön junalla ilmalaan. Ammattimiehet löytää samantasoiset kaverit muualta kilpailukykyiseen hintaan, mutta mietityttää vaan onko nyyperi sittenkään ammattimies, viime kauden näyttöjen perusteella ei ole. En silti ole sitä mieltä että näitä "kulttipelaajia" raahataan meille mihin tahansa hintaan.
No laskujeni mukaan ensi viikon torstaina on pakollinen kolmen viikon loma vietetty ja on aika alkaa hioa ensi kauden systeemejä sisään. Toivottavasti joukkueen runkoa on sen verran kasassa että joukkueella on mahdollisuus alkaa hitsautua yhteen. Kevät ja kesä ovat kuitenkin meille aika lyhyet sillä näkemykseni mukaan töitä on melko lailla paljon edessä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jessus mitä menoa, reilu neljä sivua matskua tässä ketjussa tänään ja eikä edes olla yhtään uutta pelaajaakaan vielä ehditty julkaisemaan. Noista Karalahtea koskevista uutisista ei kannata paljoa välittää - kaksi urheilujulkaisua haluaa keksiä noita juttuja lukijoiden toivossa ja jos eivät itse keksi, katsovat Jatkoajasta tai yrittävät onkia tietoja eräiltä asioista perillä olevilta Jatkoajan keskustelupalstan kirjoittajilta. Sama pätee Hagmanin tilanteeseen ja ensi viikolla tapetilla on Salmelainen tai Hirso. HIFK kiinnostaa ja vastakkainasettelu on helppo tapa huonollekin toimittajalle saada julkisuutta.

Varakkaan siirtyminen Elitserieniin on mielenkiintoinen - SM-liigaseuroista hänen perässään olivat ainakin Tappara ja Jyp. Mitä Växjössä on sellaista, mitä Tampereella tai Jyväskylässä ei ole? Ainakin huomattavasti suurempi pelaajabudjetti, josta on viime kausina maksettu usealle huippupelaajalle Elitserienin kärkipalkkoja (300-350 tuhatta Ruotsin kruunua kuukaudessa). Aikamoinen urakka on puolustuksen kokoamisessa kun viime kauden pakeista kuulemma vain kolme jatkaa ensi kaudella.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varakkaalla itsellään oli kova halu lähteä ulkomaille. Ja kuulemma Suomessa pelatessaan olisi halunnut pelata IFK:ssa tai Bluesissa.

Ore on kelpo kakkosveskari ja koppipelaajana erittäin pidetty.

Eikä Varakkaan kanssa olla kuitenkaan mitään lopullista eroa tehty. Vuoden diili ulkomaille vs meillä vuoden diili vastuuvalmentajalla. VV on vakaa liigapelaaja ketä on tottavie hazardialtis mutta silti nykymenossa kova haku kotimaisista pakeista. Katsellaan ensikauden jälkeen taas. Tosin jos vetää kovan vuoden naapurissa niin voi olla ettei tarvi edes palata kotimaahan.

Ore on hyvä haku kakkoseksi. Kokemusta liigatasolta on ja ei kuitenkaan mikään seula. Mutta selkeä kakkosveska. Edelleen sen ykkösen pitää olla helvetin kova.
 
En silti ole sitä mieltä että näitä "kulttipelaajia" raahataan meille mihin tahansa hintaan.

Juuri näin. Jos Jere matkaa Jokereihin ~350k liksalla, siinä on 200-250k pelaajan osuutta ja loput Jokerit maksaa HIFK:n "kyykyttämisestä". Jos Jere sanoisi 350 tai lähen menee, Penaa kopioiden mun ensimmäinen vastaus olisi no lähe menee sit. Niin hyvä pelaaja Karalahti ei missään nimessä enää ole. En Jerefaninakaan vain näe Jereä liigan parhaana pakkina, vaikka liksa sitä luokkaa olisi. Kekäläisen en muuten olisi uskonut tuollaista tarjousta tekevän. Tarkemmin ajateltuna, en kenenkään Jokeriorganisaatiossa. Mun viha-rakkaussude naapuriin on rehellisesti sanottuna sitä luokkaa, että kyllä mä voin sanoa toivovani Helsinkiin menestystä mieluummin, kuin tällä kaudella Poria lukuunottamatta mihinkään. Eli en ole Jokerivihaaja, mutta silti mielestäni mahdolliset ökytarjoukset Karalahtien yms. Suntaan on enemmän pullistelua meille päin ja tähän kilpahuutoon ei tarvitse lähteä.
 

scholl

Jäsen
Juuri näin. Jos Jere matkaa Jokereihin ~350k liksalla, siinä on 200-250k pelaajan osuutta ja loput Jokerit maksaa HIFK:n "kyykyttämisestä". Jos Jere sanoisi 350 tai lähen menee, Penaa kopioiden mun ensimmäinen vastaus olisi no lähe menee sit. Niin hyvä pelaaja Karalahti ei missään nimessä enää ole. En Jerefaninakaan vain näe Jereä liigan parhaana pakkina, vaikka liksa sitä luokkaa olisi. Kekäläisen en muuten olisi uskonut tuollaista tarjousta tekevän. Tarkemmin ajateltuna, en kenenkään Jokeriorganisaatiossa. Mun viha-rakkaussude naapuriin on rehellisesti sanottuna sitä luokkaa, että kyllä mä voin sanoa toivovani Helsinkiin menestystä mieluummin, kuin tällä kaudella Poria lukuunottamatta mihinkään. Eli en ole Jokerivihaaja, mutta silti mielestäni mahdolliset ökytarjoukset Karalahtien yms. Suntaan on enemmän pullistelua meille päin ja tähän kilpahuutoon ei tarvitse lähteä.

100k on tuossa iässä oikea hinta Jerelle. Vähän niinkuin Kibellä: mies tienasi aikanaan liikaa ja pelasi lopun aikaa asevelihintaan. Jere pelleili 10 vuotta IFK:ssa. Kaikki Kovasen taksikeikat, jolloin mies ei ollut oikeasti pelikuntoinen ja sai silti kovaa liksaa niin tässä iässä, jos tulee niin pitää tulla halvalla. Jos menee naapuriin sen takia, että saa enemmän, kun on kusettanut IFK:ta koko ikänsä niin se on kyllä niin vittumaista touhua, etten millään voi uskoa tapahtuvan. Hän on Frankille, Penalle ja muille niin paljon pystyssä, ettei ole tosikaan.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On hyvät näytöt ja pikkulinnut laulavat mm. Ortion olleen todella tyytyväinen koko pakettiin. Mutta vähän, edes hippasen, tasaisemmalla peluutuksella meillä voisi olla nyt Norja taas askeleen lähempänä 1-veskarin paikkaa.

Tämä on muuten SM-Liigan heikentyneen maalivatitason sivutuote. 28 vuotias maalivahti joka ei saanut tryoutin kautta sopparia Bluesiin kolme (?) vuotta sitten alkaa näyttämään ihan potentiaaliselta ykkösmaalivahdilta kun pelaa muutaman ottelun hyvillä statseilla. Eikä nekään nyt niin jäätävät ole. 11 peliä, voitto% alle 50 ja 0,2 maalia/peli enemmän kuin Ortio. Tämä vaikka mielestäni pelasi lähinnä heikompia jengejä vastaan.

Täytyy siis muistaa, että Turska ei todellakaan ole enää mikään kehittyvä junnu jolle pitäisi antaa peliaikaa kehittymisen takia vaan hän oli IFK:n kakkosmaalivahti jonka oli tarkoitus antaa Ortiolle huiliaukoa kun tarvitaan ja stuntata jos ei kulje. Nyt kulki.

Mutta kuten sanottu nykyään myös MV markkinat ovat kuivat ja joudumme miettimään myös "Mika Norjien" kasvattamista ykkösmaalivahdeiksi. Kunhan pohdiskelen tilannetta kun kerran tontti minua vaivaa. Tässä on jo kolmena kautena tottunut liiankin hyvään.

ps. Minkälainen prospekti Husso on? Ei varmaankaan ykkösmaalivahti ensi kaudella mutta sitä seuraavalla ikää on jo 20 v ja mielestäni siinä iässä pitää jo alkaa saamaan aikuisten pelejä vyölleen jos aikoo vielä oikeasti kovan uran tehdä. Toki tähänkin sääntöön löytyy poikkeuksia.
Ds.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Venäläisen Sport-Express lehden mukaan Teemu Ramstedt ei ole jatkmassa SKA:ssa. Olisikohan Ramstedtilla kiinnostusta palata HIFK:hon. Kannattaisi ainakin kysyä. Tietolähde on lehden nettisivujen uutiset.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Väittäisin, että fleguilusta syytetty (ja siihen toki ajoittain syyllistynyt) taitopelaaja Ramstedt ei todellakaan halua Summasen alaisuuteen varsinkaan tässä vaiheessa uraansa. Tää Sumanen näyttäs olevan hifkille samaanaikaan siunaus ja kirous.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa mieleen Luttisen huhuttu siirto turguun. Tps julkaisi uusia nimiä eikä Arttua löytynyt listalta. Olisiko saumaa vielä pitää Nordiksella? Paljon sai Luttinen paskaa kauden aikana mutta pleijareissa oli taas titaania kunnes loukkaantui. Kyllä mä pitäisin Artun. Ei näitä joka oksalla kasva ja taas olisi haettava korvaaja.

Tietääkö syväkurkut mitään? Omat lähteeni ei vaikka kysyin ihan suoraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös