Ainoa asia, johon itse en enää hyväksy, on näiden Hagmanien, Karalahtien, Salmelaisten jne. muualla pelaamista. Tämä on se ainoa asia, jonka luulin varmasti olevan Nybondaksen aikana kunnossa. Herra aikanaan ensi töikseen varmisti Peltosen paluun HIFK:hon. HIFK sai kasvot, voitetiin mestaruus. Nyt on käymässä niin, että naapuri pyyhkii HIFK:llä jäätä pelillisesti, fyysisesti ja on vielä hankkimassa ne pelaajat, joiden avulla HIFK:n piti se seuraava mestaruus hakea. Kuinka paljon perseeseen sitä parrua pitää väkisin ottaa. Eikö riitä jo? Herätys nyt. Yksikin noista narreissa ja menee usko tähän hommaan. Mulle on ihan sama mitä maksaa, mutta nyt pitää laittaa stoppi tälle pelleilylle.
Karalahden paluu HIFK:hon ei ole Summasesta kiinni ja faktaahan on myös se, että Nybondas oli kaksi vuotta sitten hanakasti Karalahden perässä ja oli valmis maksamaan. Mikä nyt on muuttunut? Kuka vetelee naruista?
Mikä on esteenä sille, että nämä pelaajat edes harkitsevat muualle menemistä? Toki kyse voi olla samantyyppisestä rahastuksesta, kuin mitä Ville Nieminen HIFK:hon uutisella haettiin, eli Tappara joutui latomaan euroja tiskiin. Osalle varmasti Summanen on peikko. Olin valmis katsomaan Summas-kortin loppuun asti sen myönnän, mutta kyllä se hinta tuntuu kovalta, jos lähes kaikki "omat" karkaavat muualle.
En tosin usko Summasen olevan ainoa syy, että HIFK ei tällä hetkellä ole kuumaa valuuttaa siirtomarkkinoilla. HIFK:ssa on tehty mestaruuden jälkeen niin paljon raskaan sarjan virheitä, joista on pääasiassa vastannu herra Nybondas, että on kahdessa kaudessa tultu dynastian porteilta SM-liigan vitsiksi ja sitten on vielä varaa ylimielisyyteen.
Onko HIFK:n tavoite karkoittaa joukkueesta pelaajien lisäksi fanitkin. Hyvää duunia, jos tämä on tavoite.