HIFK 2013–2014 – joukkueen rakennus

  • 3 483 518
  • 7 163

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Niin no, tätä on nykymeininki. Valitettavasti. En vaan koe täysin omakseni joukkuetta, jossa pelaa jotain eerosomervuoria tai muita jämänarreja, vaikka ei minulla nyt mitään henkilökohtaista kyseistä pelaajaa kohtaan olekaan ja ihan symppiskaveri se Eerokin on. Mainitut pelaajat edustavat vielä itselleni paljon kuvottavampaa kategoriaa, kaikki jostain maaseudulta roudattuja junantuomia narreja. En tosin osaa yhtään ihmetellä omaa kantaasi, sillä suosikkijoukkueeksesi mainitset Chelsea FC:n.

No uuu. Sulle Lahti ja Leino ovat "jämänarreja". Alotitko jääkiekon seuraamisen 2000 luvulla? Olisi hauska nähdä sun kasaama jengi, täynnä aitoja puhdasverisiä stadilaisia.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
En tosin osaa yhtään ihmetellä omaa kantaasi, sillä suosikkijoukkueeksesi mainitset Chelsea FC:n.

Hyvä hyvä, nyt löysit täysin oikean esimerkin. Jalkapallossa tosiaan näitä omia pelaajia vaalitaan huomattavasti paremmin ja suurseurat eivät osta nuoria pois pienemmistä seuroista, varsinkaan Englannissa. Tai muutenkaan osteta pelaajia muualta. Yrittäisit edes.
 
Viimeksi muokattu:

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hagman menee samaan kastiin Salmelaisen, T. Ruudun, Enlundin, Ramstedtin ym. kanssa. Eli ryssittiin muualle, kun ei uskallettu antaa vastuuta, vaikka kaikki vähääkään mistään ymmärtävät näkivät potentiaalin kaukaa. Ja nyt ei ole kyse mistään jälkiviisaudesta...
Minun mielestä nimenomaan on kyse jälkiviisaudesta. Itsekin odotin aikanaan Pikku-Hakilta paljon, ja matsi matsilta venasin milloin alkaa kulkemaan muttei vaan alkanut. Jälkikäteen on helppo sanoa että olisi pitänyt odottaa vieläkin kauemmin. Oliko Jokerit aikanaan liian kärsimätön Eero Somervuoren kanssa? Siinä hetkessä sitä on vaikea tietää että kaverista sittenkin tulee supertähti vaikka on vetänyt viimeiset viisi peliä kiikaritehoilla.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Mä en kyllä rehellisesti sanoen tiedä/muista. Peliaika vaan rupesi vähenemään ja Kekäläinen kokosi sillekin kaudelle superjoukkuetta, jossa lappasi helvetisti jätkiä. Sen kyllä muistan, että kovin kummoisesti ei Nikellä kulkenut odotuksiin nähden eli ei hän mihinkään koirankoppiin joutunut. Saa korjata, jos olen väärässä.

Tjoo, tottahan se on, että Nikke oli täysi raakile vielä tuolloin, mutta (merkittävää) peliaikaa ei tullut kyllä oikeastaan koskaan. Tämän jälkeen roolia asiaan otti IsoHakki ja senhän nyt tietää miten siinä käy jos Ramia tulee joku( etenkin koko organisaation ulkopuolelta) neuvomaan. Ei hyvä heilunut. Tuskinpa tuo nyt enää mitään vaikuttaa, mutta ihan silkassa sovussa ei nuorempi Hagman muualle peliajan perässä lähtenyt. Sehän Ramissa onkin hienoa, että nimi selässä ei merkitse mitään. Otteet kaukalossa merkitsevät.

N.Hagman olisi kyllä niin tervetullut paluumuuttaja allekirjoittaneelle. Lieneekö kuitenkaan vielä aika paluulle liigaan.
 

tuffgong

Jäsen
Täällähän on tänään vaffa meininki. Yhdelle kelpaa ilmeisesti vaan aidot paljasjalkaiset stadilaiset ja toisessa ketjussa on liikkeellä huhuja jotka ovat "luotettavan oloisesta lähteestä ja pitävät paikkansa jollei ole täysin tuulesta temmattuja". Toivottavasti joukkueen rakennuksessa mennään nimenomaan urheilullinen puoli edellä ja unohdetaan viime vuosina useissa joukkueissa valloilla ollut omien poikien kotiuttaminen. Tosin Pikku-Hakin saa erittäinkin mielellään raahata Nordikselle.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minulle on aivan sama mistä pelaaja on kotoisin ja minkä kasvatti on ja missä on pelannut aiemmin uralla kunhan hän on hyvä pelaaja ja antaa HIFK:lle kaikkensa. Vasta sitten stadilaisuudella ja HIFK taustalla on hyötyä jos lähdetään vertaamaan kahta täysin tasaväkistä pelaajaa ja saisin päättä kumman ottaisin HIFK:hon.

Tärkeintä on se, että HIFK kasaa voittavan, taistelevan ja viihdyttävän HIFK:n näköisen joukkueen. Jos Eero Somervuori kuuluu tähän suunnitelmaan niin se on minulle okei tai Janne Lahti, ihan sama vaikka narreissa ovat skulanneetkin ei paljoon mua hetkauta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Enemmänkin hain tässä sitä, että Chelsea nyt edustaa "parhaiten" tätä nykypäivän namusetämeininkiä. Valmentaja- ja pelaajaruletti sen kuin pyörii ja perinteiset arvot on heitetty romukoppaan.

No niin, nyt päästiin asiaan. Pidät siis jotenkin hauskana asiana sitä, että kannatan kyseistä joukkuetta siitäkin huolimatta, että siellä joku ryby sekoilee rahojensa kanssa enemmän kuin laki sallii? Luuletko, että olen ylpeä tuosta toiminnasta? En todellakaan. Kyllähän se vituttaa, että seura ei ole enää sitä, mitä se oli ennen rybyn rahoja, tosin, menestystäkin on tullut niiden ansiosta, valitettavasti identiteetin kustannuksella. Joten, jos olen kyseistä seuraa kannattanut n. 20 vuotta, niin mitä vittua?
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Enemmänkin hain tässä sitä, että Chelsea nyt edustaa "parhaiten" tätä nykypäivän namusetämeininkiä. Valmentaja- ja pelaajaruletti sen kuin pyörii ja perinteiset arvot on heitetty romukoppaan.

No mielestäni, jos jauhaa jyväjemmareista ja jämänarreista niin mitä jää jäljelle? Stadilaiset?

Ottamatta enempää kantaa Chelseaan niin pelaaja ruletti ei ole pyörinyt enää vuosiin. Pahiten rahalla huoraavat jengit ovat City sekä PSG. Mutta joo keep it going.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun mielestä nimenomaan on kyse jälkiviisaudesta.

No siinä tapauksessa kannattaa katsoa sanakirjasta, mitä jälkiviisaus tarkoittaa. Voin kaivaa halutessasi omat viestini täältä esim. Enlundin siirron jälkeen. Eri asia on todeta vuosi siirron jälkeen, että helvetti mitä penailua, kun sejase ryssittiin muualle, nyt on sitten johtavassa roolissa Tapparassa/muussa böndeseurassa. Mikä on toki todella yleistä tällä palstalla.
 

tuffgong

Jäsen
Ei se sitten sulle kuitenkaan ihan kokonaan mennyt perille. Näytätkö sen viestin, missä erikseen puhun "jyväjemmareista" ja siitä, kuinka sulkisin heiltä ovet IFK:hon? Kaikki mainitsemani pelaajat liittyvät jollain tapaa Jokereihin ja se on nyt tässä se yhdistävä tekijä, get it? Koko futispointti nyt oli valmiiksi jo ihan asian vierestä, kyse oli arvoista. Jatka toki hyväksi havaitulla väärinymmärtämisen linjalla.

siis tarkoitatko sitä että hyviä pelaajia jotka tulevat esim. Hämennlinnasta Jokereiden kautta ei tulisi hankkia, mutta suoraan Sonkakärveltä tulevat ovat ok?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Hagman menee samaan kastiin Salmelaisen, T. Ruudun, Enlundin, Ramstedtin ym. kanssa. Eli ryssittiin muualle, kun ei uskallettu antaa vastuuta, vaikka kaikki vähääkään mistään ymmärtävät näkivät potentiaalin kaukaa.

Näillehän on yhteinen nimittäjä: Pena. Ja Pena ei todellakaan nähnyt näiden potentiaalia, koska tuskin koskaan kävi A ja B-junnujen peleissä. Hankki vaan palkkasotureita maakunnista ja sitten maksoi omille "junnuille" ylihintaa, jotteivät lähteneet maakuntiin hakemaan vastuuta. Ts. meillä pyöri sitten samat Vihkot ja Häppölät, Mikko Laineet, yms. vuodesta toiseen viemässä peliaikaa uusilta huippujunnuilta, mutta eivät itse saaneet silti mitään aikaseks vaikka vastuuta annettiin. Eihän ne nyt ihan vihkoon menneet, eli tuli sieltä sentään muutamia junnuja jotka oikeasti breikkasi (Petrell, Pikkarainen), mutta silti niitä junnuja ei kyllä pahemmin ajettu sisään muuten kuin pakkoraossa, tai jossain omat pojat projekteissa (2001-2002).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos tuota Facebookia pitää jonkunlaisena "lähteenä", niin Liivikin uudessa päivityksessä annetaan hyvin voimakkaasti ymmärtää uran jatkuvan HIFK:ssa. Siellä odotellaan mm. ensi kauden talviklassikkoa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos tuota Facebookia pitää jonkunlaisena "lähteenä", niin Liivikin uudessa päivityksessä annetaan hyvin voimakkaasti ymmärtää uran jatkuvan HIFK:ssa. Siellä odotellaan mm. ensi kauden talviklassikkoa.

Mitä jos Liivik siirtyykin narreihin??? No ei vaan, ei saisi edes mainita tuollaista, mutta hyvältä kuulostaa toi uusi facebook päivitys sillä kyllähän minä pitäisin mielelläni liivikin joukkueessa.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Jos tuota Facebookia pitää jonkunlaisena "lähteenä", niin Liivikin uudessa päivityksessä annetaan hyvin voimakkaasti ymmärtää uran jatkuvan HIFK:ssa. Siellä odotellaan mm. ensi kauden talviklassikkoa.

No aika epäluotettava "lähde" taitaa olla Liivik fanisivu Facebookissa, varsinkaan kun ei taida Siim itse sitä sivua päivittää tai olla missään tekemisissä sen kanssa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No aika epäluotettava "lähde" taitaa olla Liivik fanisivu Facebookissa, varsinkaan kun ei taida Siim itse sitä sivua päivittää tai olla missään tekemisissä sen kanssa?

Eihän ne itse niitä päivitä, ei mun mielestäni kukaan pelaaja. Mutta Melartin tiedän ainakin hyväksyvän omat juttunsa. Kuten todettua, lähde on facebook, kukin asettakoon sen omaan luotettavuuslokeroonsa. Mutta kieltämättä hieman huvitti ylenpalttinen "me" -henki + talviklassikon hehkutus. Mun mielestäni Simo ei ole tehnyt diiliä vielä minnekään ja uskon hänen saavan ainakin tarjouksen HIFK:sta. Raimon miehiä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mielestäni voisi tähän kategoriaan fantasioida Toni Lydmanin (Lahden kasvatti) kotiinpaluusta Helsinkiin, kun ei alkukaudesta meinannut edes rosteriin mahtua Ankoissa.

Lydman sanoi 04-05 työsulun jälkeen, ettei huvita tulla enää Suomeen pelaamaan. Toki liiga, maailma, ihmiset ja Toni Lydman on kahdeksassa vuodessa muuttuneet. Mutta in my humble opinion Lydmanista ei ole legendaksi. Mietin tuohon kategoriaan lähes kaikkia pelaajia joilla on jonkunasteinen IFK-tausta, enkä Salmelaisen ja Hagmanin lisäksi keksinyt kuin mahdollisesti Bäckströmin, mutta hän tuskin on vielä ensi kaudeksi saatavilla. Raanta-Norja ensi kaudeksi ja Bäckström-Husso sitä seuraavalle olisi melkoisen nannaa.

Laaksolla sopimus Severstalin kanssa myös ensi kaudesta ja tosiaan, miksi Salmelainen pitäisi naarata tänne? Kolme viimeisintä kautta luokkaa keskinkertainen, tämä mukaanlukien. Olisi toivotavaan toivotaan hankinta. Jos 100k irtoaa, niin mikäs siinä, enempää ei kannattaisi tuollaiseen kysymysmerkkiin satsata. Ihan sama, vaikka kaksi hyvää kautta löytyykin uralta, niistä on jo aikaa.

e. Janne Lahti saattaisi olla yksi hyvä vaihtoehto.

Laakso on vielä kauempana mistään legenda-potentiaalista kuin Lydman, mutta toki molemmat kelpaisivat normihankintoina.

Janne Lahti... Täysin naurettavaa verrata Salmelaiseen tai Hagmaniin. Kelpaisi mahdollisesti täytehankintana (hyvä pelaaja, tosin vastenmielinen) mutta älä nyt jumalauta ota tän legenda-haun yhteydessä puheeksi.

Salmelainen on pelannut lähes piste per peli tahdilla toivuttuaan loukkaantumisestaan, joka pilasi tämän kauden. Hän on edelleen nopea ja taitava.

Tän legenda-näkövinkkelin pointti oli miettiä kuka voisi korvata Villen. Lähtökohtaisesti ei kukaan, mutta ainoat pelaajat koko maailmassa joilla voi siihen olla potentiaalia ensi kaudeksi, ovat mielestäni Niklas Hagman ja Tony Salmelainen, mieluiten molemmat kerralla koska tässä tilanteessa määrä saattaa osittain korvata laadun.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Janne Lahti... Täysin naurettavaa verrata Salmelaiseen tai Hagmaniin. Kelpaisi mahdollisesti täytehankintana (hyvä pelaaja, tosin vastenmielinen) mutta älä nyt jumalauta ota tän legenda-haun yhteydessä puheeksi.

Mitä nää höpiset. Minä vaan heitin, että Janne Lahti voisi olla hyvä haku ensi kauden joukkueeseen, ihan sama mitä muuta sinne on tulossa. Salmelainen pelaa tällä hetkellä Sveitsin B-liigassa, joten olisi ihme, jos ei mitään saa siellä aikaiseksi? Joka tapauksessa, hänen pelillinen tasonsa on laskenut viime vuosina. Mikä legenda-haku?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tämä oli varmaan retorinen kysymys. Hagman oli vielä aika kokematon ja siihen jengiin ei kaikki mahtunut.
Ei ollut retorinen kysymys. Oman muistini mukaan Hakki ainakin veti herneet nenään ja siirtyi Jokereiden organisaatioon tämän myötä, mutta tässä iässä kun muisti ei enää ihan aukoton ole eikä ole mahdollisuuksia tarkistaa faktoja, ajattelin kysymyksen täällä esittää siinä toivossa, että joku muu muistaisi paremmin. Voi toki olla että tämä tapahtui vasta vähän myöhemmin kun Pikku-Hakki Ouluun siirtyi ja silloinhan Summanen vaikutti jo Jokereissa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Salmelainen pelaa Genevessä viidettä kautta, koko sen ajan Geneve on ollut Nationalliga A:ssa. Ja tällä hetkellä pelaavat puolivälieräsarjaa Berniä vastaan.

Janne Lahti ja joku kunnon sentteri, niin tuossahan olisi aikamoinen paketti kasassa. Kysymys kuuluu, kuka olisi se hyvä sentteri ja vastaus ei ole Hirso.

(katsoin Salmelaisen tilastoja hyvin kriittisesti ja osaksi myös väärin)
 
Viimeksi muokattu:

Nouzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä nää höpiset. Minä vaan heitin, että Janne Lahti voisi olla hyvä haku ensi kauden joukkueeseen, ihan sama mitä muuta sinne on tulossa. Salmelainen pelaa tällä hetkellä Sveitsin B-liigassa, joten olisi ihme, jos ei mitään saa siellä aikaiseksi? Joka tapauksessa, hänen pelillinen tasonsa on laskenut viime vuosina. Mikä legenda-haku?

Niin tää Janne Lahti on tällä kaudella tehnyt huikeat kolme maalia KHL:ssä eli eipä ole kovin hyvin hänelläkään mennyt tämä kausi. Mulle ainakin kelpais jos Hagman tai Salmelainen taikka molemmat palaisivat IFK:hon.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jos haluaa esim. "janne lahden" HIFK:hon, niin tuskin sen tason pelaajaa saa hankittua, jos alla on 20 maalin KHL-kausi 12-13. Pitää vaan luottaa, että "janne lahti" palaa tasolleen sm-liigassa, jos hankitaan "janne lahti".

Tilastoista on mukava katsella, että esim. Nigel Dawes teki Barys Astanalle 7 maalia playoffeissa, mutta sehän vain takaa, että aika vaikea sm-liigan palkoilla on esim. Dawesia houkutella sm-liigaan ja HIFK:hon, kun kysyntää riittänee aika plajon myös KHL-liigassa.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä tilanne Jakub Petruzalek:lla on? Treidattiin Habarovskista Moskovaan kuluvalla kaudella, mutta Dinamonkin pelit lienee jo pelattu, onko diiliä minnekään? Positiiviset mielikuvat jäppisestä jäi ja pystyi skulaamaan laitaa ja sentteriä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös