Olen toitottanut jo melkein kauden alusta, että Hirsoa ei ole korvattu mitenkään, ja MG ja Ramu eivät riitä millään keväällä, kun pelit kovenee.MG:ltä tila pois ja Ramulle kovuutta, niin kumpikin on täysin hyödytön keväällä, ja mitä jää jäljelle ?? Pelkkiä puukäsiä, ja mihin tämä johtaa ?? Nokka peruuttelee keväällä hietsuun asti, kun ei ole käsiä ruokkimaan maan kovimpia laitureita hyökkäys suuntaan, ja puolustaminen ei ole niin kiinnostavaa, niin taas tulee noutaja aikaisin.
Tässähän on totta ainakin toinen puoli. Ramu on mielestäni kyllä mennyt viime kaudesta eteenpäin, mutta ei ehkä sittenkään riittävästi. Tietysti Ramun kohdalla ketjukavereiden kohmeisuus on vaikuttanut varmasti aika paljon myös omiin esityksiin. Vaikka ei saisi, mutta niin se usein menee. Olisin odottanut, että Ramu olisi aiemmin alkanut suoraviivaistamaan peliään, koska siitä on varmasti huomautettu jo viime kaudesta lähtien. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Ramulle on ehdottomasti paikka kokoonpanossa. Voi olla, että Ramstedt tarvitsisi kokeneemmat laiturit kuin mitä nyt on saanut. Sitä vain ei olla nähty. Tai no, onhan sille isketty puolikuntoinen Hannes pariksi peliksi.
Mä väitän kyllä, että tämä sentteriosaston kädettömyys ei ole Nokan tahto. Osoitan syyttävän sormeni joukkueen kokoojaan, jolla on ollut viime keväästä saakka hankkia joukkueeseen ykkössentteri. Tai edes yksi kokenut kiekolliseen peliin kykenevä sentteri. Hiljaista on ollut. Jalosella on aina ollut hyvät sentterit ja hän, jos kuka ymmärtää sentterien merkityksen. Ei taida Jalosenkaan Visassa luottoraja riittää, kun mennään sentterikauppaan. Ja kun Nybondas istuu shekkivihon päällä Valtasen pitäessä kiinni, näillä mennään!
Jos ketään ei hankita, Ramulle on pakko antaa näyttömahdollisuus Peltosesta, Kuhdasta, Hyvösesta tai Hamiltonista kootun ketjun kanssa. Wirtanen handlaa kyllä oman hommansa kädettömämpienkin jätkien kanssa, mutta Ramusta ei saada täyttä hyötyä, jos hän jatkossakin vetelee ahtoloiden ja wärnien kanssa.
EDIT: Onko Ramuun liittyvää huhuja tyytymättömyydestä seuraa tai peliaikaa kohtaan esitetty missään muualla kuin Pelsu-fanien toiveissa, että Jalonen toisi Ramstedtin mukanaan?