Mä en tiedä mitä sieniä mun rooibos-teehen on nyt pantu, mutta mä arvon kyllä aika jänniä ketjuja SaiPaa vastaan, maagisten KJ-silmälasien läpi:
Peltonen-Granlund-Haataja - Blues-matsi ei tuottanut pisteitä, mutta minusta tuo koko ketjun yhteistyö näytti jopa vähän paremmalta kuin torstaina, toisin sanoen Haden luistelulinjat jotenkin sopi paremmin Dynamic Duon aivoituksiin. Hade tekee kaksi maalia SaiPaa vastaan.
Vallin-Del Grosso - Kousa näytti pystyvänsä, nyt on Del Grosson vuoro vastata haasteeseen. Kousasta voidaan vielä saada ens kaudelle ykköspakki, mutta ei se läpimurto nyt kahden matsin jälkeen yhtäkkiä ole realisoitunut. Teki hyviä ratkaisuja, teki myös paljon mokia. Del Grosson vuoro.
Petrell-Wirtanen-Liivik - Tämähän näyttäisi olevan meidän toinen jarru..! Niin ainakin pelasivat ollessaan Lennu-PW-Töykkälä ja niin vaikuttivat pelaavan myös Petrell-Wirtanen-Järvinen -muodostelmassa. Korvataan siis Turre mielestäni kädellisemmällä Liivikillä.
Söderholm-Kurvinen - Harmi Melartin suhteen, ettei saa näytönpaikkaa. Söde ja Kurvi ovat yksinkertaisesti pelanneet liian hyvin :P
Ahtola-Ramstedt-Kuhta - Kuhta ei kyllä minusta sovi tähän alkuunkaan, mutta mä näen tänään asiat jotenki Kojon silmin ja pitäisin Kuhdan silti tässä. Meillä kun on kaksi jarrua/kahdensuunnan ketjua, joten Kuhdan on aikalailla pakko olla kakkosessa. Ja kyllä, pidän tätä kakkosena "statusmielessä", vaikka ehkä joissain matseissa pelaakin tuota PW-jarrukenttää vähemmän :P Ramu-Ahtola on kuitenkin toiminut hyvin, ehkä se Kibekin vielä löytää paikkansa tuossa kentässä.
Järventie-Kankaanperä - Ei mitään suurempia hasardeja, muttei nyt mitään häikäisevääkään, lukuunottamatta Maran tolppa-sisään rannaria (jumalauta se "kling" kuulosti hyvältä, kuin narrin selkänaksahdukselta). Vaikkei vielä suju yhtä hyvin kuin viime talvena, ei ole järkeä rikkoa tätä paria. Nousevat kohtuu varmasti vielä viime kauden tasolle.
Wärn-Töykkälä-Pöysti - "Se toinen jarru". Jumalauta, tää Jalostettu totaalikiekkohan on muovannut meille kaksi puhtaasti hyökkäävää ketjua sekä kaksi kahden suunnan ketjua. Trio Töykkälät sekä The Wirtanen Band pystyvät - tai se on ilmeisesti ainakin kantava ajatus - sekä ratkaisemaan otteluita, painamalla kiekko väkisin vastustajan päätyyn, että olemaan vittumainen päällystakki. Voi toki kokeilla Nyholmiakin näissä ketjuissa. Itse näkisin mielummin PW:n ketjun hyökkäävämpänä, mutta jos tämä on KJ:n kuningasidea, so be it. On varmasti(?) joukkueen etu, jos jopa kahden ketjun voimin harjoitellaan puolustamista kauden aikana. Ehkä se sitten tällä kertaa onnistuu pleijareissakin.
Lundell - Loistavasti pelannut kakkosemme pelatkoon SaiPaa vastaan, kun kerran kulkee. Herra Riksman potee nyt "flunssansa" ihan rauhassa, ja aloittaa kautensa sitten kahdella vakuuttavalla voitolla Mansessa... Jonka jälkeen Juuso on ykkönen, Janne kakkonen. Verorajan tienoilla olisi jo hyvä olla melko tarkka kuva siitä, tuleeko Juuso pelaamaan loistavan kauden, vai pitääkö hankkia uusi ykkönen. Veikkaan, että tänä vuonna IFK:n mv-osastoa ei vahvisteta. Toisin sanoen Juuso ei floppaa, vaan kantaa joukkuetta "riittävän hyvin".
Mitä tuosta kokoonpanosta sitten puuttuu? Jos Söden ja Kurvisen peliesitykset eivät ole silmälumetta, jos Juuso pelaa hyvin ja jos hyökkäys jauhaa tasaiseen tahtiin yli 3 maalia per matsi (riippumatta kuka ne tekee), ei tosiaan ole hirveän suurta kiirettä hankinnoille. Toivottavasti nyt katsotaan riittävän kärsivällisesti, mitkä ovat ne kaikkein kriittisimmät reiät paikattavaksi mestaruusveneessä, ja tehdään huolellinen pohjatyö jokaisen mahdollisen hankinnan kohdalla. Mielummin erittäin tarkasti tunnistettu puute joukkueessa ja sitä paikkaamaan yksi timanttinen laatujätkä, kuin kaksi semihyvää hätäriä, ennen kuin joukkueen todelliset puutteet on tunnistettu.