Eipä nyt hirveitä muutoksia tarvitse joukkueen kokoonpanoon kahden voittopelin jälkeen tehdä, mutta seuraavanlaista voisi koittaa, jos/kun Turre on pois kokoonpanosta hetken.
Peltonen-Granlund-Wärn
Vallin- Kousa/DelGrosso
Ahtola-Ramstedt-Haataja
Järventie-Kankaanperä
Petrell-Wirtanen-Kuhta
Söderholm-Kurvinen
Nyholm-Töykkälä-Liivik (Tästä selkeä "päällystakki" Turren ollessa saikulla)
Riksman SaiPa-peliin, jos kykenee pelaamaan. Lunkalla 0-peli takana, mutta pikkuhiljaa Riksmanin sisäänajoa vaan, jos siis kuumeilu on ohitse.
Lähtökohtaisesti hyvin samaa mieltä kyseisen kirjoittajan kanssa. Kaksi voittoa putkeen alla, mutta pieniä viilauksia kokoonpanoon voi tehdä ja olisikin syytä tehdä. Järvisen loukkaantuminen ja ilmeisesti vähän pidempi saikku vaikuttanee myös siihen, että kokoonpanoja on pakko hieman muokata.
Itselleni on jäänyt nyt se kuva, että jengissä on kaksi sniperia, joilla ei kummallakaan ole oma pelipaikka vielä löytynyt, eli Kuhta ja Haataja.
Minä ratkaisisin ongelman siten, että rakentaisin ketjut ns. tutkaparien ja vastustajan mukaan. HIFK:lla on nyt myös sen verran leveyttä rosterissa, että myös vastustajan mukaan voidaan muokata kokoonpanoja. Esim. tulevaan kotipeliin Saipaa vastaan voisi lähteä erilaisella kokoonpanolla kuin tulevaan ensi lauantain oletusarvoisesti kuumaan ja fyysiseen vääntöön Tapparaa vastaan.
Minä rakentaisin homman ns. tutkapariajattelulla ja pyrkisin etsimään sen kolmannen lenkin sitten ketjuun sopivaksi. Eli:
Peltonen-Granlund-X (tässä minäkin kokeilisin nyt seuraavaksi Wärniä). Toissijaisesti kokeilisin tähän Kuhtaa. Haataja ei tähän tunnu sopivan.
Ahtola-Ramstedt-X (ehkä tässä tilanteessa vaikein paikka täyttää) En oikeastaan edes löydä kokoonpanosta tähän kohtaan sopivaa Stigaukkoa. Mielestäni tämä pelipaikka on se, johon se uusi sentterilaituri tulisi hommata. Kuhta lähtee tältä pelipaikalta saman tien, mikäli se uusi kaveri tulee/tulisi/hankittaisiin. Minä kokeilisin tällä paikalla seuraavaksi Lennua tai sitten Pöystiä tai nostaisin kokeelle parin pelin ajaksi Pehkosen Kivasta, joka on aloittanut kauden hyvin Mestiksessä.
X-Wirtanen-Haataja (tämä kaksikko toimi hyvin viime kaudella). Minä tekisin tässä niin radikaalin ratkaisun, että kokeilisin kolmantena nyt kauden hyvin Mestiksessä (kaksi vai kolme maalia kahdessa pelissä?) aloittanutta Nyholmia, joka pelasi hyvin yhteen viime kaudella Wirtasen kanssa ennen loukkaantumistaan. Laittaisin Kivan suuntaan parin pelin ajaksi sitten vaikka Liivikin.
Petrell-Töykkälä-X (Tähän minä sijoittaisin sitten tällä hetkellä Kuhdan). Ongelmalliseksi asian tekee se, että Lennu on pelannut niin hyvin, että äijän heittäminen neloseen tuntuu väärältä ja aamumuroihin kusemiselta. Toisaalta ei kai näitä ketjuja tarvitse tässä järjestyksessä peluuttaa, vaan sen mukaan miten ottelun sisällä peli sujuu, ns. kuumat kaverit pelaavat.
Eilen nähtiin ensimmäinen oire siitä, mitä tapahtuu, kun Granlund kumppaneineen pelataan pimentoon. Tämän vuoksi minä vastaisin asiaan hakemalla sitä kuuluisaa leveyttä, jota viimeistään kevään peleissä tarvitaan. Jos Nokka ei ole tätä viime keväästä vielä oppinut, niin nyt on jo korkea aika.
Pakistoon on paha tehdä muutoksia, kun Kousakin on pelannut odotuksia paremmin ja Söderholm ja Kurvinen ovat olleet miehiä paikoillaan. Minä tekisin kuitenkin niin radikaalin ratkaisun, että tiputtaisin Kousan ti tai to kokoonpanosta ja kokeilisin tällä paikalla DelGrossoa. Ei kai ulkomaanelävää ole hommattu penkillekään istumaan.
Samoin Riksman maaliin ensi viikolla kahteen otteluun ja Lunkka hoitaa sitten yhden. Samalla voitaisiin alkaa katsastelemaan sitä, onko meillä uusi "Askey-Lundell-parivaljakko mv-osastolla, vai "Pitkämäki/Nieminen-Lundell.
Hyvin on kausi aloitettu, joten eipä muuta kuin lisää kaasua ja scouttiverkot vesille sitä yhtä sentterilaituria ja rightin pakkia varten. Jengi pelaa nyt niin hyvin, että kiirettä näille hankinoille ei ole ja ne pitää tehdä huolella, että ei tehdä viime kauden Jokereita ja sekoiteta jengin hyvää balanssia. Toisaalta mielestäni ihan yhtä selvää on se, että nykyinen jengi ei riitä loppuun asti, mutta parilla oikealla vahvistuksella meillä on, kuten joku jo aikaisemmin mainitsi, pitelemätön jengi.