Matikaisella on tapana polttaa sillat takanaan,joten en yhtään ihmettele,jos Pena omalla käytöksellään on "aiheuttanut" Hauhtosen siirtoon tarvitseman porsaanreiän.Eli siis uhkaillut jollain lailla Hauhtosen uraan liittyvillä asioilla.Tämä siis täysin spekulointia eikä perustu mihinkään faktaan.Sen verran,mitä olen kuullut Penan tavasta toimia ei tulisi suurena yllätyksenä.Pena on käsittääkseni ihminen,jolle ei sanota "ei".
Olen ehdottomasti sitä mieltä,että Penan tulee tehdä kaikkensa,jotta pelaajat noudattavat sopimustaan.Eli siis pitää HIFK:n puolta.Kuitenkin hyvän ja sallitun käytöksen rajoissa.Ehdottomasti.HIFK on hieno seura,joka saa kärsiä siitä,että Pentti Matikainen on sen tj.Valitettavasti.
En väitä,että Penan duuni olisi missään tapauksessa helppo,mutta kyllä sen verran pitää voida nähdä nenäänsä pidemmälle,että kunnioittaa toista ihmistä ja ajattelee tulevia kausia.Tiedän,että on monia pelaajia,joita HIFK kiinnostaisi,mutta niin kauan kuin Matikainen on tj,eivät HIFK:ssa pelaa.Kyse on HIFK:n tulevaisuudesta ei Penan egosta.Näin ollen suurimmat häviäjät ovat HIFK sekä fanit.Ei vaikuta kovin järkevältä.
Hauhtosen keissistä olen sitä mieltä,että kaiken maailman NHL:n kanssa tehdyillä sopimuksilla voidaan pyyhkiä persettä,koska niissä ei näköjään pysytä.Pelaajien tulee kuitenkin myös ajatella seuraa,jonka kanssa on voimassa oleva sopimus.Siltäkään suunnalta ei tule uhkailla työnantajaa tyyliin "pistän ihan lekkeriksi,jos joudun täällä pelaamaan".En tiedä,onko tästä edes case Hauhtosessa kyse,mutta sellaisiakin huhuja on ollut liikkeellä.Molemmilla osapuolilla on oikeutensa,mutta myös velvollisuutensa.Tuntuu,että velvollisuudet unohtuvat tänä päivänä itse kultakin.
Itse toivon,että Hauhtonen vielä jonakin päivänä HIFK:ssa pelaisi.Mutta en kyllä minäkään Hauhtosta minään HIFK-ikonina pidä.Mukavan ja hyväpalkkaisen uran hän olisi varmasti HIFK:ssa tehnyt,mutta nyt kävi näin.Yksi kausi petopaidassa ei vielä ikonia tee.Sanoisin jopa,että itse olen enemmän HIFK kuin J.Hauhtonen.Ainakin meillä on HIFK:n kanssa takana pidempi "yhteinen" historia.Vaikka eihän sillä merkitystä ole.
Eiköhän jostain kolosta joku sentteri kaivaudu.T.Ruudun paluuseen en usko kyllä sekuntiakaan.