HIFK 2005-2006 Floppien floppi!

  • 132 886
  • 658

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Metukka: Voisitko vähentää vikinää siitä, että joku yrittää saada joitain kirjoittajia mukaansa. Minne? Kuka? Miksi? Olen katsellut viestihistoriaasi ja se menee näin: tullaan esille pelkästään silloin, kun on negatiivista sanottavaa ja aina turvallisesti jälkikäteen. Vihjaillaan oudosta kiekkopalstaelämästä. Onko tämä paikka tärkeä sinulle? Jos, niin syvä osanottoni.

Tuolla materiaalilla ei todellakaan muuhun pysty ja sori nyt vaan vitusti, mutta alleviivaan: viihdyin eilisessä ottelussa loistavasti! Tämän tietävätkin ne muutamat muut, jotka elävät ohi nickiensä itse ottelutapahtumissa. Jotkuthan meistä tietävät toisensa siviilissä, jolloin tämä yleisönosastoblaastaus saa vähän erilaisen ryhdin ainakin tiettyjen hahmojen välille. Tommy, Espoon versio sinusta, on saanut aivan uuden levelin mielessäni ilmestyttyään muina miehinä esittäytymään jokunen vuosi sitten. Emme oikeasti kiistele siviilissä. Metukka? Sorry, en pidä nimimerkkien takaa tapahtuvasta jorinasta. En pidä sitä missään arvossa. Metukka? Metukka? Etsitkö omaa wannaberyhmääsi täältä? Ovatko hekin vain nickejä? Mitä tulee ns. sisäpiiriläisyyteeni, niin sanon, että suurelta osin ihan duunin ansiota. Mutta huomannet, että se metukoidenjhagien osasto, jolla on munaa jutella myös omana itsenään, ei kyseenalaista sitä, että olisin jossain määrin sisällä. He tietävät. Sinä et. Eikä sillä sinällään ole suurta merkitystäkään, mutta olisin naurettava teini, jos replikoisin täällä suuria sanoja vailla mitään näyttöjä. Metukka? Who are you? Olemmeko nickisodassa? Kuka kerää mitkäkin nickit taakseen? On tää jännää! Saaks tätä pleikkaversiona?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jymäkkä kirjoitti:
Haluaisin lopuksi kuitenkin korostaa,että minua ei nyt niinkään jurpi juuri tämä nykyinen joukkue ja mahdollinen menestymättömyys kuluvalla kaudella.Noina mainitseminani reiluna 20 vuotena IFK on menestynyt keskimäärin keskinkertaisesti.Muutamina vuosina sitten paremmin ja muutamina huonommin.Koko ajan olen laivassa mukana keikkunut ja niin teen vastakkin.Tässä IFK:n kannatuksessa se menestys on lopulta aika pieni tekijä,vaikka toki kannattajan olo on keskimääräistä mukavampi,jos joukkue vähän menestyykin.Minusta vain siellä positiivisuuskerhossakin olisi jo aika myöntää,että tämän joukkueen rakentamisen olisi Matikaisen aikana voinut hoitaa myös pirun paljon paremmin.

Aplodit. Nickisi vastaa substanssiasi. Täysin samaa mieltä. Kaikesta. Myös Matikaisesta kokonaisuudessaan. Nyt tulee miljoonas kerta, kun sanon: Matikainen on mulle täysin nobody HIFKiin verrattuna. Matikaiset tulevat ja menevät, HIFK pysyy. Kokoan tähän oman plussat / miinukset -listani Matikaisesta hänen nykyisellä HIFK-komennuksellaan. Katsokaa, siellä on miinustakin:

Miinukset
-Mälkiä
-Suhonen !! Tästä jo olisi pitänyt tulla kenkää, jota vaadinkin reaaliajassa. En siis metukoinut (vrt. pekkaroinut) jälkikäteen
-Cipruss & koko Mälkiän klaani - yritetään säästää ja toivotaan että se riittää
-Vepu Surenkin - henkilökohtaisesti rankin juttu mulle. Live-elämää tuntevat tietäväkin tämän. Vitun joensuulaisjuntti oli keskeinen statementini tässä asiassa niin ikään reaaliajassa, enkä näe syytä muuttaa sitä. Kaurahattu on aina pohjimmiltaan kaurahattu
-Harri Rindellin mukanakuljettaminen joukkueessa - mitä sillä naurunaamalla tekee?

Plussat
-anteeks nyt kauheasti mutta HIFKin näköinen/oloinen ja kiistatta särmä äijä
-lyhyet koutsauskaudet , en koskaan unohda Hucko-Kautonen-Nielikäinen ketjua
-kestää suhteellisen ryhdikkäästi sellaisenkin paskan, mikä ei ole hänen syytään ts. seisoo kapteenina kannella myös silloin, kun konehuone tyrii. Esimerkiksi Thomas Draper oli Alpon henkilökohtainen vaatimus, Pena tavoitteli Bäckströmiä. Pena halusi ja melkein järkkäsi Radek Dudan, jolle Alpolla ei ollut käyttöä
-Jeren takana seisominen
-Roman Vopatin hankkiminen

edit: Kuinka monta nickiä sain taakseni?? Jänskää!!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
JHag kirjoitti:
. Sorry, mä vaan katson lätkää ja haluan viihtyä. Jos tykkäisin laskea pisteitä, pelaisin pleikkaa.

Lainasin nyt tuon tekstin,sillä siinä kiteytyy hyvin olennainen.Asteikolla 1-10,kuinka viihdyttävä tuo perjantain matsi sinusta oli.Kyllähän IFK taklasi ja pörräsi,mutta eipä todellakaan tullut sellaista fiilistä,että IFK olisi saanut taklauspelillään Ässät ahtaalle ja esimerkiksi pakit tekemään hätäisiä ratkaisuja.Homma oli koohottamista vailla selkeää päämäärää.Toisessa viestissäsi mainitsit Mälkiän joukkueen kaikkien aikojen floppina.Tällä hetkellä minua huolestuttaa se,että nykyinen joukkue näyttäisi kulkevan samaa tietä.Kun muistat tuon kauden niin hyvin,niin muistat varmaan senkin,että tuonkin kauden alussa täällä jatkoajassa oli suuri joukko IFK-faneja,jotka kiittelivät kilvan joukkueen yritteliästä ja fyysistä pelityyliä.Kaikki oli kuulemma ihan hyvin,sillä joukke pelasi brändin mukaista kiekkoa.Mutta materiaali ei riittänyt,ja pikku hiljaa se yritteliäs ilmekin hiipui jonnekin tappioputkien uumeniin.Mahtaakohan materiaali nyt kantaa kovinkaan kauas,ja millainen on ääni kellossa sen jälkeen.

EDIT: Jhag,näemmä vastasitkin suurelta osin jo etukäteen,oletko joku meedio?Matikaisesta vielä sen verran,että pidän kyllä hepusta aivan hillittömästi.Maine on kasvanut jo legendan mittoihin,sopii mielestäni erinomaisesti Hifkin keulahahmoksi.Mutta joukkueen kokoamisen suhteen luovuttaisin mieluusti päävastuun jollekulle muulle.
 
Viimeksi muokattu:

Kaarle8

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahden pelin jälkeen tiki10 heittämässä jo pyyhettä kehään? C'mon.

Kaksi peliä pelattu ja kaksi tasuria. Lähellä oli etteikö voittoa olisi saatu Jokereista tai Ässistä, tuskinpa tiki10 olisi tälläistä ketjua pistänyt pystyyn, jos näin olisi käynyt. Asiat on tällä hetkellä pienestä kiinni, etteikö IFK olisi ollut se parempi joukkue siinä ottelussa. Toisaalta harjotusottelut mukaan lukien on hävitty juuri niukasti. Ehkä nyt pitää vaan saada henkistä puolta kuntoon, että uskotaan siihen viimeiseen ja voittavaan maaliin.

Kuulun näköjään siihen harvaan kastiin, mutta minä vielä uskon, että tällä porukallakin tapellaan kuuden joukkoon kun runkosarja on pelattu.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
JHag kirjoitti:
Pelikieltoja tulee? Voi kauhia paikka. Sitä sopii mietiskellä varsinkin ulkohelsingissä. Eilen PRK:t, Schnabel on OR:n lusinut.


Koska minua tarkoitit, kommentoin tätä hieman enemmän. Nautiskelin ajatuksella 2 tappelun keskiarvosta, OR tai PRK ihan sama, kun tulee tarpeeksi se korreloi ajan kanssa pitkiinkin pelikieltoihin. Ja tuolla tyylillä äijää lentää pihalle mukavasti oli sitten niskassa OR tai PRK. No doubt about it, nautin asiasta. Kunhan vain näin ulkohelsinkiläisenä kulutan aikaani töissä. Firma kiittää.

Minusta IFK on mielenkiintoinen asia, haluaisin sanoa että ilmiö, mutta tässähän on kuitenkin kyse sen verran sokeasta palvonnasta mitä sinun johtamasi propagandasiipi täällä agitoi, että kultti lie parempi sana. Muutama sokea on löytänyt silmät ja kapinoi vastaan. Oppositio ajettiin Siberiaan jo muinaisina vuosina ja tottahan politrukkiarmeijasi kykenee siihen myös nykypäivänä. Mutta kuitenkin kaikkien osapuolien onneksi (myös minun) leadership tulee pysymään vakaana kuin Kim Il Jung sr/jr. + muu suku on opettanut. There´s nothing like a häpy end.
 
Viimeksi muokattu:

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Metukka kirjoitti:
Jos meillä olisi edes keskitason sm-liiga joukkue, olisimme mistään tietämättömät kitisevät kiekko-niilot väärässä. Eilenkin taisi olla peräti 6500 katsojaa katsomassa superjoukkueemme kauden avaus-spektaakkelia kun viime vuonna vastaavassa pelissä taisi olla tupa täynnä. Tästä vähän eteenpäin tällä joukkueella ja ollaan alle kuudessa tonnissa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että meitä kiekko-niiloja on edelleen vain se promillen tuhannesosa ja teitä parempia, oikeita ja sisäpiirissä olevia chosen-one erittäin tyytyväisiä tosi-faneja on tuhansittain.

Viime vuoden vastaava peli sattui olemaan Jokereita vastaan, ilmankos halli oli silloin täynnä! Itse kyllä eilen nautin matsista, vaikka ei voitto tullutkaan...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
ippanis kirjoitti:
C'mon.

Kaksi peliä pelattu ja kaksi tasuria. Lähellä oli etteikö voittoa olisi saatu Jokereista tai Ässistä

Tuskin monenkaan kohdalla täällä on kyse juuri näistä kahdesta ensimmäisestä ottelusta. Isokuva tässä mättää ja pahasti. Kun katsoo Ifkin tämänhetkistä materiaalia niin tajuaa että jotain uupuu ja todella paljon.

Näistä Matikaisen vuosista on jäänyt mieleen sellainen kuva että jotain on koko ajan kesken, mitään ei saada koskaan valmiiksi ja aina joudutaan palaamaan lähtöruutuun. Viime kauden hankinnat olivat Penalta loistavia ja niistä hänelle täydet pisteet. Harmi ettei kaukalossa asiat toimineet.

Ei tätä kautta voi flopiksi vielä sanoa, mutta suuri vaara on että se siihen menee jos ei tarpeeksi ajoissa saada kunnon vahvistuksia maalinsuulle sekä hyökkäykseen.
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:

On ihan turha kuvitella että kun valmentaja vaihtuu kerran vuodessa ja pelityyli vielä siinä mukana niin kuka nuori voi kehittyä tälläisessä organisaatiossa?

Tässä on mun mielestä tärkein pointti mistä täällä on ollut keskustelua aivan liian vähän. Ollaan valmiita mollaamaan meidän entiset junnut Hirso,Vihko,Häbä jne. ketkä olivat A-junnuissa valtakunnan eliittiä. IFK:oon meininki valmennusrintamalla on kieltämättä ollut viimevuosina aika kimpoilevaa. Nyt penkin takana seisoo äijä,kenelle kukaan ei vittuile. Ja ens kaudella sitten taas uus ukko kokeilemaan siipiään. Se mitä eiliseen peliin tulee, niin jos jollekin ne kolme nyhjäystä ja ulosheittoa kompensoi sen täysin ala-arvoisen esityksen mitä IFK esitti, on sitä kyllä erittäin vaikea ymmärtää.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
JHag kirjoitti:
17.9.05 kahden ensimmäisen ottelun jälkeen, joista siis 2 pistettä kahdella peliaikatasurilla[/U] topic nimeltä HIFK 2005-2006 Floppien floppi ! :) LEGENDAARISTA!

Sun täytyy muistaa, että meikäläinen oli edellisenkin THE KETJUN -avaaja. En muista lopullista viestimäärä siinä ketjussa, mutta Jatkoajan ennätys se ainakin on....toistaiseksi.

Joo...pienessä höyryssähän eiliset viestit on kirjoitettu, mutta vielä aamullakin ollaan tässä päässä samaa mieltä.

Optimistit eivät varmasti olleet eilen paikanpäällä. En tiedä mitä vedätte, mutta antakaa mulle samaa ja heti!

Henkilökohtaisesti mulle on ihan sama olisiko HIFK saanut eilen 3 pistettä. Edelleen HIFK niminen joukkue näytti joltain mestistason seuralta.

Kuten yhdessä muussa ketjussa sanoin, niin tämä HIFK:n kannattaminen on kallista puuhaa. Jokainen ottelu maksaa mulle n. 500-600 mummonmarkkaa, joten toivoisihan sitä saavansa jotain jo sillä rahalla.

Jengi on aina kitisemässä siitä jos joku valittaa HIFK:n toimista. Pitäisi olla hiljaa vain ja kärsiä. Minä en pysty enää. Mitä väliä sillä sitten on HIFK:n kannalta - ei mitään! Ei HIFK välitä urheilullisesta menestyksestä. Siltä touhu ainakin näyttää.

Olen myös tehnyt päätöksen, että ikuisesti maksan kiltisti kausikorttini. Rakkauteni jääkiekkoseuraan nimeltä HIFK on niin suuri. Turha teidän on tulla sanomaan, että "eihän sinne matsiin tarvii sitten mennä jos kerran on noin vaikeata". Te ette ymmärrä. Sinne halliin on vain pakko mennä...
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jhagille

Olen rekisteröitynyt muistaakseni (en jaksa nyt tarkistaa) noin 4-5 vuotta sitten palstalle eli samoihin aikoihin kun Pena hyppäsi puikkoihin. Huomaatko nyt yhtäläisyyden negatiivisten kirjoitusteni ja tapahtumien välillä? Tietenkin tapasi mukaan yleistit asioita sillä kyllä niistä kirjoituksistani löytyy positiivisiakin kommentteja silloin kun siihen on ollut syytä, esim viime kauden hankinnat. Ja eikös se Suomalaiseen tyyliin kuulu että silloin ollaan hiljaa kun ollaan tyytyväisiä. Kuitenkin kirjoitan tänne asiat niin kuin ne itse näen ja jos ne ovat sun mielestä liian negatiivisiä ja ärsyttä sua, niin voi voi. Mulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta miellyttää sua. Ymmärrän toki että se saattaa vituttaa sua, koska itse näet asiat eri tavalla ja olet ilmeisen tyytyväinen kaikken mitä HIFK:ssa tapahtuu.

Ihmettelen vaan tota sun tarvetta hyökätä verbaalisesti niiden kimppuun jotka uskaltavat tällä palstalla kritisoida HIFK:ta ja vähätellä näiden mielipiteitä keksimällä kaikkia hauskoja nokkeluuksia joilla ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa ja näin viemällä keskustelun sivuraiteille. Mutta se on sun tapasi kirjoittaa ja ei siinä mitään.

Ja mitä näihin nickeihin tulee, niin tämä on kuitenkin edelleen keskustelupalsta johon kirjoitellaan nimimerkeillä. Haluat sitä tai et. Perusta ihmeessä oma palsta mihin kirjoitatte omilla nimillä. Rekisteröityminen voisi tapahtua vaikka hallilla samalla kun lyötte siellä kättä päälle ja tsekkaat henkkarit.

Ja se on hienoa että kuulut sisäpiiriin ja saat tietää tulevat hankinnat kaksi tuntia etukäteen ennen julkistusta. Mutta en mä oikeasti ole sulle kateellinen, jaksan odottaa sen pari tuntia.

Heitä nyt yksi julkinen kuitti, niin jatketaan sitten YV-puolella.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
puna-hundi kirjoitti:
Kuullostaako realistiselta?

Ilman muuta kuulostaa, lisäksi Hirso syöttää 56 maalia, ja Tony Salmelainen tekee 56 pistettä. Schnabel ottaa 28 ottelurangaistusta, ellei joudu vankilaan jo ennen joulua. IFK pelaa kaikki kolmannet erät kolmella pakilla, ottaa lähes 3500 minuuttia rangaistuksia ja pelaa 56 kertaa tasan häviten sitten kaikki pelit jatkoerissä tai rakkareilla. Tällä ei pääse edes säälipleijareihin. Näin se sitten kai menee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Taidan olla yksi eniten HIFK:n otteluita tällä kaudella nähnyt jatkoaikalainen. Mulle eilinen HIFK-Ässät oli järjestyksessään neljäs tällä kaudella. Ensimmäiset kaksi ottelua näin Oulussa elokuussa ja sen kolmannen tietysti Areenalla torstaina. Kaikkiaan HIFK:n otteluita olen nähnyt jostain vuodesta 1978 alkaen useita satoja niin kotona kuin vieraissakin.

Tuolta pohjalta yritän lähestyä kysymystä, onko HIFK 2005/2006 floppien floppi. Mun vastaus on, että ei ole. Tämän kauden HIFK:sta ainakin minä olen löytänyt yhden piirteen ja se on halu yrittää, tehdä työtä ja jopa - anteeksi jokeriveljille - taistella kaukalossa. En menisi siis dissaamaan joukkuetta ja sen pelaajia millään tavalla flopiksi ainakaan tässä vaiheessa. Päinvastoin, yritys on hyvää ja peli fyysistä, vaikka aina ei oikein onnistukaan. Ja tällä tarkoitan sitä, että taklauksia ei aina ehditä jakaa kun liike ei ainakaan vielä riitä. Mutta yritetään kyllä. Ja tarkoitan myös sitä, että eräänlainen yliyrittäminen näkyy kentällä.

Mun silmin HIFK:n maalia tämä kausi taistelutahto on kunnossa. Se näkyy jokaisessa vaihdossa. Ollaan myös valmiita tappelemaan, jos maalivahtia loukataan. Ja ollaan valmiita tappelemaan muutenkin, kuten on nähty. Shedden on tehnyt paljon hyvää työtä ja joukkueen ilmen on minun mielestäni suunnilleen sellainen, minkälainen HIFK:n ilme minun silmissäni pitääkin olla.

Mutta joukkueen taitotaso on tällä hetkellä hyökkäyspään ja varauksin maalivahtipelin osalta karmaisevan kehno. Hyökkäyksessä Tony Salmelainen on suuri yksinäinen, vaikka onkin pieni pelaaja. Tukea hänen kyvyilleen ja pelikäsitykselleen ei tuosta rosterista löydy. Maalivahdeista toinen eli Lundell pelaa välillä kuin unelma ja välillä kuin sokea mummo. Jälkimmäinen ajoittuu yleensä pelin ratkaisuhetkiin. Centomo ei ole ainakaan kunnossa. Vai oisko sitten jopa niin, että hän ei ole maalivahti eurooppalaisessa kaukalossa lainkaan?

Matikainen tietää nämä puutteet aivan varmasti. Itse uskon siihen, että Matikainen pelaa samaa uhkapeliä kuin viime kaudella. Silloin hän laski sen varaan, että NHL jää pelaamatta ja HIFK saa hyvät vahvistukset. Niin myös kävi. Nyt Matikainen laskee sen varaan, että NHL:n leireiltä tippuu SM-liigan tasolla loistavia pelaajia Suomeen kun muiden maiden kiintiöt on jo täynnä ja sarjat pyörivät. Mä olen varma, että Matikainen on valmis ottamaan vaikka neljä uutta ulkomaalaista, jos he ovat lähes NHL-tasoa. Uskon paljolti siihen, että Matikainen laskee tällaiset vahvistukset myös saavansa ja sen takia HIFK:n pelaajabudjetti on todella suuri verrattuna nykyiseen rosteriin.

Aika näyttää, onko Matikainen oikeassa. Jokereiden Virmanen epäili eilen, että ketään kovia pelaajia tänne ei tule NHL-leirien päätyttyä, koska Suomi ja SM-liiga ei kiinnosta riittävästi. Matikainen on asiasta aivan toista mieltä. Kuten oli viime kaudellakin. Ja oli silloin oikeassa. Aika siis näyttää, miten käy.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tämän kauden liigassa Hifk menisi kyllä hyvin kuuden joukkoon jos sillä olisi edes yksi kenttä joka tekee pisteitä tyyliin Harkinsin kenttä 03-04.
Silloin esimerkiksi ylivoimalla tehtiin se maali lähes väkisin.

Muut kentät saisi sitten pelata millaista hurlumheitä vaan jos tuo yksi kenttä toimisi.
Mutta sitä yhtäkään ei ole puolessa vuodessa saatu aikaiseksi ja tämä on jotain täysin käsittämätöntä.
En sitten tiedä mitä pelaajia sieltä voisi olla tulossa.Sheddenin taidoilla hommattiin Centomo joten ei paljon ole luvassa.

Joukkueen vahvin puoli piti olla fyysisyys mutta ei me narreja eikä Ässiä mitenkään olla siinä pystytty fyysisyydellä horjuttamaan ja joukkueen kovin mies vielä meni töpeksimään tanssinsa Narri-pakin kanssa.

Ja mitä tulee urheilulliseen osuuteen niin kyllä sm-liiga on sarja jossa pelataan Suomen mestaruudesta ja urheilullisella osuudella on hyvin suuri panos.

Amerikkalainen vapaapaini sopivampi laji niille jotka vain showta lähetvät katsomaan.Sieltä saa sitä ihan koko rahan edestä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan toi ensimmäinen viesti kirjoitettu kännissä. Mua ihmetyttää miten täällä on monella niin negatiivinen kanta asioihin. Tähän asti tänä syksynä sm-liigaanhan on tullut aika tuntemattomia vahvistuksia amerikasta, ja pelaajia mm. norjasta ja laviasta. Ehkä on hyvä asia ettei Pena ole palkannut tuollaisia neverheard-pelaajia, vaan on odottanut rauhassa miten tilanne edistyy. Tilanne kun on elänyt kokoajan. Luultavasti syksyllä vapautuu parempia pelaajia tänne eurooppaankin, kun selviää ketkä ei saa sopimusta nhl.lään. Ja kuten kirjoitin johonkin toiseen ketjuun, niin viimekin kaudella Pena teki mun mielestä oikein kun palkkasi monta nhl-pelaajaa hifkiin. Sitähän suurin osa faneista varmasti halusi. Mua ihmetyttää miksi osa faneista valittaa tästä asiasta nyt, ja uskon että valittajia olisi paljon enemmän jos Pena ei olisi hankkinut niin montaa nhl-tähteä tänne.

Hifkillähän on nyt kuitenkin ihan liiga-tason joukkue, ja mä ainakin haluisin pitää lähes kaikki noistakin pelaajista hifkissä. Puolustus on jopa tosi hyvä. Karalahti-Pikkarainen ja Schnabel-Benysek on ihan huippu-puolustajia. Benysek on jossain vaiheessa lähdössä mutta onhan tilalle luultavasti tulossa korvaaja. Kyl kait kaikille on kuitenkin selvää että hankintoja on vielä tulossa, ja ettei tuolle rosterille makseta niin paljoa kuin hifkin pelaaja-budjetti on koko kaudelle esim lehdissä mainittu. Tämän kauden rosteri on lähes samanlainen kuin toissakauden pronssi-joukkue. Pari huippupelaajaa vielä puuttuu, mutta perus runko on pysynyt samana, tosin kaksi vuotta kokeneempi nyt.

Kaksi ensimmäistä matsia on ollut tosi tasaisia, ja molemmat ovat olleet mielenkiintoisia. Harvoin näkee kolmea "tappelua" samassa ottelussa sm-liigassa. Mä uskon että tänä keväänä mennään vielä pitkälle.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bozik kirjoitti:
Nyt olisi tarjolla pari tuhannen taalan kysymystä. Ensinnäkin monessa viestissä puhutaan Hifk:sta kalliina tai jopa liigan kalleimpana joukkueena. Hifk:n pelaajalistaa tutkimalla jokainen koti-Sherlock pystyy päättelemään, ettei voi olla. Eli eiköhän kysymys ole siitä, että Hifk on varannut tietyn summan pelaajapalkkioihin, tuota summaa ei vain vielä ole kokonaisuudessaan käytetty. Näin ajatellen tuntuu uffolta kritisoida Hifk:ta kalliina joukkueena tai kysellä mihin rahat on laitettu. Voiko se olla niin, että tämänhetkinen joukkue ei ole kallis ja toisaalta ei rahoja ole vielä laitettu mihinkään ?

No näinhän se on, ei vaan tunnu kaikkien kalloon uppoavan. Varatusta pelaajabudjetista on ihan helvetisti käyttämättä eikä isoja taloudellisia riskejä haluta ottaa vaan pelataan raha-asioiden kanssa varman päälle.

Ja mitä helvettiä tuhottu? IFK on nyt pelannut sitä peliä mitä sen pitääkin pelata. Ollaan taisteltu, taklattu, tapeltu ja luotu tilanteita ja maalejakin. Ensimmäisessä pelissä kaaduimme loppupeleissä maalivahtiin, toisessa huonoon viimeistelyyn.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pete2004 kirjoitti:
Hifkillähän on nyt kuitenkin ihan liiga-tason joukkue,

Tää oli hyvä.Kyllähän se on Hifkille mahtava meriitti kun on ihan liiga-tason joukkue saatu aikaiseksi.
Voi tietysti kysyä että jos vielä pelattaisiin 10 joukkeen liigaa niin olisiko nykyinen liiga-tason joukkue.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Rauhassa poijaat!

Ei lietsota paniikkia!

Meilä on taistelutahtoinen jengi, hyvä!

Puuttuu ykkössentteri ja maalintekijä(ehkä kertaa kaks).

Niin kuin Pena sanoi ennen Ässä matsia, sopimustarjouksia on jätetty ja nyt odotetaan kun nämä kyseiset pelaajat saavat tietää pelaavatko NHL:ssä!

Eikö tämä nyt jo kerro että siitä legendaarisesta 2,5me budjetista osa lohkeaa maukkaille pelaajille. Luotan Penaan.
Sieltä on kovia jätkiä tulossa kaksi tai kolme, uskokaa pois.

Ja silloin meillä on ihan vastaavan tasoinen jengi kuin parina viime vuonna, nyt vain asenne on 200% parempi kuin Arajuuren aikana.

JH
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tästä tule pelillisesti lasta eikä paskaa ennen kuin sieltä muutama hyökkääjä joukkueeseen tulee ja Centomon voi laittaa kartanolle syyskuun jälkeen, vaikka ei löytyisikään ketään tilalle. Nieminen ajaa saman homman paremminkin, todistihan hän sen Oulun turnauksessa torjuen ainoassa pelissä jonka IFK voitti.

Hyökkääjiä on pakko tulla ainakin kaksi, jotta taistellaan pleijaripaikasta. Kolmella hyökkääjällä kuuden joukkoonkin olisi jotain saumaa. Mutta miten kolme hyökkääjää, jos pitää hankkia lisäksi ykkösveska ja rosterissa on jo yksi ulkomaalainen. Kotimaisia tuskin on tarjolla, vai miten on oi tietäjät?

Pelillisiin otteisiin vaikuttaa(toivottavasti) myös Sheddenin kova kuntotreeni, jolla tähdätään kevääseen. Täytyy sanoa, että minua ei nappaa joukkue, joka on "fyysinen" ja pelillisesti aivan kujalla. Jos Ässät pyörittää miten haluaa, niin mitä tekee Kärpät(harjoituspeli 7-1).

En osaa olla ylpeä IFK:sta, joka halailee, ehkä tappelee kunnolla kerran pelissä, taklaa ohi 4/5 taklauksista ja häviää kaikkein paskimmillekin joukkueille. Tämäkö on se kaikkein paras mahdollinen IFK. Paskanmarjat, lähinnä hävettää tuo touhu, eikä IFK:sta joukkueena voi olla ylpeä, lukuunottamatta paria pelaajaa(mm. Karalahti, Schnabel, Salmelainen, Hauhtonen, Järvinen).

Mutta nauttikaa te vaan tästä, jotka tykkäätte. Saatte kohta vaikka makoilla siellä hallissa kun istumapaikkoja on yhtä henkeä kohti neljä kappaletta. Itse otan tyynynkin mukaan ja alan nukkumaan.

Tykkään itsekin fyysisestä pelistä erittäin paljon, mutta sellaisesta, josta on jotain hyötyä ottelun kulkuun ja saa tapahtua "sumenemisiakin". Esim. Turunen teki eilen aivan oikein ja näytti, mitä saa tehdä ja mitä ei. Mutta sitten tällainen jatkuva kouhottaminen, niin mitä virkaa sillä on ja mitä hyötyä se ajaa?

Fyysisesti voi pelata ilman, että pakka on levällään kuin Jokisen eväät. Moni näköjään ajattelee, että tuo ei pidä paikkaansa ja on vain kaksi tyyliä pelata: peruuttelu ja kouhotus. Noistahan jokainen valitsee kouhotuksen, paitsi Kärppäfanit. Mutta kun vaihtoehtona on myös se, että pelataan aktiivisesti ja fyysistä peliä ja pakotetaan vastustaja virheisiin ja tehdään maaleja sitä kautta.

Shedden on mielestäni mies paikallaan, mutta perseestähän tuo rosteri on. Yritä siinä sitten taikoa faneille jotain katsottavaa. Mutta pitäkää sitä positiivisuuskerhoa yllä ja nauttikaa "lätkästä", jota punaiset tarjoaa.

Parempaa katsottavaa olisi, kun maalit poistettaisiin ja pistettäisiin IFK kahtia, jotka "pelaisi" vastakkain ja kouhottaisivat: taklauksia ohi pleksiin ja pari hali-hali tappelua. Taklauksesta saisi 10 pistettä ja hanskojen pudottamisesta 20 pistettä. Tuomari olisi jäällä sitä varten, että tulkitsee mikä täyttää kunnon taklauksen kriteerit ja kumpi voittaa tappelun. Tappelun voitosta saa vielä 20 pistettä lisää. Ja jos taklaus sammuttaa valot uhrilta, niin siitä saa 30 pinnaa Shedden-bonusta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Metukka kirjoitti:
Heitä nyt yksi julkinen kuitti, niin jatketaan sitten YV-puolella.

Ei mulla ole mitään tarvetta kuittailla, pidän tätä keskusteluna ja nyt vastaan viestiisi. Enkä todellakaan saa kicksejä siitä, että joku on samaa mieltä kanssani. YV-keskustelut jätän väliin, jos en tunne henkilöä. Muuten julkinen saa kelvata ja jos menee sivuraiteille, huomautus/seuraamukset tästä tulevat muulta taholta. Ja ei, en moderoi tätä palstaa itse, kuten muistaakseni joskus aiemmin vihjailit. Vilpitön anteeksipyyntöni aikuisten oikeasti, jos muistan tämän väärin. Parhaimmat keskustelut täällä käyn "vastustajista" mixun kanssa. Kaverilla on munaa olla linjakas reaaliajassa. Verbaliikasta sanoisin sen verran, että oma sisääntulosi näytti tältä:

Onhan se toki hauska lukea näitä sun muka-nokkelia asiaan kuulumattomia Neuvostoliitto, ruokapöytä ym. sutkautuksia joilla saat kaikki wannabe-JHagit hyppimään riemusta ja peesaamaan sun kirjoituksia, mutta ihan turha väittää että eilinen peli oli viihdyttävää ellei tykkää kärsimyksestä.


ja tältä:

Tottakai sä olet oikeassa ja me promillen sadasosa lukumääräiset kitisevät mitään mistään tietämättömät kitisevät kiekko-niilot väärässä. Eilenkin taisi olla peräti 6500 katsojaa katsomassa superjoukkueemme kauden avaus-spektaakkelia kun viime vuonna vastaavassa pelissä taisi olla tupa täynnä. Tästä vähän eteenpäin tällä joukkueella ja ollaan alle kuudessa tonnissa, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että meitä kiekko-niiloja on edelleen vain se promillen tuhannesosa ja teitä parempia, oikeita ja sisäpiirissä olevia chosen-one erittäin tyytyväisiä tosi-faneja on tuhansittain.


Sitten jatkat sinänsä koomisella rakkikoiramaisella räksytyksellä a.k.a nonsaleerausyrityksellä ottamalla uudestaan esiin ns. sisäpiiriläisyyteni uskoen sen rajoittuvan siihen, että saan tietää vahvistukset 2 tuntia ennen muita :). Koska puhut aiheesta niin paljon, se lienee sinulle kivulias asia? Olet itse ottanut asian kaksi kertaa esiin, joten tässäkin kompastut otsallesi ja luoja nähköön, toivon mukaan tahattomasti. Vedäpä henkeä, puhdista mielesti ja ajattele tätä: mikä mittari se on kenenkään sisäpiiriläisyydelle, milloin hän lataa Jatkoajan yleiseen ketjuun jonkun tiedon? Härreguud. Väännän rautalankaa lisää kolmen alakohdan avulla, koeta pysyä mukana: 1) luottamus = se minkä itsekukin "julkisesti" kertoo, perustuu siihen, mitä hän on lähteensä kanssa sopinut. Jos ylittää rajat, tietoa ei sitten tipukaan lisää. Julkisuudella tarkoitan siis megalomaanisen suosittua Jatkoajan yleistä keskustelua. 2) edelliseen liittyen: muu kuin palstaelämä. Oletko aivan varma, ettei tällekin palstalle kirjoita useakin nicki, joka kuulee joskus meikäläiseltä, joskus joltain muulta, samoja asioita, joita ilmestyy tänne "2h" -segmenttiin paljon, jopa viikkoja, aikaisemmin? Lisävihjeitä; tekstiviesti, yv , tapaaminen livenä. Luuletko, että edes unissani laittaisin tätäkin näkyviin, ellen tietäisi seisovani aika turvallisella maaperällä tässä yhteydessä ja tällä palstalla? Voi sua. 3) merkitys = mitä väliä sillä on mitä täällä tiedetään tai "tiedetään"? Usein juuri silloin, kun jotain tapahtuu, moni meistä on aivan muualla kuin nenä tietokoneen ruudulla. Joten tässä siitä aiheesta ja jos vastaat, että ohhoh, olipas tärkeää, niin lue ne omat hengentuotteesi ja katso kuka asiaa kaivelee. Ja ennen kaikkea: ketä asia kaivelee?

Koetat väheksyä verbaliikan osuutta samalla yrittäen kaikkesi itse sillä saralla varsin keskinkertaisella suorituksella. Tätä kutsutaan ammattikielellä oman kuopan kaivamiseksi tai itsensä nurkkaan maalaamiseksi. Mielestäni mielipiteissäsi tai kritiikissäsi HIFKin suhteen ei ole mitään ongelmaa tai vikaa, sullahan on perustelut ja kaikki. Mutta tavaton tarve purkaa itseäsi meikäläisen kautta. Syitä tähän voidaan vain arvailla. Kirjoitan muualle kuin Jatkoajan keskusteluun btw. aina omalla nimelläni. Joten paikkoja, joissa näin tehdään, on jo. Eiköhän siis kannattaisi ennemminkin perustaa sellainen jännä mesta, missä jokaisella on hassu lempinimi! Sitten kukaan ei tiedä, että kuka nolaa itseään ja samalla voi olla tosi nastasti henkilökohtaisesti kaunainenkin, jee! Ai perkele, se paikkahan on jo olemassa. Huti tuli.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
lintu kirjoitti:
Varatusta pelaajabudjetista on ihan helvetisti käyttämättä eikä isoja taloudellisia riskejä haluta ottaa vaan pelataan raha-asioiden kanssa varman päälle.

Sanoisin että budjetin käyttämätön osuus mitataan sadoissa tuhansissa euroissa. Kuvitteliko joku, että Czerkawskia tai Lingiä vongattiin pikkurahalla? Propsit myös bozikille. Jotkut osaavat matematiikkaa, jotkut eivät.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Wiltord kirjoitti:
Fyysisesti voi pelata ilman, että pakka on levällään kuin Jokisen eväät. Moni näköjään ajattelee, että tuo ei pidä paikkaansa ja on vain kaksi tyyliä pelata: peruuttelu ja kouhotus. Noistahan jokainen valitsee kouhotuksen, paitsi Kärppäfanit. Mutta kun vaihtoehtona on myös se, että pelataan aktiivisesti ja fyysistä peliä ja pakotetaan vastustaja virheisiin ja tehdään maaleja sitä kautta.

Älä mies höpäjä. Se, että joukkue pelaa koko kentän taitavaa viisikkopeliä ei tarkoita, että meitä kiinnostaa peruuttelu yhtään. Maajoukkuekoutsi Dufva kävi täällä peruuttelemassa ja lensi saman tien pihalle. Kärpät ei taklaa, mutta hei, ihme ja kumma meillä jopa otettiin jonkunlaista fyysista kontaktia. Ujcik vs. Helenius ja T.Virta vs. Aaltonen. Ei niistä ole mitään kerrottavaa, mutta hunajaa silti. Alku se on pienikin kosketus toiseen pelaajaan.
 
Ihan ystävällisessä mielessä:

Tästä ketjusta ei tehdä mitään megalomaanista kausiketjua, vaan käsiteltävistä eri aiheista tulee perustaa omat ketjunsa. Tässä ketjussa keskustellaan siis HIFK:n mahdollisesta floppaamisesta, ei muusta.

Muussa tapauksessa tämä ketju lukitaan.

Yst.terv. Moderaattorit
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Animal kirjoitti:
Pakistosta puuttui eilisen pelissä:

Schnabel
Kurvinen
H.Pikkarainen

Ja kaikki näistä ovat liigatason pakkeja.

Eilistä floppia edesauttoi se että eilen pakistossa pelasi sellaiset nimet kuin Lostedt, Laakso ja Tobias Salmelainen. Näistä Laakso varsinkin on ollut pettymys alkukaudesta. Väittäisin että näillä Animalin luettelemilla pelaajilla olisi peli ollut paljon parempaa.


Mitä itse aiheeseen tulee, niin kyllä itseänikin vitutti katsoa tuota matsia eilen. HIFK pelasi aivan luokattomasti. En kyllä tajua miten kukaan voisi nauttia noin paskasta pelistä. Tällä jengillä ei mennä pitkälle. Mutta vieläkin jaksan odottaa niitä vahvistuksia, en tiedä miksi mutta minulla on vielä luottoa penaan. Jos jotain positiivista haetaan niin tahtoa ja yrittämistä tältä jengiltä kyllä löytyy, siitä ei ole epäilystäkään, mutta se vaan nykykiekossa yksin riitä. Pitäisi olla myös sitä järkeä siinä toiminnassa ja taitoa toteuttaa valmentajan kuvioita. Pakko luottaa siihen että tämä peli oli yksittäistapaus ja äijät palaavat omalle tasolleen nopeasti sillä kyllä tästä jengistä enemmän taitoa löytyy kuin mitä eilen nähtiin.

En osaa olla ylpeä IFK:sta, joka halailee, ehkä tappelee kunnolla kerran pelissä, taklaa ohi 4/5 taklauksista ja häviää kaikkein paskimmillekin joukkueille.

Tästä olen 100% samaa mieltä. Ja jos HIFK jatkaa pelaamista eilisellä tasollaan niin mitkään maailman vahvistukset eivät auta tätä jengiä.

Mutta tässä vaiheessa kautta on vielä aivan turha ruveta puhumaan floppaamisesta. Katsotaan nyt vielä vähän aikaa vielä ennenkuin hirtetään pena hallin kattoon.

- tinke-80
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
cobol kirjoitti:
Mutta joukkueen taitotaso on tällä hetkellä hyökkäyspään ja varauksin maalivahtipelin osalta karmaisevan kehno. Hyökkäyksessä Tony Salmelainen on suuri yksinäinen, vaikka onkin pieni pelaaja. Tukea hänen kyvyilleen ja pelikäsitykselleen ei tuosta rosterista löydy. Maalivahdeista toinen eli Lundell pelaa välillä kuin unelma ja välillä kuin sokea mummo. Jälkimmäinen ajoittuu yleensä pelin ratkaisuhetkiin. Centomo ei ole ainakaan kunnossa. Vai oisko sitten jopa niin, että hän ei ole maalivahti eurooppalaisessa kaukalossa lainkaan?

QUOTE]

Kiitos Cobol hyvästä analyysista, josta lainasin pienen osan, vaikka voisin allekirjoittaa lähes kaiken.

Meillä IFK-henkisillä menee nyt puurot ja vellit sekaisin, kun käymme järjettömästi toistemme kimppuun (toisaalta aika hauskaa lukea) ja analyysit tilanteesta värittyvät ja sama koskee itseänikin, joten en ole yhtään muita parempi. Kuten Cobol kertoo, niin kuitenkin jollain logiikalla Pena rakentaa IFK:ta nyt ja lopputuloksen tietää vain itse jumala, jos on olemassa.Sekin on totta, kuten joku mainitsi, että joukkue on yhtä ketjua lukuunottamatta sama kuin toissakaudella, joten oikeaan osuvilla hankinnoilla voidaan tästä nousta vielä vaikka minne.

Itseltäni loppuu nyt kritisointi siksi aikaa kunnes vahvistukset on hankittu ja katsottu onko heistä rakentamaan joukkueeseen se terävä kärki. Huvittavinta on esim. Metukan ja JHagin väännössä, että perusasioissa mielestäni kumpikin on oikeassa, sitten kun ei enää keskustella IFK:sta ja lätkästä, niin se on miesten oma asia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilisessä pelissä edessäni istuvat keijot eivät sen kaksi ja puolituntisen aikana voineet käsittää, kuinka jäällä olevalle miehistölle maksetaan 2,5 M€. Oli puhetta ylipalkatuista A-junnuista, sekä koko matkan pankkiin nauravista alkoholisteista. Vittu jee. Jos jaksaisin yleensäkään sekaantua apinoiden höpinöihin, olisin voinut säästää hermojani ainakin yrittämällä heti jankutuksen alettua selventää, että jäällä tuskin nähdään vielä miehiä koko rahan edestä.

Tämän hetkisessä liigaringissä on mukana vajaa 30 pelaajaa, ja jos he kattaisivat koko pelaajabudjetin, olisi IFK:n nykymiehistössä keskipalkka n. 85 000€. Nimilistasta kun poimitaan pois Karalahti ja Salmelainen, joiden jälkeen jäisi vielä n. 2 M€ jaettavaksi 27 pelaajan kesken, lohkeaisi loppunipulle keskimäärin 75 000 €:n vuosiliksa. Ja henkisesti haasteellinenkin voi nimilistaa tuijottamalla todeta, että nämä miehet eivät ihan tuollaista tiliä tee.

Mitähän tällä pyrinkään sanomaan liittyen ketjun aiheeseen...? Niin, oma ja varmasti erittäin yleinen näkemys on se, että vahvistuksia etsitään aivan varmasti ns. tosimielellä. Siihen viittaa niin nykyinen, sanoisinko puutteellisen tuntuinen rosteri, kuin tämä kuuluisa pelaajabudjettikin. Sekä tietenkin Pentin oma painava sana, jonka mukaan on siis "kolme miestä katsottuna, jotka täyttävät IFK:n kriteerit." Kaikesta päätellen verkot on vesillä, ja kohta narrataan saalis kotiin. Ja jos jostain ihmeellisestä, mutta kuitenkin niin perinteisestä syystä vahvistukset jäävät tällä erää saamatta, jää vitutuksen lisäksi käyttämätöntä riihikuivaa palkkarahaa joukkueen kassaan. Kuinka paljon sitä jää, sitä en sitten tiedä.

Mutta ennen kuin itse suostun joukkueen tuomitsemaan täydelliseksi flopiksi, joudun kyllä odottamaan kauden etenemistä hieman pidemmälle. Eilisen kaltaisilla esityksillä ei synny mitään hyvää, mutta syksyn edetessä on hieman parempi käsitys siitä, mitä Shedden saa lopulta pelaajistaan irti. Ja ennen kaikkea selviää, minkälaista apuvoimaa on luvassa. Tämäkään ei tietysti poista sitä tosiasiaa, että jengin pitäisi tähän aikaan vuodesta olla valmis, mutta hei: Näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös