Piiis tu tö piipl! Ei HIFK 2002-03 ketjusta voi mielestäni sinänsä kieltää mitään aiheeseen liittyvää sivujuonta. Goonit on yksi tällainen, yhteen aikaanhan täällä puhuttiin paljon veskareista ja joskus on puhuttu peruspakeista/powerforwardeista jne. Se, että juuri nyt ei ole mitään nimiä heitellä, kuvastaa vain sitä - että mitään ei tapahdu. Goonikeskustelu täällä ja siinä mainitut nimet, Goc/Smith..jne ovat liittyneet HIFKin ensi kauden kokoonpanoon. Minä kannatan ennemmin sitä, että rönsyilyt vähempien ketjujen sisällä sallitaan, kuin sitä, että avataan joka helvetin päivä joku uusi viestiketju, jossa puhutaan ihan samoista asioista kuin muissakin. Meillähän tuo Rautakanki -ketju käytettävissä Vapaan puolella...:D Jos uusia nimiä tipahtelee minulle esimerkiksi, niin varmasti pistän tänne heti kesken mielenkiintoisen ;) Mäkkäri/Haakana -keskustelun.
No, Haakanasta: cobol on oikeassa, ei ketään hankita Euroopasta NHL:ään tappelijaksi. Miksi hankittaisiin? Eihän mekään hankita Englannista mäkihyppääjiä...
Mäkkäri Tapparaan -jutun voi minun tietojeni mukaan ampua alas. Asia on ollut parisen vuotta tapetilla ja tammikuussa se meinasi toteutuakin. Nyt luulen, että saamme nauttia Unelmavävyn otteista ensi kaudellakin. Kiva kiva. Mutta, jos minulta kysytään, että suostuisitko vaihtokauppaan Mäkinen HIFKiin, Mäkiaho Tapparaan, niin siihen ei voisi vastata kuin yhdellä tavalla: "Kuka helvetti on Mäkiaho?"
Joni Pitkänen on ikäluokassaan maailman parhaita pakkeja, eikä pelaa kauan Suomessa. Käsittääkseni hänen diilikuvionsa täällä ovat jo päivänselvät ja HIFK ei kuulu vaihtoehtoihin. Kärppädiilihän on virallisesti voimassa ensi kaudeksikin. Lisäksi Pitkänen on TPS:n toivelistalla.
Kimmo Kuhta, Tero Paappanen ja Tuomas Eskelinen ovat vapaata kauppatavaraa ainakin. Kenelläkään ei ole ykkösprioriteettina jatkaminen HIFKissä. Eskelinen olisi saanut diilin, mutta ei itse halunnut. Päätelkää siitä jotain. Vopatin suhteenkin asia taitaa olla niin päin - pistää vähän epäilyttämään, kun kaveri ei liiku mihinkään, että ehkä hänkin odottaa HIFKiltä uusia nimiä. No, Vopat-osio tässä on spekulointia, muut nimet eivät. Kuhtaan on liitetty Ilves, Jyp, Blues ainakin.
Mutta ainahan meillä on kestomuuttaja Rami Alanko, jonka saisi HIFKiin käsittääkseni yhdellä puhelinsoitolla. Mutta jos sitäkin mietitään, niin ohi menee.
Matt Smith, Markus Kankaanperä, Miska Kangasniemi, Marko Mäkinen....näistä luulisi jonkun osuvan meillekin. Myös Joonas Jääskeläinen on lähdössä Pelicansista, Mikko Peltola jäänee Lahteen.
Gagnon. Goc. Boumedienne. Kaikki olisivat saatavana.
On niitä jätkiä liikkeellä. Jos kiinnostaa.