Hifk 2002-2003

  • 1 303 292
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti peruna
Olen tehnyt urotyön ja lukenut kaikki viestit läpi tässä ketjussa... ihan kiva olisi tietää näin off topic:n että kukas muu? JHAG varmaan...
Janos on tehnyt myös saman, kunnioitettavan uroteon.;)
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Kaivoin tuolta todella kaukaa aiheesta Blues 2001-2002 tälläisen tekstin jonka kirjoitti Johnny99

:Onko ihan oikeesti järkeä pitää samaa otsikkoa käytössä viikko/kuukausikaupalla? Onhan se varmaan siistiä katella kuinka monta lukukertaa ja vastausta on kerätty...on se Blues sitten kiinnostava jengi kun noin paljon on luettu...tietenkin on, kun väkisin pidetään samaa otsaketta hengissä. Voitaisiin siirtyä yhden otsikon systeemiin saman tien: SM-liiga 2001-02. Mites ois?

Eikä tää todellakaan ole mitään kateellista puhetta. Ihan vaan itsekin voisin mielellään aina välillä lukea mitä Bluesereille kuuluu, mutta se on helvetin hankalaa kun ei muista millä sivukymmenellä oli menossa viimeksi. Ettekö voisi hiljalleen, ihan noin selkeyden vuoksi, avata uutta otsikkoa? Vaikka Blues 2001-02 part II jos ette muuta keksi. ... Oli vaan pakko laittaa tämä tänne
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Hmm... Ihan heittona tämä viime kevään paras ehdotus elikkä Eric Lindroos... eikö sitä ISO ERKKIÄ voisi taas pyytää? :rolleyes: juuu olen väsynyt.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
HIFK julkisti sopimuksia

HIFK on solminut uusia sopimuksia. IFK- faneille vanha tuttu tsekkihyökkääjä Jan Caloun pukee punanutun päälle kolmeksi kaudeksi kuin myös Ilveksen tehokaksikko Vesa Viitakoski-David Nemirovsky. Puolustuksen uusi nimi seuraavaksi kahdeksi kaudeksi on Kärppien Joni Pitkänen. "Nyt meillä on tällainen kivijalka useammillekin vuosille. Saatiin Pittsburgista soitto, että siellä olis ollu joku Maario vapaana n. 100.000 eurolla mutta ei viittitty lähteä hintakilpailuun tässä vaiheessa. Nyt on nitrojen aika, ja NÄILLÄ MENNÄÄN", kertoi Pentti Matikainen klo 23.45 pidetyssä lehdistötilaisuudessa.

Lähde: Petokanava/ IFK.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: HIFK julkisti sopimuksia

Viestin lähetti Janos
HIFK on solminut uusia sopimuksia. IFK- faneille vanha tuttu tsekkihyökkääjä Jan Caloun pukee punanutun päälle kolmeksi kaudeksi kuin myös Ilveksen tehokaksikko Vesa Viitakoski-David Nemirovsky. Puolustuksen uusi nimi seuraavaksi kahdeksi kaudeksi on Kärppien Joni Pitkänen. "Nyt meillä on tällainen kivijalka useammillekin vuosille. Saatiin Pittsburgista soitto, että siellä olis ollu joku Maario vapaana n. 100.000 eurolla mutta ei viittitty lähteä hintakilpailuun tässä vaiheessa. Nyt on nitrojen aika, ja NÄILLÄ MENNÄÄN", kertoi Pentti Matikainen klo 23.45 pidetyssä lehdistötilaisuudessa.

Lähde: Petokanava/ IFK.

Ihan totta??!!! HYvä PENA. Ólet mies!!!
Ja Pitkänenkin vielä.EIhän me Maariolla mitään tehdä onhan meillä Aigars...
Kuulin juuri äsken huhua kaupungilla että Olli Jokinen olisi nähty Helsinki-Clubilla Penan kanssa tanssilattialla...
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: HIFK julkisti sopimuksia

Viestin lähetti Janos
HIFK on solminut uusia sopimuksia. IFK- faneille vanha tuttu tsekkihyökkääjä Jan Caloun pukee punanutun päälle kolmeksi kaudeksi kuin myös Ilveksen tehokaksikko Vesa Viitakoski-David Nemirovsky. Puolustuksen uusi nimi seuraavaksi kahdeksi kaudeksi on Kärppien Joni Pitkänen. "Nyt meillä on tällainen kivijalka useammillekin vuosille. Saatiin Pittsburgista soitto, että siellä olis ollu joku Maario vapaana n. 100.000 eurolla mutta ei viittitty lähteä hintakilpailuun tässä vaiheessa. Nyt on nitrojen aika, ja NÄILLÄ MENNÄÄN", kertoi Pentti Matikainen klo 23.45 pidetyssä lehdistötilaisuudessa.

Lähde: Petokanava/ IFK.

:D :D :D
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti liverpool
Kaivoin tuolta todella kaukaa aiheesta Blues 2001-2002 tälläisen tekstin jonka kirjoitti Johnny99

:Onko ihan oikeesti järkeä pitää samaa otsikkoa käytössä viikko/kuukausikaupalla? Onhan se varmaan siistiä katella kuinka monta lukukertaa ja vastausta on kerätty...on se Blues sitten kiinnostava jengi kun noin paljon on luettu...tietenkin on, kun väkisin pidetään samaa otsaketta hengissä. Voitaisiin siirtyä yhden otsikon systeemiin saman tien: SM-liiga 2001-02. Mites ois?

Eikä tää todellakaan ole mitään kateellista puhetta. Ihan vaan itsekin voisin mielellään aina välillä lukea mitä Bluesereille kuuluu, mutta se on helvetin hankalaa kun ei muista millä sivukymmenellä oli menossa viimeksi. Ettekö voisi hiljalleen, ihan noin selkeyden vuoksi, avata uutta otsikkoa? Vaikka Blues 2001-02 part II jos ette muuta keksi. ... Oli vaan pakko laittaa tämä tänne

Yeah, näinhän sitä tuli tuumailtua. Pahakseni en pistäisi, jos tämän ketjun kanssa tehtäisiin samoin. Tosin ajan mittaan näihin megaketjuihin on tottunut.

Vai tällaiset diilit on IFK julkistanut? Oli Viitakoskea, Nemirovskia ja Mariota. Ei kelpaa mulle. Parempia miehiä tänne ja heti!

Silli oli muuten hyvää, eikä kuravedessäkään moittimista. Nam. :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joo, nyt mä tajuun. Ne mun Mikko Ruutu, Rami Alanko ja Mika Niskanen oli aprillipiloja, sori että lipsahtivat ennen klo 24.

Nämä Viitakoski-Nemirovsky-Caloun-Pitkänen ovat sitten niitä oikeita nimiä! "1.4.2002 - päivä jolloin HIFK alkoi uuden nousun"
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti JHag
Joo, nyt mä tajuun. Ne mun Mikko Ruutu, Rami Alanko ja Mika Niskanen oli aprillipiloja, sori että lipsahtivat ennen klo 24.

Nämä Viitakoski-Nemirovsky-Caloun-Pitkänen ovat sitten niitä oikeita nimiä! "1.4.2002 - päivä jolloin HIFK alkoi uuden nousun"

hehehehe, nyt kun Pentti julkaisisi tänään oikeasti kovia nimiä, jengi vain kommentoisi; "vedä........" tai "painu........" ja ellei jopa "haista.......":D. Kyllä siinä Pena ihmettelisi kun mikään ei kelpaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti JHag
Joo, mitäs sanotte tällaisesta kentällisestä näin aprillipäivää ENNEN:

Niskanen - Alanko
Salmelainen - Aalto - M.Ruutu

pakkipari kuulostaa ok:lta ainakin:D


Testataan:

Riksman ja (xxxx)
1. Kantor-Niskanen
ulk.lh/xxxx/(Viitakoski)- Aalto- ulk.lh/xxxx/(Nemirovsky)
2. Alanko/Kangasniemi/xxxx-Lehtonen
Salmelainen-Hirschovits-Vihko
3. Levokari-Kurvinen
Grunn-Häppölä-Pikkarainen
4. Lamberg
Mäkinen-Viitaluoma-M.Ruutu, Holma

Nyt on 1.4. , muistakaa.

Turha meidän on tunteilla näiden #22, #75 ja #9 perään. Heillä oli viime kaudella tilaisuutensa nousta esiin. Näin ei käynyt. Uutta matoa koukkuun vaan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ykköskenttä?

Hei kundit (ja miksei friidutkin).
Olen aikaisemminkin ihmetellyt näitä ykkös- ja kakkoskenttiä.
Kertokaa mitä te tarkoitatte ykköskentällä, kakkoskentällä jne.?
Minun mielestäni on oltava vähintään 4 hyvää kentällistä tai ketjua, ellei pakkeja riitä, joilla on omat roolinsa. Näistä jokainen voi olla, vastustajista riippuen, ykköskenttä.

Samoin minua hieman ärsyttää kun puhutaan, että maalivahti päästi vain niin ja niin monta maalia. Ei yksikään maalivahti, minun tietääkseni, päästä maaleja. Jos näin on niin vaihtoon ja äkkiä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Svante
Ykköskenttä?

Hei kundit (ja miksei friidutkin).
Olen aikaisemminkin ihmetellyt näitä ykkös- ja kakkoskenttiä.
Kertokaa mitä te tarkoitatte ykköskentällä, kakkoskentällä jne.?
Minun mielestäni on oltava vähintään 4 hyvää kentällistä tai ketjua, ellei pakkeja riitä, joilla on omat roolinsa. Näistä jokainen voi olla, vastustajista riippuen, ykköskenttä.

Samoin minua hieman ärsyttää kun puhutaan, että maalivahti päästi vain niin ja niin monta maalia. Ei yksikään maalivahti, minun tietääkseni, päästä maaleja. Jos näin on niin vaihtoon ja äkkiä.

Minulle ykkösketju on se, joka aloittaa ylivoimapelin. Kakkosketju pelaa sen toisen minuutin ylivoimaa, jos ei homma kulje. Nelosketjun erikoisosaamista on yleensä vastustajan parhaiden pelaajien pitäminen kurissa. Kolmosketju on nälkäisten nuorten miesten ketju, josta noustaan haastamaan kahden ensimmäisen ketjun pelaajia, peliajan suhteen.

Jokainen ketju voi tietysti olla vuorollaan ykkösketju, jos homma toimii parhaiten. Viime kaudella se siltä näyttikin, että kaikki ketjut ovat tasa-arvoisia. Meillä oli oikeastaan 4 kolmosketjua. Yksikään ketju ei kyennyt ratkaisuihin ylivoimalla ja varsinaista pitokenttää ei ollut ollenkaan.

Nämä roolitukset on aika kanadalainen tapa ajatella lätkää. Suomalaisessa ajatusmallissa kaikkien on osattava kaikkea.
;) Jos tarvitaan seiniä maalaamaan hyvää kaveria ja kadulla kävelee vastaan Picasso, niin ihmetellään että miksi se ei tehtävästä innostu. Ei saa olla erikoisosaamista. Tapparakin on vahva juuri siksi, että se on oikein roolitettu. Hpk:lla ja jokereilla on vähän ylipainoa taito- ja/tai sniper-osastolla.

edit. väyrystellään sen verran, että tps:llä on oikein roolitettu rottaketju. Muuten on 3 kakkosketjua. Se ykkössentteri jäi ostamatta.
 
Viimeksi muokattu:

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Valitettavasti näyttää TAAS siltä, että ensi kauden mielenkiintoisimmat pelaajat ovat omia ex-junnuja. Taisi olla turha taas kuvitella, että Pena jotain oppisi ensimmäisestä rimanalitus -kaudestaan. Eihän siinä mitään, on niiden ex-junnujen kehitystä ihan mukava seurata mutta menestys taitaa jäädä playoff -paikkaan, jolta ulos ekalla kierroksella.

"viisas oppii muiden virheistä, tavallinen tallaaja omistaan ja tyhmä ei kenenkään virheistä" Mihin kategoriaan laskette itsenne IFK:n johto?
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Se on juurikin näin, kuten veli-Johannes toteaa. Pelaajat pitäisi heittää lottopallon näköiseen myllyyn ja kun ne otetaan sieltä ulos, niiden pitäisi jakautua oikeassa suhteessa taidon, voiman, nopeuden, väännön, gooniominaisuuksien, blokkipelin, yv-osaamisen, av-osaamisen suhteen....On pitkässä juoksussa aika yhdentekevää miten fysiikka/gooni -osasto ja taito/nopeus -osasto jakautuu puolustajien ja hyökkääjien kesken. Oikeaoppisen Shero (ja muutenkin Känädä) -ajattelun mukaan riittää, että joukkueessa on tietty määrä yksilöitä riittävästi joka kategoriaan. Siitä syntyy sitten joukkueiden persoonalliset sävyerot, että keille mikäkin tontti kuuluu. Meillä voi olla joukkue, jossa taitavinta ja nopeinta osaa edustaa puolustus (Rafalski, Ruotsalainen, Zidlicky...) ja rouheinta osaa hyökkäys (Tuomainen, Ruutu, Mäkinen...). Ja toisaalta sama rumba voi toimia toisinpäin (pakkeina: Kangasniemi, RP Lehtonen, Helenius ja hyökkääjinä: Rosa, Banham, Caloun). Se on taas valmennuksen valinta tämä tyylisuunta - muuten riittää, että jokaisessa lokerossa on tarpeeksi jätkiä. Minua viehättävät tällaiset hieman epäklassiset ryhmät, kuten HIFK 97-98, missä suurin taito taisi sittenkin löytyä puolustuksesta (Timonen, Rafalski) ja pahimmat rymistelijät hyökkäyksestä (Laaksonen, Ruutu, Tuomainen).

Enivei, ykkös. kakkos....jne kentät/ketjut, ovat vain helppo ja nopea tapa nimetä eri kentälliset. Ihan kuin formulassa ykkös- ja kakkoskuskit. Kenttiä voisi hyvinkin kutsua niiden senttereiden mukaan: Sepon, Häppölän, Hirsovitchin, Viitaluoman kentät. Ja näinhän useimmat asiantuntevat toimittajat/selostajat tekevätkin. Mertaranta elää vielä ykkösten jne...aikakautta, mutta hän onkin viihdepäällikkö.

Jonkun kentän on osattava ylivoima ja maalinteko muita paremmin, jonkun on oltava jarrukenttä ja kaksi kenttää on vapaana erilaisia kokeiluja tai ykkösen/nelosen haastamista varten. Peliä oikein lukeva valmentaja osaa vaihtaa rooleja kesken kauden, jopa kesken ottelun. Kentällisten koostumuksista puhumattakaan. Jos jarrukenttä onkin kuumaa kamaa tänään, niin kylmästi lisää vastuuta ja ykkönen jarruksi. Hyvissä joukkueissa, joissa taitoa riittää kaikkiin kenttiin näinkin voi tapahtua. Esimerkiksi olympiavoittaja Kanada, missä alkuotteluissa mm. NHL:n pistepörssin kärkimies Iginla teki kiltisti karvaajan ja häiritsijän hommia.

TPS/Pelicans/Elitserien -tyyli on juuri sellainen sosialidemokraattinen tapa ajatella, että pelaajat ja kentälliset ovat hybridejä;kaikki osaavat kaikkea ja kaikki pelaavat suunnilleen yhtä paljon. Poislukien yv-kenttä/kentät, jotka löytyvät nykyisen erikoistilannepelaamisen tärkeyden vuoksi kaikista joukkueista. Paitsi HIFKistä kuluneelta kaudelta. Tiukka roolitus pitää sisällään enemmän vapauksia kuin hybridikiekkoilu. Hyvin roolitettuun kanadalaistyyppiseen joukkueeseen mahtuu samaan aikaan Trevor Doyle ja Jan Caloun. Tepsiin ei mahtuisi. Siksi väitän, että roolitukseen perustuva joukkuepeli, kuten jääkiekko, on pitkässä juoksussa tasoltaan parempaa kuin kasvoton polkeminen ja ennen kaikkea viihdearvoltaan parempaa.

Niinpä soisin, että HIFK pitäisi kiinni kanadalaistyyppisistä perinteistään ja pitäisi seinät leveällä ja katon korkealla, eikä rakentaisi meille pikku-tepsiä tai apuri-pelicansia, missä kaikki olisivat Kimmo Salmisia. Kaikki kunnia hyvin tsempanneelle Kimmolle, mutta hän edustaa parhaiten hybridikiekkoilijaa; osaa kaikkea jonkun verran, mutta ei ole missään hommassa erityisen hyvä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Svante
Ykköskenttä?

Samoin minua hieman ärsyttää kun puhutaan, että maalivahti päästi vain niin ja niin monta maalia. Ei yksikään maalivahti, minun tietääkseni, päästä maaleja. Jos näin on niin vaihtoon ja äkkiä.

Täh? Meikäläinen kun oli firmasarjassa maalivahtina, niin ehdin väistää vain 16 kertaa. Ja silti kaverit veti turpaan pelin jälkeen. Miksi?
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Jaa, että A.Aaltoa Hifkiin, p*kele, s*tana, mähän sanoin, skenaariot alkaa toteutumaan. Mun visioimassa IFK:ssa A.Aalto ei olisi 1.kentän sentteri, vaan ne mun 1.kentän 2 jehua tulisivat vettentakaa tai ulkomailta kuitenkin ja olisivat maalintekijä ja pelintekijä, A.Aalto ei kuulu taidoiltaan minun odottamiin vahvistuksiin, toki A.A kelpaa jos ne kaksi 1.kentän hirmua tulee...vaan katsellaan...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minäkään en vielä A.Aaltoon usko, mutta Alangon ja M.Ruudun lisäksi sieltä saattaisi yksi olla vielä tulossa. Karua.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Eikö kukaan ole kuullut Sean Bergenheimin tulosta HIFK:hon? EI OLE APRILLIPILA!! Siis kaveri on sen hyvä kaveri ja se sano, että Sean harkitsee vakavasti siirtymistä HIFK:hon, koska Jokereissa ei vastuuta tipu... Näin mä kuulin, jo ajat sitten, mutta en vaan ole muistanut kysästä..
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Viestin lähetti JHag
Minäkään en vielä A.Aaltoon usko, mutta Alangon ja M.Ruudun lisäksi sieltä saattaisi yksi olla vielä tulossa. Karua.

Jos meinaat Banhamia niin saatte viiä ainakin play-offien perusteella!
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En usko

Viestin lähetti MrBluus
Eikö kukaan ole kuullut Sean Bergenheimin tulosta HIFK:hon? EI OLE APRILLIPILA!! Siis kaveri on sen hyvä kaveri ja se sano, että Sean harkitsee vakavasti siirtymistä HIFK:hon, koska Jokereissa ei vastuuta tipu... Näin mä kuulin, jo ajat sitten, mutta en vaan ole muistanut kysästä..

Sean Bergenheimin isä ?Christian Bergenheim? on Jokeri Hockey OY:n hallituksen jäsen, joten en usko.
Lisäksi Sean on vähintään Suomen lahjakkain -84 syntynyt, joten Jokerit haluavat varmasti pitää hänet. 2002-2003 kaudella paljon tärkeämmässä roolista. Toki kaikki on TEORIASSA mahdollista.:)
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ostetaan yksi Mäkkäri

Tapparan ensi kauden 4.ketju Mäkinen-Kuki-Mäkiaho saisi isot punaiset kissat kateudesta vihreiksi.
Myykää se Mäkkäri tänne,saatte ensi kesän yhden varausoikeuden.

Eilisen kaltaisia show-spektaakkeleita olisi hauska katsella jatkossakin.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Viestin lähetti MrBluus
Eikö kukaan ole kuullut Sean Bergenheimin tulosta HIFK:hon? EI OLE APRILLIPILA!! Siis kaveri on sen hyvä kaveri ja se sano, että Sean harkitsee vakavasti siirtymistä HIFK:hon, koska Jokereissa ei vastuuta tipu... Näin mä kuulin, jo ajat sitten, mutta en vaan ole muistanut kysästä..

Eiköhän HIFK:lla ole näitä 'puoli valmiita' pelaajia jo tarpeeksi, kuulostaa aika oudolta, voisin kysyä jos kaveri tietää asiasta..
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En usko

Viestin lähetti MrBluus
Eikö kukaan ole kuullut Sean Bergenheimin tulosta HIFK:hon? EI OLE APRILLIPILA!! Siis kaveri on sen hyvä kaveri ja se sano, että Sean harkitsee vakavasti siirtymistä HIFK:hon, koska Jokereissa ei vastuuta tipu... Näin mä kuulin, jo ajat sitten, mutta en vaan ole muistanut kysästä..

Sean Bergenheimin isä ?Christian Bergenheim? on Jokeri Hockey OY:n hallituksen jäsen, joten en usko.
Lisäksi Sean on vähintään Suomen lahjakkain -84 syntynyt, joten Jokerit haluavat varmasti pitää hänet. 2002-2003 kaudella paljon tärkeämmässä roolista. Toki kaikki on TEORIASSA mahdollista.:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös