Hifk 2002-2003

  • 1 300 826
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
liigajyrä: Täällä on aika moni jokerifanikin vahvistanut huhun HIFKin ja Heleniuksen neuvotteluista. Minullakin on hyvät tietolähteet jokerileiriin ja Heleniuksesta kuulin juuri sieltäpäin. Samoin NHL-piireistä vahvistettiin tämä. Ainoa joka kiistää HIFKin ja Heleniuksen neuvottelut, on HIFK itse. Siitäkin voi päätellä jotain. Yleensä sitä, että jotain on tekeillä. Minun jokeritietolähteeni kertoi, että ongelma on nimenomaan siinä, että Jokerit ei ole syystä tai toisesta kovin halukas ottamaan Heleniusta. Ei näihin kannata suhtautua pelkästään tunteella, ihan bisnestähän tämä on.

Nemirovsky olisi halunnut jatkaa Ipassa, mutta palkasta ei päästy yksimielisyyteen. Niinpä Nemirovsky kyseli töitä myös HIFKistä, Jokereista ja Bluesista, joista HIFK tarjoaa parasta diiliä. Ehkä siksi, että tarve on suurin! Jos Nemirovsky kaiken tämän jälkeen jatkaa Ipassa, hän on saanut sieltäkin haluamansa hinnan. Tämä on yksi keino arvonmittaukseen markkinoilla. Samoin on tehnyt myös Zidlicky viime talvena, kun häntä huhuiltiin Jokereihin. Kannattaa käydä hakemassa vertailuhintaa muualta. Jos Nemirovsky menee ohi, niin sitä ei ole Pena sössinyt. Päinvastoin. Pena tarjosi eniten. Ei se Nemirovsky nyt sentään vanhan miljoonan arvoinen ole.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Minulle kyllä Nemirovsky sopisi ensikauden suunnitelmiin, äijähän oli muistaakseni taistelija tyyppi, joka ei anna periksi helpolla. Ja kaiken lisäksi, mies osaa tehdä pisteitä. HIFK:n näköinen mies..
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti JHag
Täällä on muuten sellainen hauska ja ihan ymmärrettäväkin ilmiö floppikauden jälkeen, että kaikki uutiset ovat jokatapauksessa huonoja. Ensin on huonoa se, että ei oikein ole mitään nimiä. Sitten kun kuullaan nimiä, ne eivät kelpaa. Niinkuin Helenius ja Salmelainen. No, Salmelainen ei ole iso kaappaus, mutt oikeansuuntainen kuitenkin.

Heleniuksen ottaisin riemusta kiljuen vastaan, kaikkia ominaisuuksia ei pakilla varsinkaan voida lukea tehotilastoista.

Näinhän se on, että mikään ei tunnu kelpaavan, vaikka olisi kuinka hyvä pelaaja. Ihmisillä on sama kuva Penasta kuin TheAnimalilla Apesta. Kerran mogannut tai antanut jonkun kuvan itsestään, niin sitähän ei pysty muuttamaan. Että Animalille semmoisia terveisiä, että mä en taas pysty lukemaan millään tavalla Apen puheista IFK:n muuttamista mitenkään mitään neiteilyä, päinvastoin. Mun mielestä Apen sanoma on se, että typerät jäähyt pois, mutta kovaa pelataan puhtaasti.

Ottaisin Heleniuksen mielelläni meille, sopii kuin nyrkki silmään IFK:hon. Iso, taklaava pakki. En ymmärrä vertailua ulkomaalaishyökkääjän ja suomalaispakin kesken. Pakilta ei tarvitakaan valtavia pisteitä ja IFK tarvitsee nimenomaan mahdollisimman paljon kunnon suomalaisia, jos se vain on mahdollista. Silloin voidaan keskittyä hankkimaan kunnon ulkomaalaisia, kun jo suomalaisetkin voivat hoitaa jo osan tärkeistä tehtävistä.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on mielenkiintoista, että hyviä nimiä pyöritellään. Mutta ei ole montaa päivää aikaa, kun HIFK:sta todettiin, että joukkue on melkein jo koossa.

http://62.44.193.99/scripts/esite_nf.dll/shownews?lang=finland.gif&cust=226&id=167

Ei hyvältä näytä. Ja jos Zidlickykin lähtee kuten todennäköistä on, niin entistä huonommaksi menee.

Vaikka noiden sopimuspelaajien joukkoon heittäisi muutaman huippupelaajankin, niin luvattoman heikolta joukkue vaikuttaa edelleen. Ainoa mies sopimuspelaajista, joka kykenisi pelaamaan laadukkaassa ykkösketjussa on Zeta. Muilla ei pitäisi olla sinne mitään asiaa. Ja yksi asia on sellainen, että jos Zeta jatkaisi, niin joukkueessa on vain kaksi ulkomaalaispelaajan paikkaa auki. Niistäkin toinen menee veskarille. Sen jälkeen on yksi ulkomaalaispelaajan paikka auki! Voi pyhä järistys, jos se vielä on Eric Perrin, niin sitten ... menen sanattomaksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ulkomaalaispaikat:

Kantor + 4 muuta, joista 1 ehkä mv. Tilaa kolmelle kenttämiehelle eli laitahyökkääjälle, sentterille ja pakille esimerkiksi.
 
Puolustajien hankinta !

Yksi mielenkiintoinen nimi liitettäväksi puolustajahankintoihin.
Toni Söderholm on IFK:n omia kasvatteja ja kiekkoillut viime kaudet rapakon takana. Pelannut pari vuotta ensin High School kiekkoa ja sen jälkeen neljä vuotta UMass:in yliopistojoukkueessa. Samassa joukkueessa, jossa Markus Helanenkin oli. Ensi kaudella joukkueessa jatkaa vielä Jokereiden Samuli Jalkanen. Onko kukaan ollut IFK:sta yhteydessä Söderholm:iin ja tiedustellut kaverin jatkosuunnitelmista.
Mielestäni olisi kokeilemisen arvoinen kaveri. Luulisi IFK:n kiinnostuvan tälläisestä kaverista, Jos on palaamassa Suomeen.
Nyt kannatta olla hereillä ettei muut joukkueet nappaa kaveria.
UMass:in joukkue ei kylläkään ole sarjan kärkipään joukkueita, mutta Söderholm on käsittääkseni ollut joukkueen yksi parhaista pelaajista.

http://umassathletics.fansonly.com/sports/m-hockey/mtt/soderholm_toni00.html

Uusi "Kai Linna"
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Näinhän se on, että mikään ei tunnu kelpaavan, vaikka olisi kuinka hyvä pelaaja."

Eipä ole kukaan tainnut todeta, että Helenius ei kelpaisi. Enemmän kuin monesta eri syystä on häntä kuitenkin pidetty varsin epätodennäköisenä.

"Ihmisillä on sama kuva Penasta kuin TheAnimalilla Apesta. Kerran mogannut tai antanut jonkun kuvan itsestään, niin sitähän ei pysty muuttamaan."

Kerran? Olen Apen uraa seurannut 70-luvulta lähtien, joten aika vankalla pohjalla minun käsitykseni hänestä siis on. On se sitten mieluisa tai ei. Ja kyllä hän kykenee kuvaa itsestään muuttamaan, jos haluaa. Ei ole halunnut. Ei edes Chicagossa.

"Että Animalille semmoisia terveisiä, että mä en taas pysty lukemaan millään tavalla Apen puheista IFK:n muuttamista mitenkään mitään neiteilyä, päinvastoin."

Jos mies toteaa suoraan viimeisimmässä haastattelussakin, että hänestä on käsittämätöntä Suomessa väkivallan ihannointi, niin ei kai se jätä selittelyille varaa. Tai jos mies toteaa, että tappelut pitää kitkeä pois, niin ei sekään jätä selittelyille varaa. Jos tuon kaltaiset lausunnot tarkoittavat oikeasti päinvastaista ja itseasiassa Ape haluaa kovempaa peliä, niin sitten on maailmankirjat sekaisin.

"Mun mielestä Apen sanoma on se, että typerät jäähyt pois, mutta kovaa pelataan puhtaasti."

Minä olen sen verran jääkiekkoa pelannut/seurannut, että tiedän ylilyöntejä tapahtuvan ja silloin tulee typeriäkin jäähyjä. Sitä herkemmin mitä kovempaa pelataan. Rapatessa roiskuu.
Raimo Summanen ja Erkka Westerlund puhuivat osuvasti tunnetilasta. Jos tunnetila on oikealla tasolla, pelaaja haluaa pelata kovaa ja aggressiivisesti, niin silloin kuppi menee joskus nurinkin. Pelaajat on ihmisiä, ei koneita.

Minulle typerimmät jäähyt tarkoittavat esimerkiksi suunsoittoa tuomareille.

Minä olen tässä asiassa vanhan koulukunnan kannattaja ja jos esimerkiksi joku ajelee oman joukkueen veskaria/tähtipelaajaa tahallisesti sääntöjenvastaisesti, niin odotan ja edellytän, että oman joukkueen kovin pelaaja käy välittömästi antamassa rankalla kädellä kuittausta. Jos se on väkivallan ihannointia, niin olkoon sitten. Sellaista jääkiekkoa minä haluan HIFK:n pelaavan ja niin haluaa käsittääkseni monet muutkin. Ainakin sen perusteella mitä hallissa tapahtuu. Eipä hallissa ole juurikaan kuulunut, että soosoo Mäkkäri, kun hän on mennyt antamaan isän kädestä sellaiselle pelaajalle, joka on sikaillut HIFK-pelaajaa kohtaan. Pikemminkin rajua kannustusta.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JHag:
"Kantor + 4 muuta, joista 1 ehkä mv. Tilaa kolmelle kenttämiehelle eli laitahyökkääjälle, sentterille ja pakille esimerkiksi."

Tällä hetkellä ei ole neljää paikkaa vapaana. Ei ole kuin kaksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rebel


Näinhän se on, että mikään ei tunnu kelpaavan, vaikka olisi kuinka hyvä pelaaja. Ihmisillä on sama kuva Penasta kuin TheAnimalilla Apesta. Kerran mogannut tai antanut jonkun kuvan itsestään, niin sitähän ei pysty muuttamaan. Että Animalille semmoisia terveisiä, että mä en taas pysty lukemaan millään tavalla Apen puheista IFK:n muuttamista mitenkään mitään neiteilyä, päinvastoin. Mun mielestä Apen sanoma on se, että typerät jäähyt pois, mutta kovaa pelataan puhtaasti.

Ottaisin Heleniuksen mielelläni meille, sopii kuin nyrkki silmään IFK:hon. Iso, taklaava pakki. En ymmärrä vertailua ulkomaalaishyökkääjän ja suomalaispakin kesken. Pakilta ei tarvitakaan valtavia pisteitä ja IFK tarvitsee nimenomaan mahdollisimman paljon kunnon suomalaisia, jos se vain on mahdollista. Silloin voidaan keskittyä hankkimaan kunnon ulkomaalaisia, kun jo suomalaisetkin voivat hoitaa jo osan tärkeistä tehtävistä.

Edelleenkään niitä matseja ei voiteta pelkästään taklaamalla ja sillä että yleisöllä on katsomossa siistiä kun joku niittaa komeasti.Mielestäni jos ja kun Heleniuksen hinta pyörii millin paremmalla(huonomalla) puolella häntä ei kannata ottaa.Vie nimittäin aika siivun pelaajabudjetista.Käsiä ja jalkoja samalla rahalla.Jere olisi ollut eri asia(Hifk-sydän,kiekollinen pakki jne...)
Jos Helenius suostuu tinkimään tod.näk ylisuuresta palkastaan,niin tervetuloa joukkoon mukaan.
Jos IFK julkaisee Heleniuksen diilin nyt keväällä hyvissä ajoin se tulee varmasti lisäämään kausikorttimyyntiä, mutta "uutuuden viehätyksen" mentyä ohi joskus joulun tienoilla tilanne tasaantuu normaaliksi.Eikä IFK tarvitse mitään jäähypörssin voittajaa,vaan pistepörssin voittajan...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä Helenius kelpaisi ja olisi pelotteena vieläkin kovempi kuin Vopat,onhan Samilla Vopatin päänahka joten se ruutu olisi kunnossa.Enkä usko että Helenius ottaisi mitään typeriä jäähyjä sillä kaveri on noussut hnl:ään niin kovan koulun kautta että typeryyksiin ei ole ollut varaa.
Ja Salmelainen olisi myös ihan mukava saada takaisin.
Jos saataisiin vielä yksi hyvä sentteri ja hyvä kiekollinen pakki niin tilanne olisi jo aika mukava.Mitään varmaa mestari joukkuetta en kaipaa vaan sijoitukset 3-6 kävisi ihan hyvin.
Ja vielä Heleniuksesta että niin pieni ura hänellä on narreissa että senkin puolesta käy mulle sillä ei Sami mikään Jokeri-ikoni ole.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti sam_gebir
eikös ilves ja salmelainen ole jo tehneet ja julkistaneet"aikoja sitten" sopimuksen?

-Tony on vapaata riistaa ja lähdössä mitä todennäköisimmin Ipasta, missä ura jostain syystä jäi polkemaan paikalleen. Käy Ipan ketjuissa, siellä on lisää faktaa

Animal: Ajattelen täsmälleen samalla tavalla kuin sinä. Vastustajan rumat otteet on kostettava heti - ja Ape on itse joskus käyttänyt sanontaa "silmä silmästä". Siinä asiassa Ape on minunkin mielestäni naivi, että hän uskoo pelkkään kovaan ja puhtaaseen taklauspeliin. Kuten itsekin totesit, pelaajat ovat ihmisiä, eivät robotteja, ja jos joukkue pelaa kovaa koko ajan taklaten, on pomminvarmaa, että se saa varautua myös myllyttämään. Vaikka ei itse myllyjä aloittaisikaan. Siksi gooneja tarvitaan, ehdottomasti. Ape taas uskoo liikaa ihmisiin, myös vastustajiin - luuleeko hän, että joku Timo Willman reagoi hatunnostolla Joonas Vihkon reiluun ja kovaan taklaukseen? No way.

Kysymys on juuri asenteesta kovuuteen. Kannatan sitä, että joukkue taklaa ja taistelee ja myllyttääkin tarvittaessa. En pidä sellaisesta kovuudesta, jota HIFK esitti Mälkiän aikaan; selkäänajoja ja itse aloitettuja suhteellisen turhia myllyjä. Westerlundin ja Summasen HIFK pelasi mielestäni aikalailla ihannelätkää ja Vopatin tyyli miellytti minua tämän kauden HIFKissä. Vopathan ajeli itse kaikkea mikä liikkuu ja kaveri hermostui tästä, jolloin vasta alettiin harkita myllyttämistä. Kukaanhan ei lähtenyt myllyhommiin Vopatin kanssa.

Jos HIFK on riittävän iso ja fyysinen ensi vuonna ja Ape uskaltaa peluuttaa sitä samaan pohjoisamerikkalaiseen tyyliin kuin tänä keväänä (esim. vierasmatsi Jypiä vastaan oli loistava; fyysinen HIFK jyräsi Jypin), on meillä aika paljon käyttöä gooneille. Ja myllyjäkin nähdään.

Ennemmin 3-4 sija ja kunnon fyysistä kiekkoa kuin pikku-TPS tai pikku-Pelicans -tyyppinen lauma. Olin todella helpottunut, kun Kari Eloranta ei tullut HIFKin valmentajaksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TheAnimal
...Jos mies toteaa suoraan viimeisimmässä haastattelussakin, että hänestä on käsittämätöntä Suomessa väkivallan ihannointi, niin ei kai se jätä selittelyille varaa. Tai jos mies toteaa, että tappelut pitää kitkeä pois, niin ei sekään jätä selittelyille varaa. Jos tuon kaltaiset lausunnot tarkoittavat oikeasti päinvastaista ja itseasiassa Ape haluaa kovempaa peliä, niin sitten 0n maailmankirjat sekaisin...

"Mutta se, että pyritään väkivallalla vahingoittamaan vastustajaa ja muka saamaan jotain etua sitä kautta…. lyömällä… synnyttämällä pelkoa…"

Eihän tämä lause mitenkään sulje pois kovemman pelin pelaamista. Siinähän vain todetaan ettei hyväksytä vastustajan tarkoituksellista vahingoittamista...Totta hemmetissä noin kokenut valmentaja ymmärtää ettei tällaisessa lajissa voi välttää ylilyöntejä.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
hyvä jhag

Niin faktat on faktoja ja huhut on huhuja ainahan voi neuvotella.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minusta goonien pitää olla sieltä fiksummasta päästä, muuten tulee vaan turhia "ruumiita". Alpon kirjassa "vuosi sydämestäni" esitellään esim. Kris King varsinaisena älykkönä. Pahoin pelkään, että meillä viime kaudella rouhijan rooliissa esiintyneissä kehnointa oli pelaajien arvaamattomuus omalle joukkueelle. Oltiin tekemisissä dynamiitin kanssa, joka saattoi räjähtää omille silmille väärällä hetkellä. Tästä syystä epäilen, että esim. Vopat ei saa meillä jatkaa. Minä olisin antanut kyllä uuden sopimuksen.

Kovuutta pitää olla joukkueessa riittävästi, mutta hallitusti. Helenius ei varmaan ole pärjännyt rapakon takana melkein 10-v. oppimatta milloin ja miten kannattaa koviakin otteita käyttää. Enpä usko, etteikö Samin kaltainen pelaaja kelpaisi Alpolle.

Jos Helenius lasketaan jokerileiriin kuuluvaksi, niin hän on todellinen "kerran jokerit, aina jokerit" tapaus. On meinaan pelannut tasan yhden ottelun jokereiden sm-liigajoukkueessa. ;)
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heavy:
"Eihän tämä lause mitenkään sulje pois kovemman pelin pelaamista."

Minkälainen se kovempi peli on, joka ei sisällä väkivaltaa? Ei hanskaamista, ei lyöntejä, eikä synnytä pelkoa?

A) Taklaaminenkin sisältää väkivaltaa. Mitä muuta se on? Väkivaltaa se on, vaikka kuinka yrittäisi pukea sen päälle ruusumekon ja kermalla voitelisi. Jos minä lähden nyt kaupungille taklailemaan ihmisiä, niin ihan turha minun on selittää, että ei tämä nyt mitään väkivaltaa ollut. Minä vaan taklailin ja taklailu ei ole väkivaltaa. Kaksinaismoralismi on surkuhupaisaa, kun väitetään samaan aikaan, että en minä hanskaamista ja väkivaltaa hyväksy, mutta olen kovan pelin ystävä.

B) Pelon synnyttäminen on osa peliä. Vastustajan pahat pojat tietävät, että jos he menevät ajelemaan HIFK:n veskarin, niin sen jälkeen sieltä tulee joku "noutaja" ja antaa paukkua. Pelko välittömästä vastauksesta jo sinällään ennaltaehkäisee vastustajan sikailua. Sama on tilanne kovien taklausten kohdalla. Vastustajan maila alkaa tärisemään ja ei enää niin innokkaasti mennä kaivamaan kiekkoa laidasta, kun pitää pelätä sitä, että pian tulee joku ja niittaa laitaan. Jos pelaaja hetkenkin epäröi ja lähtee vilkuilemaan missä vastustaja tulee, niin silloin oma joukkue saa jo etua. Pelon synnyttäminen on hyvä asia. Siihen tulee pyrkiä. Mitä enemmän vastustaja pelkää, niin sen vahvemmilla oma joukkue on.

"Siinähän vain todetaan ettei hyväksytä vastustajan tarkoituksellista vahingoittamista..."

Mitähän siinä sitten yritetään, kun lähdetään kostamaan vastustajan sikailu? Kyllä kai siinä yritetään tarkoituksellisesti vahingoittaa vastustajaa, jos hanskat tiputetaan jäähän. Ei niin, että vastustaja loukkaantuu vakavasti. Mutta sen verran, että vastustaja tuntee nahoissaan sen, että tuollaisesta sikailusta tulee rangaistus, joka tuntuu naamavärkissä/kropassa. Fyysistä kipua kovempi juttu on henkinen nöyryytys.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Animalille

"If you can't beat them in the alley, you can't beat them on the ice."
Conn Smythe

Hiukan primitiivistä meikäläisen makuun, mutta ideahan on aika selvä. Ymmärrän logiikkasi. Tässä meidän "suviurpo"-liigassa, kun saa tappelemisesta ottelurangaistuksen (täysin käsittämättömästi) ja ot:sta yhden ottelun pelikiellon, on vaikea ottaa ihan noin fundamentaalisesti selkeä suhtautuminen asioihin. Me ollaan täällä käytykin tätä keskustelua siitä lähtökohdasta, että gooneja tarvitaan joukkueessa 2-3. Niiden tulisi olla eri pelaajia kuin joukkueen pelilliselle menestykselle tärkeät pelaajat. Isona poikkeuksena, jos saadaan joku Karalahti tai Helenius joukkueeseen, joilta käy kaikki. Mitään pehmo-ifk:ta täällä ei varmaan kukaan toivo näkevänsä, enkä usko Alpon olevan mikään uhka ifk:n perinteiselle pelityylille.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Ensi kauden pelaaja kuvioihin on tulossa selvyyttä ensi viikolla ainakin HIFK:n osalta. Se linjaus tehtiin jo hyvissä ajoin, että halutaan julkaista yksi todella kova nimi alkukeväästä ja tehdä HIFK taas kiinnostavaksi vapaiden pelaajien keskuudessa.

Helenius nousi täälläkin esille JHagin ansiosta jo viikkoja sitten. Ihmetystä on herättänyt Jokerien passiivisuus asiassa. Tietävästi koko ensi kauden Jokeri kuviot ovat täysin levällään, koska Summanen on lähdössä ulkomaille töihin rahan perässä ja hakemaan uusia haasteita. Toisaalta HIFK:n organisaatio muistaa edelleen liian hyvin möhläyksensä Ruutujen ja Judaksen sopimusneuvotteluissa. Helenius on sopiva tapaus näpäyttää. Helenius sopisi Apellekin, koska Sami on ennenkaikkea joukkuepelaaja eikä hölmöile kovasta pelitavastaan huolimatta. Heleniuksen paikalle on edelleen tarjolla myös mm. MacIsaac, Porkka, Bautin ja pelaaja DEL-liigasta.
 

Tombe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kölli ja Sakke

Viestin lähetti JHag


Kellään muuten tietoa Köllin ensi kauden seurasta? Ässät?

Käsittääkseni Kölli ei vielä itsekään tiedä ensi kauden osoitetta. Suunta on kuitenkin selvä, keski-eurooppa. SM-liigassa miestä ei ainakaan näillä näkymin ensi kaudella nähdä.

Sakke taas ei ole tehnyt vielä päätöstä ensi kaudesta. Ymmärtääkseni vaihtoehtoja on kaksi: joko pelaa tai valmentaa IFK:ssa.

-Tombe-
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: hyvä jhag

Viestin lähetti liigajyrä
Niin faktat on faktoja ja huhut on huhuja ainahan voi neuvotella.

-Tämä perustelija on niin vakuuttava, että jään sanattomaksi. Ainahan voi neuvotella, tosiaankin. Niinhän Jokeritkin neuvotteli Hirsovitchin kanssa. Jos jollain on faktatietoa Heleniuksen sopimustilanteesta, hän on Helenius itse. Tämä on faktaa.

Olitko Q tosissasi vanhan, ehdottoman favoriittini Bautinin suhteen? Mies haki paikkaa HIFKistä Keklun aikana, mutta silloin ei natsannut. Tunnen Bautinin edustajan ja kysäisin ennen joulua huvikseni, että how about...? Mies ilmoitti Bautinin jo lopettelevan uraansa. Bautinhan sai käytännössä pelikiellon koko Elitserieniin pöyristyttävän kovuutensa takia...Pullamössöpojat eivät tykänneet. Jos Bautin on saatavissa, niin sitten annan anteeksi Vopatin menettämisen:D Urpo ja kumppanit saavat slaagin, jos tämä toteutuu. HIFK muuten tsekkasi myöskin Igorin tilannetta talvella. Jos se jätkä tulee niin se on p a h a!

Totta helvetissä HIFK yrittää saada nyt pikapuoliin kovan nimen julkaistua ja Vopatin tilalle onkin arveltu saatavan vieläkin kovempi tyyppi, kotimaasta tai ulkomailta. Vopatin diilittömyydestä kysyttäessä on Pena joskus puhetuulella ollessaan tokaissut, että kyllä sieltä sellainen kaveri tulee, joka kelpaa faneillekin. MacIsaacista on kiinnostunut myös -tottakai- Porin Ässät. Toni Porkka kelpaa SM-liigagooniksi, mutta ei ole pakkina Heleniuksen veroinen. DEL-liigan pelaaja, johon viittaat, lienee eräs kahden passin mies eli Kanada/joku keskieuroopan maa (en tiedä mikä, koska tätä kaveria ei ole paljon maaotteluissa nähty)? Saksan liigan jäähytilaston 5 joukossa ja RPLehtosen tuttu ja RP:n suosittelema. Näin oletan. Tai sitten ne meinaavat oikeasti roudata sen Gocin tai Boumediennen tänne. Bumeen on oltu yhteydessä, mutta mies on kieltäytynyt kommentoimasta, että minkä seuran taholta. Yhteydenotto on tapahtunut aika pian JA-spekuloinnin jälkeen....eli kyllä tätä luetaan.

Bautin olisi kiva pakkipari Heleniuksen kanssa. Kuka haluaa mennä HIFKin maalin eteen kärkkymään irtokiekkoja:D
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Me ollaan täällä käytykin tätä keskustelua siitä lähtökohdasta, että gooneja tarvitaan joukkueessa 2-3. Niiden tulisi olla eri pelaajia kuin joukkueen pelilliselle menestykselle tärkeät pelaajat.

Nimenomaan näin. Jos joukkueessa on 2-3 erittäin kovaa miestä, niin silloin kiekolliset pelaajat voivat keskittyä rauhassa omaan peliinsä.

Mäkiaho löytyy joukkueesta. Hänen lisäkseen tarvitaan kuitenkin vielä yksi todella kova luu, joka kykenee ottamaan tarvittaessa "päänahan" esimerkiksi Heleniukselta ja Vopatilta. Mäkiaho ei siihen pysty. Ihan riittävästi on tekemistä sellaistenkin miesten kanssa kuin Bombic (arvoitus), Nielikäinen, Willman, Mäkinen, Smith, Virtanen ja kumppanit.

AHL:stä noita kavereita löytyy. Garrett Burnett, Mel Angelstad, Wade Brookbank, Steve Parsons, Jason MacDonald, Ray Schultz, Sean Gagnon, Richard Scott, Brent Thompson, Jeff Paul, Jesse Boulerice, Jan Vodrazka, Kip Brennan, Shawn Thornton, Mario Larocque, Andrew Peters, Ryan Tobler, Martin Grenier, Andre Payette, Rumun Ndur, Barret Jackman, Steve McLaren jne.. Ei ole ihan yhden, eikä kahden kortin varassa. Sopiva pelaaja kyllä löytyy, jos halutaan löytää. Se onkin sitten jo toinen asia, että halutaanko.

Sen lisäksi olisi hyvä, jos olisi vielä se kolmas kaveri. Tyyliin Tom Laaksonen tai Pasi Nielikäinen. Mutta...
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa elukalla olla vaikea lapsuus edessä kun kuvittelee että kadulla kävely ja lätkän pelaaminen on rinnastettavissa toisiinsa.
Koittaisit ymmärtää että väkivaltainen pelaaminen ja kovaa pelaaminen eroaa toisistaan, ei paljon mutta sen verran ettei tarvii istuu jäähypenkillä katsomassa kun kaveri kuittaa nyytillä tyhmyyden tai että kaveri halvaantuu.
:mad: :mad: :mad:
Mutta asiaan...... olis kiva kun toteutuis nämä Helenius jupinat ja parit "kädet" hyökkäyspäähän niin eiköhän pärjättäis ens vuonna paremmin. Nyt kun"junnuilla"(vihko,pikkarainen...) on kokemusta taas vuosi enemmän alkaa suoritustaso varmaan tasaantumaan ja tulosta tulemaan.
Maalivahti kysymys on kyllä ISO pulma, eli tuntuis jotenkin siltä, että Juusosta ei kuitenkaan ole vastuun kantajax koko kaudelle mutta tyytyykö kakkosen asemaan jos tulee kovempi nimi jostain turust tai ruattist tai kanatasta asti....? On tää spekulointi rankaa hommaa taidan lähtee oluelle....sille punaiselle-tölkille.....
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Re: Re: hyvä jhag

Viestin lähetti JHag


HIFK muuten tsekkasi myöskin Igorin tilannetta talvella. Jos se jätkä tulee niin se on p a h a!

- Igor WHO?

DEL-liigan pelaaja, johon viittaat, lienee eräs kahden passin mies eli Kanada/joku keskieuroopan maa (en tiedä mikä, koska tätä kaveria ei ole paljon maaotteluissa nähty)? Saksan liigan jäähytilaston 5 joukossa ja RPLehtosen tuttu ja RP:n suosittelema.

- Kukas tää on?

 

Janecky #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: hyvä jhag

Viestin lähetti JHag


-Tämä perustelija on niin vakuuttava, että jään sanattomaksi. Ainahan voi neuvotella, tosiaankin. Niinhän Jokeritkin neuvotteli Hirsovitchin kanssa. Jos jollain on faktatietoa Heleniuksen sopimustilanteesta, hän on Helenius itse. Tämä on faktaa.


Mitenkään itse asiaan puuttumatta, mutta jos jollakin on asiasta todella faktaa, niin sitä on aika hankala perustella paljastamatta henkilöllisyyttään. Paskapuheet voi silti tuomita ja keväällähän loupulta nähdään kuka on oikeassa ja kuka ei. Perustelija vai henkilö joka väittää omaavansa asiasta dataa.
Minä olen satavarma - jopa vielä sitäkin varmempi - että sekä tässä, että Jokereiden vastaavassa ketjussa esitetyistä höpinöistä on 95% silkkaa bullshittiä ilman minkään valtakunnan todellisuuspohjaa.

Joo, ja nyt voi huhuilijat sanoa, että kaikki eivät toteudu vaikka on neuvoteltu ym. Uskallan ihan pokkanaamalla kirjoittaa, että moni näitä nk. 'uskottavia' huhuja levittelevistä henkilöistä ei tuo esiin mitään muuta kun oman pätemisen tarpeensa, jota valitettavasti jatketaan mitä värikkäimmällä paskapuheilla ja mielikuvituksella. Pari asioista perillä olevaa henkilöäkin todella on ja se myöskin näkyy heidän teksteissään - jokainen voi itse miettiä mielessään mihin ryhmään kuuluu ja ketä uskoo.
Ei siinä mitään, ei minua haittaa, mutta älkää myöskään tuomitko henkilöä joka sanoo jonkun asian faktaksi sen kummemmin perustelematta, koska ette voi lopulta koskaan tietää osuuko kalikka lopulta omaan nilkkaan.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Q:
"Heleniuksen paikalle on edelleen tarjolla myös mm. MacIsaac, Porkka, Bautin ja pelaaja DEL-liigasta."

Saa muuten Porkka vetää aika monta lastillista pinaattia kesällä, jos aikoo edes haaveilla Heleniuksen korvaajan roolista. Ei nyt sentään mopolla kuuhun. Omastakin joukkueesta löytyy jo Mäkiaho, joka varmasti tanssii tasaväkisesti Porkan kanssa vaikka yksikätisenä. Ja tiukkaa tekisi varmasti Pikkaraisen ja monen muunkin kanssa.

JHag:
"Mies ilmoitti Bautinin jo lopettelevan uraansa. Bautinhan sai käytännössä pelikiellon koko Elitserieniin pöyristyttävän kovuutensa takia..."

Pelaakohan mies enää ollenkaan, mitään tietoa ei ainakaan minulla ole? Mutta miehen kova maine Elitserienissähän tuli ekalla kaudella, toisella kaudella mies oli yhtä kova kuin Kimmo Rintanen hurjimmillaan. Ja ei kannata unohtaa sitä legendaarista helmeä, kun Keskisen Esa hermostui Bautinille maaottelussa ja antoi paukkua! :D Vieläkin naurattaa tuo tilanne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös