Hifk 2002-2003

  • 1 302 936
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No voi vittu!

Mikäs ihmeen "me tykätään Apesta" -kerho täällä oikein kokoontuu? Muistan kuinka aiemmin matsien jälkeen rievottiin ja/tai kehuttiin valmentajat ja pelaajat ja kuhinaa riitti. Nyt täällä saa heti riidanhaastajan maineen, jos ilmaisee tyytymättömyyttä A.Suhoseen. No haitanneeko tuo mitään? Ei.

Hyvä reds! Sanoit omalla tavallasi juuri sen, mitä olen itsekin tässä pyöritellyt. Minulla on itselläni hiipinyt puseroon selkeä pelko ja tunne siitä, että Ape ei (sittenkään) ole oikea valmentaja meille. Ja sanon sen ääneen nyt, kun siltä tuntuu. Koettakaa kestää.

Miehen jo toistamiseen tapahtunut ininä turhista jäähyistä lehdistölle on täyttä hevonpaskaa. Yhteensä 8 minuuttia, joista 4 turhaa, ei ole mitään. Jäähyjä tulee pelissä nimeltä jääkiekko. Varsinkin, jos siinä haetaan kontakteja. Elä sen kanssa, Alpo.

Kuka kaipaa takaisin Kuula Lehkosen HIFKiä? Jahas, ei kukaan. Minusta näyttää siltä, että juuri siihen suuntaan ollaan menossa. Kuulan HIFKissä oli taitoa ja taiteilijoita ja pisteitä tuli. Mutta pelaaminen oli täyttä nysväystä ja neppailua. Katsomossa haukotti katsella 4-2 tyyppisiä voittoja saipoista ja jypeistä. Ja se oli juuri Kuula, jonka ansiosta Mäkkärin hyvin alkanut ura HIFKissä lähti syöksykierteeseen. Keväällä -99 Mäkkäri oli WS:n luottomies ja pelasi hienot finaalit. Syksyllä -99 alkoi Kuulan alaisuudessa Mäkkärin kiertely ja kaartelu kolmosessa-nelosessa taklauskiellossa. Kuulan luottomiehiä olivat Aki Uusikartano ja Aki Tuominen - hifkiläisyyden ruumiillistumat. Kysyn Pulkkisen legendaarisen Maurin tapaan: Tätäkö tässä nyt haetaan? Koska viime kausi meni niin vituiksi, niin nyt sitten otetaan ensisijaiseksi teemaksi turhat jäähyt pois? Sitten saadaan pisteitä ja ollaan niinkuin muutkin. Jippii. En usko, en. Kuulankin aikaan naristiin mummolakiekkoilusta ja niin tullaan tekemään Apenkin aikana. Kuulan aikana HIFKin fyysisin ja taklaavin pelaaja oli Markku Hurme! Hän ei joutunut taklauskieltoon, koska ei saa ketään kumoon, eikä joudu jäähylle.

Jumaleissön. sam gebir ja muut tämän ketjun himmelit, joille pisteet ovat pääasia, Mäkkärin kaltaiset pelaaja myrkkyä ja Apen mielipiteet 100%:n viisaita ja loistavia, voisivat miettiä, että onko HIFK sittenkään se oma joukkue? En minä kuitenkaan kenenkään faniutta epäile, joidenkin vain ihmettelen. Meitä toisenlaisia (=perinteisen HIFKin ystäviä) taitaa kuitenkin olla vielä toistaiseksi enemmän kuin menestyksen perässä laukkaavia gloryhuntereita.

Minä vaan kysyn: minkälaisen HIFKin A.Suhonen oikeastaan haluaa? Miksi hän ei pui sisäisiä asioita joukkueen sisällä? Miksi Roman Vopat ei kuulunut A.Suhosen suunnitelmiin tälle kaudelle?

PS.
Olen todella mielelläni väärässä ja naureskelen itse tälle huolestumiselleni joskus tammikuussa, kun HIFK pelaa tuttua ja turvallista omaa kiekkoaan ja saa pisteitäkin riittävästi. Mutta tulipahan sanottua, mikä juuri nyt vituttaa ja riepoo. Otetaanko reds huomenna bisset ja lyödään tyhmät päämme yhteen?
 
Viimeksi muokattu:

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kylläpäs sitä nyt tuntuu olevan panta niin kireällä että. Kai se nyt on ihan luonnollista että kaikki eivät lähde nyyhky-osastolle kahden (2.) pelin jälkeen - varsinkaan kun siihen ei ole edes syytä?

Aika moni muukin valmentaja (Jortikka jne.) on sitten ilmeisesti täysi "amatööri" jos sattuu joskus ripittämään omiaan myös julkisesti. Tyylinsä kullakin. Tulokset ratkaisevat.

JHag: "...voisivat miettiä, että onko HIF sittenkään se oma joukkue?"

Tähän on onneksi aika helppo vastata (hymiö).

Mutta vakavasti ottaen olen aina pitänyt melkoisen säälittävänä sitä ihmeen yleistä diskurssia, jonka mukaan "et voi olla oikea fani" tai "vaihda joukkuetta" jos satut olemaan jonkun kanssa (tähän voi laittaa joko muutaman äänekkäimmän, "valtaosan" tms., asialla ei ole väliä) eri mieltä siitä, minkälainen IFK:n tulisi olla. Kaiken lisäksi olen aivan varma siitä, että suurta erimielisyyttä ei edes ole: taito + OIKEANLAINEN kovuus on yhdistelmä jota tuskin kukaan vastustaa. Sitten voi olla tietysti jokunen sellainen, joille tuo kovuus ei riitä, vaan valitaan sikailun hinnalla tappio. Minua vitutti ainakin ihan saatanasti keväällä '99. Luulen että aika montaa muutakin.

* * *
shadowplay
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: No voi vittu!

Viestin lähetti JHag

Minä vaan kysyn: Miksi hän ei pui sisäisiä asioita joukkueen sisällä?

Hyvä kysymys, kysy Alpolta.

Itse vain ihmettelen tätä IFK-fanien muutumista Antti Aalloiksi, että positiivisuus on perseestä ja vain valittaminen on sitä oikeaa faniutta. Eilen pelattiin järkevää kiekkoa ja taklauksia jaeltiin, vähemmän kuitenkin kuin kuin stadissa. Siis en sano, että kritiikkiä ei pidä olla, mutta tuntuu, että joka ainoa sanoma on kritiikkiä. Kehuminenkaan ei ole kiellettyä, vaikka "siitähän ne rupeaa taas leijumaan".

IFK:lla on vahva maine taklaavana joukkueena, jonka huomaa vastustajan reaktioista jo peleissäkin. Eilen pelkät "Ajaaa!"-huudot saivat Pelicans-pelaajat hyppäämään pois tieltä päätylaudoituksen tieltä. Eli pelote on jo siinä luotuna.

Ehkä sitä ei haluta, että taklauksissa käytetään järkeä, eli kun taklaus johtaa vastujan karkuunpääsyyn, niin se on epäonnistunut. Capo Grünn käytti taklausharhautusta eilen hyväkseen, näytti että taklaa, mutta ottikin kiekon.

Minä en missään vaiheessa lähtisi kitkemään taklauksia pois IFK:n pelistä, nehän kuuluvat siihen kuin nyrkki silmään. Huitomisia ja koukkaamisia sen sijaan vastustan. Viime kaudella tärkeimmissä kirivaiheissa jouduimme tyhmiä jäähyjä seuraamaan kokoajan ja niissä ne ratkaisut syntyvät.

Sille emme voi mitään, että vastustajat roikkuvat ja kahvaavat ja tuomarit eivät siihen puutu. Nyrkillä lyönti sellaisessa tilanteessa on hyvä ratkaisu, mutta niistäkin istutaan jälleen kerran penkillä, yksin.

Mäkkäriä en halunnut pitää jengissä sen takia, että sitä mailanheittelijä-kaatuilija yhdistelmää ei enää kehdannut kentällä katsella. Se, että katsomossa saa nauraa, pitäisi johtua mieluiten naapurin esittämistä pelleilyistä, ei omista. Sillä liksalla yhden seeferin kouluttaminen on pieni pala duunista. Jonkun Bandwithin kaltaisen apinan ottaisin mielelläni jengiin, juuri "tärkeitä" tilanteita varten.

Apen kommentit ovat mielenkiintoisia, mutta ei niistä pidä vetää johtopäätöksiä, jos ei ole edes peliä nähnyt.

Vihellyksen jälkeisistä tönimisistä mä pidän, jos niistä lähtee kaksi jäbää ulos. I. Pikkarainen teki hyvin eilen, luistelin Pelicans-pelaajan ohitse, pikku tönäisy, ei laiton. Pelicans-kaveri iski Pikun luisteltua ohitse poikittaisella selkään, Levonen ei sitä kuitenkaan viheltänyt. Mutta hyvää lämmitystä siltikin.
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko olla niin, että Suhonen petaa tarkoituksella HIFK:lle omaa SM-liiga -imagoa ja sitten kun tosipelit alkavat (jos alkavat) muuttuu tyyli tarpeen mukaan. Eihän kai Suhonenkaan huvikseen tämmöistä roskaa viitsisi höpöttää. Ja vielä jossain paskalehdissä... Eiköhän ne oikeat asiat käsitellä kuitenkin joukkueen sisällä.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Re: No voi vittu!

Viestin lähetti JHag
Jumaleissön. sam gebir ja muut tämän ketjun himmelit, joille pisteet ovat pääasia, Mäkkärin kaltaiset pelaaja myrkkyä ja Apen mielipiteet 100%:n viisaita ja loistavia, voisivat miettiä, että onko HIFK sittenkään se oma joukkue? En minä kuitenkaan kenenkään faniutta epäile, joidenkin vain ihmettelen. Meitä toisenlaisia (=perinteisen HIFKin ystäviä) taitaa kuitenkin olla vielä toistaiseksi enemmän kuin menestyksen perässä laukkaavia gloryhuntereita.
[/B]

Minä en sitten taida olla oikea fani, kun en halua mailalla hakkaavaa, kyynärpäätaklaava, sikaillaan, kun ei ole muuta tekemistä ja peli nimeltä jääkiekko ei ainakaan kiinnosta joukkuetta. Ei en todellakaan ole fani, jos IFK pelaisi noin.

En kuitenkaan halua täysin fyysistä peliä kieltävää IFKta, mitä se nyt ei todellakaan ole. Taklauksia tulee ja miehiä otetaan kovaa, sääntöjen puitteissa. Sellaisen joukkueen minä haluan.

En tunnustaudu glory hunteriksi, koska silloin en enää olisi IFK fani, vaan olisin siirtynyt ilmalan maaseutumaisemaan. Haluan IFKn millä on kuitenkin toivoa pärjätä en IFKta, joka sikailee-

Ape on saanut minun silmissäni arvostusta. Juuri tuollaisen IFKn, mitä Ape on tekemässä haluan. Toivottavasti minulla ja Apella on yhteinen käsitys siitä.

Kausi on muutenkin vielä nuori. On minun mielestä turha aloittaa perinteistä valmentaja vaihtoon ja nämä-nämä-nämä pelaajat vaihtoon. Ei odotellaan nyt vaikka viisi ottelua ja sitten katsotaan, miten tilanne on. Pettymyksiä voi tulla monelle nyt ne on vain nieltävä.
 

Carlos

Jäsen
Re: No voi vittu!

Viestin lähetti JHag
Kuulan luottomiehiä olivat Aki Uusikartano ja Aki Tuominen - hifkiläisyyden ruumiillistumat.

Noniin lämmöt alkavat jo nousta, niin pitääkin! :-)

Piti sanomani tästä Uusikartanosta, että siinä on yksi mies jonka Kuula pilasti totaalisesti, vaikka "luottomies" olikin. Kun mies tuli meille Lahdesta, hän oli vielä kovasti nuori mutta erittäin lupaava yksilö. Nopea luistelemaan, hyvä pelisilmä, ja ennenkaikkea hyökkäysvoittoinen pelaaja, vaikkei mitään Caloun-syndroomaa omannutkaan. Kauden päätteeksi myös Moberg sanoi että paras mies koko joukkueessa hinta-laatu suhteessa. Muistan parikin kertaa kun jätkä lähti samalta viivalta omassa päässä vastustajan pakkien kanssa ja oli jo hyökkäyssinisellä pari metriä irti, ja pisti nätin häkin. Silloin ajattelin että miehessä oli oikein pelimiehen aineksia, ja ennenkaikkea se hyvännäköinen liike vakuutti minut.

No sitten, kuula tuli, Aki lopahti, Aki meni, kuula meni. Akin hyvä liike katosi, ja pelityyli muuttui kahden suunnan epämääräiseksi rouhijaksi tai jotain. Perjantai sentään. Nykyään Aki sitten etsii peliaikaa Saipasta. Tuskin uskallan edes kuvitella mitä siitäkin miehestä olisi voinut tulla osaavassa valmennuksessa, se vituttaa. Sitten vielä kuulan perässä Lukkoon, oli se viimeinen sinetti, ei taatusti kehity enää sinne minne olisi voinut.

Niin että tämän halusin vain sanoa, UK:ssa olisi ollut meille sitä jotain pitkällä tähtäimellä, mutta hänet pilattiin Hifkin/kuulan toimesta, ja tästä syystä en suostu sanomaan hänestä pahaa sanaa. Minulle hän on aina kovatasoinen pelimies, vaikkei sitä sitten tosiasiassa olisikaan.
 

sam_gebir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä in general
Re: No voi vittu!

Viestin lähetti JHag


PS.
Olen todella mielelläni väärässä ja naureskelen itse tälle huolestumiselleni joskus tammikuussa, kun HIFK pelaa tuttua ja turvallista omaa kiekkoaan ja saa pisteitäkin riittävästi. Mutta tulipahan sanottua, mikä juuri nyt vituttaa ja riepoo. Otetaanko reds huomenna bisset ja lyödään tyhmät päämme yhteen?

Voisitko Jhag kerrankin kertoa mikä on IFK:n tuttu ja turvallinen kiekko?? 80-luvun kiekon voisit jo unohtaa, se oli hienoa silloin mutta ei toimi enää! Katselin tässä yhden 83-vuoden finaalin jossa Tony Arima peippaa itsensä yksin läpi lähdettyään oman maalin takaa, todellisuutta silloin mutta ei enää.

Jos otetaan esim. 90 luku, niin 90-96 IFK ei runtannut, ei tehnyt maaleja...ei tehnyt oikeastaan mitään järkevää!

95-98 (tai oliko96-99) oli Kekäläisen kulta-aikaa jolloin tapahtui. Varsinkin 2 viimeiset Kekeläiskaudet oli joukkueen hyvä pelata IFK:n näköistä lätkää kun oli rutkasti taitoa + kovuutta. Calounin ketjun kun laittoi kentälle niin vastustajan päädyssä paukkui, siinä oli muiden ketjujen hyvä paukutella laitoja!
Ei tämän kauden IFK:ssa ole valitettavasti läheskään yhtä paljon taitoa.

Lehkosen kaudet yritän minäkin unohtaa! Mutta eivät ne olleet huonompia kuin 90-luvun alku!

Minäkään en ole Ape fani mutta en tiedä myöskään ketä haluisin mielummin tilalle, tai tiedän mutta ne sällit eivät tule.

Sen tiedän että kun IFK häviää Jokereille niin vituttaa, koska näin ei tarvisi olla!!!
 

Kurgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K. -guardian of ätppomk-
Täsmennän hieman omaa lausuntoani:

Eli ensinnäkään, vasta on pelattu pari peliä, asiat ei varmasti millään joukkueella ole täysin uomissaan, eikä kahden ottelun otteella voi todellakaan luoda yleispätevää analyysiä, en siis ymmärrä, miksi koko jäähyilystä tässä vaiheessa niin vouhotetaan.

Joukkueen mahdollista likapyykkiä ei tulisi pestä julkisesti, se ei ole hyvä. Lausunnot "typeryyksistä" tulisivat jäädä pukukopin sisälle. Lausuntoja tappeluiden totaalisesta kieltämisestä ei tulisi esittää lainkaan - kellekään.

Niin sanottuihin "tyhmiin" jäähyihin lasken itse mahdolliset mailalla hakkaamiset, poikittaisella selkään, roikkumiset ja muutenkin peliä junnaavat tavat toimia. Poikittaisella selkään lyöminen on lisäksi enemmänkin raukkamaista ja vaarallista, eikä kuulu HIFKin pelaajille, kenties M. Tuocolle. Kun meikäläiset lyö, se tapahtuu nyrkillä ja reilusti kasvojen edessä. En kuitenkaan osaa nähdä todellakaan tätä ongelmaksi joukkueessamme, koska edelleenkin on pelattu nuo kaksi peliä, eikä kyseistä toimintaa ole edes erityisemmin niissä ilmentynyt. Mainitsin vaan laskevani em. toiminnan "typeriksi" jäähyiksi. Toki niistä ei koskaan voi täydellisesti kukaan päästä eroon. Jos keskittyy ainoastaan siihen, peli kärsii.

Tanssiin kutsumisesta ei koskaan pidä kieltäytyä. Se on epäkohteliasta.

Jos lyö poikittaisella selkään meidän äijää, se tulee "noutaa" välittömästi. Pikku sakot eivät rauhoita sikoja, se rauhoittaa, kun saa rystyshierontaa kasvoihinsa. Silloin rikkomus/seuraus on välitön ja se vaikuttaa. Lisäksi näin osoitetaan, että meidän pelaajat tulee jättää rauhaan. Pikkusakoista ei kukaan piittaa, eikä SM-liigan johtomiehetkään tunnu näkevän halua vähentää todellisia vaaranaiheuttajia, kunhan vaan repostelevat tappeluista ja siitä, jos joku HIFKiläinen joskus käy muun joukkueen kanssa oluella.

Sitten vaan laidat ryskymään, kunnon pommeja ja raisua menoa.

Ja näihin "noutoihin" me kyllä tarvitaan erikosmies tai pari. Ei tuo sämpylän poissaolo sen kummemmin Jokereihin vaikuttane, mutta Vopatin poissaolo HIFKistä kylläkin.

Hyvä ratkaisu olisi käyttää jotain ottelukohtaisella sopimuksella olevaa nikkaria, joka kävisi täällä ottamassa erän-pari ja palaisi sitten rapakon taakse. Tosin paikat ei nyt riitä.

Mutta edelleen: otteluita on käyty vasta kaksi, joten en tajua koko vouhotusta. Eniten pelottaa se, että Ape olisi pitänyt Vompatille jonkun saarnan, ettei sais tapella, vaan on käännettävä toinen poski - no way! Toivottavasti ei ole.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Re: Re: No voi vittu!

Viestin lähetti wabbit


En kuitenkaan halua täysin fyysistä peliä kieltävää IFKta, mitä se nyt ei todellakaan ole. Taklauksia tulee ja miehiä otetaan kovaa, sääntöjen puitteissa. Sellaisen joukkueen minä haluan.

Mutku se "taklauksia tulee ja miehiä otetaan kovaa" johtaa vääjäämättä myös siihen, että osa taklauksista on liian kovia ja SÄÄNTÖJEN VASTAISIA. Eihän Teemukaan aina lauo kohti maalia, vaikka sinne kai yrittääkin. Sama pätee taklauksissa. Jäähyjä tulee fyysisessä pelissä aina, vaikka yrittäisikin pelata sääntöjen puitteissa. Eihän tuota liian kovan pelin rajaa edes löydä, jollei joskus mene rajan yli.


Ape on saanut minun silmissäni arvostusta. Juuri tuollaisen IFKn, mitä Ape on tekemässä haluan. Toivottavasti minulla ja Apella on yhteinen käsitys siitä.

Minun, kuten ilmeisesti myös JHagin, IFK taklaa siellä sääntöjen ylärajoilla, muuten taklauspeliä ei voi sanoa kovaksi. (Liian) kovista taklauksista tulevat jäähyt ovat silmissäni hyviä, ja ne vihelletään Suomessa aivan liian helposti. Tahalliset törkeilyt, mailallahakkaamiset ja kostot tyyliin Saarinen ovat sensijaan erittäin tuomittavia, ja niitä sietääkin kutsua turhiksi jäähyiksi. En lähtisi vielä Suhosta Pelicans-pelin lausonnosta tuomitsemaan, kyseessä taisi olla vain toimittajalle tarkoitettu heitto.


Kausi on muutenkin vielä nuori. On minun mielestä turha aloittaa perinteistä valmentaja vaihtoon ja nämä-nämä-nämä pelaajat vaihtoon. Ei odotellaan nyt vaikka viisi ottelua ja sitten katsotaan, miten tilanne on. Pettymyksiä voi tulla monelle nyt ne on vain nieltävä.

Täysi samaa mieltä. Itse odottaisin tuollaiset 15-20 matsia.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Re: Re: No voi vittu!

Viestin lähetti Carlos

Muistan parikin kertaa kun jätkä lähti samalta viivalta omassa päässä vastustajan pakkien kanssa ja oli jo hyökkäyssinisellä pari metriä irti, ja pisti nätin häkin. Silloin ajattelin että miehessä oli oikein pelimiehen aineksia, ja ennenkaikkea se hyvännäköinen liike vakuutti minut.

Jos en väärin arvaa niin muistelet EHL-pelejä joiden aikaan näytti että Uusikartanosta tulee todellinen vahvistus IFK:lle.

Nyt nimen kuuleminen lähinnää säälittää.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Re: Re: Re: No voi vittu!

Viestin lähetti rossoblu


Mutku se "taklauksia tulee ja miehiä otetaan kovaa" johtaa vääjäämättä myös siihen, että osa taklauksista on liian kovia ja SÄÄNTÖJEN VASTAISIA. Eihän Teemukaan aina lauo kohti maalia, vaikka sinne kai yrittääkin. Sama pätee taklauksissa. Jäähyjä tulee fyysisessä pelissä aina, vaikka yrittäisikin pelata sääntöjen puitteissa. Eihän tuota liian kovan pelin rajaa edes löydä, jollei joskus mene rajan yli.



Minun, kuten ilmeisesti myös JHagin, IFK taklaa siellä sääntöjen ylärajoilla, muuten taklauspeliä ei voi sanoa kovaksi. (Liian) kovista taklauksista tulevat jäähyt ovat silmissäni hyviä, ja ne vihelletään Suomessa aivan liian helposti. Tahalliset törkeilyt, mailallahakkaamiset ja kostot tyyliin Saarinen ovat sensijaan erittäin tuomittavia, ja niitä sietääkin kutsua turhiksi jäähyiksi. En lähtisi vielä Suhosta Pelicans-pelin lausonnosta tuomitsemaan, kyseessä taisi olla vain toimittajalle tarkoitettu heitto.



Täysi samaa mieltä. Itse odottaisin tuollaiset 15-20 matsia.

Jos katselit taaksepäin viestejä kirjoitin siellä seuraavasti jäähyistä:
Ilman turhia jäähyjä pitäisi pystyä pelaamaan. Ainoastaan jäähyt, joilla saataisiin estettyä vastustajan maali tai maalipaikan syntyminen, tappelusta tulleet (jos huutoon vastataan, ei huudeta ensimmäisenä) ja puusilmäisen tuomarin viheltämät. Varsinkin taklauksista nykyään tuomareilla on paljon eri käsityksiä. Toiset viheltävät ryntäystä helpolla ja toiset antavat ajaa aivan sääntöjen rajoilla.

Anteeksi suora lainaus, mutta olit kyllä niin hauskasti leikannut ja liimannut tuota tekstiä, jotta sait minut näyttämään henkilöltä, jonka mielestä on mahdollista pelata ilman jäähyjä. Tästä syystä pelastaakseni edes sen pienen osan kasvoista, mitä pelastettavissa on päädyin tällaiseen ratkaisuun.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Re: Re: Re: Re: No voi vittu!

Viestin lähetti wabbit

Anteeksi suora lainaus, mutta olit kyllä niin hauskasti leikannut ja liimannut tuota tekstiä, jotta sait minut näyttämään henkilöltä, jonka mielestä on mahdollista pelata ilman jäähyjä. Tästä syystä pelastaakseni edes sen pienen osan kasvoista, mitä pelastettavissa on päädyin tällaiseen ratkaisuun.

Minun tarkoitukseni oli saada näyttämään hölmöltä vain ne, jotka todella uskovat, että jääkiekon pelaaminen kokonaan ilman jäähyjä on edelleen jääkiekkoa. Syy on kokonaan minun, olisi pitänyt lukea tarkemmin myös aiemmat tekstisi - tuohon lainaukseesi voin yhtyä täysin. Anteeksi siis, jos haukuin (vahingossa) väärää puuta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täsmennetään sitten

Ape-kirjoituksissani olen lähinnä ihmetellyt tarvetta eritellä turhia jäähyjä iltapäiviälehdille. Sitä nyt on tapahtunut kahdessa matsissa kahdesta pelatusta. Minusta sisäisen palaveri hommia. No big deal, vielä.

Muutoin olen sitä mieltä faniudesta, että meillä on leveät ovet ja katto korkealla. Se on vain rikkaus meillä, että on erilaisia tyyppejä ja mielipiteitä. Ketä meistä kiinnostaa myötäkarvainen 'mä oon sun kanssa samaa mieltä aina' -kommentointi? Kaikki kannattajat ovat tietenkin arvokkaita, kukin omine perusteluineen ja mieltymyksineen. Eiköhän niitä jeesjees-seuroja ole ihan tarpeeksi.

En taas viitisi kopipeistata, mutta lukekaa tarvittaessa IFK:n 'liikeidea' sivuston historiikista. Siellä on kannatettavan seuran oma ajatus siitä, mitä halutaan olla.

Ei kahden, eikä vielä viiden pelinkään jälkeen ole syytä hermojaan menettää. Mutta sallitaan nyt saakeli toisillemme ihan omat mielipiteet ilman, että täytyy spennata sen sanomista. Samaa asiaa kannatetaan ja yhtä siinä mielessä ollaan. Kuskoon muut omiin pesiinsä.

Eikö keskustelun tarkoitus ole kertoa omia ajatuksiaan? Fiksuimmat jopa perustelee niitä. Minusta on vain hyvä ja mielenkiintoinen asia, että meillä sattuu ja tapahtuu.

Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Yksi rytinästä ja toinen neppailusta. Ja joku siltä väliltä.

IFK itse on menestystavoitteekseen tänä vuonna asettanut pleijareiden kotiedun ja kaudelle 2004 mestaruuden. Niillä mennään. Katellaan ja kommentoidaan me siinä sivussa, jokainen tyylillään ja parhaaksi katsomistaan asioista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kiitos helvetin asiallisista vastauksista ja kannanotoista allekirjoittaneen todella ja oikeasti tuntemaan huoleen.

Muutamia huomioita:

Minua vituttaa ihmiset, jotka jakavat toisia ihmisiä oikeisiin ja vääriin. Oikeisiin faneihin ja vääriin faneihin esimerkiksi. Ei minulla ole oikeutta eikä kompetenssiä määritellä kuka on oikea HIFK-fani. Sanatarkasti lausuin "En minä kuitenkaan kenenkään faniutta epäile, joidenkin vain ihmettelen. " Siis vilpittömästi ihmettelen, jos neppailukiekon ystävä on kivikova HIFK-fani. En kuitenkaan epäile. Miten määritellään oikea fani? Ehkä se on henkilö, joka elää oman joukkueensa nousuissa ja laskuissa uskollisesti mukana, takkia kääntämättä. Ihan sama, vaikka haluaisi kukkia kypärässään kantavan HIFKin, kunhan jaksaa jumittaa hallilla ja seurata ja kannustaa ynnä kritisoida omiaan.

rossoblu: Juuri näin minäkin järkeilen. Haluan nähdä lujaa ja armotta taklaavan HIFKin ja jos urposuviliigan tuomarit siitä heittävät boksiin, niin ei voi mitään. Huonompi vaihtoehto on Kuulan aikainen taklauksien välttely, josta juttelin usein Mäkkärin kanssa. Kysymykseen "miksi et ajele?" tuli selvä vastaus "koska se on kielletty, enkä halua istua penkillä". Tällainen mummoilu on täyttä paskaa. Tai sitten pitää ostaa joukkueellinen marcotuokkoja ja janikiviharjuja, eikä Vopateja, Ruutuja, Pikkaraisia, Kantoreja, Zidlickyjä, Viitaluomia, Saarisia...kaikkia yhdistää kyky ja halu fyysiseen peliin. Mitäs Alpo halusit nämä jätkät, jos et halua, että he käyttävät parhaita avujaan?

Ja vielä kerran: Utopia liigasta, jossa saa pelata kovaa ja puhtaasti ja siitä huolimatta pelkästään sääntöjen mukaan koko ajan, on yhtä todennäköinen kuin ajatus hyvin suunnitellusta ja toimivasta Ladasta. Ei se onnistu, että me taklaillaan ja kaverit ottavat jäähyt. Ei ne tykkää, kun me taklataan, ne lyövät mailalla ja kyynärpäällä ja ottavat vauhdin pois mailalla.

sam gebir: Tuttu ja turvallinen HIFK on se 60-80 -luvun ja 90-luvun lopun HIFK. Tietenkin peli ja pelaajat ovat kehittyneet ja muuttuneet, mutta tietty perusliekki on pysynyt samana. Toiminta kentällä on kunkin aikakauden versio pysyvistä perusarvoista. A.Suhonen sanoi haastattelussa ihan itse nämä määritelmät: "Kovuus, aggressiivisuus, taito". Nyt hän on itse kitkemässä 2/3 pois? HIFK 90-96 oli hukassa fyysisesti ja henkisesti. Voittopuolisesti olemme olleet perinnejoukkue kuitenkin. Minusta kovuus, aggressiivisuus ja taito kuulostavat hyvältä määritelmältä HIFKille, mutta minusta Suhonen ei kuulosta parhaalta ratkaisulta tuomaan juuri näitä kolmea elementtiä esiin. Minäkin tiedän jätkiä, joita haluaisin HIFKin valmennukseen, mutta he ovat muualla. Osa heistä on ollut HIFKin A-junnuvalmennuksessa saamatta näyttöpaikkaa edustusjoukkueessa.

Yleisesti ottaen en tietenkään ole 2 matsin, joista olemme saaneet yhteensä 2 pistettä, jälkeen vaatimassa valmentajaa ulos. Itse asiassa vaadin valmentajaa sisään....sisään samaan ruutuun, missä ollaan meilläpäin tavattu pysyä. Ja totta perkeleessä pitää antaa Suhoselle aikaa. Mutta nyt lausutut toteamukset ja linjanvedot ovat olleet....huonoja. Ja kyllä, Vopat on Suhosen erityistarkkailussa.

Mikähän vittu siinä muuten on, että Suomessa jokainen haluaa keksiä pyörän itse? Kun WS-parivaljakko + Kekäläinen runttasi HIFKin brandin kerralla kuntoon, olisi ammattimainen seuraaja jatkanut tällä tiellä. Eikä yrittänyt keksiä omaa juttua. Kuulan HIFKin aikaisia jälkiä paikataan vielä monta vuotta. Mainosalalla on sanonta NIBU koskien kampanjoita, joita tulee arvostella niiden toimivuudesta huolimatta. NIBU tarkoittaa Not Invented By Us...
 

Carlos

Jäsen
Edelleen jäähyistä

Luulen että Ape ei napise yhtään, jos joku taklaa kädet alhaalla kovaa ja saa siitä jäähyn, kiitos mikkihiiri-liigan. Se ei ole tyhmä jäähy. Luulen että Ape ei napise yhtään, jos maalivahdin päälle ajetaan (tai jotain muuta pelaaja telotaan) ja joku käy vetämässä ko. ajajaa pleksiin. Luulen että Ape ei napise yhtään, jos joku haastetaan nyrkkeilyyn ja tämä joku vastaa haasteeseen. Luulen että Ape ei napise yhtään, jos Hifkin puolustaja tuuppaa voimakkaalla poikittaisella mailalla vastustajan pelaajan pois oman maalin edestä, ja saa jäähyn. Luulen että Ape ei napise yhtään, jos alin puolustaja koukkaa nurin läpiajossa olevan vastustajan pelaajan.

Luulen että Ape napisee jos joku huitoo, koukkii hölmöilee tms. itsensä jäähylle jossain jälkitilanteessa, tai tilanteessa missä ei ole mitään riskiä omaan päätyyn, esim. keskialueella. Luulen että Ape napisee jos joku käy kostamassa kesken ylivoiman jonkun pikkutällin ja ottaa siitä jäähyn.

Jos luuloni osoittautuvat oikeaksi, Ape on JUURI sen tyylinen valmentaja kuin olen aina halunnut. Ugh.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Huomioita

Täällä on muutama kirjoittaja maininnutkin aikojen muuttumisesta.En tarkoittanut tuolla vuodatuksellani sitä,että olisin joku pysähtyneisyyden kannattaja,joka kuola suusta valuen haluaa nähdä ruumiita jäällä.Ei todellakaan näin.Tiedän tosi hyvin,että ajat muuttuu ja pelityylit sen mukana.Tämä EI kuitenkaan saisi tarkoittaa sitä,että luovutaan niistä arvoista,joista joukkueemme on tullut tunnetuksi/vihatuksi ym.

Hifk on aina ollut joukkue,joka on sytyttänyt vastustajansa jäällä.Pitkällä matkalla on tullut välillä ylilyöntejäkin,joista olemme rangaistukset yleensä mukisematta kärsineet.Pelityylimme on edelleen taklaamista suosivaa ja olen sata varma,että tunteet tulevat kuumenemaan edelleen.Tälläista taustaa vasten tuntuukin käsittämättömältä,että luovuimme ns.pelotteistamme.Pitäisikö nykyisten pelaajien kääntää vain toinen poski,koska valmentaja ei sattumoisin pidä laisinkaan väkivallasta?

Myös tämä julkisuudessa esiintynyt joukkueen ripittäminen ei todellakaan kuulu Hifk-henkeen.Minua vituttaa suunnattomasti,kun tällä tavalla yritetään kerätä "irtareita".
Alpo Suhonen on varmasti hyvin pätevä valmentaja,mutta sopiiko hänen metodinsa brandiin,onkin sitten jo toinen asia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minäpä puutun tässä vaiheessa keskustelua pyhään asiaan eli Romat Vopatiin. Mies pitää kuulemma olla HIFK:ssa koska on niin kova TAPPELIJA. Samalla hän on kuitenkin niin hyvä PELAAJA, että hänen ei voi antaa tapella, vaan pitää hankkia joku huonompi pelaajaa tappelemaan hänen puolestaan. Päättäkää kumpaa. Jos häntä tarvitaan TAPPELIJANA niin antaa hänen hoitaa tappelemiset. Jos ei, niin hankitaan tilalle parempi ulkomaalaispelaaja. Itse olen sitä mieltä että antaa Vopatin tapella - sen hän osaa. On vain hyvä että joukkueen poliisi on
sellainen, jota voidaan peluuttaa ihan oikeastikin, eikä vain laitttaa kentälle vasta sitten kun jotain on jo tapahtunut. Poissa näkyvistä, poissa mielestä.

PS: kovin jätkä ei ole se, joka on isoin ja vahvin, vaan se joka uskaltaa lyödä isointa ja vahvinta.

Tästä WS-parivaljakosta pitää sanoa vielä asia, jonka kaikki tietävät mutta usein unohtavat. He olivat loistava parivaljakko, mutta pitää muistaa, että he luotsasivat materiaaliltaan niin ylivoimaista joukkuetta, että mestaruus olisi tullut varmasti muullakin taktiikalla tai vaikkapa ilman W:tä ja S:ää. Tämän mestaruusjoukkueen materiaali oli jopa niin kova, että seura teki kyseisellä kaudella miljoona markkaa tappiota ja tähän ei joukkue joka vuosi pysty.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Alpo Suhonen

Viestin lähetti reds1897
Tämän valmentajan pelifilosofia tuntuu olevan kaikenlaisten jäähyjen karsiminen joukkueesta.Kun tähän filosofiaan lisätään nopea taklauspeli,niin minun mielestäni yhtälö on kertakaikkiaan mahdoton.Eilisen ottelun jälkeen tämä valmentaja kritisoi JÄLLEEN joukkuetta,joka törkeiden sikailuiden(4 kakkosta,joista 2 AIVAN TURHIA!!)jälkeen vei voiton Lahdessa.

Kiinnitit huomiota hyviin seikkoihin. Enkä ihan rehellisesti muista ainakaan nopeasti ajatellen, että milloin viimeksi edustuksen päävalmentaja olisi IFK:ssa kritisoinut jäähyilyä sen jälkeen, kun joukkue on ottanut 8(!) minuuttia jäähyjä.

Minua ei kiinnosta vittuakaan vaikka niitä voittoja alkaisi tulemaan liukuhihnalta,jos jengi ei enää uskalla pelata sillä tavalla,jolla Hifk on aina pelannut.

Rapatessa roiskuu ja silloin tulee ylilyöntejä, myös paljon puhuttuja turhia jäähyjä. Täysin mahdotonta pelata kovaa fyysistä kiekkoa, jos jatkuvasti pelätään turhia jäähyjä. Ei IFK voi ryhtyä mitään virkamieskiekkoa pelaamaan.

Saarisen jäähy oli turha ja täysin typerä, mutta muuten ei ole ollut mitään aiheetta nostaa jäähyilyä tikun nokkaan.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Jopas täällä on noussut myrsky vesilasiin Alpo Suhosesta. Itselläni on tässä vaiheessa kautta aika neutraalit fiilikset Alposta. Kovin olen samaa mieltä monien kirjoittajien kanssa Suhosen kommenteista kuluneella viikolla, mutta annan tulosten puhua puolestaan. Eli vielä ei kannattaisi alkaa hätääntymään IFK:n tilanteesta tai pelitavasta. Mulla ei ole mitään taklaavaa ja puhuttelevaa IFK:ta vastaan. Päinvastoin. SEN IFK:N KANSSA olen minäkin kasvanut. Mutta samalla myös halajan menestystä. Ei kai tämä voi olla nykylätkässä saavuttamaton kombinaatio?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ika kärpäsestä-?

Kärpäsen aikana ifk:sta oltiin tekemässä kovaa vauhtia joukkuetta,joka esittäisi fyysistä ja kontaktihakuista peliä ilman, että laitoihin osuisi tai vastustaja saisi mustelmia.
Silloin kasassa oli jengi, josta olisi pitänyt leipoa suomenmestarit.
Sen jälkeen kehitystä tapahtui fysisellä puolella mutta taitopuoli oli unholassa.Tarkoitan mällin aikaa,itse kuuluin siihen kategoriaan, joka luuli mällin tuovan sen tarvittavan auktoriteetin penkille,mutta olin paskanverran väärässä.
Itse katson olevani IFK FANI. Tarkoittaako se ,että pukeutuu punaisiin jakelee pinssejä vastaantulijoille asemalle ja saarnaa paremmasta huomisesta petoluolassa, vai riittäkö siihen tietokonenörtti, jonka boksereissa loistaa vesilinjassa pedonkuvastus uskaltamatta paljastaa tätä, koska pelkää yleisesti leimattavan agressiiviseksi ja alkoholistiksi.????
Juuri tämän takia on helvetin hienoa olla punainen.On ollut 40,50,60,70,80,90 ja nyt 2000 luku,jolloin odotamme jotain perkeleellisen upeata tapahtuvan ifk:n osalta.Mutta AINA on puhutta niin maakunnissa,kuin stadissa isosta ja pahasta ifk:sta ja niin tapahtuu myös tästä eteenpäinkin.Kyllä tähän joukkoon mahtuu paljon paskaa ja asiattomuuksia mutta,myös asiaa sekä sisäpiiristä ja VARMOJAHUHUJA törkeä hymiö::::::
Jokainen voi varmasti samaistua joihinkin kirjoittajiin ja tuntea ne omakseen.cool,cool,cool.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista on palauttaa Frank Mobergin ajatukset parin vuoden takaa:

Onko HIFK tänä päivänä sellainen kuin sinä haluaisit?
- Ei ole lähellekään. Jos se olisi sellainen, olisimme jäähyboxissa vielä tuplasti enemmän kuin nyt.

Miksi haluat ylläpitää HIFK:lla näin aggressiivista imagoa?
- Kansa tykkää, niille tätä tehdään. Ja samalla se hoitaa meidän talouden kuntoon. Kansa viihtyy, kun jäällä tapahtuu muutakin kuin kiekonsiirtelyä. Jos yleisö haluaa jotakin muuta kuin kontakteja ja hermonsa menettäviä pelaajia, he voivat mennä katsomaan lentopalloa.

Mielenkiintoinen ajatusmaailma saa olla, jos saa Frankin ajatukset sopimaan nykyisiin Alpon lausuntoihin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä Frank! Asialausuntoja. Lentopalloon viittasi Penakin, kun totesi, että jos halutaan karsia jääkiekosta kontaktit, niin laitetaan sitten samantien verkko punaviivalle ja kumpikin joukkue pelaa omassa päässään.

Odotamme mielenkiinnolla huomista Tappara-matsia. Tapparahan on pienikokoinen joukkue, joka siirtyy pelkistä kauniista pyynnöistä pois meidän maalin edestä..:-)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ihmettelen monien fanien voitto vaikka peruuttelulla ja tyylistä riippumatta linjaa. Mitä Hifk merkitsee teille? Onko se vain kirjainyhdistelmä jengi jota sattumalta kannatetaan,vai joukkue jota rakastat juuri sellaisena kuin se on aina ollut. Merkitsevätkö joukkueen perinteet mitään, vai onko menestys mittapuuna tärkeämpi?

Minä kannatan Hifkiä juuri sen omaleimaisuuden mukaan. Se on aina ollut erilainen joukkue, sillä on mittavat perinteet, perinteisesti eroava pelitapa ja kulttuuri jossa tappeluita, taklauksia ja ylilyöntejä ei liikoja suomita, vaan se luetaan osaksi kokonaisuutta nimeltään HIFK. Joukkuetta en missään nimessä koskaan tule vaihtamaan, korkeintaan kiinnostus joukkueen tekemisiä kohtaan saattaa laskea, jos siirrymme 90-luvun tepsin suuntaiseen pelityylin, joka tarjoaa menestystä, juhlia, mainetta ja kunniaa, mutta minun silmilleni ja Hifkin perinteille pyllistävällä tavalla.

Mielestäni optimaalista Hifkiä edustaa yksi Suomen kaikkien aikojen liigajoukkueista, ellei paras eli 98-Mestaruus HIFK. Kovuutta, taitoa, ylilyöntejä, oikealla ajalla malttia, täydellinen paketti. Vastaavaa joukkuetta on miltei mahdoton rakentaa, mutta miltei samanlaisen joukkueen toki hieman heikommilla palikoilla on mahdollista kasata.

Osalle "faneista" kelpaa ilmeisesti millä tavalla tahansa pelaava Hifk, kunhan mitalli roikkuu kaulassa joka kausi, minulle ei. Mieluummin näen viihdyttävän Hifkin, taistelevan hifkin, rymistelevän Hifkin, tällöin viihdyn Jääkiekko otteluissa. Toisaalta upea voitto kontakteja (lue jäähyjä) välttäen voi jättää todella kylmän kuvan ottelusta ja haukotuksen kotiin palatessa. Todellisuudessa on kuitenkin utopiaa väittää, että voi pelata ja taklata kovaa, ilman jäähyjä. Rapatessa roiskuu ja jokaista taklausta on mahdoton optimoida tuomarille kelpaavaksi ja tällä tyylillä välillä menee yli, jokaine jääkiekkoa pelaavaa/pelannut tietänee tämän.

Minulla ei ole ollut suhosta vastaan mitään ja toivotinkin hänet tervetulleeksi Hifkiin. Vieläkään en ole valmis häntä lyömään, mutta jos hän tekee Hifkistä peruuttelevan ja kontakteja välttävän joukkueen, uhraten perinteet menestyksen alttarille, niin voin todeta viimeisen luottamuksen Apeen häviävän. Minä kannatan joukkuetta, en yksittäistä pelaajaa en valmentajaa en Toimitusjohtajaa, vaan ainoata asiaa mikä voi säilyä seuran nimen lisäksi vuosien ajan perinteitä.

Menestystä jos haluaa niin Ilmalasta löytyy joukkue, jossa on koettu lukuisia "linjan" muutoksia ja myös Mestaruuksia.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Frank "the Animal" Bialowas, tämäkin kaveri on yhdistetty HIFK:hon viimekausilla monellakin tapaa. Kaveri on siirtynyt täksi kaudeksi lajiin, johon voi yhdistää suomalaiskansallisesti myös haitarinsoiton. Mutta paluu jääkiekon pariin on edelleen mahdollinen. Frankie Boyn läsnäolo tekisi Vopatinkin olon helpommaksi joukkueessa. Frankie Boyta muuten muisti myös Moberg erään kauden avauksessa musikaalisissa merkeissä, tämä oli ennen murheellista kaksoistornien romahdusta kyseisessä kaupungissa.

Täällä mainittu Levokarin jatko Atlantan training camp rosterissa lämmittää todella mieltä. Olen kuulunut niihin, jotka Pauliin ovat uskoneet. Kuten JHag kertoi jo aikoja sitten, lähestyy pauli 120 kg elopainoa, eli erään venäläisen EHL:n merkeissä Suomessakin pelanneen legendan mittoja. Levokari voi tulla puun takaa NHL:ään. Siellä ajatellaan samoin kuin HIFK:ssä eli haetaan isoja ja rumia pelaajia.

Iso pelaaja on myös Holma, jonka paino on tällä hetkellä jo 105 kg. Ja mies on vielä kasvuiässä. Kaverista odotetaan tulevaisuudessa tuomaritoimintaan siirtyneen, Polillakin vaikuttavan, kaverin korvaajaa. Edu osaa myös pelata, tästä osoituksena mm. vakiopaikka alle 20-v maajoukkueessa ja HIFK A-juniors pistepörssin voitto viime kaudella. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Loppuun vielä oma kommenttini pelaajasta nimeltä Mäkiaho, koska sitä ylempänä toivottiin. Petyin M:ään viimeistään silloin, kun Jokereissa pelasi mies nimeltä Gagnon. M ei hoitanut omaa ruutuaan, johon riittää miehiä kolminkin kappalein. M näkyi kentällä kaatuilijana sen sijaan että olisi hakenut uralleen jatkoa antamalla näyttöjä, jotka noteerattaisiin, ja kirjoitettaisiin ruudullisiin muistilehtiöihin suurin kirjaimin, jopa ison veden takana.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtirinnat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Nj Devils
Tom Draper: "Vihaan häviämistä"

Eilen sitten tippui postiluukusta jälleen 'HIFK magazine'. Lehden ehdottomasti mielenkiintoisin artikkeli oli Thomas Draperia käsittelevä juttu, jonka otsikkona oli "Vihaan häviämistä". Topi sai paljon lokaa niskaan siirryttyään petopaitaan, eivätkä ensimmäiset pelit ole paljoa tilannetta muuttaneet.

Syy, mikä takia otin Draperin esille, on hänen suhtautumisensa jääkiekko-otteluun. Tässä pieni lainaus magazinestä, joka koskee viimevuonna Tapparassa voitettua hopeamitalia: "- Muistan, kun se pujotettiin kaulaani viimeisen finaalin jälkeen. Sen jälkeen en ole halunnut nähdä sit silmissäni. ... Enkä halua nähdäkään. Tuo hopea ei merkinnyt minulle mitään, sanoo Draper ". Onko tuossa äijässä särmää, vai kuvittelenko omiani? Kun vielä ottaa huomioon maalin jälkeiset mailan hajoittamiset, joista selvästi huomaa, että miestä vituttaa, niin huomaa kuinka paljon mies vihaa epäonnistumisia. Kyllä minun mielestäni on juuri niin värikäs persoona, että kuuluu ehdottomasti IFK:hon, vaikka muutaman siniviivavedon imuroisikin.

Yksi hajahuomio vielä artikkelissa oli, että Draper käy aika yksityiskohtaisesti uraansa läpi (3 sivua tekstiä), mutta ei sanallakaan maininnut Bluesia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös