58: Tapatko viestintuojan, kun viesti ei miellytä? Toki ymmärsin kenelle viestisi "tietäjistä" oli tarkoitettu, mutta en minä itseäni lavertelijana pidä. Hyviä uutisia on tullut kerrottua usein, mutta joskus kun meitä kaikkia isommat voimat ovat vastaan, niin ei siinä juurikaan menneet auta, kun on huonompi meininki. Eli yksi varma kortti kaatuu. Olet siis yhtä hyvä typpi, kun viimeinen erehdyksesi riippumatta sitä edeltävästä ajasta? Joku voisi pitää tuota katkerana yninänä. Tämä voi tulla yllätyksenä sinulle, mutta minä en (eikä moni muukaan) istuskele miettimässä, että mitähän ne HIFKissä nyt voisivat tehdä, jotta niistä voisi kirjoitella tänne. Tiedän, pidit siitä tai et, paljon pelaajakuvioista ja kaupankäynnistä ja silloin, kun joku neuvottelu on faktisesti ollut pitkään käynnissä, niin mitä vahinkoa sen kertomisesta on?
Minun lisäkseni Hannesta piti varmana HIFKin miehenä yksi HIFKin hallituksen jäsen. Kuultuaan asiasta Pentiltä. Olemme nyt huonoja ihmisiä, kun uskoimme, että näin on. Samalta taholta kuulin, että Tony Salmelainen tulee, silloin se toteutui.
Kukaan muu ei tiedä niin paljon HIFKin asioista kuin P.Matikainen. Ja hän ei kerro niistä kenellekään. Piste. Kaikki, mitä tiedän/kuulen, tulee muilta tahoilta; scoutit, agentit, pelaajat, toimittajat, valmentajat. Niiden varassa on oltava.
Laitan tähän lisää tietoja, joita olen kuullut. Ihan kiusallani. Lukeminen omalla vastuulla:
-Jeren ja HIFKin tilanteelle Hanneksen sössiminen teki hyvää. Perusjätkiä ei enää pois päästetä. Jeren pelaaminen HIFKissä ensi kaudella on yli 50%:sti todennäköistä tällä hetkellä.
-HIFK on antanut (ei Pentti, vaan HIFK) ymmärtää tänään tiedotteen muodossa, että vaikka tämä pelaajakauppa ei toteutunutkaan, niin luottakaa edes vähän hankintatiimiimme. Johon on nyt nostettu nimeltä mainiten mukaan Rindell ja Suhonen. Ennen tätä päivää HIFKin hankintatiimikin oli virallisesti Pentti Matikainen yksin. Liekö pojilla ollut palaveria? Tämänkin voi tulkita monella tavalla. Joko niin, että jotain on hihassa. Tai niin, että jotain on nyt hankittava uskottavuuden lisäämiseksi.
-Rahasta ei ole pulaa. Sopimuksentekotaidosta on.
-Jopa P.Nielikäinen saattaa tulla vielä kysymykseen ns. pikalaastarina. Huom! Tähän en itse usko.