Re: Konservatiivista
HIFK koostuu imagosta ja vahvasta brändistään. Se velvoittaa mitä suurimmassa määrin. Se on kivijalka, jonka päälle muu toiminta rakennetaan. Ilman kivijalkaa on ihan turha yrittää rakentaa mitään. Ei rakennelma pysy uskottavasti koossa.
Brändiä ei voi tehdä nappia painamalla. HIFK:ssa brändi on rakennettu vuosikymmenten aikana määrätietoisesti ja kaiken takana on ollut värikäs, tapahtumarikas ja persoonallinen jääkiekko. Ylilyönnit kuuluu kuvaan, kun tunnetila on riittävän korkealla tasolla. Harmaa väritön puurtaminen kuuluu johonkin muualle. HIFK:n pitää pysyä kaukana sellaisesta touhusta, joka vahingoittaa sitä mielikuvaa, joka ihmisillä IFK:sta on.
Nykypäivänä on erittäin tärkeää, että kykenee erottautumaan massasta ja omaa hyvän brändin. Se on yksi oleellinen syy, että saadaan asiakas valitsemaan oma tuote. Kilpailu on niin kovaa, että harmaa ja väritön tuote ei kiinnosta. Mitä parempi brändi on, niin sitä paremmin se markkinoi itse itseään. Tuotteesta tulee haluttu ja sitä ei tarvitse edes markkinoida samalla tavoin kuin heikon brändin omaavaa tuotetta.
Ei hinnalla millä hyvänsä. Ihan samaa voidaan sanoa, että jokainen yritys pyrkii menestymään. Mutta ei hinnalla millä hyvänsä, jos on kyse tuotteesta, jolla on poikkeuksellisen vahva brändi. Kuvitelkaa Harley Davidsonia, jonka pohjassa lukee made in Hong Kong. Brändi tuhottaisiin aika nopeasti. Pitkässä juoksussa se on samaa kuin kusisi vastatuuleen. Omat housut siinä kastuu, vaikka ensin helpolta tuntuisikin.
HIFK:lla on poikkeuksellisen vahva brändi, jos sitä vertaa muihin kiekkoseuroihin Suomessa ja vähän laajemminkin. Siitä täytyy pitää kynsin hampain kiinni, se on rikkaus ja erinomainen voimavara. Viime kaudella urheilullinen menestys oli heikkoa, mutta erittäin vahvan brändin ansiosta hallissa riitti väkeä ja fiilistäkin. Seura herättää intohimoa silloinkin, kun urheilullisesti on vaisumpaa. Sitä olisi turha toivoa silloin, jos niin voimakasta brändiä ei olisi olemassa.
Yksikään mies ei ole suurempi kuin HIFK ja sen mahtavat perinteet, sekä poikkeuksellisen vahva brändi. Jos joku kuvittelee olevansa suurempi kuin HIFK, niin hän on ehdottomasti väärällä paikalla.
Jos HIFK:n perinteet ja imago ovat ristiriidassa sen pelityylin kanssa, jota valmentaja haluaa joukkueen pelaavan, niin valmentajan on syytä lähteä etsimään itselleen uusia töitä.
HIFK:n edessä pitää olla nöyrä. Perinteitä, imagoa ja brändiä tulee vaalia. Se on seuran rikkaus, josta muut ovat syystäkin kateellisia.
Viestin lähetti Shadowplay
Historia sinänsä ei voi velvoittaa (kuin hyvin marginaalisessa mielessä, esim. jos play-off-viiva on jo karannut kauden lopussa niin ymmärrän tietyn "kansalle sirkushuveja"-meiningin) valmentajaa tai joukkueen rakentajaa tehtäviensä hoidossa.
HIFK koostuu imagosta ja vahvasta brändistään. Se velvoittaa mitä suurimmassa määrin. Se on kivijalka, jonka päälle muu toiminta rakennetaan. Ilman kivijalkaa on ihan turha yrittää rakentaa mitään. Ei rakennelma pysy uskottavasti koossa.
Brändiä ei voi tehdä nappia painamalla. HIFK:ssa brändi on rakennettu vuosikymmenten aikana määrätietoisesti ja kaiken takana on ollut värikäs, tapahtumarikas ja persoonallinen jääkiekko. Ylilyönnit kuuluu kuvaan, kun tunnetila on riittävän korkealla tasolla. Harmaa väritön puurtaminen kuuluu johonkin muualle. HIFK:n pitää pysyä kaukana sellaisesta touhusta, joka vahingoittaa sitä mielikuvaa, joka ihmisillä IFK:sta on.
Nykypäivänä on erittäin tärkeää, että kykenee erottautumaan massasta ja omaa hyvän brändin. Se on yksi oleellinen syy, että saadaan asiakas valitsemaan oma tuote. Kilpailu on niin kovaa, että harmaa ja väritön tuote ei kiinnosta. Mitä parempi brändi on, niin sitä paremmin se markkinoi itse itseään. Tuotteesta tulee haluttu ja sitä ei tarvitse edes markkinoida samalla tavoin kuin heikon brändin omaavaa tuotetta.
Jokainen joukkue pyrkii menestymään.
Ei hinnalla millä hyvänsä. Ihan samaa voidaan sanoa, että jokainen yritys pyrkii menestymään. Mutta ei hinnalla millä hyvänsä, jos on kyse tuotteesta, jolla on poikkeuksellisen vahva brändi. Kuvitelkaa Harley Davidsonia, jonka pohjassa lukee made in Hong Kong. Brändi tuhottaisiin aika nopeasti. Pitkässä juoksussa se on samaa kuin kusisi vastatuuleen. Omat housut siinä kastuu, vaikka ensin helpolta tuntuisikin.
HIFK:lla on poikkeuksellisen vahva brändi, jos sitä vertaa muihin kiekkoseuroihin Suomessa ja vähän laajemminkin. Siitä täytyy pitää kynsin hampain kiinni, se on rikkaus ja erinomainen voimavara. Viime kaudella urheilullinen menestys oli heikkoa, mutta erittäin vahvan brändin ansiosta hallissa riitti väkeä ja fiilistäkin. Seura herättää intohimoa silloinkin, kun urheilullisesti on vaisumpaa. Sitä olisi turha toivoa silloin, jos niin voimakasta brändiä ei olisi olemassa.
Tämä on mahdotonta, jos joukkue ei noudata - koostumukseltaan, pelityyliltään jne. - valmentajan peli-ideaa. Jos tällainen ristiriita esiintyy, ratkaistaan se useimmiten vaihtamalla valmentajaa.
Yksikään mies ei ole suurempi kuin HIFK ja sen mahtavat perinteet, sekä poikkeuksellisen vahva brändi. Jos joku kuvittelee olevansa suurempi kuin HIFK, niin hän on ehdottomasti väärällä paikalla.
Jos HIFK:n perinteet ja imago ovat ristiriidassa sen pelityylin kanssa, jota valmentaja haluaa joukkueen pelaavan, niin valmentajan on syytä lähteä etsimään itselleen uusia töitä.
HIFK:n edessä pitää olla nöyrä. Perinteitä, imagoa ja brändiä tulee vaalia. Se on seuran rikkaus, josta muut ovat syystäkin kateellisia.