Hifk 2002-2003

  • 1 303 142
  • 10 974
Tila
Viestiketju on suljettu.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://espn.go.com/nhl/news/2002/0502/1377224.html

Anaheim palkkasi uuden GM:n torstaina. Tehtävään palkattiin Bryan Murray. 19.4 sai edellinen mies, Pierre Gauthier, lähteä.

Nyt täällä kaikki ovat tietävinään, kuinka Anaheim pommittaa toinen toistaan hurjemmilla tarjouksilla Timo Pärssistä.

Olenkin saanut salaisen ääninauhan Bryan Murrayn ensimmäisestä lehdistötilaisuudesta Anaheimin managerina:
(teksti on käännetty Suomeksi)

"No niin 1. kysymys", sanoo BM ja aivastaa (Äätspärsch).

"Onko Paul Kariya joukkueen tukiranka myös tulevina vuosina".

"No, ei me olla päästy vielä niin pitkälle. Joukkueen tärkein pelaaja on Göteborgissa, Ruotsissa ja aion lentää katsomaan hänen pelejään viikonloppuna." vastaa BM

"Ette kai aio kuitenkaan treidata Kariyaa pois."

"Olen suunnitellut, että hän pelaa meillä alkukaudesta 2. ketjussa. Paulhan on vasen laita samoin kuin tuo joukkueemme ensi kauden tärkein lenkki." vastaa BM.

"Siis kuka on tuo supertähti, jonka varaan Anaheim aikoo ykkösketjunsa muodostaa."

BM vastaa: "Hän on suuri suomalainen jääkiekkoilija Timo Pärssinen. Edellinen manageri Pierre G. sai lähteä, koska hän ei ymmärtänyt millainen ainutlaatuinen kyky TiiPii on. Meidän organisaatio on jatkuvasti pitänyt yhteyttä erilaisiin Suomen medioihin ja erityisesti dabljuu-dabljuu-dabljuu jatkoaika dotcomin ei-hifk-kannattaja kirjoittajiin, että dount wörri, Timo pelaa aishokia ensi kaudella yhdensuunnan diilillä Anaheimissa ja palkassa on ykkösen perässä niin monta nollaa, ettei p....lle taivu."

"No eiköhän tässä tullutkin jo kaikki tärkeimmät Anaheimin asiat. Päätän lehdistötilaisuuden.", sanoi Bryan Murray, Anaheimin 2.5. nimitetty uusi GM, ensimmäisessä lehdistötilaisuudessaan eilen illalla myöhään Suomen aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tampere!

Minulla on puolestaan yhteys Tampereen kirjeenvaihtajaamme Mauno Ahoseen:

-No, mitenkäs kesä siellä Tampereella on lähtenyt käyntiin?
-Ohranjyvässä
-Ahaa, onko mitään kuumia siirtohuhuja?
-Ohranjyvässä siirretään tikkataulun paikkaa.
-No voi jumankauta! Entäs jääkiekkohuhuja?
-Kiakko? Eikös se Marjamäki jatka erelleen..? Nyt pitää lopettaa, Ohranjyvässä alkaa häpi auör

Hmm. Sieltä ei mitään. Kysytään joltain tietävämmältä.

-Haloo, onko Ransu-koira?
-Onpa hyvinkin
-Hieno homma, hakisitko Siljan puhelimeen, sen numero on salainen ja sinun taas jostain syystä ei
-Kyl sää munkin kaa...
-Turpa kiinni säälittävä kirppukasa, hae Silja!
....-Haloo, Silja täällä (hunajainen soundi)
-No moi Silja, kuuluuko rinta...rintamalla.....siis jääkiekkorintamalla mitään uutta?
-Tottakai. Se kiva poika, Toni Mäkiaho on ostanut kämpän Tampereelta
-Ei jumalauta, millä saitte houkuteltua?
-Tapparan Leinonen pyysi, että mä soittaisin sille ja kysyisin, että eikös Tampere kuitenkin...
-Ahaa ymmärrän, ei tarvitse selittää enää loppuja.
Klik. Tuut - tuut - tuut

Höh. Tamperelaiset käyttävät nykyään houkutuslintuja.

Kyseiset keskustelunpätkät sisälsivät 2 oikeaa informaatiota:
1) Toni Mäkiaho on hankkinut asunnon Tampereelta
2) koetas arvata

EDIT: Korjattu asiantuntijoiden huomautuksen perusteella ravintolan nimi = tietenkin Ohranjyvä
 
Viimeksi muokattu:

chandler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,NY RANGERS
onkohan tämä nyt varmaa tietoa,että mäkkäri on tampereelle siirtymässä,jos on niin voi v...u.No jos mac lähtee niin Pasi on pakko saada takasin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
JHag

Ensinnä pieni oikaisu, tuo lähes koko valtakunnan tuntema kulttuuriravintola, jossa majaansa pitävät niin Mauno Ahonen kuin Jyrki Otilakin, on nimeltään Ohranjyvä.

Onko Mäkiaho siis todellakin tulossa tänne Tapparaan?
Eli asunnon hankinta on faktaa?
 

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Kestättehän STADIHOKIN kannattajat, jos Pärä kuitenkin tekee viime kaudet ja menee änäriin? Kestättehän?

(Tasottuisi toi liiga huomattavasti)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kossu: Pakkohan se on kestää, jos näin käy. Mutta juuri näitä kovia kaiffareita pitää yrittääkin, riskin uhallakin. Jos hakee jo valmiiksi keskinkertaisuuksia, niin niitä myös saakin.

Sanoinhan minä, että se fakta nro 1 eli Mäkiahon asuntokaupat oli totta. Mutta kukaan ei ole vielä löytänyt toista faktaa....
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mäkiaho

Viime kauden IFK:n seuraaminen jäi minulla aika vähiin mutta vahvasti on sellainen mielikuva että fanit pitivät miestä epäonnistujana ja asennevammaisena surffailijana. Voi meidän Leinosta mitä menee tekemään jos äijän tänne hankkii. Juuri kun on saanut iloita pirteän Koskenkorvan saapumisesta Tampereelle ja nuoren lupaavan Mika Lehdon hankinnasta niin sitten Mäkiaho. Ei helvetti!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Sanoinhan minä, että se fakta nro 1 eli Mäkiahon asuntokaupat oli totta. Mutta kukaan ei ole vielä löytänyt toista faktaa....

Kaksi arvausta:

Siljan numero on salainen (oot kuitenkin pervona soittanu 118:iin)

Ohranjyvässä on Happy Hour.

Osuiko?
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pärssinen puhuttaa

Brändi brotherseille: Huomatkaa miten pääsääntöisesti Pärssisen pelaamisesta IFK:ssa ovat eniten huolissaan ne, jotka asuvat muualla. Aitoa huolestumista vai pikemminkin toivomusta?

Viime viikollakin seurasin useita Pärssisen haastatteluita. Niistä tuli esiin muutamia oleellisia seikkoja.

1) Mies oli kyrpiintynyt rapakon takana saamaansa kohteluun. Selityksiä ei pahemmin saanut miksi ei peliaikaa NHL:ssä saa.

2) Raha ei ratkaissut, vaikka se tärkeässä asemassa olikin. Ruotsista tarjottiin enemmän. Pärssinen halusi Suomeen. Ei vähiten perheensä vuoksi. Kuukauden kuluessa Pärssisen perhe kasvaa yhdellä jäsenellä ja Juuso-poika saa leikkikaverin.

3) Pärssinen halusi ison roolin menestykseen tähtäävässä organisaatiossa. Siksi HIFK oli vahvoilla. Hyvä kausi IFK:n paidassa takaa ihan erilaiset neuvotteluasetelmat rapakonkin taakse.

Pärssinen ei ole lähdössä kokeilemaan Anaheimiin, että löytyisikö pelipaikkaa tällä kertaa. Voi lähteä, mutta silloin Anaheimin pitää lyödä taaloja tiskiin todella iso nippu ja miehelle pitää tarjota yhden suunnan sopimusta. Sellaista sopimusta pihinä tunnettu Anaheim tuskin tarjoaa ainakaan näillä näkymin.

Ihan levollisilla mielin voi siis toistaiseksi olla (Katsotaan nyt miten nämä kovat matsin maajoukkueessa menee..), vaikka maakunnissa kuinka oltaisiinkin huolestuneita siitä, että Pärssinen ei IFK:ssa pelaa. ;)
 

Kurgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K. -guardian of ätppomk-
Kuulin, että Anaheim on tarjonnut nyt sitten sen yhden suunnan pahvin Timolle? Ampukaa alas, jos voitte.

Doh, onhan tässä aikaa vielä seuraavaan kauteen... kaulus vaan rupesi taas puristamaan.

Toinen oli tämä Tony Söderholm, mikä rooli... tunteeko kukaan hyvin kyseistä jannua..? Toivottavasti ei täysin "projekteja"...

Jussissa vissiin kiinni kaikki 3 seudun tiimiä, saapi nähdä. Elämme mielenkiintoisia aikoja...
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Olin lukevani jostain lehdestä, että Pärssinen jää ensi kaudeksi Suomeen varmasti. Olisko ollut, joku totuuden torvista eli iltalehdistä. mene ja tiedä.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Kurgan
Kuulin, että Anaheim on tarjonnut nyt sitten sen yhden suunnan pahvin Timolle? Ampukaa alas, jos voitte.
Mutta Pärähän on itse kait todennut, ettei lähde ens kaudeksi Jenkkilään, ellei saa kahden suunnan paperia? Ehkä tämä nyt tarjottu diili oli se "minimi", jolla Anaheim saa pitää Pärssisen oikeudet?
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Janos
Mutta Pärähän on itse kait todennut, ettei lähde ens kaudeksi Jenkkilään, ellei saa kahden suunnan paperia? Ehkä tämä nyt tarjottu diili oli se "minimi", jolla Anaheim saa pitää Pärssisen oikeudet?

Itse asiassa minun käsityksen mukaan asia on juuri päinvastoin. Eli Pärä lähtee NHL:ään vain jos saa yhdensuunnan paperin. Eli juuri kahdensuunnan paperilla ei lähtisi? Korjatkaa joku jos nyt aivan väärin sattusin muistamaan.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Sherlock
Itse asiassa minun käsityksen mukaan asia on juuri päinvastoin. Eli Pärä lähtee NHL:ään vain jos saa yhdensuunnan paperin. Eli juuri kahdensuunnan paperilla ei lähtisi? Korjatkaa joku jos nyt aivan väärin sattusin muistamaan.
Tässä saatoin muistaa itse väärin... Eli joku voi nyt valaista meitä tästä asiasta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Yhden vs kahdensuunnan paperi

Yhden suunnan sopimus pitää palkan samana - oli pelipaikkana NHL tai farmi, kun kahdensuunnan leikkaa palkkaa farmikomennuksen ajaksi.

Nämä ovat faktat; tiedä sitten mitä Pärssinen tahtoo
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
siijuuätjäähalli: Oikein! Siljan numero on salainen! Ikävä homma.

Yksisuuntainen sopimus on se, mikä saattaa saada Pärän toisiin ajatuksiin. Ei tosin Anaheimin tarjoama, tämä kuvio on tullut katsottua. Mutta mikäli joku toinen NHL-seura tarjoaa tällaista diiliä, voi se nousta jopa harkittavaksi. Näin olen ymmärtänyt - ja tämä vähän pelottaa.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Pikkulinnut kertoivat, että HIFK olisi kiinnostunut eräästä tänään Leijonia vastaan luistelevasta järkälemäisestä puolustajasta. Onko muilla uutta kerrottavaa puolustuksen ulkomaalaispaikasta, jääkö Kantor ?
 
Viimeksi muokattu:

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Q
Pikkulinnut kertoivat, että mukaan HIFK olisi kiinnostunut eräästä tänään Leijonia vastaan luistelevasta järkälemäisestä puolustajasta.
Kuka näistä? :p

YUDIN Alexander 04.02.71 D L 189 110
GUSKOV Alexander 26.11.76 D L 189 92
YUKOV Sergei 23.11.75 D L 193 92
VOLTCHENKOV Anton 25.02.82 D L 183 100

Vai vielä joku muu?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä hymyilyttää tiedot siitä, että meidän oma Hillokuninkaamme on suurten pelaajien ystävä. Niin olen nimittäin minäkin. Toivotaan, että saadaan kunnolla mutantteja meillekin.

Maanantaina muuten Nielikäisen kuulumisia koff.net issä ja lisäksi myös ilmeisesti jotai infoa sekä Saken, että Köllin tulevaisuudesta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tämä Pärssinen pelaa, ei pelaa kohina lähtenyt liikkeelle jostain huhuareenalta joka siteeraa jotain asiantuntevaa maakuntalehteä? Vai onko tällä joku vankempi todellisuuspohja?

Seuraavaksi kait aletaan jauhamaan Pärssisen stuntista.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
No nyt on jo kunnon HUHUJA liikkellä. Ensin joku oulunmies rupeaa levittelemään juttuja Pärän lähdöstä takasin jenkkeihin jonkin perusteella mitä on kirjoitettu (kelatkaa tätä) Kiekko-Kalevassa. Luotettavampana lähteenä pitäsin vaikka enoni kuulolaitetta.

Toiseksi jotkut elättelevät toiveita Juha Ylösestä. Olisihan se hienoa, jos tulisi, vaan enpä usko tulevan. Money talks ja Ylönen walks. Näin ollen J. Ylöstä voi pitää iki-jokerina, ehkä 5-10 vuoden päästä voi lopettaa uransa rahastamalla blöössiä (vrt. Janecky). HIFK:n en tod. usko tulevan ikinä. Ei se Penakaan varmaan ihan kaikkeen pysty, vaikka onkin kova jätkä.

Toivotaan ennemmin että P. Nielikäinen tekisi sen sopimuksen HIFK:n( vaikka pahoin pelkään espoota tässä).

Edit: tulipahan rutkasti typoja, sori.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Q
Pikkulinnut kertoivat, että HIFK olisi kiinnostunut eräästä tänään Leijonia vastaan luistelevasta järkälemäisestä puolustajasta. Onko muilla uutta kerrottavaa puolustuksen ulkomaalaispaikasta, jääkö Kantor ?

Eilen IFK:n toimistolta ainakin siirrettiin Kantorilla ollut Internet/sähköpostiliittymä IFK:n nimiiin ja maksettavaksi.. se voiko tästä nyt jotain päätellä niin onkin toinen juttu :rolleyes:
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti Janos
Kuka näistä? :p

YUDIN Alexander 04.02.71 D L 189 110
GUSKOV Alexander 26.11.76 D L 189 92
YUKOV Sergei 23.11.75 D L 193 92
VOLTCHENKOV Anton 25.02.82 D L 183 100

Vai vielä joku muu?

Näistä ei moni täytä "järkäleen" kriteerejä, nimistä en puhu, ettei taas tule shaittia niskaan yksityisviesteissä. Tuntuu, että puolustuspäässä tapahtuu jotain pian MM-kisojen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"Pojat puhuivat lähetin sanoneen, että pataljoonan kirjuri oli sanonut, että meidät viedään Joensuuhun varuskunnaksi.

Mää taas kuulin pataljoona hevosmiähilt et me jouruta helsinki varuskunnaks. Kaik vanha rytky vaiheta uussi. Tule joka miähel pussihousukki. Semmotti mää kuuli. Kaikki assioi mää ain kuule.

Me mennä rajal linnotustöihi. Herra pelkkävä et Venäjä tule tän jos ne alkava sotima Saksan kans."
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sledge Hammer!
"Pojat puhuivat lähetin sanoneen, että pataljoonan kirjuri oli sanonut, että meidät viedään Joensuuhun varuskunnaksi.

Mää taas kuulin pataljoona hevosmiähilt et me jouruta helsinki varuskunnaks. Kaik vanha rytky vaiheta uussi. Tule joka miähel pussihousukki. Semmotti mää kuuli. Kaikki assioi mää ain kuule.

Me mennä rajal linnotustöihi. Herra pelkkävä et Venäjä tule tän jos ne alkava sotima Saksan kans."

Ja mää taas kuulin joukkueen huoltajan puhuneen että meidät lähetetään ykkösketjuksi Ilmalaan.
Kun mää taas kuulin Jatkoajasta et me jourutaan koko ketju nelosketjun rouhijoiksi Tampereelle.
Mulle taas sanottiin että joudumme muodostamaan omalle siniviivalle hirveän linnoituksen ja koukkimaan vastustajalta vauhdin pois Jyväskylässä.
Mulle kerrottiin että Turku on Suomen perse....:D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös