Hienoa säätä pidellyt?

  • 984 737
  • 8 627

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ollut kyllä tosiaan siitepölyn kannalta todella vittumainen kevät/alkukesä. Koivun siitepölystä tulee allergiaa, itsellä onneksi vain silmien kutinaa ja ehkä korkeintaan sellaista pientä nuhaa. Tänä vuonna sitten tuo silmien kutina oli oikeasti pahimmillaan jopa kivuliasta kirvelyä. Silmät eivät juurikaan verestäneet, mutta sellainen pistävä kipu tuntui kuitenkin. Aamulla oli melkein heti pakko ottaa jo Heinixiä, joskus itse asiassa jouduin vielä illalla ottamaan toisen tabletin vaikka se ylittääkin päiväkohtaisen suosituksen, mutta eipä tuosta henki tainnut mennä...

Silmätippoja ei ollut, mutta otin pari kertaa ihan kylmästi myös särkylääkettä että se pistely lakkasi. Sekin kyllä helpotti nopeasti. Mutta oli tosiaan kohtalaisen ikävä kevät tuon koivun siitepölyn suhteen, nyt onneksi sen verran satanut ja keli raikastunut että helpottaa ja pahemmin ei enää kutise.

Itse olen pärjännyt pitkälti Telfastilla, joka on myös yhden pillerin päivätahdin lääke. Mutta pahimpina päivinä huomasi illasta, ettei se enää ole oikein auttanut. Sen jälkeen on pitänyt huuhdella nenää, käyttää sumutteita ja jopa ottaa avaavaa inhalaattoria. Ja pahimpina päivinä vaihdoin suosiolla Duactiin, joka on sitten astetta kovempi lääke, muttei sovellu pidempään käyttöön. Sitä käytin ensin pari päivää, kunnes pidin vuorokauden tauon ja Telfast-päivän. Ja sitten taas toiset pari Duact-päivää. Duactin pseudoefedriini näkyy meikäläisellä siinä, että nukahtaminen on vaikeampaa, joten ei tuota pitkiä aikoja viitsi popsia. Nyt näyttää ennuste siltä, että parempaa kohti mennään, ja sen huomaa siinäkin, että tänään ei enää ole mitään iltaoireita tullut, vaikka päivällä tuli heitettyä parin tunnin fillarilenkki peltomaisemia ja metsäteitä pitkin. Viime viikolla tuollaisen seuraukset tunsi nahoissaan - tai ainakin silmissään ja hengitysteissään.

Näyttää kelitkin paranevan tulevan viikon loppua kohti mentäessä. Sopii hyvin.

Edit: autocorrect suosittelee käyttämään syytteitä sumutteiden sijaan.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näyttää kelitkin paranevan tulevan viikon loppua kohti mentäessä. Sopii hyvin.

Joo, Grönlannin blokki antaa väliaikaisesti periksi ja päästään jonkun viikon verran makustelemaan oikein kunnon kesäkelejä. Aurinkoa siis perjantaista lähtien luvassa tuon melko voimakkaan ja erittäin sateisen matalan jälkimainingeissa ja sitten ensi viikolla hätyytellään ilmeisemmin taas hellerajoja.

Mutta, kesäkuun alkuun Grönlannin blokki on muodostumassa uudestaan ja siirryttäneen uudestaan matalapaineiseen menoon. Viime vuoden kaltaista erittäin pitkäkestoista korkeaa ei näillä näkymin ole luvassa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itseäni alkaa pikkuhiljaa vituttamaan ihan urakalla nämä lämpötilat. Aamulla töihin polkiessa hengitys höyryää ja hanskatkin tarvitsisi sormiin. Rouva jo manailee, että syyskuun sateet ihan nurkan takana, itsekin jo tässä ahdistuu, kun tämä aikaikkuna lämpimälle on niin helvetin rajallinen. Tulisipa sexiwauhelteet. 30 raatia saisi olla puolestani joka päivä. Öisin voisi sitten sadella.

Ei taas aamulla tarvinnut ihmetellä rouvan ja miun hinkua costalle. Kylmimpään aikaan tuolla lämpimämpää, kuin täällä nytten.

Mikäli joku ihmetteelee, miksi ei vain lähdetä, niin teini ikäiset lapset vielä asuu kotona, jotka vielä täällä pidättelee.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ihan mielenkiinnosta kysyn, jotta onko teillä kotona ilmalämpöpumppu?
Juu. Tuollainen reilut 13 tonnia maksanut ulko/ sisäosan isoilla yksiköillä sisältänyt hässäkkä, jolla voi säädellä sisäilman lämpötilaa erikseen huoneittain.

Muutenhan tässä ei mitään kroisoksia olla, mutta edellinen omistaja juuri ennen kuolemaansa asennutti laitteet viimeisen päälle.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Juu. Tuollainen reilut 13 tonnia maksanut ulko/ sisäosan isoilla yksiköillä sisältänyt hässäkkä, jolla voi säädellä sisäilman lämpötilaa erikseen huoneittain.

No jopa! Itse olen nyt alkanut viritellä hankintaa kerrostaloasuntoon.

Jos ihmettelet miksi kysyin, niin näin helteistä kärsivänä olen alkanut mielenkiinnosta tutkia, että kuinka monella helteistä pitävällä on kotona ilmalämpöpumppu. Itse asiassa vaikuttaa siltä, että varsin usein on! Voi olla, että omakin asenteeni helteitä kohtaan lientyisi, jos ei tarvitsisi pelätä niitä kosteankuumia öitä. Jos ei muuten lientyisikään, voisin ainakin lukittautua seksihellepäiviksi neljän seinän sisään, tai korkeintaan poistua jonkin uimareissun ajaksi. Ehkä kesällä 2022!

Toki noin yleisesti ottaen olen niin talvi-ihminen kuin saattaa, eikä kylmä häiritse koskaan. Helmikuinen vesisade kylläkin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mallit ovat nyt alkaneet sitten hissun kissun perua alkuperäistä viestiänsä tuosta Grönlannnin blokin uudelleenmuodostumisesta ja nyt ensi viikolle luvatut sateetkin ovat alkaneet haihtua malleista ja muuttua enemmän hyvin paikallisiksi kuuroryppäiksi.

Ja mikä ettei. Luvassa on nyt pikku hiljaa lämpenevää, pilvisyydeltään vaihtelevaa, mutta enimmäkseen poutaista kesäkeliä oikeastaan niin pitkälle kun malleja piisaa. Joku kuuro nyt aina voi kohdalle sattua, mutta oikein laaja-alaista matalaa reippaine sateineen ei näillä näkymin kesäkuun alkuun luvassa ole.

Eli malleissa siis noita aurinkoisiakin hieman yli parikytä raatia-kesäpäiviä on luvassa ja nämähän ovat siis parasta parhautta Suomen kesässä. Ei turhan tukalaa, mutta lämpöistä kuitenkin, aurinkoakin on luvassa ja homma on kesäisen kaunista.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mahtavaa. Kyllä kelpaa perjantaina jäädä kesälomalle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aikalailla täydelliset säät. Toimistoaikoina ei tarvitse paistaa auringon, iltaisin saa tulla näkyviin, viikonloppuisin sitten ihan täydeltä terältä. Ja jos on vain palavereja ja webinaareja etäpäivänä, saa aurinko paistaa myös toimistoaikaan, koska aina voi mennä terassille ja laittaa kameran kiinni.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ensi viikolle taas arpoo ennusteet välillä +25 ja aurinkoa, välillä sateita parinkympin lämmöillä. Itse melkein ottaisin nuo viileämmät säät tässä vaiheessa, kun joudun koneella kökkimään, mutta en valita auringostakaan. Ei vain malttaisi olla sisällä ja sitten taas ulkona onnistuu lähinnä webinaarit. Ensimmäisen maailman ongelmia, sano, mutta ongelmia silti.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokohan kohti iskee väelle kapinameininki, jos terasseilla ei ei saa olla puolille öille?
Ainakin 12.6 asti silloin on vielä +15 lämmintä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kun on ollut helteet ennen hyttysaikaa (Kainuussa) niin täytyy vaan nauttia, kuinka hieno Suomen kesä olisikaan ilman hyttysiä ja muita verenimijöitä. Ihan käsittämätöntä kun voi ihan rauhassa nauttia kesäillasta ilman huitomista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei helvetti, kunnon tropiikki päällä läntisellä Uudellamaalla. Vielä ei sada, mutta aivan saatananmoinen kosteus on ja hikeä puskee kuin pienellä sialla. Parin tunnin sisään on luvattu ukkosta, mutta harmittavasti aamun ennuste 2,5 mm sademäärästä on vaihtunut muutamaan kymmenykseen ja pilvikartta näyttää rankkasaderintaman hipovan juuri sijaintiani, mutta painelevan tuosta lännen puolelta ohitse.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Tuossa vilkaisin hieman sääennustetta tulevalle reilulle viikolle, ja päätin nostaa tämän ketjun ylemmäs jo näin valmiiksi. Perjantaista alkaen nimittäin aikamoista helleaaltoa pukkaa ainakin Etelä-Suomeen. Itse pelkästään iloitsen, mutta muistelisin että toisenlaistakin mielipidettä löytyy palstalta.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuossa vilkaisin hieman sääennustetta tulevalle reilulle viikolle, ja päätin nostaa tämän ketjun ylemmäs jo näin valmiiksi. Perjantaista alkaen nimittäin aikamoista helleaaltoa pukkaa ainakin Etelä-Suomeen. Itse pelkästään iloitsen, mutta muistelisin että toisenlaistakin mielipidettä löytyy palstalta.

Ei lämpö luita riko, mut on näköjään taas sellaiset kelit tulossa, että viilennysvehkeet pääsee hommiin.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tuossa vilkaisin hieman sääennustetta tulevalle reilulle viikolle, ja päätin nostaa tämän ketjun ylemmäs jo näin valmiiksi. Perjantaista alkaen nimittäin aikamoista helleaaltoa pukkaa ainakin Etelä-Suomeen. Itse pelkästään iloitsen, mutta muistelisin että toisenlaistakin mielipidettä löytyy palstalta.
Itse ainakin nautin helteistä, toki jos menee reilusti yli 40 asteen, alkaa se olla liikaa, mutta se on aika epätodennäköistä tässä maassa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei helteissä ole mitään muuta vikaa, kuin että nukkuminen öisin rupeaa muuttumaan hieman konstikkaaksi. Urheilun pystyy ainakin näin lomalla sijoittamaan ongelmitta aamuihin tai iltoihin, kun on viileämpää. Se pitää vaan iltaisin taas koittaa saada asunto viilennettyä sellaiseksi, että siellä pystyy ihminen nukkumaan. Toistaiseksi ainakin tänä kesänä on mennyt vielä ihan hyvin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän näistä lämpösistä kelistä itse nauttii. Koiran kanssa toki vähän nihkeää kun on tuollainen arktinen rotu joka on tottunut enemmän nykyistä lämpötilaa vastaaviin pakkaslukemiin, niin vähän meinaa kuuma olla. Ei oikein viitsi pitkiä lenkkejä päivisin. Onneksi aamut ja illat ovat vielä olleet suht viileitä verrattuna keskipäivän lämpötiloihin.

Toivotaan, että nuo ennustetut trooppiset yöt eivät kauaa olisi "kiusana". Tulee nukuttua todella huonosti näin kuumalla kelillä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ilmalämpöpumppu tulossa huomenna kerrostaloasuntoon. Hieman jännittää miten ulkoyksikkö jaksaa lämpimällä parvekkeella, muuten pitäisi auttaa aika lailla merkittävästi helteisiin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ilmalämpöpumppu tulossa huomenna kerrostaloasuntoon. Hieman jännittää miten ulkoyksikkö jaksaa lämpimällä parvekkeella, muuten pitäisi auttaa aika lailla merkittävästi helteisiin.

Kyllä se jaksaa kunhan ihan parveke ei ole täysin umpinainen ja ilma vaihtuu. On kyllä luksuslaite kun siihen tottuu.

Ylen säämies väläytti että sulkukorkeapaineen saattaisi parkkeerata Suomen ylle ja helteitä voi olla pitkäänkin. Iltalehtien meemiotsikoita odotellessa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Ylen säämies väläytti että sulkukorkeapaineen saattaisi parkkeerata Suomen ylle ja helteitä voi olla pitkäänkin. Iltalehtien meemiotsikoita odotellessa.
Voihan käristyskupoli. Tähän asti pärjännyt (kuunvaihteen unetonta viikkoa lukuun ottamatta) melko tarkkaan ajoitetuilla verhojen ja tuuletusikkunoiden vekslaamisella ja pimennysverhoilla, viikonlopusta lähtien pitänee aktivoida ilmastointilaite. Suoraan sanottuna perseestä liian kuuma vaikka joskus nuorempana siitä tykkäsikin. Luontohan siitä toki eniten kärsii.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa vilkaisin hieman sääennustetta tulevalle reilulle viikolle, ja päätin nostaa tämän ketjun ylemmäs jo näin valmiiksi. Perjantaista alkaen nimittäin aikamoista helleaaltoa pukkaa ainakin Etelä-Suomeen. Itse pelkästään iloitsen, mutta muistelisin että toisenlaistakin mielipidettä löytyy palstalta.

Joo, täällä.

Ensi viikko on onneksi lomaa, niin ei noista helteistä ihan niin pahasti kärsi, mutta onhan tuo nyt liikaa. Onneksi tämän hetken ennusteen mukaan pahin seksihellekäristyskupoli kestää tämän hetken tiedon mukaan vain muutaman päivän. Sen ehkä kestää jotenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös