Vahva sama tähän. Omilla kotikulmillani katujen pesua saadaan odotella vieläpä miltei vappuun asti. Usein kevät jo kuinka pitkällä lähes T-paitakeleineen, mutta Keravan keskustan jalkakäytäviä peittää useampi "sukupolvi" (Hiekkaa kun lisätään joka lumisateen jälkeen,) pikkukiviä.Harmi vaan, että tuota hiekkaa ehdittiin lyödä kaduille aika runsaasti viikonlopun aikana. Ikuinen täydellinen verovapaus sille, joka kehittää katuhiekan, joka sulaa lumien ja jäiden mukana ilman negatiivisia sivuvaikutuksia.
En tiedä. Kyllä tämä jatkuva pimeys henk.koht on hyvin väsyttävä kokemus näin aikuisiällä. Varsinkin kun arjen elää tätä konttori-ihmisen rytmiä. Lounastauolla näkee ikkunasta valoa ja taas jos hakee varta vasten kahvit naapurirakennuksesta. Jo klo 15 Tampereellakin alkaa hämärtymään tässä pilvisyydessä rajusti.
Miten Oulun korkeudella asuvat pärjäilevät sen totaalisen pimeyden kanssa? Itse suuresti hämmästelen noilla leveysasteilla asuvia näiden nykyisten talvien keskellä. Talven rajahan taitaa mennä jossain Lapin rajalla tällä hetkellä.
Onhan tämä pimeys karmeaa. Kyllä täällä aina lunta odotellaan, että vähän valoa saataisiin. Nyt ollut todella pimeitä päiviä tällä viikolla. Kohta aletaan mennä kohti valoa kuitenkin! Tähän aikaan vuodesta pitäisi olla pakollinen valohoito pohjoisessa asuville jossain päiväntasaajan korkeudellla.En tiedä. Kyllä tämä jatkuva pimeys henk.koht on hyvin väsyttävä kokemus näin aikuisiällä. Varsinkin kun arjen elää tätä konttori-ihmisen rytmiä. Lounastauolla näkee ikkunasta valoa ja taas jos hakee varta vasten kahvit naapurirakennuksesta. Jo klo 15 Tampereellakin alkaa hämärtymään tässä pilvisyydessä rajusti.
Miten Oulun korkeudella asuvat pärjäilevät sen totaalisen pimeyden kanssa? Itse suuresti hämmästelen noilla leveysasteilla asuvia näiden nykyisten talvien keskellä. Talven rajahan taitaa mennä jossain Lapin rajalla tällä hetkellä.
Tämä tuli sanottua aiemmin ja nyt on asiasta ihan tutkittuakin tietoa. Ilmastonmuutos ja Itämeri on kyllä mahdollisimman huono yhdistelmä.
Ai kun kiva. Olenkin odotellut tätä. Noh, saa pohkeet treeniä, kun käpöttelee muina pingviineinä ulkona.Huomisaamuna pyyhkäisee siis reippaita sateita ja etelää myöden lumisessakin muodossa. Perään pakastuu joten eiköhän tästä taas luistinrata aikaiseksi saada.
Jatkossakin näyttäis sahaaminen nollan molemmin puolin jatkuvan ja sateita olevan liikkeellä, eli eiköhän tässä taas vaihtelevassa loskakelissä tulla etelässä liukastelemaan kohti joulua.
Nastakengät ovat paras ostokseni ikinä. Jäiseen ylämäkeenkin pääsee ilman ongelmia.Ai kun kiva. Olenkin odotellut tätä. Noh, saa pohkeet treeniä, kun käpöttelee muina pingviineinä ulkona.
Mä ostin Tokmannilta halvimmat nastat, jotka voi kiinnittäö kenkiin. Maksoi ehkä 5 euroa ja pitää tosi hyvin. Eli jos on kitupiikki tai köyhä, mutta haluaa ulkoilla niin…Nastakengät ovat paras ostokseni ikinä. Jäiseen ylämäkeenkin pääsee ilman ongelmia.
Mä ostin Tokmannilta halvimmat nastat, jotka voi kiinnittäö kenkiin. Maksoi ehkä 5 euroa ja pitää tosi hyvin. Eli jos on kitupiikki tai köyhä, mutta haluaa ulkoilla niin…
Ei varmasti yhtä hyvät kuin nastakengät, mutta yllättävän hyvät.
Palvelutalosta...? Mummot menee pihalla nurin ilman nastoja, murtavat lonkkansa ja joutuvat sairaalaralliin ja lopulta saattoon. Onko TPS:n johto jo irtisanoutunut kannattajistonsa kataluuksista?Itselläkin ostoslistalla uudet nastat. Nastakenkiin olisi varaa, mutta jotenkin mietin monikäyttöisyyttä, kun nastat saa mihin tahansa siistempiinkin monoihin. Edelliset onnistuin kähveltämään turkulaisesta palvelutalosta, olin pahis.
Palvelutalosta...? Mummot menee pihalla nurin ilman nastoja, murtavat lonkkansa ja joutuvat sairaalaralliin ja lopulta saattoon. Onko TPS:n johto jo irtisanoutunut kannattajistonsa kataluuksista?
Itse tein samoin toissavuonna ja napsahtivat rikki lyhyehkön käytön jälkeen. Ei kestänyt se kumi Suomen talvea.Mä ostin Tokmannilta halvimmat nastat, jotka voi kiinnittäö kenkiin. Maksoi ehkä 5 euroa ja pitää tosi hyvin. Eli jos on kitupiikki tai köyhä, mutta haluaa ulkoilla niin…
Ei varmasti yhtä hyvät kuin nastakengät, mutta yllättävän hyvät.