Alkais tosiaan näyttää nuo GFS-ajot (linkki sivustolle Weather Online) siltä, että tuossa elokuun kolmannen kohdalla alkaisi tämä korkeapaine vihdoin antaa periksi ja siirtyisi Atlantille. Meille puolestaan tuulet sitten kivasti tuolta pohjoisemman suunnasta. Toteutuessaan moinen kääntäisi suursäätilan aivan päälaelleen. Helteet loppuu kun seinään, mutta sadettakin kyllä piisaisi.
Niinkö todella? Minulla on syöpä ja vaimolla MS-tauti. Väärin valitettu siis. Anteeksi.Ihme valitusta.
Ihme valitusta. Kerrankin on kesä. Toki näin kissataloutena ja 50-luvun talossa asuvana yöt on aika hikisiä, mutta hyvinhän sitä nukkuu, kun tarpeeksi väsyttää. Nyt kannattaa ulkoilla ja puuhailla sen minkä ehtii. Kyllä se Netflix siellä odottaa paskempia kelejä.
Kyllähän helteistä valittaminen on niin "first world problem" kuin vain voi olla.
Niinkö todella? Minulla on syöpä ja vaimolla MS-tauti. Väärin valitettu siis. Anteeksi.
Ihme valitusta. Kerrankin on kesä. Toki näin kissataloutena ja 50-luvun talossa asuvana yöt on aika hikisiä, mutta hyvinhän sitä nukkuu, kun tarpeeksi väsyttää. Nyt kannattaa ulkoilla ja puuhailla sen minkä ehtii. Kyllä se Netflix siellä odottaa paskempia kelejä.
Harvoin lukee näin tyhmiä viestejä. Ei mene siten, että lämpötilan kasvu tarkoittaa automaattisesti parempaa keliä, vaan tietyssä kohtaa menee raja, jonka ylittävillä lämpötiloilla keli menee ikävämmäksi. Väännänkö rautalangasta? On kesä joo, mutta vähän liian kuuma mihinkään sellaiseen mistä pidän. Äsken kokeilin käydä fillarilenkillä, mutta rupesi tuntumaan niin tuskalta, että lenkki jäi reiluun viiteen kilometriin. Kun minulla oli kesäloma, ilmat olivat kymmenen astetta kylmemmät. Silloin ulkoilusta nautti. Useana päivänä tuli heitettyä 30 - 50 kilometrin lenkkejä. Silloin ulkoilu oli kivaa. Nyt ei. Sisällä on myös ahdistavaa.
Jaa, nukkuu hyvin? Kun on pakko herätä kuudelta, niin on myös mentävä nukkumaan viimeistään yhdeltätoista. Pakko nukkua parvekkeen ovi auki, jolloin unta häiritsevät lähistön mopojengit sekä pihallaan välillä kolisteleva naapurin känniääliö.
Ja joo, olisi pitänyt ostaa se ilmastointilaite. Nyt niitä ei saa mistään.
Paljon sulla oli nestettä mukana 1h 40min lenkillä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska omalle juomavyölle en kyllä saa tarpeeksi.No ei kai kaikilla tarvi olla. Se valitus on silti ihan helvetin raskasta. Kiva, että on kesä. Itse tuossa työpäivän jälkeen kävin juoksemassa tunti ja 40 minuuttia nousevalla vauhdilla. Ei oikein ollut suunniteltu treeni tälle päivälle, mutta kun tossu oli niin mukavan köykäinen, niin miksi ei. Yhden päivän viime talvelta muistan, kun oikeasti vitutti. Silloin ei päässyt ulko-ovelta kahta metriä, etteikö olisi ollut kainaloihin asti märkä. Kai siitäkin jollain kokovartalokondomilla olisi selvinnyt.
@Tietotoimisto
Miksi urheillessa ei saisi tulla hiki? Onko hikoilu jotenkin pelottava asia?
@El Lude
Sellaista se elämä on. Paskaa tuuria. Tarkoitus ei ole vähätellä vanhusten ja sairaiden ongelmia.
@kiwipilot
Säästä valittaminen on vähän sellaista yksinkertaisten ihmisten puuhaa tai sellaista nollakekustelua, mitä aina vaaditaan.
Paljon sulla oli nestettä mukana 1h 40min lenkillä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska omalle juomavyölle en kyllä saa tarpeeksi.
Ei yhtään. Olisi kyllä joku pieni huikka ollut ihan hyvästä, mutta hyvin selvisi ilmankin.
Mulle riittää näillä keleillä 75min lenkille 0,5l vesijohtovettä. Hörppyjä pitää ottaa, jos tulee jano on myöhäistä tankata.
Kuten alussa sanoin, ihmiset ovat erilaisia. Minunkin mielestäni tuo, "muista sitten tammikuussa" on paska fraasi. Toivottavasti jokaiselle löytyy vuoden aikana keli, josta voi nauttia, kuten minä lämmöstä.