Kaikkein eniten helteissä vituttaa se, kun jatkuvasti toistellaan, kuinka nyt ei kannata valittaa kun muuten ympäri vuoden on sitten taas niin mahdottoman kamalaa. Itse vihaan nimenomaan helteitä, kaikki yli +23 on liikaa. Sen sijaan talvella loskakelitkin ovat mielestäni ihan ok. Ainoa, mikä talvella harmittaa, on loputon pimeys.
Oon täsmälleen samaa mieltä. Jos helteessä olo tuntuu ihan helvetin tukalalta, niin se tuntuu tukalalta, eikä siinä auta lohduttautua sillä, että suurin osa vuodesta on jotain muuta. Suomessa nimenomaan ylihehkutetaan helteitä sen vuoksi, kun niitä on niin vähän vuodessa. Mulle on ihan sama vaikka olisi vaan 1 hellepäivä vuodessa, ärsyttävältä se liika kuumuus tuntuu silti.
Paljon vähemmän valitan pakkasilla tai syksyn synkillä loskakeleillä, koska kovaakin pakkasta voi torjua pukeutumalla ulos mennessä oikein. Hellettä ei pääse pakoon ulkona mitenkään, jos siis on pakko tehdä muutakin kuin olla varjossa. Valtaosa pitää helteitä ''hienona säänä'', mun mielestä nämä on alusta loppuun ihan perseestä.
Valoisuus kieltämättä plussaa kesäisin, mutta samalla se laittoi heti kesäkuusta alkaen oman sisäisen vuorokausirytmin entistä myöhemmäksi. Tähän päälle nämä helteet, ja nukkuminen on yhtä tuskaa. Pitänee hakea joku halpa tuuletin alkajaisiksi sängyn viereen, nämä helteet kun ei näemmä ole loppumassa mihinkään. Ja joojoo, tiedän että on pikkumaista kitistä tällaisista. Silti kuulun niihin ihmisiin joiden elimistö ja pää vihaa liikaa kuumuutta. Olo on helteellä täysin vetelä ja voimaton, vaikka joisi jatkuvasti vettä niin suu, huulet ja muu elimistö on hetken päästä taas kuivana.
E: Ja toki asioita ei sisällä auta tämä kämppä, jossa ei ole minkäänlaista ilmanvaihtoa (pl. ikkunoiden avaus), ja ristivetoakaan ei tahdo saada aikaan ikkunoiden sijainneista johtuen. Mut näillä mennään, kaikki loppuu aikanaan.