Pari kuukautta enää, ja sitten on ihan realistista ruveta jo odottelemaan niitä ensimmäisiä keväisiä päiviä.
Päivä pitenee, joskin tässä alkuvaiheessa vielä erittäin hitaasti. Parhaillaan aurinko paistelee, ja paskasateista ei ole tietoakaan. Huomenna voisi mennä tempaisemaan talven ensimmäiset lumikenkäilyt.
Tammikuu on vielä yleensä aika hankalaa kaamos-aikaa, mutta jostain syystä kuitenkin tässä vuodenvaihteen yhteydessä mennään minun päässäni joka vuosi jonkun sellaisen merkkipaalun ohitse, kun se talven pahin aika on jollain tavalla ohitse. Se liittyy juurikin varmaan tuohon, että päivän lyhenemisen sijasta aletaan mennä kohti päivän pitenemistä, ja kevät siintää jo tuolla jossain horisontissa, vaikka talvea vielä paljon edessä onkin. Varmaan nämä nyt vallitsevat olosuhteetkin tuo lisää positiivisuutta.
Kuten ketjua lukeneet ihmiset saattavatkin muistaa, niin minä olen kyllä niin valon ja lämmön ihminen, kuin vaan voi olla. Talvesta en pahemmin diggaa, mutta joka vuosi tämä on läpi rämmittävä, ja kaikista talvikeleistä nämä nyt vallitsevat olosuhteet ovat ehdottomasti parhaita. Tai sanotaan ehkä oikeammin niitä "vähiten huonoja". Ei sada mitään, aurinko paistaa ja rapeat pakkaskelit. Kevättalvella on myös hienoa, kun sattuu vastaavat olosuhteet, mutta on jo huomattavasti lämpimämpää.
Kyllä se taas tästä.