...ilmastointilaitteesta mallia Duro 9000. Pitäisi saapua toimitettuna kotiovelle jo tänään. Saa nähdä tuliko hankittua priimaa vai paskaa, mutta tuskin se nyt makuuhuonetta ainakaan viimeöisestä kuumemmaksi saa.
Helteet hellittävät tämän viikon jälkeen mutta sitä ennen on tuo ensi viikonloppu tulossa, joka näyttää erittäin lämpimältä.
Heinäkuun alkupuoliskolle näyttäisi nyt tulevan viileä pätkä. Malleissa toki on hakua sitten uuden korkean syntyyn taas, mutta se on sitten sen ajan murhe.
Kestäkää toverit. Muutama päivä vielä ja sitten viilenee.
Anteeksi virheellinen ranskani, mutta jumalauta että tuntuu hyvältä! Kone on pörissyt nyt vajaan tunnin ja olohuoneen ja eteiskäytävän sisäilma alkaa olla jo lähestulkoon siedettävä. Ilmalämpö olisi perin kiva, mutta maalämpötalossa sen kokonaisvaikutus jää hiukan kehnoksi, joten mennään nyt tällä ainakin ensi kesään asti, kunnes nuuka mies saattaa tulla taas uusiin ajatuksiin. Onneksi vaimo on anoppilassa, tässä viileydessä saattaisi yltyä hirmu(3min)tekoihin.Kyllä noi ilmastointilaitteet ovat pääsääntöisesti ihan hyviä vehkeitä. Kunhan vaan saat poistoilman johdettua ulos kämpästä ni varmasti viilentää. Omassa taloudessa oli jo ennestään yksi ja toisen koneen hankin viime kesänä, noilla saa makuuhuoneet kylmiksi yötä varten ja päivällä vähän viilentävät ja kuivattavat ilmaa.
Itse olin lauantaina häissä ja voin sanoa että tarkeni olla kun vielä pikku kohmelo oli päällä. Toki häissä sen rotsin sai sitten myöhemmin riisua, mutta kuitenkin.Sama yli +30 kuten edeltävinä päivinäkin.
Perjantaina hautajaisiin ja tumma puku päälle. Jippii
Eikös kohmelo tule vasta häiden jälkitautina?Itse olin lauantaina häissä ja voin sanoa että tarkeni olla kun vielä pikku kohmelo oli päällä. Toki häissä sen rotsin sai sitten myöhemmin riisua, mutta kuitenkin.
Ei jos on ÄIJJJJJÄ niinku minä ja vetää pari päivää. Tosin se kohmelo kyllä taittui pikaisesti, eli teknisesti en ollut häissä kohmelossa.Eikös kohmelo tule vasta häiden jälkitautina?
Anteeksi virheellinen ranskani, mutta jumalauta että tuntuu hyvältä! Kone on pörissyt nyt vajaan tunnin ja olohuoneen ja eteiskäytävän sisäilma alkaa olla jo lähestulkoon siedettävä. Ilmalämpö olisi perin kiva, mutta maalämpötalossa sen kokonaisvaikutus jää hiukan kehnoksi, joten mennään nyt tällä ainakin ensi kesään asti, kunnes nuuka mies saattaa tulla taas uusiin ajatuksiin. Onneksi vaimo on anoppilassa, tässä viileydessä saattaisi yltyä hirmu(3min)tekoihin.
Tämä on varmasti ihan totta, ILP:n saa puhtaasti viilentävänä myös ja samaa on minulle vannottanut erilaisia lämpö- / viileysratkaisuja myyvä ystäväni. Mutta kun on pöljä jökittäjä. niin on. Ehkä vielä joku kaunis päivä...Mä maksoin 2020 syksyllä 2000€ pelkästä viilentävästä ILPistä uuteen omakotitaloon, jossa on lämmitysmuotona maalämpö. Enkä ole katunut viime tai tänä kesänä tuota investointia. Hyvin jaksaa viilentää ison omakotitalon ja poistaa liian ilmankosteuden.
Tuo maaviileä vs ilp tuntuu olevan ikuinen vääntö tietyissä piireissä.
Tämä on varmasti ihan totta, ILP:n saa puhtaasti viilentävänä myös ja samaa on minulle vannottanut erilaisia lämpö- / viileysratkaisuja myyvä ystäväni. Mutta kun on pöljä jökittäjä. niin on. Ehkä vielä joku kaunis päivä...
Tuosta ilmankosteudesta tuli mieleeni, että nyt on ekaa kertaa tänä vuonna meikäläisen lievästi atooppiselle iholle sopiva ilmankosteus. Ei käperry koko ukko ihan korpuksi, eikä iho irtoa kuivina hiutaleina kun vähän hipaisee. Kunnon pakkasilla alkaa aina veri tirskumaan sieltä sun täältä, kun niin pahoin kuivuu iho. Mutta nyt on hyvä, kun ilmakin tuntuu samettiselta kosteuden ansiosta.Mä maksoin 2020 syksyllä 2000€ pelkästä viilentävästä ILPistä uuteen omakotitaloon, jossa on lämmitysmuotona maalämpö. Enkä ole katunut viime tai tänä kesänä tuota investointia. Hyvin jaksaa viilentää ison omakotitalon ja poistaa liian ilmankosteuden.
Tuosta ilmankosteudesta tuli mieleeni, että nyt on ekaa kertaa tänä vuonna meikäläisen lievästi atooppiselle iholle sopiva ilmankosteus. Ei käperry koko ukko ihan korpuksi, eikä iho irtoa kuivina hiutaleina kun vähän hipaisee. Kunnon pakkasilla alkaa aina veri tirskumaan sieltä sun täältä, kun niin pahoin kuivuu iho. Mutta nyt on hyvä, kun ilmakin tuntuu samettiselta kosteuden ansiosta.
Joo, se on kyllä herkkä laji tämä atopian taikka psorin kanssa taiteilu. Aina menee jossakin pieleen. Itseäni auttaa suuresti myös uv-säteily, ja eikös pahimmille oireilijoille ole melkeinpä lääkärin määräyksestä laitettuja kouraan lentolippuja etelään? Noiden pesuaineiden kanssa pitää myös totisesti olla tarkkana, itselleni ei ole edes vaihtoehto mitkään halvat markettishampoot ym.Itse olen myös atoopikko - joskin olen vähän epäillyt, että saattaa tämä olla lievää psoriasistakin, mutta lääkärin mukaan tuolla ei suurempaa merkitystä ole, kun molemmissa on näillä oireiden voimakkuudella täysin samanlaiset hoitomuodot. Yhtä kaikki, minulla kuiva ilma on myrkkyä iholle, mutta ilmankosteus on myös siinä mielessä pahasta, että se lisää hikoilua, ja hiki saa nuo pahimmat ihottumat kutiamaan kunnolla. Suihku ja saippua sekä rasva auttavat, mutta näillä helteillä pitää olla vielä tuplasti tarkempi noissa.
Joo, se on kyllä herkkä laji tämä atopian taikka psorin kanssa taiteilu. Aina menee jossakin pieleen. Itseäni auttaa suuresti myös uv-säteily, ja eikös pahimmille oireilijoille ole melkeinpä lääkärin määräyksestä laitettuja kouraan lentolippuja etelään? Noiden pesuaineiden kanssa pitää myös totisesti olla tarkkana, itselleni ei ole edes vaihtoehto mitkään halvat markettishampoot ym.