Mites on heterot kun näette naisen ajatteletteko niin kuin minä, että "panisin" tai "en panisi". Mulla on edelleen toi ajatusmaailma päässä, vaikka vuodesta -91 ollut saman naisen kanssa. Joka kerta esim. kaupan kassat menee jompaankumpaan lokeroon ja ihan kaikki naiset ketkä päivän aikana kohtaan eri tilanteissa. Olenko vaan lapsellinen ja jäänyt luolamiehen tasolle, vai onko muilla samoja taipumuksia?
Tietenkin mietitään. Myös mahdollisuuksien mukaan kaupan kassa tai vastaava valitaan ulkonäön perusteella. Sitä mietin joskus myös, että miettivätköhän ne ihanat kassat olipa ihana asiakas, kunpa saisin jostain tuollaisen miehen. Niin, eivät tietenkään mieti ainakaan minun kohdallani, mutta on kai sekin teoriassa mahdollista, että joku joskus olisi.
Kaverilla on optikkoliike paraatipaikalla eräässä suuressa kauppakeskuksessa. Rekrytointipäätökseen vaikuttaa ulkonäkö ja se vaikuttaa hyvin paljon. Ei sellaiseen hommaan yksinkertaisesti voi ottaa ulkonäöllisesti haasteellista tapausta, vaikka olisi miten mukava ja hyvä CV. Ei sitä tietenkään ääneen sanota.
Aina myös tulee tarkastettua onko sormusta, vaikka eihän sillä nykymaailmassa ole juurikaan merkitystä, kun on kaikenlaisia avoliittoja ja muita. Tiedän myös ulkomaisia tapauksia mitkä ovat onnellisesti aviossa, mutta eivät käytä sormuksia. Suomessa kai kuitenkin poikkeuksetta niin tehdään.
On myös uskomatonta, että puhelinpalveluissa, missä pitää muutenkin valita lukuisia kertoja, ei ole vielä yhtä valintaa missä saisi valita vastaajan sukupuolen. Se ei pidentäisi sitä liian pitkää ketjua muutenkaan ja parantaisi vain asiakaskokemusta.