Helsinki

  • 571 938
  • 3 516

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Minustakin sinä olet aivan pihalla. Onnea vaan ristiretkillesi. Varo matkalla sosiaalista mediaa. Se voi purra. Joko olet kokeillut Twitteriä?

Mainitsit Twitterin. Taidat olla homo...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mainitsit Twitterin. Taidat olla homo...
No jotain rotia nyt kuitenkin. Vaikka syönkin joskus pari kertaa vuodessa pieniä, mutta kalliita annoksia hassunnimisissä ravintoloissa. Mutta Twitteriin en koske! Me vanhukset käytämme tietysti irciä lankapuhelimella.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
No onhan sullakin ongelmat! Ei uskoisi, vai sattuuko noin paljon? Ja ethän ole tosissasi tuon leidi kaakan kanssa?

Kerro nyt toki minullekin, mikä minun ongelmani on ja mikä sattuu. Tai käy vaikka Junttimaisinta mitä tiedät -ketjussa kertomassa, millä perustein minä juoksen trendien perässä. Kysyin tätä jo eilen iltapäivällä, mutta odottelen edelleen vastausta.

Ja ei, en kuuntele Lady Gagaa, vaan lähinnä Panteraa, AC/DC:tä etc. Huolestuttavaa muuten, mikäli opettajan (?) luetunymmärtäminen on noin heikolla tasolla.

No, sinun Helsinki on sinun, annat vaan jutuillasi nyt hyvin tympeän kuvan helsinkiläisistä.

Syömällä välillä muuallakin kuin Elitessä, Mamma Rosassa ja Kuussa annan tympeän kuvan helsinkiläisistä?

Asutko muuten Vuosaaressa vai Kannelmäessä? Ihan vaan, että ei siellä oikeassa stadissa asuvat käyttäydy noin. t. Syntyisin Tunturikadulta, nyt toki ihan muualla.

En kummassakaan, enkä muuttaisi kumpaankaan mistään hinnasta. Sporalla pääsen lähes himaovelle, mutta tarkka osoite jääköön kertomatta.

Laita hattu päähän ensi kerralla kun menet ulos, aurinko voi olla petollinen jos on koko talven viettänyt luokkahuoneessa.
 
Olihan tälle asialle perusteluna mm se, ettei ole 60€:a fyrkkaa laittaa ravintolaan, mutta Nykissä ja Lontoossa kyllä reissataan useasti. Voi toki olla, että duuni maksaa reissut, mutta luulisi silloin jo pelkillä päivärahoilla edes joskus käyvän aidan toisellakin puolen.

On melko järjetöntä verrata lentomatkan, NHL- ja Valioliiga-lippujen tai hotelliyön hintaa yhden ruokailun kustannuksiin. Vertailun vuoksi autosta maksan 10 000 euroa ja kämpästä paljon enemmän, mutta silti kuulakärkikynästä ei olisi varaa maksaa edes viittäkymmentä euroa. Nuo ovat niin eri kategorian asioita, aivan kuten yksittäinen ateria ja lomamatka.

Lisäksi olen ymmärtänyt niin, että tuollaisessa fine dining -paikassa pitäisi myös osata keskustella henkeviä ja osoittaa sivistyneisyyttä vähän kuten oopperassa tai hevospoolokatsomossa, mikä ei minulta onnistu. Sen sijaan jossain lätkämatsissa tai pikaruokalassa se ei niin paljon haittaa, jos on ihan vain rahvaanomaiset kulttuurimieltymykset omaava matalapalkkaduunari.
 
Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Lisäksi olen ymmärtänyt niin, että tuollaisessa fine dining -paikassa pitäisi myös osata keskustella henkeviä ja osoittaa sivistyneisyyttä vähän kuten oopperassa tai hevospoolokatsomossa, mikä ei minulta onnistu. Sen sijaan jossain lätkämatsissa tai pikaruokalassa se ei niin paljon haittaa, jos on ihan vain rahvaanomaiset kulttuurimieltymykset omaava matalapalkkaduunari.

Olet ymmartanyt totaalisen vaarin. Pukeudut siististi, kayttaydyt siististi ja maksat laskun lahtiessa on se mika merkkaa. Ravintola paaasiassa haluaa tarjota hyvan elamyksen asiakkaalleen ja heita vahat kiinnostaa mika on keskustelunaihe ruokapoydassa. Tama on yksi niista asioista joita arvostan ko. ravintoloissa, kun ravintola on tarpeeksi hyva niin heita ei kiinnosta istuuko siina poydassa Leo DiCaprio vai Jukka Helsingin lahiosta.
 
Tama on yksi niista asioista joita arvostan ko. ravintoloissa, kun ravintola on tarpeeksi hyva niin heita ei kiinnosta istuuko siina poydassa Leo DiCaprio vai Jukka Helsingin lahiosta.

Jos se Jukka on Jakomäestä, niin kyllä se vähän saattaa ravintolaa kiinnostaa, että Jukka karkottaa ulkonäöllään muut asiakkaat.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jollekin se 3-4 tunnin maistelumenu voi olla elämys siinä missä toiselle vaikka NHL-matsi?

Helsingissä on sentään tarjolla edes halukkaille fine diningiä ja joskus jopa NHL-pelejäkin.

Eli rahaa ko kaverilla olisi varmasti mutta ei ehkä niinkään halua laajentaa kuvaansa näistä keskustelunalaisista ravintoloista. Mieluummin mä tällä hetkellä laittaisin huntin hyvään raflaan kuin vaikka änärikauden avausmatsiin Hjaffalassa. Rapakon toisella puolella asiassa on toki hieman eri, vaikka uskoisin silti varmemmin rahoilleen saavan vastineet hyväksitodetussa ravintolassa.

Ehkä ko nimimerkki voisi suoraan lokeroida nämä fine dining -raflat "Kokematta paskaa tms" -ketjuun.
 
Mieluummin mä tällä hetkellä laittaisin huntin hyvään raflaan kuin vaikka änärikauden avausmatsiin Hjaffalassa.

Niin laittaisin minäkin. Nuo Euroopan-matsit eivät kiinnosta, eivätkä edes Pohjois-Amerikassa pelattavat runkosarjamatsit, kun koki sen, miten paljon hienompia matsit ovat huhtikuun lopussa. Jatkossa aion käydä katsomassa pelkästään pleijareita.

Ehkä ko nimimerkki voisi suoraan lokeroida nämä fine dining -raflat "Kokematta paskaa tms" -ketjuun.

Missä vaiheessa väitin, että ne ovat paskaa? Kyllä minä niissä itsekin kävisin mielelläni, jos olisin porvari. Silloin siellä viihtyisi, eikä tulisi ulkopuolinen olo.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Jatkossa aion käydä katsomassa pelkästään pleijareita.

Onneksi pleijarit eivat ole kalliita ollenkaan taalla. Se on katsos ihan sita mihin ihmiset haluaa rahansa pistaa. Jotkut kauhistelevat sita kuinka joku voi maksaa tietyn maaran ruoasta ja joku voi kauhistella miten paljon yksi play off-peli maksaa. Kuten olen niin monta kertaa yrittanyt sinulle sanoa etta sina tunnet siella olosi epamukavaksi vain jos niin haluat tuntea. Jos kyseessa on hyva paikka, niin kukaan ei sinua alaspain katso. Pikemminkin painvastoin.

Tuskinpa taalla kirjoittajista kukaan oikea porvari on, kunhan arvostaa hyvaa ruokaa. Pelkastaan se ei tarkoita sita etta jonkun voi leimata porvariksi tai aristokraatiksi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kyllä minä niissä itsekin kävisin mielelläni, jos olisin porvari. Silloin siellä viihtyisi, eikä tulisi ulkopuolinen olo.

Ja edelleen niitä ennakkoluuloja. Samaan kategoriaan toki myös Jakomäen Jukka.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Missä vaiheessa väitin, että ne ovat paskaa? Kyllä minä niissä itsekin kävisin mielelläni, jos olisin porvari. Silloin siellä viihtyisi, eikä tulisi ulkopuolinen olo.

Kuulostaapa ahtaalta lokeroinnilta määritellä ihminen porvariksi sen perusteella missä hän syö. Hienoja ravintoloita alkaa olla Helsingissä jo niin paljon ja niissä käynti niin suosittua, että aika helvetin paljon täällä on niitä porvareita jos sinua on uskominen.

Toki "porvareitakin" paikoista löytyy, mutta jos edes kerran kokeilisit ravintolassa käyntiä (kuten moni täällä sinua on kehoittanut tekemään), voisit huomata, että ihan ihmisiä nekin on. Puhuvat todennäköisesti mielummin jääkiekosta ja fudiksesta kuin Kansallisoopperan syksyn produktioiden laadusta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Jos se Jukka on Jakomäestä, niin kyllä se vähän saattaa ravintolaa kiinnostaa, että Jukka karkottaa ulkonäöllään muut asiakkaat.

Mikäli Jukka on pukeutunut siististi ja käyttäytyy hyvin - kuten vstk sanoin -, niin miten Jukan ulkonäkö karkoittaisi muut asiakkaat? Edellyttäen toki, että Jukka on peseytynyt ennen kuin pukeutui.

Lisäksi olen ymmärtänyt niin, että tuollaisessa fine dining -paikassa pitäisi myös osata keskustella henkeviä ja osoittaa sivistyneisyyttä vähän kuten oopperassa tai hevospoolokatsomossa, mikä ei minulta onnistu. Sen sijaan jossain lätkämatsissa tai pikaruokalassa se ei niin paljon haittaa, jos on ihan vain rahvaanomaiset kulttuurimieltymykset omaava matalapalkkaduunari.

Mikäli pelkäät, että juttujesi perusteella leimaudut juntiksi, niin älä huuda vaan puhu vähän hiljempaa. Ja kokeile käydä vaikka Groteskissa, jonne ei todellakaan tarvitse mennä kovat kaulassa. Ai niin, samojen omistajien Michelin-tähditetyssä Demossa salihenkilökunta käyttää tennareita.

PS. ukkometsolta odottelen edelleen niitä perusteluita.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikäli pelkäät, että juttujesi perusteella leimaudut juntiksi, niin älä huuda vaan puhu vähän hiljempaa. Ja kokeile käydä vaikka Groteskissa, jonne ei todellakaan tarvitse mennä kovat kaulassa. Ai niin, samojen omistajien Michelin-tähditetyssä Demossa salihenkilökunta käyttää tennareita.

Kyllähän sinne naamapalmu-osastolle voi päästä myös hiljaa puhumalla, esimerkiksi kyselemällä kuivaa ja halpaa punaviiniä tai ranskalaisia perunoita lisäkkeeksi. Ja ketsuppia tothamooses. Nämä tullut tässä hiljattain kuultua, viereisestä pöytäseurueesta tottakai. Mutta toisaalta, mitä väliä, kunhan on itse tyytyväinen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kyllähän sinne naamapalmu-osastolle voi päästä myös hiljaa puhumalla, esimerkiksi kyselemällä kuivaa ja halpaa punaviiniä tai ranskalaisia perunoita lisäkkeeksi. Ja ketsuppia tothamooses. Nämä tullut tässä hiljattain kuultua, viereisestä pöytäseurueesta tottakai. Mutta toisaalta, mitä väliä, kunhan on itse tyytyväinen.

Tuossa on pointtia.

Lisätään siis listalle se, että annat henkilökunnan päättää mm. viinit etkä pyydä yhtään mitään. Ja vilkuilet naapuripöydistä mallia, jos et tiedä, miten jokin eteesi tuotava syödään, mutta yritä olla ottamatta rapuja, ostereita, etanoita kuoressaan tms - joista tosin jälkimmäisiä ei juuri fine dine -paikoista löydä. Fabiania ei lasketa, vaikka se Royal Ravintoloiden onkin.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Onneksi pleijarit eivat ole kalliita ollenkaan taalla. Se on katsos ihan sita mihin ihmiset haluaa rahansa pistaa. Jotkut kauhistelevat sita kuinka joku voi maksaa tietyn maaran ruoasta ja joku voi kauhistella miten paljon yksi play off-peli maksaa.

~70 euroa änärin pleijarimatsista on kyllä niin vähän rahaa, että aika perkeleen hyvää ruokaa saa olla, jotta tuosta kokemuksesta yli pääsee. Onneksi osaan kokata itse sen verran, että teen maittavaa ruokaa himassa niin ei tarvitse mennä etsimään ruokahifistelyelämyksiä ihan väkipakolla ja voi käyttää saman rahan sitten niihin oikeasti hienoihin juttuihin, kuten vaikkapa änärin pleijarireissuihin. Mutta kuten todettua, kukin tyylillään - ihmisten leimaaminen juntiksi ravintolatottumusten perusteella olipa se kummassa päässä vaakaa hyvänsä on kyllä perinteistä suomalaista ahdasmielisyyttä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lisätään siis listalle se, että annat henkilökunnan päättää mm. viinit
Ehkä jopa voisin Murussa antaa henkilökunnan vaikuttaa vahvasti viinipäätökseeni. Vaikka yleensä tiedänkin kaikesta kaiken, niin viinien kohdalla on vielä pieni aukko. Yleensä tulee otettua pääruuan mukaan tuttua ja turvallista rypälettä, mutta eivät ne nimet minulle kyllä ikinä mitään kerro.
 
Älä huoli. Myös vihervasureita löytyy Helsingistä, jos porvarit eivät kelpaa.

Minä tarkoitin siis "porvarilla" ihmistä, joka on varakasta sukua. Nuo Punavuoren ja Kallion pappa betalar -maailmanparantajat (joihin termillä "vihervasemmisto" käsittääkseni viitataan) ovat siis minun kirjoissani porvareita, vaikka vihreitä tai jopa vasureita äänestäisivätkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onneksi osaan kokata itse sen verran, että teen maittavaa ruokaa himassa niin ei tarvitse mennä etsimään ruokahifistelyelämyksiä ihan väkipakolla
Tuo harhaluulo karisee aika tehokkaasti esim. Olossa. Maittavaa ruokaahan osaa tehdä lähes kuka tahansa pienellä harjoittelulla, mutta noita oikeita hifielämyksiä tulee vastaan, kun menee tarpeeksi hyvään ravintolaan. Siinä on vain se vaara, että tulee alemmuuskompleksi.
 
Ja edelleen niitä ennakkoluuloja. Samaan kategoriaan toki myös Jakomäen Jukka.

Perussuomalaiset sai Jakomäessä 33 prossaa äänistä eduskuntavaaleissa. Ei tarvitse siis olla ennakkoluulojen varassa paikan luonteen ymmärtääkseen.


Kyllähän sinne naamapalmu-osastolle voi päästä myös hiljaa puhumalla, esimerkiksi kyselemällä kuivaa ja halpaa punaviiniä tai ranskalaisia perunoita lisäkkeeksi. Ja ketsuppia tothamooses. Nämä tullut tässä hiljattain kuultua, viereisestä pöytäseurueesta tottakai.

Ja ajattele, sinäkin olet todellisen eliitin naamapalmu-listalla tästä iäisyyteen, kun joudut likviditeettirajoitteidesi vuoksi käymään niin halvoissa rafloissa, joissa tuollaisella porukallakin on varaa käydä. Kaipa joku sinullekin joskus naureskelee viereisestä pöydästä: "Kattokaa nyt, raukka tilasi alle viidensadan euron viinipullon."
 
Viimeksi muokattu:

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Siis menee vitusti ohi aiheen nyt, mutta en tajua miten voi tulla alemmuuskompleksi siitä, että on ravintolassa syömässä?

Oltiin tyttöystävän kanssa Miamissa tammikuussa ja siellä tälläisessä japanilaisessa fuusiokeittiössä. Paikan nimi oli Zuma, joka on joskus rankattu maailman 50 parhaan ravintolan joukkoon. Siellä safkattiin parhaat safkat ikinä, juuri tälläinen tasting menu oli kyseessä. Viereen tulee joku öljysheikki jolla on joka ikisessä sormessa jäätävät timantti sormukset, helvetin paksu kultainen kaulaketju jne. Vaimolla kanssa helvetin iso timantti sormus kädessä. Olisko mulla, olen siis ihan perus Suomessa asuva työtätekevä nuori olla häpeissään kesken ruokailun sen takia, että joku ökyrikas tulee siihen viereen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös