Helsingissä kaavaillaan polttomoottoriautoilla liikkumisen kieltämistä osassa keskustaa. Saa nähdä, millainen polemiikki asista tulee syntymään. En ihmettelisi, vaikka porvaripuolueet nostaisivat asian kuntavaaliteemaksi.
Helsingissä kaavaillaan polttomoottoriautoilla liikkumista osassa keskustaa. Saa nähdä, millainen polemiikki asista tulee syntymään. En ihmettelisi, vaikka porvaripuolueet nostaisivat asian kuntavaaliteemaksi.
Helsingin keskusta-alueella lienee aika paljon ihmisiä, jotka mielellään hankkisivat sähköauton, mutta kotilataus ei taida kovin monelle olla mahdollinen jos autopaikka on kadun varressa. Koskisiko kielto alueella asuvia?
Helsingin keskusta-alueella lienee aika paljon ihmisiä, jotka mielellään hankkisivat sähköauton, mutta kotilataus ei taida kovin monelle olla mahdollinen jos autopaikka on kadun varressa. Koskisiko kielto alueella asuvia?
Helsinki taitaa olla linjannut, että kaikilla asuinalueilla pitää olla riittävästi latausmahdollisuuksia. En tosin lähdettä tälle jaksa nyt kaivaa, mutta ihan mutulla tämä ei ole ihan pieni urakka asuinalueille, joissa taloyhtiöillä ei ole omia parkkipaikkoja.
Helsingissä kaavaillaan polttomoottoriautoilla liikkumista osassa keskustaa. Saa nähdä, millainen polemiikki asista tulee syntymään. En ihmettelisi, vaikka porvaripuolueet nostaisivat asian kuntavaaliteemaksi.
Eiköhän nämä toimisi ihan yhtä hyvin kuin nastarenkailla ajamisen kieltäminen. Erikoista meininkiä edes pyrkiä luomaan sääntöjä joita kukaan ei aio valvoa.
Eiköhän nämä toimisi ihan yhtä hyvin kuin nastarenkailla ajamisen kieltäminen. Erikoista meininkiä edes pyrkiä luomaan sääntöjä joita kukaan ei aio valvoa.
Eiköhän nämä toimisi ihan yhtä hyvin kuin nastarenkailla ajamisen kieltäminen. Erikoista meininkiä edes pyrkiä luomaan sääntöjä joita kukaan ei aio valvoa.
Minkä lisäksi seudulla ajettavista kilometreistä alkaa erittäin suuri osa olla sähköllä ajettuja (täyssähköt, phevit osuus + niillä ajetaan enemmän) ja se muuttaa rajakustannusta vielä merkittävästi. Vanhanmallinen 40 matkan lippu _järkevällä voimassaoloajalla_ (ainakin puoli vuotta, miksei vuosi) ja paljousalennuksella olisi helposti autoilusta pois.
Nimenomaan näin. Autoilun sähköistymistä ei tule mitata polttomoottori- ja sähköautojen lukumäärän suhteella vaan niillä tehtyjen ajosuoritteiden suhteella.
Tämä liittyy myös suoraan Helsingin haluun jopa kieltää polttomoottoriautoilu portaittain; tulin tänään töihin autolla, koska en ehtisi työn kaltaisiin velvollisuuksiin illalla julkisilla. Maanantaina, eilen ja huomenna käytän julkista työmatkaan. Jos minulla olisi sähköauto, en muuten käyttäisi. En myöskään olisi tiistaina mennyt harrastukseen bussilla.
Jotenkin tuntuu, ettei näistä asioista päättävillä henkilöillä ole alkeellisintakaan käsitystä käyttäytyviä psykologiasta.