Helsinki

  • 572 454
  • 3 516

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
No itse olen ainakin siellä eri näköisiin tyyppeihin törmännyt, että mielummin maksan 2euroa enemmän kaljastani keskustassa kuin törmään neuloihin vessassa. Voi olla, että omat muutamat kerrat tuossa paikassa ovat olleet huonoa tuuria, mutta en sitä kenellekään suosittelisi.

Sama täällä, viime keväänä Chelsea-Barca matsin jälkeen tuli tuoppia takaraivoon kun EKL-klikki intoutui riehumaan.

Silloin kun asuin Tölikässä sporttibaareista parhain oli, vain vähän aikaa pystyssä ollut, Mama's. Nyt tilalla taitaa olla Tokyo 55, ja siellä tuskin fudistä näkee.
Silloin harvoin kun matseja nykyään baareissa katson menen Elmoon tai PubIkkunaan, molemmat Kampissa. Näistä jälkimmäinen on "pieni pala Kalliota"; vähän keskustan yleistasoa halvemmat bisset ja helvetin ankea sisustus sekä loossi-päällysteet.

Tätä nykyä asustelen Skattalla, joka on Keskustassa opiskelvalle/duunaavalle aika ihanteellinen safe haven. Lähellä sykettä mutta rauhallinen ja kaunis.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
No itse olen ainakin siellä eri näköisiin tyyppeihin törmännyt, että mielummin maksan 2euroa enemmän kaljastani keskustassa kuin törmään neuloihin vessassa.

Juu, eihän tuo tosiaan mikään Sport's Academy ole. Parista kerrasta itselleni on kuitenkin jäänyt positiivinen kuva, mielellään menen kyllä uudestaankin. Ja tietysti saahan tuolla tavalla yhdistettyä Kalliota ja sporttibaareja, kuten edellinen postaaja halusi.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mahtaako kenelläkään olla tietoa onko tässä 1930-luvun ns. Tattarisuon tapauksessa mainittua lähdettä enää olemassa? Lähistöllä asuvana on joskus tullut tutkittua karttoja, mutta eipä ole sopivaa tullut vastaan, ei edes lenkkipolkujen varrella. Käsittääkseni tuon pitäisi kai olla Tattarisuon teollisuusalueen ja Lahden tien välissä, jotakuinkin sen lestojen talon kohdilla. Kuitenkin kyseessä on jotenkin erikoisen hämärä tapaus suomalaisessa rikoshistoriassa ja onhan tuossa tuosta lähtenyt liikkeelle myös tuo "jäljet johtivat sylttytehtaaseen"-sanonta. Mitään mustaa magiaa en ajatellut harrastaa Malmilta haetuilla ruumiinosilla, mutta kyllähän paikallishistoria nyt aina kiinnostaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitään mustaa magiaa en ajatellut harrastaa Malmilta haetuilla ruumiinosilla

Tuota nyt ei usko se kuuluisa KooKoo-osiosta kadonnut Erkkikään, mutta jos vaikka toivoisit terveyttä ja iloa saatanallisilla rituaaleillasi... Juuri äsken selailin mielenkiintoisen kirjan, johon oli koostettu poliisin vanhoja valokuvia niiltä ajoilta, kun laitoksilla oli ihan oikeita ammattikuvaajia palkkalistoillaan. Siinä mainittiin muistaakseni tämän mielenkiintoisen tapauksen yhteydessä, että nykyään paikalla sijaitsee vedenottamo.

EDIT: täältä löytyy lähteen sijainti kartalla: http://ptp.hel.fi/ltj/
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuota nyt ei usko se kuuluisa KooKoo-osiosta kadonnut Erkkikään, mutta jos vaikka toivoisit terveyttä ja iloa saatanallisilla rituaaleillasi...

Korkeintaan koetan parantaa kotikaupungin joukkueen menestystä ja manata muumion aitiosta..

Juuri äsken selailin mielenkiintoisen kirjan, johon oli koostettu poliisin vanhoja valokuvia niiltä ajoilta, kun laitoksilla oli ihan oikeita ammattikuvaajia palkkalistoillaan. Siinä mainittiin muistaakseni tämän mielenkiintoisen tapauksen yhteydessä, että nykyään paikalla sijaitsee vedenottamo.

Juurikin tuosta samasta kirjasta lähti kiinnostus tätä tapausta kohtaan. Tuota vedenottamojuttua en muistanutkaan eli taitaapi olla enää turha jatkaa etsintöjä.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Mahtaako kenelläkään olla tietoa onko tässä 1930-luvun ns. Tattarisuon tapauksessa mainittua lähdettä enää olemassa?

Linkissä on jonkun murha.infoon skannaama artikkeli tapauksesta, jos auttaa asiaa, vaikka ei sama "lähde" olekaan.

Edit: ensilukemalta luin lähteeksi siis kirjallisen lähdeviittauksen wikipediasta ja sitten vasta valkeni todellinen lähde, jota tarkoitettiin.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
EDIT: täältä löytyy lähteen sijainti kartalla: http://ptp.hel.fi/ltj/

Ei vielä valitettavasti täysin avautunut mikä se noista luontokohteista on? Tai sitten en vaan osaa käyttää tarpeeksi hyvin tuota sinällään todella laadukasta karttaa, mikä lienee myös varsin mahdollista.
 

KJ hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos yrittäisi metsästää käytettyjä luistimia Helsingistä, niin mistä kannattaisi katsastaa? Vai kannattaisiko vaan hommata uudet? Tosin eihän tässä haeta mitään pro-meininkiä, kunhan vain saisi vähän vanhasta harrastuksesta kiinni.
 

TombaT

Jäsen
Jos yrittäisi metsästää käytettyjä luistimia Helsingistä, niin mistä kannattaisi katsastaa? Vai kannattaisiko vaan hommata uudet? Tosin eihän tässä haeta mitään pro-meininkiä, kunhan vain saisi vähän vanhasta harrastuksesta kiinni.

Sportti divari on hyvä paikka luistimien etsintään, ei noi uudetkaan kyllä mitään hirveitä maksa jos ihan normaalit luistimet kelpaavat.
http://www.helsinginsportti-divari.fi/
 

Fordél

Jäsen
Jos yrittäisi metsästää käytettyjä luistimia Helsingistä, niin mistä kannattaisi katsastaa? Vai kannattaisiko vaan hommata uudet? Tosin eihän tässä haeta mitään pro-meininkiä, kunhan vain saisi vähän vanhasta harrastuksesta kiinni.

Itse ostin omat luistimeni aikoinaan juuri käytettynä Hämeentiellä sijaitsevasta Sportti-Divarista. Valikoimaa löytyy varsinkin luistimissa hyvin vaikkakin hintataso ei ollut ihan niin halpa kuin oletin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaksi kysymystä, joista toinen on toissijainen, eikä ollenkaan tärkeä, mutta toinen elämäni kannalta tärkeämpi.

Ensiksi vaikka se toissijainen. Eli mikäs on sen Mannerheimintien varrella sijaitsevan kiekkoliikkeen nimi (siinä lähellä jäähallia ja stadikkaa) ja onko tuolla liikkeellä nettisivuja?

Ja toinen, mutta tärkeämpi eli mistä kannattaa lähteä hakemaan asuntoja, jos on varoitusaika muuttoon vain joku pari viikkoa. Minulla pääsykokeet maanantaina ja koulu alkaisi jo helmikuussa, mikäli pääsen, joten nopeasti pitäisi kämppä löytää, jos tärppää.

Kiitos jo etukäteen!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ja toinen, mutta tärkeämpi eli mistä kannattaa lähteä hakemaan asuntoja, jos on varoitusaika muuttoon vain joku pari viikkoa. Minulla pääsykokeet maanantaina ja koulu alkaisi jo helmikuussa, mikäli pääsen, joten nopeasti pitäisi kämppä löytää, jos tärppää.
Kiitos jo etukäteen!
Yksi vaihtoehto ainakin on Sato. Muutin Helsinkiin töiden perässä maaliskuussa 2006 ja täytin Satolle nettihakemuksen kämpästä (syynä asunnottomuus) eikä mennyt kuin pari tuntia kun jo soittivat ja tarjosivat kämppää (jota kävin katsomassa seuraavana päivänä ja sitä seuraavana allekirjoitin vuokrasopimuksen).
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja toinen, mutta tärkeämpi eli mistä kannattaa lähteä hakemaan asuntoja, jos on varoitusaika muuttoon vain joku pari viikkoa. Minulla pääsykokeet maanantaina ja koulu alkaisi jo helmikuussa, mikäli pääsen, joten nopeasti pitäisi kämppä löytää, jos tärppää.

Kiitos jo etukäteen!

HOAS:ia kannattaa ruveta piinaamaan jos pääset sisään, koska niiltä saa halvimmat soluhuoneet... siis jos sellanen kelpaa. Hoas.fi

Helsingin, Espoon tai Vantaan Kaupungeilta voi myös hakea edullisia vuokra-asuntoja.

Sitten on näitä erilaisia firmoja jotka vuokraavat asuntoja:

VVO
Sato
Varma (Realian kautta kylläkin)
Ovenia

Ja Vuokraturvaakin voi kokeilla.

Ja hakemuksissa kannattaa aina liioitella omaa tilannetta, koska jos laitat sellaisen suomalaisen perusnöyrän hakemuksen, niin oot vielä ens vuosikymmenelläkin siinä asuntojonossa, ainakin näissä VVO, Sato tms.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitokset kaikille vastanneille. Näista kaikista on varmasti apua!
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HOAS:ia kannattaa ruveta piinaamaan jos pääset sisään, koska niiltä saa halvimmat soluhuoneet... siis jos sellanen kelpaa. Hoas.fi

Helsingin, Espoon tai Vantaan Kaupungeilta voi myös hakea edullisia vuokra-asuntoja.

Sitten on näitä erilaisia firmoja jotka vuokraavat asuntoja:

VVO
Sato
Varma (Realian kautta kylläkin)
Ovenia

Ja Vuokraturvaakin voi kokeilla.

Ja hakemuksissa kannattaa aina liioitella omaa tilannetta, koska jos laitat sellaisen suomalaisen perusnöyrän hakemuksen, niin oot vielä ens vuosikymmenelläkin siinä asuntojonossa, ainakin näissä VVO, Sato tms.

Tuota ei kai VVO ja Sato ole pätkääkään kiinnostuneita vuokraajan tilanteesta muuten kuin maksukyvyn osalta?

Sen sijaan, ainakin pienten asuntojen saaminen kaupungeilta on käsittääkseni mahdotonta, ellei ole manne, somali, sosiaalitapaus muuten ja lisäksi asunnoton.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuota ei kai VVO ja Sato ole pätkääkään kiinnostuneita vuokraajan tilanteesta muuten kuin maksukyvyn osalta?

Sen sijaan, ainakin pienten asuntojen saaminen kaupungeilta on käsittääkseni mahdotonta, ellei ole manne, somali, sosiaalitapaus muuten ja lisäksi asunnoton.

No ainakin oman käsitykseni mukaan myös VVO ja Sato pitää enemmän kiirettä jos niille ilmoittelee, että asunto lähtee kuun lopussa alta ja pitäisi oikeasti saada tosi pikaisesti asunto. Varsinkin kun vaivaa vielä puhelimitse vaikka pari kolme kertaa viikossa. No mitää faktaa ei ole antaa tuohon kuitenkaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ainakin oman käsitykseni mukaan myös VVO ja Sato pitää enemmän kiirettä jos niille ilmoittelee, että asunto lähtee kuun lopussa alta ja pitäisi oikeasti saada tosi pikaisesti asunto...

Kyllähän siellä varmaan ihmiset ovat noita päätöksiä tekemässä, mutta itse vuokranantajana, näkisin, että liiketaloudellisesti olisi fiksua toimia ennemminkin päinvastoin.

Eikö Sato ja VVO ole kuitenkin ihan normi yrityksiä eikä mitään sosiaalipaikkoja. Vaikka luulenkin kuulleeni, että Sato tulee sanoista "sosiaalinen asuntotuotanto", mutta lienee historiaa ... vai ?

Edit: Sato on tietenkin Sato Oyj, eli ihan bisnestä siellä tehdään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No ainakin oman käsitykseni mukaan myös VVO ja Sato pitää enemmän kiirettä jos niille ilmoittelee, että asunto lähtee kuun lopussa alta ja pitäisi oikeasti saada tosi pikaisesti asunto.
No, ei nekään nyt niin suuren suurta kiirettä pidä. Saa tosiaan aika hanakasti olla kyselemässä jatkuvasti ja usein silti sanotaan, että eo ja todetaan vielä, että olet kyllä jonossa niiden kiireellisimpien joukossa joille sopivaa asuntoa tarjotaan, mutta siellä on monia muitakin jne...

Nimim. Kaksi kuukautta asunnottomana pääkaupunkiseudulla viettänyt

P.S. No, kyllä Sato ja VVO varmaan Helsingin kaupunkia nopeampi keino on se asunto löytää, mutta on ne sitten hintavampiakin.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On pakko kuitenkin kysyä, että miksi ihmiset eivät enemmän etsi asuntoja esimerkiksi ihan www.oikotie.fi-sivuston kautta? Siellä on suuri määrä vapaita asuntoja, hinnaltaan laidasta laitaan. Kolmessa asunnossa olen nyt asunut Helsingissä, enkä yhtäkään ole hankkinut mitään muuta kautta.

Lähinnä tuli mieleen siis Ted Raikkaan viestistä, jossa mainitsi olleensa pari kuukautta asunnottomana.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän niitäkin tuli jonkun verran tuolta katseltua, mutta eikös tuo Oikotie lähinnä tarjoa yksityisten tarjoamia asuntoja? Korjatkaa jos olen ihan väärässä, mutta yksityiset vuokranantajat yleensä asettaa ehdoksi, että vuokralaisella on vakituinen työpaikka ja sitä kautta vuokranmaksamisessa ei ole mitään ongelmia.

Näin ollen työttömät (kuten minä) ei ole välttämättä ihan se ensimmäinen, jolle harkitaan vuokrata sitä asuntoa. Toki voi käydä toisinkin riippuen vuokraisännästä, mutta työttömille ja vähävaraisille luultavasti kaupungin asunnot ja erinäisten vuokrafirmojen asunnot on todennäköisin tärppi, koska näillä ei ainakaan vaadita mitään tiettyjä tulorajoja vuokralaiselle. Noh, kaupunginasunnoissa saattaa ollakin jokin yläraja, koska niitä kait etupäässä pyritään osoittamaan köyhemmälle väestölle? Luultavasti varakkaammat nyt yrittääkään vuokrata sellaista, vaan ostaa sen asunnon ennemmin, varmasti järkevämpi ratkaisu ja pitkässä juoksussa edullisempi.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin ollen työttömät (kuten minä) ei ole välttämättä ihan se ensimmäinen, jolle harkitaan vuokrata sitä asuntoa. Toki voi käydä toisinkin riippuen vuokraisännästä, mutta työttömille ja vähävaraisille luultavasti kaupungin asunnot ja erinäisten vuokrafirmojen asunnot on todennäköisin tärppi, koska näillä ei ainakaan vaadita mitään tiettyjä tulorajoja vuokralaiselle. Noh, kaupunginasunnoissa saattaa ollakin jokin yläraja, koska niitä kait etupäässä pyritään osoittamaan köyhemmälle väestölle? Luultavasti varakkaammat nyt yrittääkään vuokrata sellaista, vaan ostaa sen asunnon ennemmin, varmasti järkevämpi ratkaisu ja pitkässä juoksussa edullisempi.

Oikotietä kannattaa tsekkailla, koska siellä ei ole pelkästään yksityisten tarjoamia asuntoja (esimerkiksi Realian asuntoja löytyy vaikka kuinka). Itse ainakin olen saanut asunnon pari vuotta sitten yksityiseltä vuokranantajalta ilman vakituista työpaikkaa, eikä silloin ollut opiskelupaikastakaan vielä tietoa.

Etenkin niitä vanhempia ilmoituksia kannattaa katsoa, sillä siellä on moni asunto vielä tyhjänä. Kyllä ainakin itse mielummin katselisin aktiivisesti ilmoituksia (voihan silti olla jonossa kaupungin kämppiin ym.) kuin olisin asunnottomana.

Ja alunperin asunnon kyselijä taisi olla tuleva opiskelija, jolloin on varsin hyvät mahdollisuudet saada asunto yksityiseltä vuokranantajalta, kun saa säännöllisesti tukia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Asia selvä. No aina oppii jotain uutta... =) Lähinnä silmällä pitäen jos on asunnolle uudelleen tarvetta jossain välissä.

Tällä hetkellä on katto taas pään päällä, joten asia sitä myöten minulla kunnossa. Kokemus toki sekin, olla kodittomana. En tosin välttämättä suosittele kellekään, jos voi välttää, hankaloittaa elämää aika monella osa-alueella helpostikin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On pakko kuitenkin kysyä, että miksi ihmiset eivät enemmän etsi asuntoja esimerkiksi ihan www.oikotie.fi-sivuston kautta? Siellä on suuri määrä vapaita asuntoja, hinnaltaan laidasta laitaan. Kolmessa asunnossa olen nyt asunut Helsingissä, enkä yhtäkään ole hankkinut mitään muuta kautta.

Lähinnä tuli mieleen siis Ted Raikkaan viestistä, jossa mainitsi olleensa pari kuukautta asunnottomana.

Noo omien kokemuksien mukaan yksityisiltä (ei siis realiat tms..) vuokratessa asuntojen vuokrat ovat kalliimpia ja asunnot huonokuntoisempia. Itsehän toki asun Realian välittämässä asunnossa jota voin lämpimästi suositella. Vähän ehkä hintava HOASiin tai kaupunkiin verrattuna, mutta asunto oli juuri täysin remontoitu kun tähän muutettiin ja sijainti on loistava. Vähän reilun vuoden päässä siintää velkahelvetti :)
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noo omien kokemuksien mukaan yksityisiltä (ei siis realiat tms..) vuokratessa asuntojen vuokrat ovat kalliimpia ja asunnot huonokuntoisempia. Itsehän toki asun Realian välittämässä asunnossa jota voin lämpimästi suositella. Vähän ehkä hintava HOASiin tai kaupunkiin verrattuna, mutta asunto oli juuri täysin remontoitu kun tähän muutettiin ja sijainti on loistava. Vähän reilun vuoden päässä siintää velkahelvetti :)

Subjektiivisia asioitahan nämä on, itse olen kahdessa loistokunnossa olevassa yksityisiltä vuokratuissa asunnoissa asunut, ja kummankaan vuokra ei nyt päätä niin huimannut. Jotenkin tuntuu myös mukavammalta vuokrata yksityiseltä ihmiseltä, tuntuu ainakin että aina kaikki huoltoasiat (jääkaappi rikki, vuokranmaksupäivien muuttaminen) toimii niin helposti ja nopeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös