Helsinki

  • 570 359
  • 3 512

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Kuten Bayern toteaa, kyse on molemminpuolisesta tietämättömyydestä, ahdasmielisyydestä ja vääränlaisesta ylpeydestä kotiseudustaan. Tunnen monia "maalaisia" etenkin futisharrastukseni ansiosta ja tietysti molemmin puolin vitsaillaan murteista/slangista jne. mutta ei kukaan muualta tullut pelaajamme ole joutunut syrjityksi "maalaisuutensa" takia. Joskus heidän kysymyksensä tietysti ihmetyttää, mutta tämä johtuu ainoastaan siitä, että on niin tottunut moniin etuoikeuksiin kuten metroon ja tiheään bussiliikenteeseen. Muualla Suomessa ylimielisesti käyttäytyvät helsinkiläiset ovat valitettava ilmiö, joista suuri(n?) osa lienee muita kuin syntyperäisiä stadilaisia ja vaikka asia ei näin olisikaan, on moinen käytös typerää ja tuomittavaa. Täytyy kyllä todeta, että aikoinaan junioriturnauksissa pienemmillä paikkakunnilla tuomareiden kotiinpäinvetäminen oli ajoittain todella törkeää ja samaa on tapahtunut myös miesten tasolla. Varmasti jollain on samanlaisia kokemuksia Helsingistä enkä halua yleistää kokeneemme vääryyttä kaikkialla, ainostaan jotkut paikkakunnan ovat vaikeita paikkoja pelata. Yksi tälle kaudelle joukkueeseemme tullut, ensimmäistä vuottaan Helsingissä asuva, tänä vuonna 30 vuotta täyttävä pelaaja totesi reilu viikko sitten harjoitusturnauksen jälkeen, että "koko elämän kun on pelannut maaseutujoukkueissa, ei asiaa silloin halunnut myöntää, mutta kyllä nyt täytyy todeta, että ei ole helsinkiläisellä joukkueella helppoa vieraspeleissä. Mitenköhän sitten, kun pelataan pisteistä?"

Itse kaupungista sen verran, että riippuu täysin asuinpaikasta, milloin ja missä yhteydessä esim. sanaa "stadi" käyttää. Koko ikänsä keskustassa asuneen (esim. isäni) mielestä viimeistään Kulosaaren sillan jälkeen Stadi loppuu ja alkaa Itä-Helsinki. Itselleni täällä ollessani Stadi tarkoittaa nimenomaan keskustaa ja muualla ollessani Stadi tarkoittaa Helsinkiä. Hieno kaupunkihan tämä on, mutta ei niin ylivoimainen että kaikki lomanikin täällä viettäisin. Aikataulujen salliessa lähden pari kertaa kesässä käymään lomalla niinkin kaukana kuin 135 kilometrin päässä pienellä paikkakunnalla, jossa naiset ovat huomattavasti avoimempia ja välittömämpiä kuin täällä (anteeksi helsinkiläisnaiset, yleistän nyt ja kyse on vain omista kokemuksistani ja mielipiteistäni) eikä paikalliset miehetkään ole hakkaamassa "hesalaisia, jotka tulee viemään meidän naiset" vaan siellä on aina mukava käydä. Toki ohjelmaan kuuluu aina koripallo-ottelu Helsinki vs. paikalliset ja verbaaliset solvaukset taustoista ovat silloin tietenkin sallittuja :D .

Suomi on pieni maa (ja Helsinki kansainvälisesti katsottuna tuppukylä), joten yritetään vaan tulla kaikki toimeen keskenämme. Hyvä huumori synnyintaustoista on ainakin välillä paikallaan ja taito nauraa itselleen, ja myös puhetavalleen yms. valttia, puolin ja toisin.
 
Itselläni on sekä positiivisia, että negatiivisia kokemuksia Helsinkiläisistä/Stadilaisista. Taitaa mennä aika 50/50.
Positiivisimmat kokemukset ovat olleet tyypeistä, jotka ovat vähintään kolmannen tai neljännen polven helsinkiläisiä ja yleensä Hifkin kannattajia ;). Myös paljasjalkaiset Vantaalaiset ovat olleet ok.
Espoosta tunnen ainoastaan polilla opiskelevia tai sieltä valmistuneita tyyppejä, joten vaikea arvioida.
Negatiiviset kokemukset ovat tulleet tyypeistä, jotka ovat asuneet pk-seudulla alle viisi vuotta ja ovat yleensä kotoisin savosta.
"Mittee työ landelaiset tiälä tadissa tiette?" on kuulunut parikin kertaa. Miksi eivät menneet Turkuun? Se olisi ollut molemmille osapuolille oikein ja Helsinki olisi säästynyt Helsinkiläisille.
:D :D :D
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun joku kysyy multa mun tulevaisuuden suunnitelmista, mä kerron hakevani opiskelemaan "Helsingin suuntaan", Otaniemeen, eipähän tarvii alkaa selittelemään, että Espoota se on mutta ihan siinä Hesan vieressä.

Mä just äskettäin totesin, että kun mä puhun Hesasta, se tarkottaa koko pk-seutua. Mun serkut asuu Vantaalla, mutta kun sinne mennään, mennään Helsinkiin, sinnehän se juna itse asiassa päätyykin.

Mitenkäs mä sitten sanon, jos mä opiskelen TKK:ssa Espoossa mutta asun Helsingissä, kun joku kysyy multa mun opiskeluistani? Kerron tietenkin, että opiskelen Otaniemessä ja asun siinä lähellä... eipähän tarvii mainita paikkakuntia. ;)

Ens viikosta alkaen mä työskentelen ma-to Helsingissä, mutta asun Vantaalla eli olen Hesassa ...:D
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kysymys Turun suuntaan

Kuinkas vaikka Raisiossa, Naantalissa, Kaarinassa ja Maskussa asuvat suhtautuvat asuinpaikkaansa?

Ovatkos kaikki reilusti turkulaisia? Ainakin yksi tuntemani kaarinalainen ei suostu itseään turkulaiseksi tunnustamaan.

Jos siis kaikki Lahden eteläpuolella ovat helsinkiläisiä, voisi varmaan jämsäläisetkin luokitella jyväskyläläisiksi?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Mä menen stadiin...

Vahingokseni asuin hyvin lyhyen ajan Espoossa 80-luvun lopussa ja aina kun lähdettiin kaupunkiin tarkoitettiin sillä Helsinkiä ja Helsingin keskustaa.
 

Tibor

Jäsen
Re: Re: Hanski hoi... pääsit väliin...

Viestin lähetti hannes_ko



Kun joku peräänkuulutti henkilöllisyyteni perään, niin tuon ilmi sen, mitä moni jo epäilee. Kyllä, minä olen Erin Koiviston poikaystävä. Nimimerkki Tibor voi todistaa!

In your dreams Hande. Muista aina puhuessasi Koiviston Erinistä, että eräs tuntemasi henkilö on oikeasti jutellut Eikalle, ja tulee näillä näkymi soittelemaan taas kesän korvilla.
Katselin tätä ketjua ja surukseni totesin, että et ole vielä päässyt tuostakaan pakkomielteestä. Vertaisin nykyistä tilannettasi Itäkylä-Nissi-syndroomaasi ala-asteella. Olímmehan me nissiläiset ylpeitä, sisäänpäinlämpeäviä juppeja siihen asti kunnes teit ekan vierailusi citiin. Eli mars VR:n toimistoon ja meno Helsinkiin!
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
msg: "Jos siis kaikki Lahden eteläpuolella ovat helsinkiläisiä, voisi varmaan jämsäläisetkin luokitella jyväskyläläisiksi?"

Jotenkin noin se itse asiassa menee :-) Jämsästä kotoisin oleva joutuu väistämättä selvittämään asuinpaikkansa, että "siitä Jyväskylän lieppeiltä."

Chip: "Mä just äskettäin totesin, että kun mä puhun Hesasta, se tarkottaa koko pk-seutua. Mun serkut asuu Vantaalla, mutta kun sinne mennään, mennään Helsinkiin, sinnehän se juna itse asiassa päätyykin."

Täsmälleen sama täällä. Muutenkin tuo Chipin juttu on melkein kuin omaltä näppikseltä kirjoitettua.

onni: "Jo pitkän matkaa näki, että nyt ollaan euroopan omistajia kun 3-4 reippaan nuorukaisen seurue lähestyi nuotiopaikkaa. Vittu oli lähes joka lauseessa ja uho kova."

Onneksi tämä(kään) asia ei ole kenekään yksinoikeus, nimim. kokemusta on :-)

Minä: "[Ainakin uskoisin kuitenkin tuntevani molemmat kehät]"
msg: "Pakkohan tähän on huomauttaa, että Kehäteitä on kolme.
Sanoohan sen jo numerointikin I, II ja III. Siis tunnet molemmat kolme, se on hienoa...."

Olen antanut itseni ymmärtää, että kakkos-kehän "kehittäminen" päättyi jo hyvän aikaa sitten ja kunnollisia kehiä ovat ykkönen ja kolmonen.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kehä II rakentaminen loppui.
Kunhan saadaan Uudellemaalle enemmän edustajan paikkoja,
eiköhän kaari rakenneta loppuun = Olari - Konala
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kehä II

Kehä II on saman luokan projekti kuin nyt melkein valmis Matinkylän-Olarin luominen. Tämänkin homma oli piirustulaudalla silloin kun Matinkylään synnyin (yli 30 vuotta sitten).
Nyt Iso Omenan(huomaa taivutus) ja Matinkyläntien puuttuneet osan myötä tämä projekti alkaa hahmottumaan.

Sama juttu Kehä II:n kanssa, piirroksissa jatkettu jo melkein Sipooseen asti.

Eli kunhan vuosi 2020 koittaa, niin eiköhän me Kehä II:sta saada jonkunlainen raja maaseudun ja kaupungin välille vrt. Kehät I ja III. Näillä hoppuilijoilla on sangen puutteellinen ymmärtämys Espoossa tehtävän kunnallispolitiikan vauhdista.

Eihän meillä mennyt hallinkaan kanssa kuin vajaa 30 vuotta, malttia hyvät ihmiset.
 

JanJ

Jäsen
Mulla on tosi hyviä kokemuksia Helsingistä.
Lauttasaari on kiva paikka asua, naapurit mukavia ja ystävällisiä. Ketään ei kiinnosta alkaa heittämään jotain stadi-juttuja. Eikä kysellä millaista siellä Porissa oikein on, kun ei oo metroa eikä muutakaan kivaa. Tosin pieneen ryhmään Lauttasaaressa oon törmännyt ja ne taitavat olla tätä Lauttasaari-seuran väkeä. Heille ei nimittäin kelpaa että joku muuttaa Lauttasaareen, vaan sinne pitää syntyä. Sinne muuttanutta ei sitten tervehditä. Se on pikkaisen naurettavaa.

Ruuhkat on mitä on. Liikennesuunnittelijalla tuskin on edes ajokorttia (kuten Porin liikennesuunnittelijallakaan ei ole, ihan oikeasti!), ja kehätiet ovat liian kapeita, ei kaksi kaistaa riitä alkuunkaan. Mutta niihin tottuu nopeasti. Pitää hankkia auto jossa on automaattivaihteet ja ilmastointi, ja sitten paljon hyviä CD-levyjä autoon. Se siitä.

IFK-fanit ovat reiluja. Olen jo ehtinyt istumaan fanikatsomossakin. Mitä en ikinä tekisi Jokerifanien kanssa. Väri ja pelityyli ilmeisesti yhdistävät. Vaikka Ässiähän mä kannatan aina ja ikuisesti. IFK-fanien kanssa oon ollut myös oluella. Hulvatonta sakkia. Juttu, olut ja tuolit lentää. Kivaa.

Nyt sitten katsellaan, millaisiksi lapset kasvaa täällä Helsingissä. Itse kun tulee puhuttua ruotsia aika vähän, on jännää kun vanhempi tytär suuttuessaan kiroilee mulle ruotsiksi. Tottakai, kun en tajua... Ei se missään ruotsinkielisessä tarhassa ole mutta kun Lauttasaaressa nyt satutaan puhumaan aika paljon ruotsia ja siksi hänenkin kavereistaan suurin osa puhuu ruotsia. Hienostihan se siinä oppii sitten senkin kielen. Kuten tekee varmaan sitten myös nuorempikin.
Onneksi me käydään tuffan luona Porissa suht usein, niin lapsille iskostuu heti mieleen että ei se Helsinki ihan kaiken maailman napa ole vaikka joku niin väittäisikin, on sitä laadukasta elämää muuallakin.

Helsingissä on kivaa.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti JanJ

IFK-fanit ovat reiluja. Olen jo ehtinyt istumaan fanikatsomossakin. Mitä en ikinä tekisi Jokerifanien kanssa. Väri ja pelityyli ilmeisesti yhdistävät. Vaikka Ässiähän mä kannatan aina ja ikuisesti. IFK-fanien kanssa oon ollut myös oluella. Hulvatonta sakkia. Juttu, olut ja tuolit lentää. Kivaa.


HEHEHE, olen ollut todistamassa kyseistä tapahtumaa, ja tervetuloa uudelleenkin joukkoomme, mutta ***kele ja ***tana jos alat huutamaan jotain porilaisia kannustushuutoja niin silloin on aina vaarana lentää jotain muutakin. Me HIFK-fanit kun olemme väkivaltaa ihanoivia psykopaatteja, niin kauan kun myöntelet juttujemme heitossa, että "kyllä näin on", "hemmetti vieköön, että olet fiksu kaveri", "mä tarjoon", niin kaikki on hyvin, mutta mitään VP Ketolaa ei ylistetä;)


Edit: PS: Helsinki on hieno kaupunki.
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
tervetuloa uudelleenkin joukkoomme, mutta ***kele ja ***tana jos alat huutamaan jotain porilaisia kannustushuutoja niin silloin on aina vaarana lentää jotain muutakin
Oi ei, mä jo ehdein tilaamaan sellaisen ison Ässät-katsomolakanan. Ajattelin että te mukavina tyyppeinä autatte mua sen heiluttamisessa. Hö.
Me HIFK-fanit kun olemme väkivaltaa ihanoivia psykopaatteja, niin kauan kun myöntelet juttujemme heitossa, että "kyllä näin on", "hemmetti vieköön, että olet fiksu kaveri", "mä tarjoon", niin kaikki on hyvin
No tuota... ton "Mä tarjoon" opein jo. Mutta koska on mun vuoro sanoa "tuo mullekin"?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Re: Re: Re: Hanski hoi... pääsit väliin...

Viestin lähetti Tibor

In your dreams Hande. Muista aina puhuessasi Koiviston Erinistä, että eräs tuntemasi henkilö on oikeasti jutellut Eikalle, ja tulee näillä näkymi soittelemaan taas kesän korvilla.
Katselin tätä ketjua ja surukseni totesin, että et ole vielä päässyt tuostakaan pakkomielteestä. Vertaisin nykyistä tilannettasi Itäkylä-Nissi-syndroomaasi ala-asteella. Olímmehan me nissiläiset ylpeitä, sisäänpäinlämpeäviä juppeja siihen asti kunnes teit ekan vierailusi citiin. Eli mars VR:n toimistoon ja meno Helsinkiin!

Arvoisa Tibor. Pitäisi lähettää ihan sähköpostia, mutta kun tälle linjalle lähdetään niin sanon seuraavaa: nissiläiset on edelleen ylpeitä, sisäänpäinlämpiäviä ja juppeja. Itäkylän keskustan asukkaatkin ovat. Sitä paitsi kuka antoi luvan kertoa sinulle missä minä asun? Järjestä nyt vielä opastettu maisemareitti perille asti.
Käske ensin se yksi Hervannan hulttiopoika Helsinkiin, ei ole sekään käynyt Tsadissa. Tosin Vantaalla on. Niin että älä tule meidän koulupiirin väkeä haukkumaan stana!

Muuten, tällä kertaa säilytät sen Erinin numeron.... mulla ois sille käyttöä.....
 

Tibor

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Hanski hoi... pääsit väliin...

Viestin lähetti hannes_ko


Arvoisa Tibor. Pitäisi lähettää ihan sähköpostia, mutta kun tälle linjalle lähdetään niin sanon seuraavaa: nissiläiset on edelleen ylpeitä, sisäänpäinlämpiäviä ja juppeja. Itäkylän keskustan asukkaatkin ovat. Sitä paitsi kuka antoi luvan kertoa sinulle missä minä asun? Järjestä nyt vielä opastettu maisemareitti perille asti.
Käske ensin se yksi Hervannan hulttiopoika Helsinkiin, ei ole sekään käynyt Tsadissa. Tosin Vantaalla on. Niin että älä tule meidän koulupiirin väkeä haukkumaan stana!

Muuten, tällä kertaa säilytät sen Erinin numeron.... mulla ois sille käyttöä.....
Neuvoisin kaikille maisemareitin, mutta kun en osaa itsekkään sinne. Kävellään vaan niin pirusti pitkin Itäkylää ja sitten kun vastaan alkaa tulemaan pelkkiä karhuja ollaan kai aika lähellä? Mitä tulee Erinin numeroon, niin mulla ei oo enää sitä, sovittiin et se soittelee mulle päin.
 

Fordél

Jäsen
Voisiko joku valaista tietämätöntä, että millaisia paikkoja seuraavat Hkin kaupunginosat ovat asua:

-Viikki
-Kumpula
-Ruoholahti
-Pikku-Huopalahti

Suositteletteko?

Tässä meinaan saattaa olla muutto tiedossa ja pitäisi vähän funtsia mistä alkaa asuntoja etsimään. Kriteereinä on vain suht inhimillinen vuokrataso, hyvät kulkuyhteydet ja mukava asuinympäristö, joka puolestaan tarkoittaa, että kyseessä ei ole betonihelvetti ja luontoa löytyy läheltä. Kokonaisuutena Ruoholahti tuntuisi tällä hetkellä parhaalta. Pari muutakin vaihtista on kun nuo kolme, mutta niiden tason tiedänkin.
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
Ruoholahti olisi liikenneyhteyksiensä puolesta paras (metro ja yhteydet Espooseen päin) ja muutoinkin umpeenrakentamisestaan huolimatta rauhallinen, melkein tasoa omaava paikka (verrattuna esimerkiksi Kamppiin).

Kumpula ja Viikki ovat (olivat) maaseutumaisempia ja itselle tulee vain kampukset sieltä mieleen (Viikin sovinistiseura on instituutio), mutta oma auto on käytännössä työtekevälle näillä seuduilla välttämätön, sinällään kivasti toimivasta bussiliikenteestä huolimatta. Joku Kumpulan ja Viikin nykytilasta enemmän tietävä voisi valottaa enemmän.

Pikku-Huopalahti aivan loistava, jos ei tykkää katsella viereistä kerrostaloa ilman puita. Junat kulkevat, eivät yhtä usein kuin metro, mutta bussillakin pääsee nopeasti keskustaan pitkin siitä kulmilta alkavaa manskua tai Kampin suuntaan.
 

Fordél

Jäsen
Suuri tattis Viljurille! Ja muidenkin mielipiteitä kuunnellaan vielä korvat höröllä.

Omassa päässä tuo Ruoholahti on selkeä ykkönen. Kakkosena tulee Töölö ja kolmosena on sitten muutamakin paikka kuten juuri Viikki ja Munkkisaari. Jälkimmäinen olisi melkonen lottovoitto, mutta toisaalta vaatisi sen lottovoiton...Noh katsotaan vielä mitä tuo nainen sanoo.
 

Jindebyne

Jäsen
-Viikki
-Ruoholahti
-Pikku-Huopalahti

Näistä kaikista jonkinlaista kokemusta ja jokaisessa viihdyin erittäin hyvin. Riippuu ehkä juurikin omistatko autoa ja missä päin duunisi ja muut "matkantekokohteesi ovat". Ruoholahti ja P-Huopalahti ovat keskustan läheisyydessä, autolla tai julkisilla ei tarvitse kauaa matkaa taittaa. Viikki sen sijaan vähän kauempana, mutta sinnekin pääsee nopeasti ja kätevästi esim. Itäväylää tai Lahden motaria hyväksikäyttäen.

Viikki on käsittääkseni edelleen laajentumassa tai ainakin siihen naapuriin nousee nyt Latokartano. Mukavaa seutua, jossa myös luontoa ihan kiitettävästi ympärillä, muutenkin Viikki taitaa olla tälläinen ns. luonnonläheinen kaupunginosa. Itäkeskukseen pääsee nopeasti dösällä tai autolla. Viikki ainakin liikenteen puolesta hiljaista aluetta, koska hyvin harva kulkee Viikin kautta johonkin muualle.

Ruoholahti ja P-huopalahti taas kuten sanottua hieman eri kulmilla, keskustan läheisyydessä, muttei kuitenkaan keskustassa. Ruoholahdesta pääsee metrolla 2 minuutissa Kamppiin ja P-Huopalahdesta menee raitiovaunut ja dösät myös kätevästi ytimeen. Betonisempia paikkoja nämä kaksi ovat, mutta toki ulkoilumahdollisukksia on. Varsinkin P-hupalahdessa on mukava tepastella joen äärellä. Kummassakin kyllä hyvät puolensa ja talot mukavia ulkoisesti ja sisäisesti (pl. siitä P-huopalahden pyramiidista varmasti monia mielipiteitä).

Joku muu saa täydentää ja tarvittaessa korjailla tietysti näitä omia kokemuksiani, jos omaa eriäviä kokemuksia. Lopuksi voisin todeta, että jokainen näistä kolmesta on hyvä paikka asua. Kumpulasta ei ole kokemuksia.
 

Fordél

Jäsen

Olen jo välttänyt sen.

Tosiaan tähdennetään vielä, että autoa ei ole käytössä eikä ole ajatuksissa ostaakaan, joten siksi kulkuyhteydet ovat aivan keskeisessä asemassa kriteereissä. Tuo Pikku-Huopalahti pitää nyt nostaa kyllä listoille.

Kiitos suuresti Trancezzille laadukkaista arvioista!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tosiaan tähdennetään vielä, että autoa ei ole käytössä eikä ole ajatuksissa ostaakaan, joten siksi kulkuyhteydet ovat aivan keskeisessä asemassa kriteereissä.

Auto Helsingissä ja varsinkin Espoo-Helsinki -välillä on muutenkin älyttömin keksintö koskaan. Pikku-Huopalahti olisi se, jonka eniten tapetille nostaisin. Ruoholahdessa alkaa olla hieman liikaa noita metroaseman seinien pystyssäpitäjiä asumassa ja Viikki on ehkä vähän kaukana, mutta sitä vastoin oikein rauhallista seutua kampuksineen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Omassa päässä tuo Ruoholahti on selkeä ykkönen. Kakkosena tulee Töölö ja kolmosena on sitten muutamakin paikka kuten juuri Viikki ja Munkkisaari. Jälkimmäinen olisi melkonen lottovoitto, mutta toisaalta vaatisi sen lottovoiton...Noh katsotaan vielä mitä tuo nainen sanoo.
Ruoholahden ongelmana pitäisin kyllä juuri sitä metroa, se kun tuppaa niitä lieveilmiöitä tuomaan mukanaan. Mitä siinä tuli vuosi sitten vielä vieressä asustettua, niin välillä tuntui vähän rauhattomalta se metroaseman ympäristö. Ja onhan siellä jonkin verran maahanmuuttajiakin, vaikkei nyt niin paljon kuin monissa paikoissa idässä. Itse en ensimmäisenä olisi sinne muuttamassa, vaikka ihan kivaa aluetta noin luonnon kannalta onkin.

Töölö nyt olisi ihan paras vaihtoehto, mutta reilusti hintavampi.

Viikki on oikein kivan näköistä seutua, asuin vielä hetki sitten vanhassakaupungissa, viikissä tuli käytyä kaupassa. Hyvät palvelut, ja itäkeskus lähellä. Tosin kyllä vaatii melkein auton.

Mä laittaisin noista Töölön jälkeen parhaaksi Pikku-Huopalahden, pari frendiä siellä majailee eikä pahaa sanaa ole ollut sanottavana. Spårakin kulkee vierestä, ja junalla pääsee myös keskustaan.

Bonuskorttina voisin esittää vielä Meilahtea, melkein kuin Töölö, mutta halvempi. Keskuspuisto vieressä, joten luontoa ja ulkoilumahdollisuuksia löytyy. Loistavat yhteydet ja rauhallista seutua.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Olen jo välttänyt sen.

Tosiaan tähdennetään vielä, että autoa ei ole käytössä eikä ole ajatuksissa ostaakaan, joten siksi kulkuyhteydet ovat aivan keskeisessä asemassa kriteereissä.

Hyvä ettet ole autoa ostamassa, koska et sitä täällä tarvitse, riippumatta siitä missä päin Helsinkiä asut.
Itse olen pohjois-Helsingissä ikäni asunut ja viihdyn loistavasti. Esimerkiksi Oulunkylästä ja Käpylästä löydät kyllä sopivan kodin itsellesi ja kulkuyhteydet ovat hyvät. Pukinmäki ja Savela ovat omasta mielestäni myös ihan ok asuinalueita lähellä junaa.
Viimeisenä heittäisin länsi-Herttoniemi, josta on hyvät kulkuyhteydet myös (max. 10 min metrolle) ja luonto lähellä, toki kerrostaloaluetta tuo on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös