Siinä on sillan rakennustyömaa, eikä siihen taida vieläkään saada autoja parkkiin.Tien (eli Nordensköldinkadun) toisella puolella on Auroran sairaala ja sen vieressä oleva hiekkaparkki, jonne ainakin jossain vaiheessa sai jätettyä auton.
Mikäli on kaunis päivä, niin tuo eläintarhan parkkis täytyy Lintsille menijöistä jo suht varhain, eli en sen varaan jättäis. Mä ajaisin autoni johonkin Töölöön kadunvarteen.Lisäksi Pasilassa Veturitien varressa on hiekkaparkki, jonne olen itse jättänyt useasti auton mennessäni stadikalle ja eikös Eläintarhan kentän vieressä ja Vauhtitien varressa ole edelleen muksuton parkkipaikka? Ja tietty tohon aikaan ei maksua mene kait oikein muuallakaan niin maksullisetkaan paikat kaupungistakaan ei pitäisi olla ongelma.
Toisaalta Linnanmäki on suljettuna perjantaina, joten sinne menijät eivät välttämättä tuki mitään parkkipaikkoja.Mikäli on kaunis päivä, niin tuo eläintarhan parkkis täytyy Lintsille menijöistä jo suht varhain, eli en sen varaan jättäis. Mä ajaisin autoni johonkin Töölöön kadunvarteen.
Perjaintaina myös tarkoitus tehdä ensiesiintyminen olympiastadionilla Suomi-Ranska ottelun merkeissä. Ollaan omalla autolla tulossa joten olisiko mitään vinkkejä parkkipaikan löytöön? Helsinkiin olisi tarkoitus saapua noin seitsemän maissa illalla, niin oletan että stadikan omaan parkkiin on turha lähteä autoa tyrkkäämään. Etäisyydellä ei niin väliä, jos julkiset pelaavat myös ottelun jälkeen hyvin.
Auttakaa maalaista!
Osaako joku neuvoa ilmaista parkkipaikkaa Jätkänsaaresta tai sen lähistöltä? Pitäisi saada auto parkkiin perjantai aamusta lauantai iltaan.
Auttaako tuo kartta yhtään:Osaako joku neuvoa ilmaista parkkipaikkaa Jätkänsaaresta tai sen lähistöltä? Pitäisi saada auto parkkiin perjantai aamusta lauantai iltaan.
Kantakaupungissa on muutenkin heikosti parkkipaikkoja tarjolla, puhutaan sitten ilmaisista tai maksullisista. Käsittääkseni Lauttasaaressa saattaisi olla sellaisia paikkoja, joihin voi auton jättää pitemmäksi aikaa. Tämä on siis mutu-tuntuma.
Idässä tilanne on päinvastainen.
Onko näin? Mites se laivaterminaalin pitkäaikaispysäköinti, eikös sinne pääse ajamaan suoraan sisään ja ulos? En ainakaan muista että sinne mitään puomeja olisi.Aika harvassa on ilmaiset parkkipaikat Jätkäsaaressa, pääasiassa pysäköinnin valvonta on 8-20 arkisin (2h kiekkopaikat), elikkä klo18 alkaen perjantaina olisi vasta mahdollista saada auto ilmaiseksi parkkiin.
Eikös Laakson sairaalan edessä ollut kanssa noita 24H-parkkipaikkoja ainakin 20:lle autolle?
Eli arkena klo 19 asti jossain maksullisessa parkissa, jonka jälkeen kadunvarsipysäköinti on pitkälti ilmaista, ydinkeskustaa lukuunottamatta, missä päin tahansa Helsingin kantakaupunkia.
Tuossa on kyllä virhe tai sitten asiaan on tullut hiljan muutos. Itse pysäköin kantakaupungissa asukaspysäköintitunnarilla (eli kuvassa tummanvihreällä aluella) ja ainakin viimeksi kun vilkaisin, niin liikennemerkissä oli maksullisuus arkena 9-19 ja muulloin vapaa pysäköinti. Mutta saattaa tosiaan olla mahdollista sekin, että on muuttunut, enkä ole asiaan kiinnittänyt huomiota.Taitaa olla klo 21 asti arkisin maksullista aika pitkälti koko kantakaupungissa. Ainakin näillä vyöhykkeillä:
Tuossa on kyllä virhe tai sitten asiaan on tullut hiljan muutos. Itse pysäköin kantakaupungissa asukaspysäköintitunnarilla (eli kuvassa tummanvihreällä aluella) ja ainakin viimeksi kun vilkaisin, niin liikennemerkissä oli maksullisuus arkena 9-19 ja muulloin vapaa pysäköinti. Mutta saattaa tosiaan olla mahdollista sekin, että on muuttunut, enkä ole asiaan kiinnittänyt huomiota.
Ok, seison korjattuna. Tosin - voisin vaikka vannoa, että omalla kotikadulla liikennemerkkiä ei ole vielä päivitetty ja siinä lukee edelleen 9-19, mutta täytyypä tuokin asia varmistaa tänään. :)On muuttunut ja uutisoitiin näkyvästi kun muuttui, eli marraskuulla.