Helsinki

  • 638 972
  • 3 802

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei tietenkään, mutta ei siitä ole kysekään. Metroremontti lisää kumipyöräliikenteen määrää alueella, jolloin välityskapasiteetti joutuu koetukselle.
"Vaikuttaa siksi, että sen lasketaan heikentävän vaihtoehtoisen reitin kapasiteettia. Näissä lasketaan aina isoimpien väylien välityskykyä, joille on (muistaakseni jopa kaavassa) määritetty tietty minimi hälytysajoneuvojen kulun turvaamiseksi. Sillat ovat keskeisiä, aika selkeästä syystä."

Tähän nyt vain otin kantaa. Ihan ok, olkoon. Helppo ymmätää väärin
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Itäväylällä saattaapi olla liikennettä.
Ja saattaapi Kalasataman metroasemalla oli vilskettä, jos käytännössä kaikki metroradan itähaarukan julkinen liikenne korvataan busseilla, ja lähin paikka vaihtaa metron ja bussien välillä on Kalasatamassa.

No, ei siinä mitään, huonokuntoiset sillat pitää tietenkin korjata.

Saattaapi myös Redin kävijämäärät nousta uusiin ennätyksiin. Helsinkiä vähemmän tunteville tiedoksi, että Kalasataman metroasema sijaitsee heikoista asiakasmääristä kärsineen kauppakeskus Redin kolmannessa kerroksessa - samalla tasolla kuin bussipysäkit - mutta käytännössä vaihto pitää aina tehdä 2. kerroksen kautta. Se taas on puhdas liikekerros, jossa on strategisilla pelipaikoilla mm. R-kioski, Arnolds Doughnut's, H&M jne. Ruuhka-aikaan voi olla vilinää, kun samaan aikaan paikalle saapuu metro, jonka matkustajat lähtevät siirtymään 2. kerroksen kautta itään meneville bussipysäkeille, ja idästä tulee täysiä busseja jonossa purkamaan lastinsa, joka siirtyy 2. kerroksen kautta länteen suuntaville metroille. Onneksi metrojunia ei lyhennetty Espoon laiturien takia, ja kaikille riittää varmasti tilaa...
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja saattaapi Kalasataman metroasemalla oli vilskettä, jos käytännössä kaikki metroradan itähaarukan julkinen liikenne korvataan busseilla, ja lähin paikka vaihtaa metron ja bussien välillä on Kalasatamassa.

No, ei siinä mitään, huonokuntoiset sillat pitää tietenkin korjata.
Jaahas, luin Hesarin vasta työpäivän jälkeen, ja tajusin ymmärtäneeni väärin, mistä kohtaa liikenne katkeaa! No, jätetään väärinkäsitys tuohon muistutukseksi, että kannattaa lukea juttu kunnolla ennen kommentointia.

Ei se onneksi täysin pieleen mennyt, koska vilske Redissä voi joka tapauksessa lisääntyä, kun ihmiset eivät vain matkusta sen läpi. Mutta Hesarissa spekuloitiin myös vaihtoehdolla, jossa liikenne katkaistaisiin peräti Herttoniemen ja Hakaniemen välillä. Tällöin liikennehaitta olisi jo valtava, koska lähes kaikki joukkoliikenne siirtyisi korvaaville linjoille. Kalasatamasta yhteydet sekä keskustaan että pohjoiseen ovat huomattavasti Herttoniemeä paremmat...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös