Eihän Helsinkiin suunniteltujen ruuhkamaksujen kantavana ajatuksena ole mikään päästöjen vähentäminen, vaan ruuhkat. Minusta hyvä ajatus, kunhan maksusysteemi ja niiden suuruus saadaan tasapainoon. Itse ajelen usein ihan huvikseen Helsinkiin töihin, vaikka juna-asema on 3min. päässä, pääsisin sillä nopeammin ja seutulippu on aina maksettuna taskussa. Jos tuo maksu saa minut siirtymään junaan rasittamatta kohtuuttomasti niitä, joiden on pakko mennä autolla, niin mikäs siinä. Mieleen tule kyllä tätä näpytellessä jo lukuisia syitä, miksi tästä tulisi iso poru.
- Joidenkin on pakko kulkea autolla. Tähän on lukuisia syitä.
- Asuntojen sijainnit suhteessa tulliportteihin.
- Systeemi ei voi olla aukoton, vaan kattaisi kuitenkin esim. vain suurimmat sisääntuloväylät. Seurauksena pienemmät tiet tukkiutuvat persaukisista.
Suurin apu ruuhkiin olisi, että valtio lopettaisi tämän metropoliperseilyn ja lopettaisi pk-seudun väkinäisen pönkittämisen. Kasvuvauhti on nyt suhteetonta ja luonnotonta, eikä tällä ole enää vitunkaan vertaa tekemistä normaalin markkinatalouteen perustuvan keskittymisen kanssa.