Helsingin jäähalli

  • 410 354
  • 1 819

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tuli käytyä muutaman vuoden tauon jälkeen Helsingin jäähallissa katsomassa HIFK - Ilves peliä. Oli mukavaa vaihtelua Nokia areenalle ja tuntui aikamatkalta kauas menneisyyteen, aikaan jolloin ei ollut ledinäyttöjä ja tapahtuman keskiössä oli vain jääkiekko. Mitä mieltä te olette, kannattaisiko Hifk.n laittaa halliin ledi pintaa? Voisi tuon kokoisella talousalueella maksaa itsensä nopeasti takaisin, kun mainoksia pystyisi myymään enemmän. Lisäksi ottelutapahtumasta saisi visuaalisesti näyttävämmän. Tämä tuli mieleen, koska tunnelmaa ei hallissa ollut. Ymmärrän myös mistä se tunnelman puute johtuu.
Itse olen kanssa joskus miettinyt, että ylä- ja alakatsomoiden väliin saisi hyvin laitettua ledipinnat. Nordishan on aktiivikäytössä oleva museo, joten kaikki muutosehdotukset pitäisi käyttää museoviraston kautta. Tuohon tunnelma-asiaan vastasitkin jo itse. Tämänhetkiseen tilanteeseen ei muutamat ledinäytöt tuo hirveästi muutosta
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen kanssa joskus miettinyt, että ylä- ja alakatsomoiden väliin saisi hyvin laitettua ledipinnat. Nordishan on aktiivikäytössä oleva museo, joten kaikki muutosehdotukset pitäisi käyttää museoviraston kautta. Tuohon tunnelma-asiaan vastasitkin jo itse. Tämänhetkiseen tilanteeseen ei muutamat ledinäytöt tuo hirveästi muutosta
Mutta jos Hakametsään sai laittaa ledit, miksi Nordikseen ei saisi? Ymmärrän, että tämä aiheena ei hirveästi nyt kiinnosta, mutta tämän asian voisi toteuttaa vaikka joukkueen peli tässä vaiheessa sakkaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Itse olen kanssa joskus miettinyt, että ylä- ja alakatsomoiden väliin saisi hyvin laitettua ledipinnat. Nordishan on aktiivikäytössä oleva museo, joten kaikki muutosehdotukset pitäisi käyttää museoviraston kautta. Tuohon tunnelma-asiaan vastasitkin jo itse. Tämänhetkiseen tilanteeseen ei muutamat ledinäytöt tuo hirveästi muutosta
Varmaan tuossa ajateltiin ledikaukaloa. Jotenkin tökkii koko ajatus. Vaihtoehtoja on kuitenkin että netin/tv:n kautta näytetään eri mainoksia kuin paikan päällä. Silloin homma toimii.

Museo tuo halli on jo vähitellen, kaukalon voi muuttaa.
Garden tulee sitten kun (huoh) tulee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta jos Hakametsään sai laittaa ledit, miksi Nordikseen ei saisi? Ymmärrän, että tämä aiheena ei hirveästi nyt kiinnosta, mutta tämän asian voisi toteuttaa vaikka joukkueen peli tässä vaiheessa sakkaa.
Ei kai tämä ole sellainen asia, jonka IFK voi yksin päättää ja toteuttaa, vai onko? Olettaisin, että päätöksen pitää tulla Jääkenttäsäätiön taholta. Jos siellä ei nähdä muutosta tarpeelliseksi, niin silloin pelataan nykyisillä laidoilla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on tosiaan vain vuokralainen ja ylipäätään hallin osalta odotetaan, mitä ja millä aikataululla sille lopulta tapahtuu. Pieniä viilauksia ja pakottavaa ylläpitoa lukuun ottamatta satsauksia tuskin on mikään taho halukas tekemään tällä hetkellä.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei kai tämä ole sellainen asia, jonka IFK voi yksin päättää ja toteuttaa, vai onko? Olettaisin, että päätöksen pitää tulla Jääkenttäsäätiön taholta. Jos siellä ei nähdä muutosta tarpeelliseksi, niin silloin pelataan nykyisillä laidoilla.
Lähinnä ajattelin ledejä sisääntuloaukkojen päälle ja muualle missä nyt on printti mainontaa poislukien kaukalo, jota ei varmasti kannata vaihtaa lediin, ellei hallissa aijo viipyä vielä 20vuotta. Noiden ledipintojen asennus ei voi olla kynnyskysymys kenellekkään. Sitä paitsi jos ne on Hifkin omaisuutta voi se vuokrata niitä muille hallin käyttäjille ja näin saada myös siittä lisätuloa.

Oli niin tai näin nyt Pääkaupunkiseudulla on toimija joka sanoo 50% mainos myynnille ei kiitos!
Se on varmasti merkittävä summa, koska Helsingissä on Suomen isoin keskittymä erilaisten yritysten pääkonttoreita, jotka haluaisivat ottelutapahtumassa näkyä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä olisi hirveän näköistä jos Nordiksella olisi ledimainokset kaukaloissa tai pleksin takana. Vaikea seurata peliä ja kamalan näköistä. Ledikaukalo menisi, jos mainonta toteutettaisiin tyylikkäästi, ei niin että mainokset ja värit vaihtuu 5 sekunnin välein.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ennen oli stadissa kirkkaammat valot, nyt on Hämeenlinnassakin menty tältä osin ohi.
Selittää miksi kukaan ei Stadissa onnistu, kun ei siellä yksinkertaisesti mitään näe. Maakunnissakin kirkkaammat valot.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selittää miksi kukaan ei Stadissa onnistu, kun ei siellä yksinkertaisesti mitään näe. Maakunnissakin kirkkaammat valot.

Onhan tää nyt kanssa, kun HIFK ei voi koskaan voittaa.

Vuosikymmeniä ei saada voittoja, kun on liian kirkkaat valot. Ja sitten, kun maakunnan porukat löytää omiin poteroihinsa nykyaikaiset, vielä paremmat, valaistukset, niin sitten ei enää nähdä mitään.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tarkoitus tulla keskiviikkona matsiin ja autoilla jo aamulla työpäiväksi Helsinkiin. Onko täällä tietoa miten ruuhkainen Kisiksen edessä oleva parkkialue on siinä 7:30-8:00 aikaan? Saako ”varmasti” auton siihen aamusta päiväksi parkkiin?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tarkoitus tulla keskiviikkona matsiin ja autoilla jo aamulla työpäiväksi Helsinkiin. Onko täällä tietoa miten ruuhkainen Kisiksen edessä oleva parkkialue on siinä 7:30-8:00 aikaan? Saako ”varmasti” auton siihen aamusta päiväksi parkkiin?
Olisin todella yllättynyt jos ei saa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olisin todella yllättynyt jos ei saa.
Sama! Siellähän on myös kaduilla pysäköintitilaa, mutta, oliko alue maks 4 tunnin alue? En tiedä, mutta jostain syystä mulla fiilis, että vain 4 tuntia kerralla tai sitten sekoitan johonkin toiseen lähialueen kadunvarsiparkkiin..
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sama! Siellähän on myös kaduilla pysäköintitilaa, mutta, oliko alue maks 4 tunnin alue? En tiedä, mutta jostain syystä mulla fiilis, että vain 4 tuntia kerralla tai sitten sekoitan johonkin toiseen lähialueen kadunvarsiparkkiin..
Aivan totta, hyvä pointti. Tuosta pituudesta en ole aivan varma. Easyparkilla olen siinä maksanut, en ole kiinnittänyt huomiota.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aivan totta, hyvä pointti. Tuosta pituudesta en ole aivan varma. Easyparkilla olen siinä maksanut, en ole kiinnittänyt huomiota.
Toisaalta se on niin iso alue, että tuo 4 tuntia olisi typerä juttu.

@doppelgänger entä Nordiksen parkkis, tuleeko jopa edullisemmaksi jättää auto sinne päiväksi kun eikö siinä ole kertapysäköintihinta kun taas Kisahallilla tuntihinta.

Mä en tiedä miksi tuli ajatus että Kisis voisi olla maks 4 tuntia.. ei se varmaan ole kun eihän itseasiassa vauhtitie ja Eltsun kenttäkään ole 4 tuntia ja kuuluvat varmaan ns. samaan alueeseen.

Mutta olisi hullua jos Kisiksellä ei olisi tilaa tuohon aikaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toisaalta se on niin iso alue, että tuo 4 tuntia olisi typerä juttu.

@doppelgänger entä Nordiksen parkkis, tuleeko jopa edullisemmaksi jättää auto sinne päiväksi kun eikö siinä ole kertapysäköintihinta kun taas Kisahallilla tuntihinta.

Mä en tiedä miksi tuli ajatus että Kisis voisi olla maks 4 tuntia.. ei se varmaan ole kun eihän itseasiassa vauhtitie ja Eltsun kenttäkään ole 4 tuntia ja kuuluvat varmaan ns. samaan alueeseen.

Mutta olisi hullua jos Kisiksellä ei olisi tilaa tuohon aikaan.
Oopperan sivut sanoo seuraavaa:
”Oopperataloa lähin yleinen pysäköintialue sijaitsee 100 metrin päässä, Mäntymäenkentällä (Mäntymäentie 1). Pysäköintialueella on maksullisia paikkoja maanantaista perjantaihin klo 21 saakka, mutta arkisin klo 21 alkaen sekä viikonloppuisin pysäköinti on maksutonta.”

Ei ole siis 4h.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eikö Kortesluomaa älytty pyytää tuomaan Grittyn blueprinttiä mukanaan vai mitä helvettiä. Buli Barbara.

Kortesluoman piti muuten uutena osaajana mm. kehittää IFK:n ottelutapahtumaa. Vielä en syyskauden aikana kyllä mitään muutoksia ole huomannut, vai onko onnettomien peliesitysten takia ollu omat plexit sen verran huurussa, etten vaan ole huomannut mitään uutta ja erilaista.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kortesluoman piti muuten uutena osaajana mm. kehittää IFK:n ottelutapahtumaa. Vielä en syyskauden aikana kyllä mitään muutoksia ole huomannut, vai onko onnettomien peliesitysten takia ollu omat plexit sen verran huurussa, etten vaan ole huomannut mitään uutta ja erilaista.
Yksi uutuus on ainakin se että pelikatkoilla lähes poikkeuksetta näytetään katsojia skriinillä C Moren kuvan sijasta.

Muuta ei itselläkään ole osunut silmään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kortesluoman piti muuten uutena osaajana mm. kehittää IFK:n ottelutapahtumaa. Vielä en syyskauden aikana kyllä mitään muutoksia ole huomannut, vai onko onnettomien peliesitysten takia ollu omat plexit sen verran huurussa, etten vaan ole huomannut mitään uutta ja erilaista.

HIFK:ssa pitää olla tosi herkillä kaikkien muutosten kanssa, koska jokainen uusi kappale Micken soittolistassakin nostattaa kulmakarvoja ja joku nurisee, että ihan kauheeta, kun jotain Tupacia nyt soitetaan 20 sekkaa. Uudistua pitäisi, mutta mitään ei saisi muuttaa :D.

Kortesluoma varmaan haluaa ennen toimenpiteitä tutustua omakohtaisesti asioihin? Millaista on nyt, mitä tunteita se itsessä herättää ja miten katsojat mihinkäkin asiaan reagoivat? En tiedä, mutta niin mä itse toimisin. En mä ainakaan kehtaisi pistää heti kaikkea uusiksi vain siksi, että voin, vaan haluaisin haastatella eri katsojaryhmiä. En kyllä tiedä, toimiiko hän näin, mutta niin mä toivoisin ja toisin omia muutoksia pleijareihin testattavaksi ja palautteen mukaan päättäisin jatkosta. Toki, HIFK:n pitäisi tässä skenaariossa ensin päästä pleijareihin.

Itselleni peli ja Nordiksen "hajut" ovat pääasiassa, joten mulle tällaisilla asioilla ei ole kovin suurta merkitystä. Jenkkityylisiä KissCameja tai desibelimittareita en tänne halua, eikä mulle mikään livereportteri katsomossakaan tuo mitään lisäarvoa. Mutta pystyn ehkä jollain tasolla ymmärtämään, jos joku niistä tykkäisi. En myöskään kaipaa erätauoille ohjattua ohjelmaa. Enkä siis todellakaan tässä nyt ole väittämässä, että HIFK:n ottelutapahtuma olisi täydellinen, mutta itse en osaa nyt yksilöidä, mitä sinne kaipaisin. Voittava joukkue olisi toki kiva ylläri. Ja haisemattomat putket. Niin, ja se, ettei olisi pakkasta sisällä hallissa. Nämä kaksi toki kuuluvat Nordikselle, ei niinkään HIFK:lle, mutta ainakin dörtsit voisi pistää pakkasilla kiinni pelin ollessa kesken. Ja niin, Petoklubilla on kuulemma televisiot rikki, joten ne kannattaisi varmaan hoitaa pikimmiten kuntoon, kun ihmiset maksaa kuitenkin niistä tseteistä paljon. Ihan sama, kenen vastuulle tv:t oikeasti kuuluvat, mutta kyllähän tällaiset asiat pitää olla kunnossa. Fasiliteetteihin ei voi HIFK määräänsä enempää vaikuttaa, joten kannattaa varmaan sekin huomioida. Restel on ja pysyy, eikä heitä ole kauheasti asiakaskokemukset koskaan kiinnostaneet.

Ehkä jokainen konkreettisia muutoksia kaipaava voisi tähän ketjuun listata niitä omia toiveita itse ottelutapahtumaan liittyen?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
HIFK:ssa pitää olla tosi herkillä kaikkien muutosten kanssa, koska jokainen uusi kappale Micken soittolistassakin nostattaa kulmakarvoja ja joku nurisee, että ihan kauheeta, kun jotain Tupacia nyt soitetaan 20 sekkaa. Uudistua pitäisi, mutta mitään ei saisi muuttaa :D.

Kortesluoma varmaan haluaa ennen toimenpiteitä tutustua omakohtaisesti asioihin? Millaista on nyt, mitä tunteita se itsessä herättää ja miten katsojat mihinkäkin asiaan reagoivat? En tiedä, mutta niin mä itse toimisin. En mä ainakaan kehtaisi pistää heti kaikkea uusiksi vain siksi, että voin, vaan haluaisin haastatella eri katsojaryhmiä. En kyllä tiedä, toimiiko hän näin, mutta niin mä toivoisin ja toisin omia muutoksia pleijareihin testattavaksi ja palautteen mukaan päättäisin jatkosta. Toki, HIFK:n pitäisi tässä skenaariossa ensin päästä pleijareihin.

Itselleni peli ja Nordiksen "hajut" ovat pääasiassa, joten mulle tällaisilla asioilla ei ole kovin suurta merkitystä. Jenkkityylisiä KissCameja tai desibelimittareita en tänne halua, eikä mulle mikään livereportteri katsomossakaan tuo mitään lisäarvoa. Mutta pystyn ehkä jollain tasolla ymmärtämään, jos joku niistä tykkäisi. En myöskään kaipaa erätauoille ohjattua ohjelmaa. Enkä siis todellakaan tässä nyt ole väittämässä, että HIFK:n ottelutapahtuma olisi täydellinen, mutta itse en osaa nyt yksilöidä, mitä sinne kaipaisin. Voittava joukkue olisi toki kiva ylläri. Ja haisemattomat putket. Niin, ja se, ettei olisi pakkasta sisällä hallissa. Nämä kaksi toki kuuluvat Nordikselle, ei niinkään HIFK:lle, mutta ainakin dörtsit voisi pistää pakkasilla kiinni pelin ollessa kesken. Ja niin, Petoklubilla on kuulemma televisiot rikki, joten ne kannattaisi varmaan hoitaa pikimmiten kuntoon, kun ihmiset maksaa kuitenkin niistä tseteistä paljon. Ihan sama, kenen vastuulle tv:t oikeasti kuuluvat, mutta kyllähän tällaiset asiat pitää olla kunnossa. Fasiliteetteihin ei voi HIFK määräänsä enempää vaikuttaa, joten kannattaa varmaan sekin huomioida. Restel on ja pysyy, eikä heitä ole kauheasti asiakaskokemukset koskaan kiinnostaneet.

Ehkä jokainen konkreettisia muutoksia kaipaava voisi tähän ketjuun listata niitä omia toiveita itse ottelutapahtumaan liittyen?

Joo ei sitä hirveästi voi ropata ainakaan kerralla, mut jonkin ajan päästä kun Kortesluoman on talossa ollut riittävän kauan, ja nähnyt tarpeeksi Nordista ja officen mokkasiineja, niin vähän jotain hyvää uutta tuultakin odotan. Mut oikeanlaista sellasta, johon juuri markkinoinnin asiantuntijalla voisi olla lääkkeet mietittynä.

Tämä vanha sketsi taitaa kuvata hyvin IFK:n "pidetään vanhasta kiinni" -ajattelua :D

Kummeli -Parturi
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En myöskään kaipaa erätauoille ohjattua ohjelmaa.
En minäkään sinänsä ole kaivannut, mutta nyt iski yhtäkkiä nostalginen kaipuu siihen, kun 3(?) katsojaa kävi yrittämässä tehdä byyriä keskiympyrästä sen dummy-veskarin taakse. Olisi jotenkin nättiä nykyisessä digihöttömaailmassa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen sanonut tämän monta kertaa, jo silloin kun olin Jokereissa. Yksi parhaista muutoksista oli se, miten jää putsataan mainoskatkoilla.

Kun sitä vertaa vaikka Suomen liigaan, niin viimeksi kun näin, niin pari tyyppiä tulee heiluttelemaan lapiota ja vilkuttelemaan katsomoon. Täällä minimissään 12 henkeä vetää lapioilla tosissaan ja siivoaa hirveän määrän lunta jokaisella mainoskatkoilla....Se parantaa pelin laatua aivan älyttömästi.



Kekäläisen yksinkertaisen vinkin toivoisin otettavan officella huomioon. Pelaajien kaatuilut ja kiekkojen pomppimiset pelaajien lavasta ihan paineettomissa tilanteissa ovat silmiinpistävä ominaisuus Nordiksen peleissä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kekäläisen yksinkertaisen vinkin toivoisin otettavan officella huomioon. Pelaajien kaatuilut ja kiekkojen pomppimiset pelaajien lavasta ihan paineettomissa tilanteissa ovat silmiinpistävä ominaisuus Nordiksen peleissä.

Tätä jäänputsaustoimintaa NHL:ssä on vieläpä todella mielenkiintoista seurata katkojen aikana. Kaikki ovat samassa rytmissä ja homma on hyvin suunnitelmallista. Visuaalisesti siistiä tsiigata. Kannatan ehdottomasti saman tuomista Liigaan!
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.10
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös