Helsingin jäähalli

  • 453 755
  • 2 096

ilu

Jäsen
Ja samalla ovat nauttineet verovaroin subventoiduista fasiliteeteista. Hinnat on olleet teille niin halvat, että "jos haluatte tehä niin tehkää omin rahoinenne". Ei mun vuokranantajana tarvitse antaa lupaa vaikka maalata seiniä, mutta voin sanoa, että senkun maalaat jos haluat ja maksat ite.
On sitä vuokratukea maksettu Hartwall Areenallekin, rakennuskustannusten valtion- ja kaupunginosuuksista puhumattakaan. Mukana tietysti vielä Jääkiekkoliiton rahahanat ja naruja vetelemässä entinen Jokereiden pääomistaja Kalervo Kummola. Vähän siis kannattaa sitä omaakin asemaa miettiä.

Toki tuolla Hartwall-Areenan omassa ketjussa joku jo yritti esittää, ettei seuralla ja hallilla edes ole mitään yhteyttä keskenään, vaikka ovat kirjaimellisesti olleet yksi ja sama osakeyhtiö.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tampereella Ilves ja Tappara ovat aina kulkeneet käsi kädessä. Ensiksi Hakametsässä ja nyt sitten Nokialla. Jokerit lähti aikoinaan Nordikselta ovet paukkuen ja IFK:lle vittuillen. Siihen päälle vielä koko KHL-farssi ja liigalle pyllistys ja nyt pitäisi sitten elää iloista yhteiseloa.
Aika reteästihän ne silloin lähti, ja naureskelivat meille jotka jäätiin Luzhnik- tai DDR-halliin kuten ne jotkut Nordista nimitteli.

Niin se maailma vaan muuttuu....Eihän tämä varmaankaan ole kun tilapäinen juttu että ollaan taas samassa hallissa, ja siinäkin mielessä palattiin vanhaan aikaan että naapuri on sarjaporrasta alempana kuten silloin kasarin lopussa.

Ja mitähän tapahtuu seuraavaksi, tuleeko joku Palliksen reinkarnaatio kehiin ?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tämä kehotus seuran kannattajalta, joka huorasi itsensä kannattajat mukanaan Venäjän propagandakoneiston osaksi. Osastoa priceless. Tähän ei pystyisi kuin narrit. Koska se logo.
Älä nyt ymmärrä mua väärin. Nyt ollaan ifk:n osiossa ja mielestäni identiteettikeskustelu on ihan asiallinen aihe. Ifk:n identiteetissä on vahvasti tuo punainen väri, johon tulen myöhemmässä kappaleessa. Mutta osa identiteettiä on ollut myös tuo "brändi", joka ihan teidän omien kannattajienne keskustelujen mukaan on "kuollut". Jos yrittäisin katsoa riippumattomana tuota "brändiä", niin sehän oli helvetin siisti ja uniikki juttu suomalaisessa lätkässä. Nyt sille luotu identiteetti on vähän tyhjän päällä.

Laji on ulkoisesta paineesta johtuen mennyt salonkikelpoisempaan suuntaan ja ifk on siinä kehityksessä kärsijä. Haluaisin uskoa että "Old time hockey":lle löytyy vielä kysyntää täältäkin ja tämän aiheen ympärille punoutuu ifk:n identiteettikeskustelu.

Edit: lisään vielä sen, että myös Helsingin Jäähalli on ollut omalta osaltaan kiinteä osa ifk:n identiteettiä. Ja hallin ketjussa nyt ollaan. Ja nyt tältä osin Jokerit on palannut samalle hiekkalaatikolle, joka varmasti tuntuu ikävältä monelle. Ymmärrettävää. Mutta samoilla säännöillä mennään silti. Tai ainakin pitäisi mennä.
IFK on aina pääväriltään PUNAINEN. Sitten lisukkeena sininen ja valkoinen korosteena...
Juuri näin. Pointtini oli, että se ifk:n punainen ei tule logon väristä, vaan peliasusta. Ja mä diggaan siitä. Ifk:n logo voi vaihtua, mutta syvin identiteetti tulee punaisesta väristä. Jokereilla taas asia on täysin päinvastoin. Logo säilyy (99%) samana, mutta peliasun väri vaihtuu. Ja Jokereissa tämä on seuran identiteettiä. Logo ja sen pääväritys, punainen ja keltainen, ovat vakio. Saman kolikon eri puolet siis.
On sitä vuokratukea maksettu Hartwall Areenallekin, rakennuskustannusten valtion- ja kaupunginosuuksista puhumattakaan.
On maksettu, enkä mä tätä kiistä. Mutta nyt ei ollut kyse siitä kenelle on maksettu mitäkin ja missä hallissa, vaan se, missä asemassa kaksi vuokralaista ovat kaupungin hallissa ja miten mahdolliset investoinnit on junailtu ja miten ne vaikuttavat kokonaisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika reteästihän ne silloin lähti, ja naureskelivat meille jotka jäätiin Luzhnik- tai DDR-halliin kuten ne jotkut Nordista nimitteli.

Niin se maailma vaan muuttuu....Eihän tämä varmaankaan ole kun tilapäinen juttu että ollaan taas samassa hallissa, ja siinäkin mielessä palattiin vanhaan aikaan että naapuri on sarjaporrasta alempana kuten silloin kasarin lopussa.

Ja mitähän tapahtuu seuraavaksi, tuleeko joku Palliksen reinkarnaatio kehiin ?

Onhan se sinänsä aika eeppistä, että samat tyypit, jotka kutsuivat meidän hallia DDR-halliksi pelasivat itse vuosikymmenen oligarkkien omistamassa hallissa ja kannustivat oligarkkien joukkuetta.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Onhan se sinänsä aika eeppistä, että samat tyypit, jotka kutsuivat meidän hallia DDR-halliksi pelasivat itse vuosikymmenen oligarkkien omistamassa hallissa ja kannustivat oligarkkien joukkuetta.
No, khl on onneksi sellainen juttu jonka voi laittaa ikuisiksi ajoiksi mappi ö,:hön, sitä ei enää tulla näkemään maassamme, eikä sitä kaipaa varmaan kukaan.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan se sinänsä aika eeppistä, että samat tyypit, jotka kutsuivat meidän hallia DDR-halliksi pelasivat itse vuosikymmenen oligarkkien omistamassa hallissa ja kannustivat oligarkkien joukkuetta.
Onhan Nordis ihan kamala läävä. Ei kai siitä ole kenelläkään erilaista mielipidettä? Tarkoitan aikuiselle ihmiselle. Kävin nuorena Lepakossa keikoilla ja oli tosi hienoa, mutta en enää aikuisena ukkona siihenkään läävään ketään tuttuani veisi.

Yhtään peliä en KHL-aikana katsonut kokonaan, syistä joita tällä palstalla ei saa sanoa. Hjallis teki, mitä Hjalliksen piti. Rahat pois ostajalta, kun sen aika tuli. Ei kuitenkaan vuokralaisena selittänyt omistavansa myymäänsä kiinteistöä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: S.T.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On sitä vuokratukea maksettu Hartwall Areenallekin, rakennuskustannusten valtion- ja kaupunginosuuksista puhumattakaan. Mukana tietysti vielä Jääkiekkoliiton rahahanat ja naruja vetelemässä entinen Jokereiden pääomistaja Kalervo Kummola. Vähän siis kannattaa sitä omaakin asemaa miettiä.

Toki tuolla Hartwall-Areenan omassa ketjussa joku jo yritti esittää, ettei seuralla ja hallilla edes ole mitään yhteyttä keskenään, vaikka ovat kirjaimellisesti olleet yksi ja sama osakeyhtiö.

Juuri näin ja liitto taitaa edelleenkin toimia Areenan tiloissaan. Ainakin siellä oli porukkaa paikalla, kun iltapäivälehtien "tutkivat" journalistit kävivät viime viikolla paikan päällä nuuskimassa.

Ja tämä Ilun mainitsema suhmurointi tapahtui aikana ennen oligarkkeja. Kummolan kääntöpiiri-kirjassa on hyvin avattu veijareiden yhteis- ja ristiinomistuksia. Suomalaista korruptiota parhaimmillaan.

Ja kaiken tämän jälkeen tuli vielä koko Venäjä episodi. Nyt tyypit, jotka ovat iloisesti maksaneet kaikille näille tahoille rahojaan tulevat tänne kertomaan miten IFK:ta on tuettu epäreiluin keinoin. Joillakin on kyllä pokkaa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtään peliä en KHL-aikana katsonut kokonaan, syistä joita tällä palstalla ei saa sanoa. Hjallis teki, mitä Hjalliksen piti. Rahat pois ostajalta, kun sen aika tuli. Ei kuitenkaan vuokralaisena selittänyt omistavansa myymäänsä kiinteistöä.

Selitti kuitenkin Kurrin tapaan omistavansa joukkueen, vaikka kaikki tiesivät, että olivat pelkkiä bulvaaneja.

Mitkä ne sellaiset syyt muuten ovat, joita tällä palstalla ei saa sanoa?
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan Nordis ihan kamala läävä. Ei kai siitä ole kenelläkään erilaista mielipidettä? Tarkoitan aikuiselle ihmiselle. Kävin nuorena Lepakossa keikoilla ja oli tosi hienoa, mutta en enää aikuisena ukkona siihenkään läävään ketään tuttuani veisi.

Yhtään peliä en KHL-aikana katsonut kokonaan, syistä joita tällä palstalla ei saa sanoa. Hjallis teki, mitä Hjalliksen piti. Rahat pois ostajalta, kun sen aika tuli. Ei kuitenkaan vuokralaisena selittänyt omistavansa myymäänsä kiinteistöä.


Nordis on hyvä halli ja ollut itselleni aina erittäin rakas paikka! Siellä on nähty niin paljon hyviä pelejä, koettu tappioita ja karvaita pettymyksiä, eli se on täynnä muistoja. Lisäksi Nordis on myös se aito ja oikea IFK:n kotihalli ja varsinkin se Jokereiden poistuminen sinne Jaffa-arenalle teki mielestäni siitä Nordiksesta vielä enemmän sen "meidän mestan", johon narreilla ei pitäisi olla ulkopuolisena mielestäni oikeutta vaikuttaa.

Ei se meidän jengikään tullut aikoinaan jälkijunassa sinne Jaffa-arenalle häntä koipien välissä itkemään tyyliin, että "Voitaisko sittenkin tulla tänne pelaamaan", kun se käytännössä "varmalta" näyttänyt Garden-hanke meni jäihin ja IFK joutuikin tyytymään siihen Nordiksella jatkamiseen epämääräiseksi ajaksi, joka tulee varmasti jatkumaan sen yli vuosikymmenen mittaiseksi siitä hetkestä, kun tämä Garden-hanke silloin joitain vuosia sitten kariutui.

Tämä tässä varsinkin risoo itseäni, että narrit alkavat kitistä jostain hallin väreistä ja "liian" IFK-henkisestä hallin olemuksesta, kun ovat itse aikoinaan täältä just ovet paukkuen lähteneet, kuten jättivät myös sen SM-liigan silloin kymmenen vuotta sitten vannoen, etteivät enää koskaan palaa takaisin ja nyt sitten ollaankin siinä samassa lähtöpisteessä kun silloin vuonna 1997 tai oikeastaan aikaisemminkin, kun sitä Hartwall-arenaa ei heillä olekaan.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tampereella Ilves ja Tappara ovat aina kulkeneet käsi kädessä. Ensiksi Hakametsässä ja nyt sitten Nokialla. Jokerit lähti aikoinaan Nordikselta ovet paukkuen ja IFK:lle vittuillen. Siihen päälle vielä koko KHL-farssi ja liigalle pyllistys ja nyt pitäisi sitten elää iloista yhteiseloa.


Juurikin näinhän se kokonaisuudessaan just meni. Tampereella kun Tapparan ja Ilveksen välit ovat olleetkin keskenään aina paremmat, kun mitä Stadissa meidän ja narrien välillä. Siellä kun myös ne paikallis-derbyt olivat hengeltään kaikin puolin ystävällisempiä ja hyvähenkisempiä, kun mitä ne meidän derbyt varmaan enää moneen vuosikymmeneen.

Kyllähän sen vaan huomaa tässäkin keskustelussa just hyvin, että miten ne narrien fanit ovat tässä koko ajan olleet kaikkein eniten puhumassa just siitä, että miten heidän pitäisi vaan saada tulla tänne Nordikselle takaisin pelaamaan ja ihan kun mitään näitä meidän mainitsemia asioita ei olisi muka ikinä sattunutkaan.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä asia varmaan on jo käyty läpi täällä, mutta tuo seinien maalaaminen "neutraalimpaan" suuntaan ei taida olla Jokereiden ajatus yksin. Muistan lukeneeni, että se liittyy muihin tapahtumiin. Esimerkiksi konsertteihin jne. Kun IFK aikanaan pelaa viimeisen pelinsä Nordiksella ja siirtyy suureen ja mahtavaan Gardeniin niin Nordis taitaa jäädä tapahtuma paikaksi.
Viime kaudella jo Jokerit roudasi omat laitamainoksensa mukanaan kun pelasivat siellä. Jää mainoksiin en ota sen kummemmin kantaa, kun en niistä mitään ymmärrä. Nuo muut IFK logot luulisi olevan helppo peittää Jokereiden pelin ajaksi.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Onhan Nordis ihan kamala läävä. Ei kai siitä ole kenelläkään erilaista mielipidettä? Tarkoitan aikuiselle ihmiselle. Kävin nuorena Lepakossa keikoilla ja oli tosi hienoa, mutta en enää aikuisena ukkona siihenkään läävään ketään tuttuani veisi.

Yhtään peliä en KHL-aikana katsonut kokonaan, syistä joita tällä palstalla ei saa sanoa. Hjallis teki, mitä Hjalliksen piti. Rahat pois ostajalta, kun sen aika tuli. Ei kuitenkaan vuokralaisena selittänyt omistavansa myymäänsä kiinteistöä.
Mikä mielestäsi tekee Nordiksesta läävän ? Siellä on kuitenkin tehty aika monta kasvojen kohotusta sinä aikana kun te olitte Ilmalassa.

Kaikella kunnioituksella, mutta näkisin että Lepakosta ja Nordiksesta puhuminen samassa asiayhteydessä on hieman kaukaa haettua. En minäkään kyllä enää tällä iällä menisi sinne jos se vielä olisi olemassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Juurikin näinhän se kokonaisuudessaan just meni. Tampereella kun Tapparan ja Ilveksen välit ovat olleetkin keskenään aina paremmat, kun mitä Stadissa meidän ja narrien välillä. Siellä kun myös ne paikallis-derbyt olivat hengeltään kaikin puolin ystävällisempiä ja hyvähenkisempiä, kun mitä ne meidän derbyt varmaan enää moneen vuosikymmeneen.

Kyllähän sen vaan huomaa tässäkin keskustelussa just hyvin, että miten ne narrien fanit ovat tässä koko ajan olleet kaikkein eniten puhumassa just siitä, että miten heidän pitäisi vaan saada tulla tänne Nordikselle takaisin pelaamaan ja ihan kun mitään näitä meidän mainitsemia asioita ei olisi muka ikinä sattunutkaan.
No, olihan meilläkin "aina" hommat ihan ok. Ja niitä aikoja olenkin kaivannut.

Mun jakeluun ei vain mene, että haastamalla haastetaan V**tuillen (puolin ja toisin) joiltakin nimimerkeiltä ylilyöntejä. Ei ihme, että sattuu ja tapahtuu.

Halliin on ihan luonnollisesti (osin HIFK:n maksamana) tullut petoluolan ulkoasukin. Vaikka faktisesti on kaupungin, niin kyllähän me vähän huutolaispoikina sinne tullaan.

Mutta on se silti ihan kun himaan tulis.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nordiksella Jokereilla aivan varmasti kotoisa olo SKA-vuosien jälkeen. Jonkun toisen joukkueen maalilaulu raikaa hallilla, ilman että sitä tarvitsee itse kiusallisesti siellä soitella. Nordikselle sopeutumista myös helpottaa, että tällä kertaa toinen koppi on jo valmiiksi maalattu suurimman kilpailijan väreihin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
No, olihan meilläkin "aina" hommat ihan ok. Ja niitä aikoja olenkin kaivannut.

Jep, en ihan ymmärrä sitä, että Tampereella on ”aina” ollut hyvähenkisempää kuin Helsingissä, kun ennen 1.9.2012 se oli sitä myös Stadin Derbyissä. Ja siitä oon jo aiemmin nimimerkille @Marleau kirjoittanut. Tuostakin vastenmielisestä tapauksesta on aikaa jo 12 vuotta ja jotenkin voisi kuvitella, ettei siihen enää vedottaisi, kun mietitään Jokereiden ja HIFK:n välejä. Vai mikähän se sopiva aikamääre on tällaisille tapauksille, ennen kuin niistä voidaan mennä eteenpäin? Vrt. Lampinen-Lähteenmäki -keissi.

Mun jakeluun ei vain mene, että haastamalla haastetaan V**tuillen (puolin ja toisin) joiltakin nimimerkeiltä ylilyöntejä. Ei ihme, että sattuu ja tapahtuu.

Sama. Ei myöskään edelleenkään mene jakeluun, miten joku lätkäjoukkue voi mennä aikuisilla ja selvästi myös ihan sivistyneillä ihmisillä niin pahasti tunteisiin, että haukutaan faneista lähtien kaikki ”ry***ksi”. Nuo tuon maan kansalaiset tappavat naisia ja lapsia Ukrainassa, niin kyllähän se aika vitun mautonta on, että niputetaan Jokereiden fanit ja Jokerit ylipäätään tähän samaan kastiin.

Olihan se itsenikin mielestä paskaa, eikä niissä peleissä tullut käytyä ekaa vuotta lukuunottamatta eikä mulla käytännössä ollut omaa jengiä 10 vuoteen ja harharetkestä saa toki vittuilla, mutta tuo loputon fanien ”ry***ksi” haukkuminen on kyl lopulta aika vitun väsynyttä.

Halliin on ihan luonnollisesti (osin HIFK:n maksamana) tullut petoluolan ulkoasukin. Vaikka faktisesti on kaupungin, niin kyllähän me vähän huutolaispoikina sinne tullaan.

Mutta on se silti ihan kun himaan tulis.

Omiin silmiin Nordis on ollut HIFK:n oma halli vuodesta 1997 ja kyllähän fakta on se, että aika nöyrin mielin sinne on syytä palata, että kiitos vaan Hjallikselle tästä.
 

ilu

Jäsen
Jep, en ihan ymmärrä sitä, että Tampereella on ”aina” ollut hyvähenkisempää kuin Helsingissä, kun ennen 1.9.2012 se oli sitä myös Stadin Derbyissä. Ja siitä oon jo aiemmin nimimerkille @Marleau kirjoittanut. Tuostakin vastenmielisestä tapauksesta on aikaa jo 12 vuotta ja jotenkin voisi kuvitella, ettei siihen enää vedottaisi, kun mietitään Jokereiden ja HIFK:n välejä. Vai mikähän se sopiva aikamääre on tällaisille tapauksille, ennen kuin niistä voidaan mennä eteenpäin? Vrt. Lampinen-Lähteenmäki -keissi.

Tähän varmaan auttaisi esimerkiksi se, että Jokeri-organisaatio, tapahtumaan osallistuneet, kuin myös kannattajakunta rehellisesti myöntäisi tapahtuneen teon raukkamaisuuden ja törkeyden. Sitä odotellessa.

Sama. Ei myöskään edelleenkään mene jakeluun, miten joku lätkäjoukkue voi mennä aikuisilla ja selvästi myös ihan sivistyneillä ihmisillä niin pahasti tunteisiin, että haukutaan faneista lähtien kaikki ”ry***ksi”. Nuo tuon maan kansalaiset tappavat naisia ja lapsia Ukrainassa, niin kyllähän se aika vitun mautonta on, että niputetaan Jokereiden fanit ja Jokerit ylipäätään tähän samaan kastiin.

Jokerit oli venäläisomistuksessa ja -ohjauksessa sekä kiistatta osa Venäjän geopoliittista soft-power-vaikuttamista. Myös kannattajansa edesauttoivat Venäjän mielipidevaikuttamista. Tässä valossa yritys kieltää yhteys Venäjään on aika lapsellinen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tähän varmaan auttaisi esimerkiksi se, että Jokeri-organisaatio, tapahtumaan osallistuneet, kuin myös kannattajakunta rehellisesti myöntäisi tapahtuneen teon raukkamaisuuden ja törkeyden. Sitä odotellessa.

Huomasitko viestistäni sanan "vastenmielinen"?

Jokerit oli venäläisomistuksessa ja -ohjauksessa sekä kiistatta osa Venäjän geopoliittista soft-power-vaikuttamista. Myös kannattajansa edesauttoivat Venäjän mielipidevaikuttamista. Tässä valossa yritys kieltää yhteys Venäjään on aika lapsellinen.

Niin oli ja sitä ei kukaan kai ole kieltänyt? Ei edes ne viimeiset pro-KHL -mohikaanit. Siltikään en tiedä, miksi se oikeuttaa haukkumaan jokaisen fanin "ry***ksi"? Mulle tuo sana kuvaa sitä ihmispersettä, joka siellä Ukrainassa tällä hetkellä raiskaa ja tappaa kaikkea mikä liikkuu. Ihanko oikeasti @ilu niputat Jokerifanit tähän sakkiin mukaan? Eikä sillä itse sanallakaan ole niin väliä, lähinnä haen sitä, että minkälainen ihminen arvottaa toiset ihmiset sen perusteella mitä joukkuetta sattuu jumalauta jääkiekossa kannattamaan?

Mä ymmärrän Porin ja Rauman välisen suippokorva-hitsaaja -välisen hyvähenkisen vittuilun ja ymmärsin myös sen hyvähenkisen vittuilun Jokereiden ja HIFK:n välillä silloin joskus 2000-luvun lopussa vielä. Mutta kyllä mua suoranaisesti vituttaa, että mua haukutaan Nordiksen edessä "ry***ksi", kun mulla on Jokereiden vuoden 2002 fanipaita päällä. Vituttaa, että asia, jolle mä en mitään edes voinut ja jota omalta osaltani en ollut edes tukemassa, aiheuttaa sen, että joku vitun tuurijuoppo jopon kanssa aukoo päätään.

No joo, ei liity tähän ketjuun kyllä mitenkään tämä. Ens kaudella pelataan samassa hallissa ja niin se asia on, toivottavasti vielä jossain vaiheessa tulevaisuudessa molemmilla on omat hallit, kuten kuuluukin.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Olihan se itsenikin mielestä paskaa, eikä niissä peleissä tullut käytyä ekaa vuotta lukuunottamatta eikä mulla käytännössä ollut omaa jengiä 10 vuoteen ja harharetkestä saa toki vittuilla, mutta tuo loputon fanien ”ry***ksi” haukkuminen on kyl lopulta aika vitun väsynyttä.
Itse olen sitä mieltä että tuo khl-aika, sekä tapaukset Peltonen - Ben Amor ja Lähteemäki-Lampinen
pitäisi vaan haudata ja mennä mieluummin eteenpäin, niiden vatvomisesta ei ole mitään iloa kenellekään.

Näistä kummastakin kaukaloinsidentistä on jo tovi aikaakin.

Tuo mitä sinulle huudeltiin on samaa tasoa kun eräs nuorempi mies joka huuteli minulle ja vaimolle että ollaan
h**ranpenikka-julleja kun käveltiin ydinkeskustassa IFK:n kaulaliinat päällä, typerää ja tarpeetonta.
 
Viimeksi muokattu:

ilu

Jäsen
Huomasitko viestistäni sanan "vastenmielinen"?

Ymmärrän kyllä, että teko on mielestäsi vastenmielinen. Niin se on jokaisen järkevän ihmisen mielestä. Siksi ihmettelenkin, miksi Jokeri-organisaatio sen enempää kuin osa kannattajistakaan ei ole sitä tuominnut tai pahoitellut. Yksi teon pääarkkitehdeistä, Ossi Väänänen, on ymmärtääkseni seuran merkittävä omistajakin nykyään.

Ja sama koskee vielä isommassa ja vakavammassa kuvassa yhteistyötä ja osallisuutta Venäjän toimintaan.

Tämä ei toki tarkoita sitä, että juuri sinä olisit siihen syyllinen, eikä se tietenkään oikeuta ketään kutsumaan sinua ryssäksi. Tietty vähän ironista, että se edellä mainittu Jokeri-omistaja Väänänen itse sai aikanaan pelikieltoa toisten ryssittelystä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
typerää ja tarpeetonta.

Tää on just näin. Maailmassa tapahtuu muutenkin jatkuvasti kaikkea paskaa, niin jotenkin sitä toivoisi, että jotain jääkiekkojoukkueen fanikamaa ei pidettäisi oikeutuksena huudella tuollaista toiselle ihmiselle.

Ehkä tässä vaan sit painaa myös se, että itsellä mennyt prioriteetit aikalailla täysin uusiksi viimeisten vuosien aikana, niin ei vaan ehkä itse pääse kärryille siitä, miten voi nämä asiat mennä noin pahasti tunteisiin.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Kun muistaa ne narrifanien suosimat provosoivat ”Suomi, Suomi”- huudot paikallispeleissä, niin ei juurikaan harmita, että nyt juuri heidän isänmaallisuuttaan kyseenalaistetaan.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tää on just näin. Maailmassa tapahtuu muutenkin jatkuvasti kaikkea paskaa, niin jotenkin sitä toivoisi, että jotain jääkiekkojoukkueen fanikamaa ei pidettäisi oikeutuksena huudella tuollaista toiselle ihmiselle.

Ehkä tässä vaan sit painaa myös se, että itsellä mennyt prioriteetit aikalailla täysin uusiksi viimeisten vuosien aikana, niin ei vaan ehkä itse pääse kärryille siitä, miten voi nämä asiat mennä noin pahasti tunteisiin.
Ja tässä ei kuitenkaan ole kysymys muusta kun urheiluseurojen kannattamisesta, ei se voi olla niin
paha juttu jos joku nyt kannattaa eri jengiä kun mitä itse tekee.

On sitä ollut hauskempaakin vastakkainasettelua, kuten työhaastattelu vajaat parikymmentä
vuotta sitten jossa minulta kysyttiin " Kumpi ? " kun tuli puheeksi että matseissa käyminen
asiakkaiden kanssa kuuluu myös mahdollisiin työtehtäviin. Vastasin kysyjän kannalta väärin,
mutta sain silti työpaikan :) No, jos se olisi tuollaisista asioista kiinni niin silloin mentäisiin
vähän väärille urille, esimerkiksi Englannissa saattaisi ollakin jos olisi kysyjän mielestä väärän
fudisjengin kannattaja, tämä nyt ei ole niin fanaattista toimintaa kuitenkaan, eikä pidä ollakaan.
 
Viimeksi muokattu:

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kun muistaa ne narrifanien suosimat provosoivat ”Suomi, Suomi”- huudot paikallispeleissä, niin ei juurikaan harmita, että nyt juuri heidän isänmaallisuuttaan kyseenalaistetaan.

Niin, sanotaanko nyt tähänkin, että itse käytännössä suomenruotsalaisena (vaikka mulle ei ruotsia koskaan puhuttukaan), en tätäkään arvostanut ikinä.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Niin, sanotaanko nyt tähänkin, että itse käytännössä suomenruotsalaisena (vaikka mulle ei ruotsia koskaan puhuttukaan), en tätäkään arvostanut ikinä.
Juttelin kerran vuosia sitten erään teidän näkyvämmän kannattajan kanssa aiheesta kun
oltiin samassa paikassa jälkipelibissellä paikallismatsin jälkeen, hän sanoi että tuo oli
aikoinaan hauska läppä mutta aika on jo ajanut sen ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös