Nurmijärven Peto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Samma här. Lippu hommattu game 6. Viikko on pitkä aika odottaa. Saisi aika kulkea huomattavsti nopeammin.
Kyllä ne vaan pelitkin kohta loppuu. Nordiksella pelataan enää 1, 3 tai 4 ottelua tällä kaudella. Näistä tietenkin 3 tai 4 olisivat optimaalisimmat, mieluiten päättyen voitonjuhliin. Näin olen tämän tilannut.Ei ole yön jälkeen kovin paljoa lippuja saatavana. Näin pitääkin olla. Kohta loppuu.
Siis liput, ei pelit.
Finaaleihin.
Ja hyvä vaan, että liput menevät vauhdilla. Niin sen kuuluu tässä vaiheessa ollakin.
Ainakin kaksi viikkoa sitten se oli vielä Helsinki Garden: Helsinki Garden -suunnitelmaa madallettiin huipulta 10 metrilläTietääkö joku, vaihtuiko Helsinki Garden -projektin (alkuperäisen suunnitelman mukainen valmistumisvuosi 2016) nimi virallisesti Garden Helsingiksi domain-syistä, vai miksi?
Pasilan tornit kasvavat, Garden Helsinki pienenee ja vielä kerran keskustatunneli – nämä kuusi asiaa kuohuttavat pääkaupungissa ensi keväänä
Helsingin valtuusto kokoontuu tänään viimeistä kertaa tälle syksylle. Moni mielenkiintoinen päätös ei ehtinyt valmistua täksi vuodeksi, vaan siirtyy ensi kevääseen. Tässä kuusi asiaa, jotka jokaisen helsinkiläisen on hyvä tietää.yle.fi
Muistan kyllä katsoneeni aiemmin tänä vuonna Garden Helsinki -sivuilta, että nimi on muuttunut domainia vastaavaksi.Ainakin kaksi viikkoa sitten se oli vielä Helsinki Garden: Helsinki Garden -suunnitelmaa madallettiin huipulta 10 metrillä
Helsinki Garden -hankkeen nykyinen nimi on näköjään Garden Helsinki, jollainen myös projektin verkko-osoite on ollut vuodesta 2012 asti (www.gardenhelsinki.fi). Oliko tuo domain syynä kummalliseen nimenmuutokseen?
Nyt kun on taas nähty paljon matseja sekä vieraista että himasta, niin pakko todeta, että olen todella iloinen että Nordiksella ei ole valomainoksia kaukalossa, laidoilla tai pleksien kohdilla. Mun mielestä ne tekevät matsin seuraamisen jollain tavalla sekavaksi ja ovat turhaa valo- sekä mainosroskaa.
Muutenkin taas kun on jäähallissa paikan päällä katsonut matseja, niin Nordis on todella tyylikäs jäähalli. Toivottavasti Garden ei kyykkäsi valomainosten ja tyylikkyyden osalta.
Tähän vahva sama!
Jotenkin valomainosten tuominen etenkin jäänalle tuo mukanaan fiiliksen että ne ovat pääosassa ja sitten niiden päällä pelataan vähänniikuin pakosta jotain kiekkoa.
Itse asiassa mikäli rakennuslupa tulee aikataululleen, niin ensi kausi, ellei jopa tämä kausi ole HIFK:n viimeinen nordiksella. Ellen ole väärin ymmärtänyt niin jäähallin käyttö siis jääkiekkoon on logistisesti mahdoton työmaan alkaessa.Hyvin voisi IFK tuon investoinnin tehdä kaupungin kanssa ja tehdä Nordiksesta edes hieman nykyaikaisemman kun siinä nyt selkeästi tulemme vielä vähintään 5 vuotta olemaan.
Samaa mieltä noista jään ympärillä alhaalla olevista valomainoksista, hirveän näköisiä. Mutta sellainen NHL tyylinen (Taitaa nykyään olla myös Turussa ja tietysti Jaffalassa..) koko katsomon kiertävä valo/video mato olisi hieno lisä myös Helsingin jäähalliin, ja vieläpä suht helppo toteuttaa kun siellä on jo isommilla katsomoilla (A ja C) valmiiksi ne valomainos rivistöt ja samalla korkeudella menee B ja D päädyissä aitioiden seinät, joten sen "valomadon" voisi hyvin upottaa sinne B ja D katsomoiden yläpuolelle ja se kiertäisi A ja E katsomoiden välissä, ja kuten toisella puolella hallia C ja F katsomoiden välissä. Toisi paljon hienoa visuaalisuutta ja IFK väriä ottelutapahtumaan. Siihen voisi laittaa pyörimään samaa materiaalia kuin mediakuution alla olevassa donitsissa.
Tähän voi nyt joku todeta että ei tehdä kun Garden tulossa. Joo, mutta millon on Garden tulossa?! Piti olla valmis 2016 ja yhtään lapion iskua ei ole edes vielä lyöty maahan. Hyvin voisi IFK tuon investoinnin tehdä kaupungin kanssa ja tehdä Nordiksesta edes hieman nykyaikaisemman kun siinä nyt selkeästi tulemme vielä vähintään 5 vuotta olemaan.
Itse asiassa mikäli rakennuslupa tulee aikataululleen, niin ensi kausi, ellei jopa tämä kausi ole HIFK:n viimeinen nordiksella. Ellen ole väärin ymmärtänyt niin jäähallin käyttö siis jääkiekkoon on logistisesti mahdoton työmaan alkaessa.
Itse asiassa mikäli rakennuslupa tulee aikataululleen, niin ensi kausi, ellei jopa tämä kausi ole HIFK:n viimeinen nordiksella. Ellen ole väärin ymmärtänyt niin jäähallin käyttö siis jääkiekkoon on logistisesti mahdoton työmaan alkaessa.
Näin olen myös kuullut. Käytännössä tuo alue myllätään niin auki, ettei paikoitustilaa jää autoille lainkaan. Ainoat paikat kadunvarsilla tai sakkorysässä synapsia/hevoskenttä.Itse asiassa mikäli rakennuslupa tulee aikataululleen, niin ensi kausi, ellei jopa tämä kausi ole HIFK:n viimeinen nordiksella. Ellen ole väärin ymmärtänyt niin jäähallin käyttö siis jääkiekkoon on logistisesti mahdoton työmaan alkaessa.
Jyrkät portaat olivat hiukan hankalat ikämiehelle; toisaalta niiden ansiosta näkyvyys on parempi ja tunnelma intiimimpi, yhtä jyrkkiä katsomoita ei taida olla kuin meillä Raksilassa.
Saa ja on ilmainen mutta paikan saanti sieltä täyttä lottoa. Jos Auroran kentällä pysäköit liikennemerkkien rajaamien alueiden ulkopuolelle saat 100% varmuudella pikavoiton tuulilasiin(tämä sillä että merkkien rajaaman alueen ulkopuolella on kelvollisen näköistä "pysäköintitonttia" joissa auto ei järjen mukaan ole kenenkään tiellä vaan pysäköintirivin jatkeena mutta ei kannata siihen sortua).Joudun tulemaan seuraavaan peliin omalla autolla. Onkos hallin lähellä ilmaista pysäköintitilaa, mites se Auroran kenttä, saako sinne pysäköidä ja onko se maksullinen?
Ainakin Vauhtitien kadunvarteen ja parkkialueelle saa auton ihan hyvin vielä puoli tuntia ennen peliä, maksua vastaan. Se on hallin lähialueen parkkipaikoista mun mielestä parhaasta päästä, kun on lähellä ja poislähtiessä siitä pääsee nopeesti joka suuntaan (ei jumittavia risteyksiä).Joudun tulemaan seuraavaan peliin omalla autolla. Onkos hallin lähellä ilmaista pysäköintitilaa, mites se Auroran kenttä, saako sinne pysäköidä ja onko se maksullinen?
Ainakin Vauhtitien kadunvarteen ja parkkialueelle saa auton ihan hyvin vielä puoli tuntia ennen peliä, maksua vastaan. Se on hallin lähialueen parkkipaikoista mun mielestä parhaasta päästä, kun on lähellä ja poislähtiessä siitä pääsee nopeesti joka suuntaan (ei jumittavia risteyksiä).