Olen täysin eri mieltä!
Minua puistattaa jo lähtökohtana se, että oikeudenkäynti käydään avoimin ovin! Minä en saa siitä mitenkään perusteltua. Minusta on edesvastuutonta pitää näin nuorien poikien kohdalla julkista oikeudenkäyntiä ja varsinkin, kun tuloksena on median aivan turha mässäily asialla, josta ei loppujenlopuksi saada mitään uutta irti.
"Poika kysyi oikeudenjohtajalta: Saisinko laittaa purukumini roskikseen!!" - Hei c'moon. Tällästä sontaa meidät kaikki laitetaan maamme "ykköslehdistä" lukemaan!
Minua ei kiinnosta pennin vertaa minkä näköisiä nuo EDESVASTUUTTOMAT nuoret kölvit ovat. Varmaa on kuitenkin se, että he ovat ihmisiä kuten mekin ja he tulevat saavaan juuri niin kovat tuomiot puistattavista murhista, kun ansaitsevatkin. Varmaa on myös se, että heidän aiempi elämänsäkään ei ole ollut järjestyksessä, vaan he ovat olleet esim. täysin eristyksissä normaalista perhe-elämästä. Vanhemmat ovat korvanneet normaalin rakkauden ja huomion rahalla, jota vanhin pojista sai vain vaivaiset 1000 mk kuukaudessa. Selvää on kai myös se, että tuo rahasumma on todellisuudessa paljon korkeampi - tottakai hänelle on ostettu myös vaatteita ja esim. tuo kohuttu hieno auto!
Jos jonkun kasvot ja nimet pitäisi tuoda julkisuuteen, niin ne olisivat poikien vanhempien nimet ja kasvot. Kantakoot oman vastuunsa kasvatuksesta! Vanhemmat eivät ole tasan varmasti tienneet mitä heidän poikansa vapaa-ajallaan on tehnyt ja missä ollaan menty. Jos olisin syyttäjä ja edes hiukan löytäisin tunnusmerkkejä, niin asettaisin myös vanhemmat syytteeseen heitteillejätöstä.
Minua sitten niin puistattaa tuo mediamässäily, minkä vielä niin valitettavan monet purematta nielevät.........