Mainos

HC TPS:n talous

  • 1 237 927
  • 5 249

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Iso ongelma markkinoinnin kannalta on valitettavasti siinä, että TPS:n brändikuva on melkoisen mitäänsanomaton. Mitään positiivisia mielleyhtymiä ei tavan ihmiselle eikä edes isomman yrityksen markkinointijohtajalle juurikaan synny kun hän kuulee sanan TPS.
Jos ei tätä usko, niin kannattaa testata.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Iso ongelma markkinoinnin kannalta on valitettavasti siinä, että TPS:n brändikuva on melkoisen mitäänsanomaton. Mitään positiivisia mielleyhtymiä ei tavan ihmiselle eikä edes isomman yrityksen markkinointijohtajalle juurikaan synny kun hän kuulee sanan TPS.
Jos ei tätä usko, niin kannattaa testata.
Syntyykö sinullekkaan? :)
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Raumalla ilmeisesti (pien)yritysmyynti soittelee heti jos Satakuntaan joku erehtyy perustamaan firman.
Turussa näin vähäpätöiset yritykset saavat itse soitella ja kiikuttaa shekin toimistolle. Meillä keskitytään vain parempiin asiakkuuksiin, joille sitten voi tarjota paikkaa vaikka jymymenestys Kapteenin Klubilta. Pienemmät yritykset nyt vain tuottavat lisävaivaa, varmasti äärimmäisen kiireisille myyntijohtajille ja keyaccountmanagereille.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Iso ongelma markkinoinnin kannalta on valitettavasti siinä, että TPS:n brändikuva on melkoisen mitäänsanomaton. Mitään positiivisia mielleyhtymiä ei tavan ihmiselle eikä edes isomman yrityksen markkinointijohtajalle juurikaan synny kun hän kuulee sanan TPS.
Jos ei tätä usko, niin kannattaa testata.

Tämä on varmasti vähintäänkin osittain totta. Sitä suuremmin ihmetyttää aikaisempi viestisi "kansainvälisen luokan sponsoreista". Jos nyt vaikka aloitettaisiin siitä, että niille Varsinais-Suomen pk-yrittäjille voitaisiin tarjota jotain järkevää ja kannattavaa vastinetta rahalle tällaisessa tiukassa taloustilanteessa. Pelkkä hyvän mielen osallistuminen ja seuran tukeminen taitaa olla nykyisellään aika vähäistä, tai vähintäänkin vähenemään päin.
 

Turnipsi

Jäsen
Vaikka se meidän ideologiaa vastaan sotiikin, niin uhraisin peliasun upeuden lisäämällä sponsoreita siihen. Jossain määrinhän tuo mielestäni on kasvanutkin jälleen mutta tilaa on. Talous estetiikan edelle.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vaikka se meidän ideologiaa vastaan sotiikin, niin uhraisin peliasun upeuden lisäämällä sponsoreita siihen. Jossain määrinhän tuo mielestäni on kasvanutkin jälleen mutta tilaa on. Talous estetiikan edelle.
Ei siitä tilkkutäkkiä tarvitse tehdä. Kun katselet kuvia peleistä, huomaat että siellä on ns. mainospaikkoja osalla pelaajista tyhjinä. Se tässä huolestuttaa ettei niitäkään ole saatu myytyä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ei sillä etteikö hommia voisi tehdä paremmin, mutta kyllä Tepsin lätkän markkinointi ja kontaktointi on aktiivisinta täällä Varsinaisessa Suomessa. Kuitenkin kaikkiin Tepsin joukkuelajeihin olen yhteistyötä tehnyt.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei paitamainokset tyyliin Jyp ja Kärpät oikeesti maksa kauheesti/kausi. Lisäarvo markkinoinnissa onkin hieman vaikeemmin laskettavissa.
Joo tiedän. Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, nuo "vapaat paikat" pelipaidoissa on se mikä näkyy mun kaltaiselle tavalliselle kuluttajalle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
. Itse myös veikannut ja täälläkin sitä kirjoitellut että Kodisojan ja Paanasen mukanaolo vaikuttaa myös myyntiin.. sitä firmat kenties miettii että miksi rahojaan laittaa multimiljonäärien taskuun.

Tavallaan eräällä tavalla olen itsekin pelännyt tavallaan tätä skenaariota, tosin sillä kulmalla että myynnissä tyydytään liian vähään koska SuperCell-tausta. Mutta toisaalta, Trapparalla on taustalla "Poju" jonka pitäisi olla yrityksille vielä suurempi "no go", mutta ilmeisesti ei olekaan.

Ja kaipaisin nyt myös tietoa tuoko "Turku Live" sisään rahaa, vaiko jääkö sillä puolella myös miinusta viivan alle(huomioiden hallivuokra). Sinänsä ajatus "ei-urheilullisesta" liiketoiminnasta joka toisi sisään myös rahaa on oikea, mutta onko nykyinen malli sellainen?
 

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun tämä kausi alkoi, huomasin pelaajien paidoissa / varusteissa olevan muutamia uusia sponsoreita. Silmiinpistävintä siinä oli tosiaan se, että muutamat vanhemmat sponsorit vaihtuivat yhtä aikaan uusiin päättyneelle kaudelle. Lisäksi huomiota herättävää oli myös se, että jotkut niistä olivat ihan pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita, joiden aika loppui juhlakauden päätyttyä. Oli todella yllättävää itelle.

Tämä nyt tuli vaan mieleen näistä tuoreimmista kommenteista, joita luin. Siksi ihan mielenkiinnosta otin asian esille. Jos jollakin tietoa, mistä sponsori muutokset johtuivat, niin kertokoot. Viime syksyllä koitin netin uumenista etsiä syitä, mutta ei löytynyt vastauksia, mikä ei varmaan ole ihmekään Tepsin tiedonkulun tason huomioiden.

Itse tosin voin veikata, että synkällä taloustilanteella on osuutensa asiassa.
 

Tyrannos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljannostajat
Vaikka se meidän ideologiaa vastaan sotiikin, niin uhraisin peliasun upeuden lisäämällä sponsoreita siihen. Jossain määrinhän tuo mielestäni on kasvanutkin jälleen mutta tilaa on. Talous estetiikan edelle.
Tähän vahva eri. Mielestäni se olisi lyhytnäköistä. En millään usko, että esim. NHL-joukkueet eivät pyrkisi maksimoimaan tulojaan tässäkin. Se, että siellä ei ole paitamainoksia, perustuu kai ajatukseen siitä, että tyylikäs pelipaita on osa hyvin myyvää brändiä. Eivät ne sitä tee estetiikan vaan talouden vuoksi. Pelipaidan pilaaminen tilkkutäkkimainoksilla on heikentää brändiä, millä on varmuudella negatiivisia taloudellisia vaikutuksia, vaikka ne onkin vaikeasti mitattavia. Toki jos pakko on, niin sitten on, voihan pakkasellakin kusta housuihin ja se lämmittää hetken (kuulemma, ei omakohtaisia kokemuksia).

Tää on muutenkin jännä kysymyksenasettelu. Vaikka USA:ssa muualla kaupallisuus vyöryy päälle vähän joka puolella, niin kiekossa tilanne on toinen - kun tulee Liiga-peliin NHL-matsissa käymisen jälkeen, niin silmään pistää ainakin mulla joka kerran se, miten mainoksia on Suomessa moninkertaisesti enemmän. Tietysti talousalueiden ja yritysten koot ja pelissä olevan rahan määrä jne. selittävät sitä, mutta silti tulee mieleen kysyä, onko mainonnan määrää optimoitu mainostajien tai seurojenkaan kannalta, vai voisiko vähemmän olla enemmän kaikille.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Huomionarvoista mm. sikäli, että viimeinen huippuammattilainen Rauman Palloseurassa jättää nyt paikkansa. Ahon seuraajan 100% yritys- ja kampaviinerijargon hymyilyttää silleen vähäsen. Mutta odotellaan toki aikaansaannoksia ja tuloksia.


Pakko nostaa hattua henkilölle joka on tuon jargonin Turku Livestä kirjoittanut. Sivun verran tyhjänpäiväistä diipadaata vailla mitään sisältöä. Kiitos ja syvä kumarrus tästä hienosta pläjäyksestä, jota voi hyvin käyttää esimerkkinä täysin tyhjänpäiväisestä tiedottamisesta.
 

Turnipsi

Jäsen
"Maarit saa johdettavaksi taloudellisesti kannattavan ja loistavat kasvumahdollisuudet omaavan tapahtuma- ja ravintolatoiminnan"

04/22 on liikevoitto ollut 485k€ (liikevaihto 3,4m€, EBIT 14%)
04/23 liikevoitto 127k€ (liikevaihto 4.1m€, EBIT 3%)

Mitä on tapahtunut? Henkilöstömäärä lisäänyt 18->25, onko tuo syönyt liikevoiton yhdessä hintojen nousun kanssa?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
"Maarit saa johdettavaksi taloudellisesti kannattavan ja loistavat kasvumahdollisuudet omaavan tapahtuma- ja ravintolatoiminnan"

04/22 on liikevoitto ollut 485k€ (liikevaihto 3,4m€, EBIT 14%)
04/23 liikevoitto 127k€ (liikevaihto 4.1m€, EBIT 3%)

Mitä on tapahtunut? Henkilöstömäärä lisäänyt 18->25, onko tuo syönyt liikevoiton yhdessä hintojen nousun kanssa?
Ihan puhtaana arvauksena tapahtuma-alalla varmaan aika suuret vaihtelut vuosittain. Riippuu paljon yhden onnistuneen ja epäonnistuneen tapahtuman tuotoista. Voisi kuvitella, että jääkiekon pudotuspelit ovat aika kovaa tuottoa. Seitsemän tarjoilijaa/kioskimyyjää ei varmaan kovin paljon tee palkka kuluja.

Silti olisi mielenkiintoista tietää, että mihin viime vuonna käytettiin menoina 4 000 000.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Huomionarvoista mm. sikäli, että viimeinen huippuammattilainen Rauman Palloseurassa jättää nyt paikkansa. Ahon seuraajan 100% yritys- ja kampaviinerijargon hymyilyttää silleen vähäsen. Mutta odotellaan toki aikaansaannoksia ja tuloksia.

No ihan pätevältä vaikuttaa cv kuitenkin ja toimenkuvakin muuttuu. Tepsin talous ja liiketoimintapuolen ratkaisuihin on paljon syitä suhtautua todella skeptisesti mutta ainakin tuo että Turku Liveä lähdetään kasvattamaan entisestään ja se saa oikean toimarin eikä jotain lätkäyhtiön hallituksen puheenjohtajan oto-roolia kuulostaa järkevältä. Tuli itselle jopa uutisena että Koskinen on ollut tuon laivan ruorissa varmaan omalla tärkeyslistallaan yhdeksäntenä asiana. Turku Live kuitenkin ihan kriittisen tärkeä sen Tepsin aina haaveillun liikevaihdon, oheistoiminnan ja kasvun kannalta. Kauan on tuon puolen puhkeamista kukkaan jo odoteltukin eikä enää voi antaa montaa mahdollisuutta ennen ajatusta että ratapiha ja elämykset ovat nykyisen Tepsin ja omistajiensa tärkein hevonen
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aloin tätä viestiä kirjoittaa ensin IFK-osioon, mutta laitoinkin tänne kun huomasin että me olemme tässä suurempi poikkeus. Tuli nimittäin yllätyksenä kuinka pienellä palkalla urheilujohto muissa seuroissa operoi.

Ansiotulot IL verokoneesta vuodelta 2022; eivät välttämättä ole absoluuttista faktaa, koska saattavat sisältää muutakin kuin päätoimen palkat, mutta varmasti paremmin antavat suuntaa kuin pelaajien osalta.

TPS: Urama 150k, Kallio 130k, Suoraniemi <100k (ei näy verokoneessa) = 280-380k (Btw. Erkka Westerlund 110k. Onko tämäkin kokonaisuudessaan Tepsin maksamaa vai oliko Erkalla 2022 jokin muu päivätyö?)
IFK: Salmelainen <100k (ei näy verokoneessa)
Lukko: Sahlstedt 110k
Tappara: 2021 Rautakorpi 110k (2022 henkilövaihdoksen takia -21 tieto)
Ilves: Koskela 140k
Kärpät: Aho <100k (ei näy verokoneessa)
KooKoo: Kultanen <100k (ei näy verokoneessa)

Tuossa nyt Tepsin lisäksi muutamia kärkibudjetin seuroja ja IFKhon aiemmin huhuttu Kultanen esimerkiksi. Edellä mainituista millään muulla kuin TPS:llä ei, ainakaan nettisivujen yhteystietojen perusteella, ole urheilu(toimen)johtajan lisäksi pelaajakoordinaattoreita palkkalistoilla.

Tähän nyt täytyy pienellä varauksella suhtautua, koska vastuunjaot ja roolit vaihtelevat seuroittain ja voi olla että esim. meidän kolmikolla on sellaisia vastuualueita, joita muissa seuroissa hoidetaan muilla titteleillä. Oli kuitenkin jokseenkin hämmentävää todeta että esim. Salmelainen on IFKssa tienannut n. kolmas-neljäsosan siitä mitä meidän urheilujohto ja n. puolet mitä oman joukkueensa päävalmentaja, eli periaatteessa alaisensa. Mediahuomio, odotukset ja kritiikki on kuitenkin IFKn positiossa varmasti suuremmat, samoin vastuuasema (ja kritiikin kohde) selkeämpi ja työtaakka suurempi kun ei ole kolmea henkilöä tekemässä työtä.

Eikä tuo Tepsin malli välttämättä huono ole, JOS sillä saadaan selkeää kilpailuetua, löydetään potentiaalisia nuoria ja edullisia kiinnityksiä ja tulevia läpimurtopelaajia ja tehdään seuran kannalta edullisempia sopimuksia. Onko niitä saatu? Vaikea arvioida näin ulkopuolisena. Budjettiin nähden pari finaalipaikkaa ja kasapäin kirkkaisiin valoihin kasvatettuja junnuja viime vuosilta kertoo että jossain on onnistuttu, vaikka myös kritisoitavaa löytyy. Mikä sitten on urheilujohdon panos tässä ja esim. juniorituotannossa, pärjättäisiinkö vähintään samantasoisesti myös kevyemmällä rakenteella. Tuossa on kuitenkin >200k ero +työnantajakulut päälle Liigan suurimpien budjettien seuroihin, kun ihmetellään Tepsin budjetin paukkumista niin tuossa mm. yksi syy
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Aloin tätä viestiä kirjoittaa ensin IFK-osioon, mutta laitoinkin tänne kun huomasin että me olemme tässä suurempi poikkeus. Tuli nimittäin yllätyksenä kuinka pienellä palkalla urheilujohto muissa seuroissa operoi.

Ansiotulot IL verokoneesta vuodelta 2022; eivät välttämättä ole absoluuttista faktaa, koska saattavat sisältää muutakin kuin päätoimen palkat, mutta varmasti paremmin antavat suuntaa kuin pelaajien osalta.

TPS: Urama 150k, Kallio 130k, Suoraniemi <100k (ei näy verokoneessa) = 280-380k (Btw. Erkka Westerlund 110k. Onko tämäkin kokonaisuudessaan Tepsin maksamaa vai oliko Erkalla 2022 jokin muu päivätyö?)

Sen verran viilataan pilkkua että Kallio työskentelee myös Sharkseille, eli saa palkkaa myös sieltä. Erkka taas taitaa tehdä yritysvalmennuksia ja jotain liiketoimintaa harjoittaa ilmeisesti poikansa kanssa Vierumäellä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Se jo täälläkin on kerrottu että kausikorttikauppa on edennyt hyvin mutta Tepsin face kertoi että myös yritysmyynti on edellä. Kyllä mainostaminen kannattaa, hyvä hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös