Sitten lisäksi TPS shoppiin myyntiin lego ukkoja kiekkomaila kädessä ja TPS pelipaita päällä pelaajien nimillä ja numeroilla.Legoista GC olisi kova. Ostaisin välittömästi.
Mielenkiintoinen tutkimus, joka kannattaa katsoa tarkkaan läpi.
Ei ole itsellä aikaa koko tutkimusta perata läpi, mutta saisko jotain yksittäisiä huomioita tai tärppejä?
Ainoa joka iski oikeasti silmään, on se, että onko todellisuudessa TPS:n kotiyleisökeskiarvo ollut vielä 21-22 kaudella runkosarjan osalta 3000??? Mitä helvettiä. Päättyneellä kaudella oli kuitenkin 5400.
e: aivan, mutta tuolloinhan pelattiin osa kaudesta suljetuille katsomoille ja vaikutti vääjäämättömästi myös muiden pelien yleisömäärään.
Nopeita knoppeja:
Tepsillä Liigan toisteksi eniten toimihenkilöitä 99 (Liigan ka 71). Henkilöstokulut Tepsillä 7 (!!!!!) miljoonaa. Se on Liigan toiseksi suurin. Tepsillä myös oli kaudella 22/23 ylivoimaisesti suurin hinta per piste. Sama juttu henkilöstokulujen osalta.
Hallin käyttöaste Liigan huonoin. 44% (Liigan ka 64 runkosarjassa).
Liikevaihto viidenneksi suurin.
Kotiottelukohtainen liikevaihto nousi kaudelta 21/22 vuoteen 22/23 vain 6%. Ainoastaan Kärppien ja Lukon (he pelasivat toki vain 28 ottelua, joten todennäköisesti ainoastaan Kärpillä) oli pienempi muutos positiivisesti koko Liigassa.
Liikevoitossa yllätys oltiin taas heikoin.
Omaa pääomaa on miljoona. Kumulatiivinen tulos -16 miljoonaa.
Nämä on mielestäni aivan jäätävän käsittämättömiä lukemia. Toki tausta ja tarve ei tuossa selviä mutta jos me ollaan pelaajabudjetilta putoamassa ylhäältä alaspäin ja siinä tärkeimmässä asiassa eli operatiivisessa urheilullisessa toiminnassa säästämässä, on mielestäni aika koomista että meillä on toimihenkilöitä toiseksi eniten koko liigassa ja henkilöstökulut myös sitämyöden kaikkein suurimmat.
Olen vahvasti sitä mieltä että nämä säästöt pelaajabudjettiin on väärin, oikein taas olisi linjata myös toimihenkilöpuoli sille tasolle että pyöritään keskikastissa.
Jos taas vedotaan siihen että ollaan kasvava organisaatio ja pitää olla iso taustaporukka niin siinäkin mennään nyt pieleen ihan siksi että pelaajabudjetti on laskussa ei kasvussa. Eli kasvua ei synny ja täten suhteessa koko kassaan käytetään enemmän ja enemmän rahaa tuohon taustaporukkaan vrs. siihen tärkeimpään tuotteeseen eli pelaajaryhmään (joka btw myös lisää kiinnostusta ja myyntiä ja kassavirtaa).
On jo leikattu puolella miljoonalla. Eikö näin uutisoitu jo helmikuussa?Eikös sitä organisaatiota leikata myös vai muistanko väärin. Tutkimushan on ennen tätä linjausta, että kahdessa vuodessa tasapainoon, joten en sille ihan hirveästi anna painoa-arvoa nykyhetkeen. Sehän on jo moneen kertaan todettu, että raskaalla ollaan menty.
Samoin. Itsellä tullut fiilis että nyt on kauhea paniikki säästää ihan kaikesta ja äkkiä. Olen jo kauan ihmetellyt vapaita mainospaikkoja paidoissa ja hallilla. Joo, pisaroita mutta sellaisia pisaroita jotka näkyy tavalliselle kuluttajalle. Itse myös veikannut ja täälläkin sitä kirjoitellut että Kodisojan ja Paanasen mukanaolo vaikuttaa myös myyntiin.. sitä firmat kenties miettii että miksi rahojaan laittaa multimiljonäärien taskuun. Siksi otan ilolla vastaan veljesten poistumisen taka-alalle.Mua kiinnostaisi onko tehty/tiedossa toimenpiteitä että tulopuolta saataisiin kasvatettua(siis muutakin tulopuolta kuin sitä kättä joka työnnetään SuperCell-kavereiden taskuun), sillä pelkästään höyläämällä kuluja joukkueesta ja taustaorganisaatiosta ei tuo talous käänny.
Kova yritys on päällä tämän suhteen.Mua kiinnostaisi onko tehty/tiedossa toimenpiteitä että tulopuolta saataisiin kasvatettua
Ja pysyykin varovaisena ja matalana, jos niille ei varsinaisesti edes myydä mitään. Tai Procitolta joku soittaa syyskuussa ja kauppaa 200e hunajaklubijäsenyyden.pk-yritysten osallistuminen on tässä suhdanteessa melko varovaista
Onko se kontaktointi ja myynti taas laiskaa? Joku parisen vuotta sitten muistaakseni totesi että se olisi piristynyt? Itsellä ole mitään käryä tästä.Ja pysyykin varovaisena ja matalana, jos niille ei varsinaisesti edes myydä mitään. Tai Procitolta joku soittaa syyskuussa ja kauppaa 200e hunajaklubijäsenyyden.
Ei muuta kuin laskemaan tuotto-panos -suhdetta markkinoinnille. Ei ole helppoa. Juhlakaudella räiskivät niin perhanasti kaikkea mainontaa vrt 2023-24. Lopputulema jälkimmäisessä käsittääkseni pienemmät markkinointikulut, paremmat katsojamäärät.Kyllähän tuo TPS:n markkinointi on ollut ja on edelleen ihan surkeata luokkaa. Sponsorimarkkinointiin pitäisi satsata oikein isolla kädellä ja hakea myös kansainvälisen luokan sponsoreita ja sitä kautta näkyvyyttä Euroopan markkinoilla.
Onhan tuossa sarkaa yritysmyynnille jos halutaan nimien määriä kasvattaa.
Tapparalla tuolla vajaa 300 yritystä/yhteisöä listattuna kaudelle 2023-24.
Kumppanit
Julkaisemme tällä sivulla Tapparan yhteistyökumppanit sitä mukaan, kun sopimukset valmistuvat. Lista on valmis Liiga-kauden alkaessa syyskuussa.www.tappara.fi
TPS:llä hieman toista sataa.
Kumppanit 2024-2025
Sanotaan asiat niin kuin ne ovat: yhteistyökumppanimme mahdollistavat toimintamme. Siksi meille on äärimmäisen tärkeää, että kumppanimme k...hc.tps.fi
Toki nämä lukemat ei sinänsä kaikkea kerro, sopimuksia kun on jos jonkinlaisia ja millä kriteereillä näitä listataan tänne. Tapparalla esim Tapparakannattajat tuolla kumppaneissa, TPS:llä taas John Scott's mainittu kahteen kertaan, eikä ainakaan Turun kaupunkia ole mainittu listassa ja melko varmasti se on kyllä mukana jollain tavalla. Tai ainakin ollut lähivuosina.
Pakko tähän huomauttaa, että Tepsillä listaus on tosiaan jo 24-25 eikä viime kauden, kuten Tapparalla ilmeisesti. Tuolta tippui suht paljon parhaillaan neuvotteluissa olevia + Hunajaklubi, kunnes uusin listaus tulee.
Määrä kasvaa siis vielä kiitettävästi.
Ja kurkkaan tägityksen John Scott'sin osalta, kiitos vinkistä!
Kyllähän tuo TPS:n markkinointi on ollut ja on edelleen ihan surkeata luokkaa. Sponsorimarkkinointiin pitäisi satsata oikein isolla kädellä ja hakea myös kansainvälisen luokan sponsoreita ja sitä kautta näkyvyyttä Euroopan markkinoilla. Joku iso sponsori voisi hankkia TPS:ään jonkun kaikkien tunteman kansainvälisen staran omaksi nimikkopelaajakseen. Tällainen pelaaja kiinnostaisi mediaa ja sitähän sponsorit juuri haluavat sijoittamalleen rahalle.