Mahdollisia syitä sille, mistä Palloseuran 1.3 millin tappiot ovat syntyneet:
Pelaajien hankinnat, myynti ja sopimukset:
Eli tätä tappio tietoa vastaan on syytä olettaa, että Humlista ei saatu euroakaan. Tämän lisäksi Bergin, Hurmen, McD:n ja Ulmerin sopimukset ovat olleet kalliimpia, kuin mitä on annettu ymmärtää. Alatalon, Nurmisen ja Vahalahden sopimuskauden viimeiset vuodet ovat myös saattaneet olla kallimpia kuin viime kausien. Sicakista ei myöskään saatu euroakaan ja sen lisäksi Palloseura on todenäköisesti joutunut vielä maksamaan osan miehen palkasta.
Huhut myös esim. Ramstedin sopimuksesta saattavat pitää totta ja tämän lisäksi rahaa on haaskattu pelaajiin entistäkin enemmän.
Yleisöä budjetoitu yläkanttiin:
Sokea usko siihen, että yleisöä kävisi Tepsin peleissä enemmän "koti, kunnia ja tps" matran avulla, on johtannut maksavien asiakkaiden rankkaan yliarvioimiseen budjetissa. On myös hyvä pitää mielessä, että Palloseura on itse ilmoittanut itse kävijämääränsä ja katsojakeskiarvo saattaa olla kaukana todellisuudesta, puhumattakaan budjetoidusta.
Ry:
Turun Palloseura Ry:lle(Ansakselle) on annettu rahaa entiseen tapaan, siitä huolimatta miten rahaa on tullut sisään.
Tulevaisuus näyttää todella synkältä, mutta ainakin itse olen tätä osannut odottaa. Sutela on paljastumassa vanhan Tepsikaavan mukaiseksi johtajaksi, mediaan annetaan täysin erillaista tietoa mitä todellisuus on. Kotipesää ei olla siivottu, vaikka näennäisesti sitä on yritetty. Todellisuus tosin Sutelan kohdalla saattaa olla se, että hänellä on ollut yhtä paljon valtaa kuin Narvanmaalla. Viime kausi meni todellisuudessa Ansaksen vallassa, hänen marionettinsa Kasin kautta. Ja vaikka Ansas nyt olisi poissa, ei hänkään ole ilmaiseksi lähtenyt, pelkkien arvailujen kautta on helppo veikata mihin taskuun osakeannit saattavat mennä, tämä nyt jo siksi, että Ansaksesta päästään eroon.
Uppoava laiva ja jossa samat rotat pitää edelleen valtaa.