HC TPS:n talous

  • 1 151 851
  • 4 968

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Iso ongelma markkinoinnin kannalta on valitettavasti siinä, että TPS:n brändikuva on melkoisen mitäänsanomaton. Mitään positiivisia mielleyhtymiä ei tavan ihmiselle eikä edes isomman yrityksen markkinointijohtajalle juurikaan synny kun hän kuulee sanan TPS.
Jos ei tätä usko, niin kannattaa testata.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Iso ongelma markkinoinnin kannalta on valitettavasti siinä, että TPS:n brändikuva on melkoisen mitäänsanomaton. Mitään positiivisia mielleyhtymiä ei tavan ihmiselle eikä edes isomman yrityksen markkinointijohtajalle juurikaan synny kun hän kuulee sanan TPS.
Jos ei tätä usko, niin kannattaa testata.
Syntyykö sinullekkaan? :)
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Raumalla ilmeisesti (pien)yritysmyynti soittelee heti jos Satakuntaan joku erehtyy perustamaan firman.
Turussa näin vähäpätöiset yritykset saavat itse soitella ja kiikuttaa shekin toimistolle. Meillä keskitytään vain parempiin asiakkuuksiin, joille sitten voi tarjota paikkaa vaikka jymymenestys Kapteenin Klubilta. Pienemmät yritykset nyt vain tuottavat lisävaivaa, varmasti äärimmäisen kiireisille myyntijohtajille ja keyaccountmanagereille.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Iso ongelma markkinoinnin kannalta on valitettavasti siinä, että TPS:n brändikuva on melkoisen mitäänsanomaton. Mitään positiivisia mielleyhtymiä ei tavan ihmiselle eikä edes isomman yrityksen markkinointijohtajalle juurikaan synny kun hän kuulee sanan TPS.
Jos ei tätä usko, niin kannattaa testata.

Tämä on varmasti vähintäänkin osittain totta. Sitä suuremmin ihmetyttää aikaisempi viestisi "kansainvälisen luokan sponsoreista". Jos nyt vaikka aloitettaisiin siitä, että niille Varsinais-Suomen pk-yrittäjille voitaisiin tarjota jotain järkevää ja kannattavaa vastinetta rahalle tällaisessa tiukassa taloustilanteessa. Pelkkä hyvän mielen osallistuminen ja seuran tukeminen taitaa olla nykyisellään aika vähäistä, tai vähintäänkin vähenemään päin.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka se meidän ideologiaa vastaan sotiikin, niin uhraisin peliasun upeuden lisäämällä sponsoreita siihen. Jossain määrinhän tuo mielestäni on kasvanutkin jälleen mutta tilaa on. Talous estetiikan edelle.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vaikka se meidän ideologiaa vastaan sotiikin, niin uhraisin peliasun upeuden lisäämällä sponsoreita siihen. Jossain määrinhän tuo mielestäni on kasvanutkin jälleen mutta tilaa on. Talous estetiikan edelle.
Ei siitä tilkkutäkkiä tarvitse tehdä. Kun katselet kuvia peleistä, huomaat että siellä on ns. mainospaikkoja osalla pelaajista tyhjinä. Se tässä huolestuttaa ettei niitäkään ole saatu myytyä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ei sillä etteikö hommia voisi tehdä paremmin, mutta kyllä Tepsin lätkän markkinointi ja kontaktointi on aktiivisinta täällä Varsinaisessa Suomessa. Kuitenkin kaikkiin Tepsin joukkuelajeihin olen yhteistyötä tehnyt.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei paitamainokset tyyliin Jyp ja Kärpät oikeesti maksa kauheesti/kausi. Lisäarvo markkinoinnissa onkin hieman vaikeemmin laskettavissa.
Joo tiedän. Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, nuo "vapaat paikat" pelipaidoissa on se mikä näkyy mun kaltaiselle tavalliselle kuluttajalle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
. Itse myös veikannut ja täälläkin sitä kirjoitellut että Kodisojan ja Paanasen mukanaolo vaikuttaa myös myyntiin.. sitä firmat kenties miettii että miksi rahojaan laittaa multimiljonäärien taskuun.

Tavallaan eräällä tavalla olen itsekin pelännyt tavallaan tätä skenaariota, tosin sillä kulmalla että myynnissä tyydytään liian vähään koska SuperCell-tausta. Mutta toisaalta, Trapparalla on taustalla "Poju" jonka pitäisi olla yrityksille vielä suurempi "no go", mutta ilmeisesti ei olekaan.

Ja kaipaisin nyt myös tietoa tuoko "Turku Live" sisään rahaa, vaiko jääkö sillä puolella myös miinusta viivan alle(huomioiden hallivuokra). Sinänsä ajatus "ei-urheilullisesta" liiketoiminnasta joka toisi sisään myös rahaa on oikea, mutta onko nykyinen malli sellainen?
 

ÅBO

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun tämä kausi alkoi, huomasin pelaajien paidoissa / varusteissa olevan muutamia uusia sponsoreita. Silmiinpistävintä siinä oli tosiaan se, että muutamat vanhemmat sponsorit vaihtuivat yhtä aikaan uusiin päättyneelle kaudelle. Lisäksi huomiota herättävää oli myös se, että jotkut niistä olivat ihan pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita, joiden aika loppui juhlakauden päätyttyä. Oli todella yllättävää itelle.

Tämä nyt tuli vaan mieleen näistä tuoreimmista kommenteista, joita luin. Siksi ihan mielenkiinnosta otin asian esille. Jos jollakin tietoa, mistä sponsori muutokset johtuivat, niin kertokoot. Viime syksyllä koitin netin uumenista etsiä syitä, mutta ei löytynyt vastauksia, mikä ei varmaan ole ihmekään Tepsin tiedonkulun tason huomioiden.

Itse tosin voin veikata, että synkällä taloustilanteella on osuutensa asiassa.
 

Tyrannos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljannostajat
Vaikka se meidän ideologiaa vastaan sotiikin, niin uhraisin peliasun upeuden lisäämällä sponsoreita siihen. Jossain määrinhän tuo mielestäni on kasvanutkin jälleen mutta tilaa on. Talous estetiikan edelle.
Tähän vahva eri. Mielestäni se olisi lyhytnäköistä. En millään usko, että esim. NHL-joukkueet eivät pyrkisi maksimoimaan tulojaan tässäkin. Se, että siellä ei ole paitamainoksia, perustuu kai ajatukseen siitä, että tyylikäs pelipaita on osa hyvin myyvää brändiä. Eivät ne sitä tee estetiikan vaan talouden vuoksi. Pelipaidan pilaaminen tilkkutäkkimainoksilla on heikentää brändiä, millä on varmuudella negatiivisia taloudellisia vaikutuksia, vaikka ne onkin vaikeasti mitattavia. Toki jos pakko on, niin sitten on, voihan pakkasellakin kusta housuihin ja se lämmittää hetken (kuulemma, ei omakohtaisia kokemuksia).

Tää on muutenkin jännä kysymyksenasettelu. Vaikka USA:ssa muualla kaupallisuus vyöryy päälle vähän joka puolella, niin kiekossa tilanne on toinen - kun tulee Liiga-peliin NHL-matsissa käymisen jälkeen, niin silmään pistää ainakin mulla joka kerran se, miten mainoksia on Suomessa moninkertaisesti enemmän. Tietysti talousalueiden ja yritysten koot ja pelissä olevan rahan määrä jne. selittävät sitä, mutta silti tulee mieleen kysyä, onko mainonnan määrää optimoitu mainostajien tai seurojenkaan kannalta, vai voisiko vähemmän olla enemmän kaikille.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Huomionarvoista mm. sikäli, että viimeinen huippuammattilainen Rauman Palloseurassa jättää nyt paikkansa. Ahon seuraajan 100% yritys- ja kampaviinerijargon hymyilyttää silleen vähäsen. Mutta odotellaan toki aikaansaannoksia ja tuloksia.


Pakko nostaa hattua henkilölle joka on tuon jargonin Turku Livestä kirjoittanut. Sivun verran tyhjänpäiväistä diipadaata vailla mitään sisältöä. Kiitos ja syvä kumarrus tästä hienosta pläjäyksestä, jota voi hyvin käyttää esimerkkinä täysin tyhjänpäiväisestä tiedottamisesta.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Maarit saa johdettavaksi taloudellisesti kannattavan ja loistavat kasvumahdollisuudet omaavan tapahtuma- ja ravintolatoiminnan"

04/22 on liikevoitto ollut 485k€ (liikevaihto 3,4m€, EBIT 14%)
04/23 liikevoitto 127k€ (liikevaihto 4.1m€, EBIT 3%)

Mitä on tapahtunut? Henkilöstömäärä lisäänyt 18->25, onko tuo syönyt liikevoiton yhdessä hintojen nousun kanssa?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
"Maarit saa johdettavaksi taloudellisesti kannattavan ja loistavat kasvumahdollisuudet omaavan tapahtuma- ja ravintolatoiminnan"

04/22 on liikevoitto ollut 485k€ (liikevaihto 3,4m€, EBIT 14%)
04/23 liikevoitto 127k€ (liikevaihto 4.1m€, EBIT 3%)

Mitä on tapahtunut? Henkilöstömäärä lisäänyt 18->25, onko tuo syönyt liikevoiton yhdessä hintojen nousun kanssa?
Ihan puhtaana arvauksena tapahtuma-alalla varmaan aika suuret vaihtelut vuosittain. Riippuu paljon yhden onnistuneen ja epäonnistuneen tapahtuman tuotoista. Voisi kuvitella, että jääkiekon pudotuspelit ovat aika kovaa tuottoa. Seitsemän tarjoilijaa/kioskimyyjää ei varmaan kovin paljon tee palkka kuluja.

Silti olisi mielenkiintoista tietää, että mihin viime vuonna käytettiin menoina 4 000 000.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
Huomionarvoista mm. sikäli, että viimeinen huippuammattilainen Rauman Palloseurassa jättää nyt paikkansa. Ahon seuraajan 100% yritys- ja kampaviinerijargon hymyilyttää silleen vähäsen. Mutta odotellaan toki aikaansaannoksia ja tuloksia.

No ihan pätevältä vaikuttaa cv kuitenkin ja toimenkuvakin muuttuu. Tepsin talous ja liiketoimintapuolen ratkaisuihin on paljon syitä suhtautua todella skeptisesti mutta ainakin tuo että Turku Liveä lähdetään kasvattamaan entisestään ja se saa oikean toimarin eikä jotain lätkäyhtiön hallituksen puheenjohtajan oto-roolia kuulostaa järkevältä. Tuli itselle jopa uutisena että Koskinen on ollut tuon laivan ruorissa varmaan omalla tärkeyslistallaan yhdeksäntenä asiana. Turku Live kuitenkin ihan kriittisen tärkeä sen Tepsin aina haaveillun liikevaihdon, oheistoiminnan ja kasvun kannalta. Kauan on tuon puolen puhkeamista kukkaan jo odoteltukin eikä enää voi antaa montaa mahdollisuutta ennen ajatusta että ratapiha ja elämykset ovat nykyisen Tepsin ja omistajiensa tärkein hevonen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös