Hauskoja tapauksia liigapeleissä vuosien varrelta

  • 44 125
  • 115

KurrinViides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Montreal Canadiens
No ei tämä ehkä kovin hauska ole, enemmän nolo. Oltiin faijan kanssa Helsingin Jäähallin kahvilassa monta vuotta sitten. Minulla oli siihen aikaan Jokereiden kausari, sellainen junnu kausari. Mestat oli kyllä hallin paskimpia. Noh kumminkin, oltiin tilaamassa reissumiehet kun rupesin selittämään faijalle miten paska jengi Hifk on, kuinka inhoan koko sakkia, kuinka koko seura ei merkitse minulle mitään. Käännyin vielä ympäri koska olin unohtanut juomat ja kukas se siinä seisoo, Pepe Lehtonen. Treenien jälkeen lounaalla. Ei voi muuta sanoa kun että nolotti. Söin kyllä reissumiehet aika nopeasti.
 

Vradavw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
kiljander kirjoitti:
Niin, kyllä noista yleensä 13-15 -vuotiaat tykkäävät ja hitsin hauskanakin pitävät. Futispelissä kehotettiin kaljua tuomaria kerran "ottamaan uimalakki pois päästään".

Vieressä seisoneena voin sanoa että, kyllähän nuo naurattaa vanhempaakin.. kyllä se huuto niin vakuuttavasti tulloo :)
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Ilveksessä kiekkoili 96-97 Igor Vjazmikin, joka ei ollut joukkueen ahkerimpia työmyyriä. Jääkiekkolehdessä tai jossain vastaavassa mediassa piikiteltiinkin joskus, että Vjazmikinin hikipisaroista on tarjottu huutokaupassa miljoona, mutta ei ole vielä näkynyt.
 

GBenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiiä onko tää mitenkään hauska tapaus:

Joitakin vuosia sitte pelasin lätkää C-nuorten joukkueessa. Samassa joukkueessa pelas puolustuksessa sellanen aika omaperäinen kaveri, joka teki joskus ihan käsittämättömän ihmeellisiä asioita ja jolla oli ihan tajuttoman kova lämäri. Sillä ei menny peli ihan putkee ja valmentaja valitti sille aika kovin sanoin. Seuraavassa vaihdossa tää kaveri sitte lähti oman maalin takaa käynnistämää hyökkäystä, latas yhtäkkiä ja veti hirveen lämärin suoraa omaa vaihtoaitioo!
Kiekko tuli n. 30 cm valmentajan pään yläpuolelle eikä tää pakki päässy enää koko ottelussa kentälle. Mielenkiintosta tässä on se, että tää äijä kivenkovaa vakuutti, että ei tähdänny valmentajaa tai ketää muutakaa, meni kuulemma paniikkiin kun kahden miehen voimalla tultiin karvaamaan (lähin vastustaja vajaan kymmenen metrin päässä) ja ajatteli toimittaa kiekon pois omalta alueelta.

Tää ei sitte asetu ihan täysin ketjun otsikon alle: EI ole hauska tapaus, eikä liigapelistä.
 
Viimeksi muokattu:

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Puolikaspakki kirjoitti:
Vastustajaa, sen enempää kuin tuomarinkaan nimeä en enää muista, mutta tilanne on jäänyt elävästi mieleen. Katsomo oli tapansa mukaan tyytymätön erotuomarin toimintaan ja juuri ennen päätyaloitusta, joukkueiden suorittaessa vaihtojaan kuului katsomosta voimakas huuto "Kaikki sokeet nostaa käden ylös!"

Samalla hetkellä koko halli hiljeni, aivan kuin kaikki olisivat pidättäneet hengitystään ja katsoneet, viittaako kukaan. Noin puoli sekuntia huudon jälkeen erotuomarin oli nolo ilme kasvoillaan pakko nostaa lapanen ylös vaihto-oikeuden päättymisen merkiksi.

Saman tyylinen juttu kävi EX- Raksilan jäähallissa pari-kolme vuotta sitten. Rönn keräsi tuttuun tyyliinsä katsomon vihat päälleen. Musiikki taukos ja aivan niinku kaikki olis keskittyny kuuntelemaan pitkältä sivulta kuulunutta huutoa: "Kentän tyhmin mies, nosta käsi ylös!" Naurun remakka oli kova kun käsi sit nousi. Todellinen tunnelman keventäjä :)
 

Speller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja HIFK
Minulle uutta. Repesin ihan totaalisesti, naurattaa vieläkin.
Kärpät - Ässät 11.10.2006 Päätuomari Martin Homola !!!! ????

Kyllä täytyy kaverille nostaa hattua. Nuija ja tuollaisella nimellä paiskattu.
Sukunimi näkyi niin selekeesti raitapaidassa, että hieroskelen vieläkin
silmiäni.

Arvatkaapa huudettiinko Nuijaa kun ei tullut Ässille jäähyä.
Vastaus ei huudettu, huudettiin ihan joitain muuta.

Mm. paras huuto oli:
Se joka on **** nostaa käden pystyyn ...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Speller kirjoitti:
Minulle uutta. Repesin ihan totaalisesti, naurattaa vieläkin.
Kärpät - Ässät 11.10.2006 Päätuomari Martin Homola !!!! ????

Mm. paras huuto oli:
Se joka on **** nostaa käden pystyyn ...
On muuten todella ikävää että tuo kaveri ei tainnut ymmärtää mitään tuosta huudosta. Että ei väliä vaikka olisitte kolttasaamella huutanut samaa...
 

d2uce

Jäsen
Speller kirjoitti:
Minulle uutta. Repesin ihan totaalisesti, naurattaa vieläkin.
Kärpät - Ässät 11.10.2006 Päätuomari Martin Homola !!!! ????

Kyllä täytyy kaverille nostaa hattua. Nuija ja tuollaisella nimellä paiskattu.
Sukunimi näkyi niin selekeesti raitapaidassa, että hieroskelen vieläkin
silmiäni.

Arvatkaapa huudettiinko Nuijaa kun ei tullut Ässille jäähyä.
Vastaus ei huudettu, huudettiin ihan joitain muuta.

Mm. paras huuto oli:
Se joka on **** nostaa käden pystyyn ...

Aika tasokasta, suorastaan nerokasta. Arvaa naurattaako minua nämä loistavat oivallukset?
Vastaus: ei naurata, lähinnä säälittää.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Speller kirjoitti:
Mm. paras huuto oli:
Se joka on **** nostaa käden pystyyn ...
Jaahas. Vai sillä tavalla. Rupesin tässä itsekseni miettimään, että mikäköhän mahtoi sitten olla huonoin huuto.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse taisin tuossa yllä mainitussa pelissä epähuomiovalot päällä kesken aitiohässäkän loivasti tuohtuneena huutaa Homolalle jotain tyyliin "...heteronäkökulmasta katsottuna väärä tuomio..." tuomarin annettua Kärpille köykäisin perustein kampitusjäähyn. Liekö tuo ollut sitten se huonoin, heh.

---

Aikanaan Kärppien ja Hermeksen välisessä divariottelussa Hermeksellä oli lukuisia (4-5) pelaajaa yhtä aikaa jäähyllä ja aitio natisi liitoksissaan. Itse istuin noihin aikoihin usein hyvin lähellä ko. aitiota ja sinne tuli huudeltua vaikkajamitä. Tässä tilanteessa en itse ehtinyt keksiä mitään "älykästä" jonkun huutaessa "helvete, onko teillä jokin disko där?" juuri kun yksi jäähyllä olijoista jutteli jotain kuuluttajalle aivan kuin olisi ollut biisejä toivomassa.

--

Samaan aikakauteen (tämä oli varmaan 1998) liittyy tapaus, kun Kärpät marraskuussa pelasi pari ottelua jotain Kanadan treenimaajoukkuetta vastaan. Ko. joukkueessa oli lukuisia sopimuksettomia NHL-pelaajiakin + tulevaisuuden kykyjä. Itse olin ottanut kovan vauhdin Leskisestä illan mittelöön silloisen esimieheni kanssa (Turun Koulu-panimon tuote hanasta 10mk/iso) ja huutelin aivan räävittömästi läpi pelin näille "staroille". Maanantai (muistaakseni) kun oli, ajauduimme pomon vaatimuksesta illan siimeksessä Arinan naistentansseihin. Siellä olikin yllättäen koko vieraileva joukkue aikaa tappamassa, ja minähän torheana humalikkona menin jututtamaan näitä aloittaen pikkupikkuanteeksipyynnöllä huuteluistani... Noh, siinä yksi näistä, muistini mukaan Ryan Smith, karjahti "Hey, it's YOU!". Haastatteluni jäi täten lyhyehköksi.
 

Syylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Kisa
Ei liity liigapeleihin,mutta olin silloin Leffateatterissa katsomassa "Lämäriä", kun se oli juuri tullut teattereihin.Ihmettelimme suureen ääneen muutama rivi taaempana ollutta aikamiesporukkaa ,jotka nauroivat hillittömästi koko leffan alusta loppuun ja solkkasivat ääneen ilmeisesti venäjää.
Mitä lie asiantuntemattomia tolloja....
Kun leffa loppui ja valot tulivat saliin , tunnistin noita tyyppejä Tretjak, Harlamov, Petrov, Mihailov, Maltsev, Jakusev, Vasiljev jne. Punakone oli ollut maaotteluja pelaamassa Mansesterissa ja pojat tulivat leffaan.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä ei ehkä aukene kaikille, mutta oltiin kaverin kanssa seuraamassa viime syksynä harkkamatsia KalPa-SaiPa. No loppu tulos jotain 1-4 ja peli muutenkin ihan hirveetä säätämistä. No keksimpä sitten ruveta laukomaan tällaisia lohdutus sanoja, että eikös se Tapparaki pelannu ihan paskat harjotuspelit ja voitti silti mestaruuden tuossa pari vuotta sitte?
Edessä sattuikin sitte istumaan Kuivalaisen Paffa, joka nyt sattui olemaan Tapparan kakkosvahtina k.o. kaudella...toivottavasti ei ollu Pasi maalilla kyseisissä harjoituspeleissä.

Sm-liigan hauskimmat fanit on muute varmaan Hifkillä. Muuan nuorimies kesäisessä t-paidassaan parkaisi heti halliin päästyään, että helvetti kun täällä on kylmä!
Tere tulemast jäähalliin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
NemI kirjoitti:
Tämä ei ehkä aukene kaikille, mutta oltiin kaverin kanssa seuraamassa viime syksynä harkkamatsia KalPa-SaiPa. No loppu tulos jotain 1-4 ja peli muutenkin ihan hirveetä säätämistä. No keksimpä sitten ruveta laukomaan tällaisia lohdutus sanoja, että eikös se Tapparaki pelannu ihan paskat harjotuspelit ja voitti silti mestaruuden tuossa pari vuotta sitte?
Edessä sattuikin sitte istumaan Kuivalaisen Paffa, joka nyt sattui olemaan Tapparan kakkosvahtina k.o. kaudella...toivottavasti ei ollu Pasi maalilla kyseisissä harjoituspeleissä.

Pasi siirtyi Tapparaan kesken kauden, eli ei varmaankaan ollut harkkapeleissä mukana.

Tuosta kommentistasi tule mieleen aikanaan Jursinovin laukoma kommentti, kun hän seurasi jotain (ei TPS:n peliä, jossa Jani Hurme oli maalilla) Totesi siinä vain jollekin, että "Hurme on vähän kuin Irbe, Hurme vähän hullu, Irbe vähän hullu. Hyvän maalivahdin on oltava vähän hullu". Huomattuaan sitten, että vieressä istui entinen maalivahti, sanoi hänelle: "Sä et ollu hyvä maalivahti."
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täällä on jo useampaan otteeseen naureskeltu näille ihme huutelijoille. No jatkamme samoilla linjoilla. Oltiin viime kaudella, oikeestaan aikalailla tasan vuosi sitten, katsomassa Niiralassa KalPa-HPK matsia ja siinä sattui vieressä olemaan semmoinen setä, jolle viina ei selvästikkään sopinut. Siinä se koko pelin aikaan huuteli Piston Jekelle ohjeita jäälle tyyliin '' Pistoooo...älä mene sinne'' ''Pisto tuu jo pois sieltä''. Ei siinä mitään, mutta Jeke istui viereisessä katsomossa loukkaantuneena.
 

edekingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK, Werder Bremen
Kaikista hauskin tapaus omasta mielestäni on onnistuttu tallentamaan myös nauhalle radio jyväskylän toimesta. En selitä vaan saatte itse kuunnella. :)

http://stream.sbs.fi/mp3/jkl_kiekkoarkisto.html

sieltä 29.10.2005 Jyp-Hpk ja ensimmäinen erä. Tapaus on noin seitsemän ja puolen minuutin kohdalla.

Olin itsekin paikalla ja voin kertoa että kansalla oli hauskaa.

Edit. älkää huumorintajuttomat hpk-fanit kuunnelko tätä.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
edekingi kirjoitti:
Kaikista hauskin tapaus omasta mielestäni on onnistuttu tallentamaan myös nauhalle radio jyväskylän toimesta. En selitä vaan saatte itse kuunnella. :)

http://stream.sbs.fi/mp3/jkl_kiekkoarkisto.html

sieltä 29.10.2005 Jyp-Hpk ja ensimmäinen erä. Tapaus on noin seitsemän ja puolen minuutin kohdalla.

Olin itsekin paikalla ja voin kertoa että kansalla oli hauskaa.

Minusta tuo oli harvinaisen tyhmä huuto ja ei naurattanut yhtään. Jollakulla älykääpiöllä välähtänyt. Nim..itsekin paikalla olleena.
 

Tuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
IS urheilu tänään

Katselin tuossa kahvilassa IS urheilua ja siellä oli niin hauska kuvasarja Blues-Pelicans matsista, että nauratti oikein ääneen. (Muut asiakkaat varmaan pitivät vähintään hulluna)

Kuvasarjassa pelikaanien Komarov on Bluesin maalilla ja hänen edessään selkä päin Bluesin pakki - ilmeisesti "vartioi" Komarovia. Komarov tekee maskia ylivoimalla(?) - mutta tapa jolla hän maalivahdin katsekenttää estää on erikoinen. Leo pitää hanskaansa maalivahdin maskin tai verkon päällä niin, että maalivahti ei näe käytännössä mitään. Kuvasarjasta voi päätellä, että maalivahti yrittää liikkua pois Komarovin hanskan takaa, mutta huonolla menestyksellä. Pakki on koko ajan selkä päin tilanteeseen ja ei huomaa eikä voi täten auttaa.
 

d2uce

Jäsen
edekingi kirjoitti:
Kaikista hauskin tapaus omasta mielestäni on onnistuttu tallentamaan myös nauhalle radio jyväskylän toimesta. En selitä vaan saatte itse kuunnella. :)

http://stream.sbs.fi/mp3/jkl_kiekkoarkisto.html

sieltä 29.10.2005 Jyp-Hpk ja ensimmäinen erä. Tapaus on noin seitsemän ja puolen minuutin kohdalla.

Olin itsekin paikalla ja voin kertoa että kansalla oli hauskaa.

Vielä kun olisi jotain vitunhomoa huutanut tuohon lisäksi niin olisi tuo hauskuus noussut ihan uusiin ulottuvuuksiin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tuke kirjoitti:
Komarov tekee maskia ylivoimalla

Ehhehhehheh! Tuossa Nelosen Kaikki maalit -pätkässä Pelicans lyö kiekon reppuun Leon seisoessa maalin edessä. Muut pelikaanit kerääntyvät juhlimaan osumaa, Leo tuulettelemaan maalivahdin nenän eteen.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole paljon huudellu turhan tyhmiä katsomossa, mutta kaiken näköistä jo pelkästä juttelusta saa aikaan. Tuli mieleen kaksi aika samanlaista tapausta omalta penkkiurheilija-uralta. Molemmat nolottaa. No kerrotaan.

Eli joskus kun Vehanen oli Lukon ykkösvahtina innostuttiin kaverin kanssa haukkumaan, aika rajustikin, Peteä, kun päästi helpohkoja maaleja ja tiputti kiekkoja. Lukolla oli muutama edellinenkin peli mennyt huonosti. Siinä istui edessä pari naista, nuorempi ja vanhempi. Nuorempi, ihan kaunis neiti siinä vilkuili meihin päin muutamaan kertaan vihaisesti. Me tietysti ihmeeltiin äänen, että mikä v***u tuonkin ongelma on? Neiti sitten totesi että ollaan Petrin lähipiiriä tässä, tyttöystävä ja äippä. Siihenhän oli meidän kahden dorkan pakko läväyttää ilmoille vielä jotkut lapselliset mukahauskat toteamukset ja nolona häivyttiin toisille paikoille seuraavaksi eräksi. Onneksi. Kautta en muista, mutta kai se Ika Lehkosen aikana oli.

Ja toinen:

Pasi Nielikäinen Ässät vs. Jaakko Harikkala Lukko, PRK:t + 2 Harikkala Pitsiturnaus 2004
J-P Ketola Ässät vs. Antti-Pekka Lamberg Pelicans, PRK:t + 2 Ketola Pitsiturnaus 2004

Oltiin kaverin kanssa todistamassa kyseisiä vääntöjä Äijänsuolla ja huomattiin, että Jenni Nielikäinen(vai Anttila mikälie silloin?) istui meidän edessä. Heitettiin jotain pikkuhauskoja NielisPasi -vitsejä, mutta ei se niihin mitenkään reagoinut. Sitten jossain kohtaa Jenni näppäili puhelintansa siinä. Sitten oli pakko kuunnella takana että mitä se selittää, kun kerta seiskajulkkis on kyseessä. Jotain se kertoi kaverilleen(joku laatukissa sekin) Pasin lähettäneen pukukopista viestiä ja kertoneen tappeluista. Pasi oli ilmeisesti hehkuttanut matseja ja kehunut kuinka hienosti JP väänsi ja hoiti homman niinkuin kuuluu. Se oli aikamoista diipadaapaa bullshittii ja silloin laski Nielikäisen osakkeet mun silmissä aika lailla. Tässä pari viikkoa sitten ne nousivat taas hiukan. Sen verta kaljoissa olin silloin pitsikekkereissä, että ei ihan tarkkaan muista juttua. Tää ei oikeestaan ollut kyllä lainkaan hauska, no tulipahan silti kerrottua.

Ja vielä kolmas tuli mieleen tässä kirjoittaessa, tällöin oikeesti naurettiin porukalla. Yksillä pitsiturnauskekkereillä Saarelan Pasi ei ollut pelikunnossa ja nähtiin se hallin takana. Kaljapäissä alettiin haastattelemaan maalitykkiä, et koita nyt saada itses kuntoon nopeesti. Oliskohan sillä ollut selkä silloin jumissa. Pasi(ihan tosissaan) sanoi: "Kyllä mies on kunnossa kun kausi alkaa. Käyn kokoajan sellaisen naisen luona joka auttaa." Koko porukka (4-5 henkeä) repes kauheeseen nauruun, että älä nyt, ei sun kaikkea tarvitse kertoa. Pasikin sitten tajusi tilanteen koomisuuden ja pyysi ettei kerrottaisi hänen vaimolleen. Harmi vain, että Saarelalla oli oma mukula vieressä mukana. Toivottavasti pikkukaverikin osasi pitää suunsa kiinni. No kai se hierojaa/vastaavaa tarkoitti.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Hahahahaa

Hahhahahaa..
Paras toi iso hauki lensi lähelle Jussi Markkasta.. Repesin.. Tuollaisia lisää. kiitos. pelasti päivän :)
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Onko kenelläkään enää tallessa sitä radioklipsiä jossa muistaakseni turkulainen toimittaja selostaa Oulussa pelattavaa Kärpät-TPS ottelua tajuttomassa taikinassa? Tapahtui muistaakseni 2000-luvun alkupuoliskolla. Kyseinen toimittaja sai muistaakseni kenkää, en muista kenen palveluksesta.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kirveellä töitä kirjoitti:
Onko kenelläkään enää tallessa sitä radioklipsiä jossa muistaakseni turkulainen toimittaja selostaa Oulussa pelattavaa Kärpät-TPS ottelua tajuttomassa taikinassa? Tapahtui muistaakseni 2000-luvun alkupuoliskolla. Kyseinen toimittaja sai muistaakseni kenkää, en muista kenen palveluksesta.

http://www.edu.lahti.fi/~rvarkka/iku_viitanen/iku_viitanen.zip

Juuri eilen kuuntelin noita naureskellen.

Iku "Avaruuspoika" Viitanen, Auran Aallot
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Jaa Iku Viitanen, se oli legendaarista selostamista pienissä muusseissa!
AuranAallot hyllytti äijän seuraavana päivänä.
Äijä selosti kokoajan ihan mitä sattu ja muisti lähes joka lauseen jälkeen mainitä että "mulla on flunssa.."
Clippi olis kiva ylläri jos jollain on vielä tallessa!?

Edit: kiitos TaoTao
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös