Hauskoja tapauksia liigapeleissä vuosien varrelta

  • 44 125
  • 115

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
teemu73 kirjoitti:
Ässät johti Tapparaa ensimmäisessä erässä 0-4 ja toisen erän lopussa jo 0-5. Sitten Ässien peli sekosi niin pahasti kuin se ikinä on voinut noihin aikoihin seota ja oli silkkaa tuuria ja Kuivalaisen torjuntojen ansiota, että ottelusta saatiin yksi piste 5-5 tasapelillä. Niin kuutamolla koko loppuaika pelistä oltiin. Ässät tosin sai kuin vahingossa kiekon maaliin jatkoajan päättyessä, mutta summeri oli jo ehtinyt soimaan.
Mä muistaisin että Ässät hävis jatoajalla 6-5. Nooh, yhtäkaikki, edelleen on tuo peli karvaasti mielessä, vaikka kotosalla radiosta kuuntelinkin.
 

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mondie kirjoitti:
Mä muistaisin että Ässät hävis jatoajalla 6-5. Nooh, yhtäkaikki, edelleen on tuo peli karvaasti mielessä, vaikka kotosalla radiosta kuuntelinkin.
Väärin muistettu. Teemu73 on oikeassa.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Hifk-Tps

Viime kaudella Hifk-Tps ottelussa istui vanhempi mies ,joka haukkui H.Pikkaraista "Vittu toi on paska ,ei tost tuu ikinä mitään. Miten noin paska pelaaja voi pelaa ees tuolla saatana!..jne...jne". Tästä hetken kuluttua Pikkarainen tekee maalin ,ja räjäyttää hallin ja mies kertoo "Kyl toi on mahtava pakki ,ja harmi et se lähtee sinne änärii kauden jälkeen". Tämän jälkeen ,oli pakko lähteä katsomosta ,ja järkkäri ihmetteli miksi nauramme kesken ottelun jossain jäähallin käytävällä. Joskus pienenä sain kiekon päähän lätkämatsissa ,mutta en tiedä onko se nyt hauskaa ,mutta kyllähän se selittää aika paljon.
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
teemu73 kirjoitti:
Anteeksi että viilaan pilkkua, mutta 2-7 oli lopputulos. Linkin takaa löytyy juttu tästäkin pelistä (puolivälin paikkeilta sivua)

Olet muuten oikeassa. Niin se aika vaan kultaa muistot..
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Bloogi kirjoitti:
Viime kaudella Hifk-Tps ottelussa istui vanhempi mies ,joka haukkui H.Pikkaraista "Vittu toi on paska ,ei tost tuu ikinä mitään. Miten noin paska pelaaja voi pelaa ees tuolla saatana!..jne...jne". Tästä hetken kuluttua Pikkarainen tekee maalin...
Tämähän on varmaan tuttua liki kaikille meille, jotka peliä innolla seuraamme => haukutaan joku pelaaja maan rakoon ja eikö tuo hermanni nolaa meidät seuraavassa vaihdossa tekemällä maalin;-) Hyvinkäällä Ahmojen 2.Divarijengissä pelasi aikoinaan Ossi Moilanen joka kunnostautui tuossa "asiantuntijoiden" nolaamisessa aika usein; täysin varjojen mailla liki koko pelin ("ei tuosta mitään tule / tuu Ossi pois, siellä on peli" jne.) ja eikö O.Moilanen paukauttanut pelin loppuun pari maalia ja ratkaisi pelin Ahmoille!!
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tämä ei liity peliin eikä ole hauskakaan, mutta tulkoon. Aikanaan kun Hannu Jortikka oli tovin Jypin peräsimessä, taisi olla Jyp Ht siihen aikaan vielä. Jortsu herätteli joukkuetta pitämällä harjoitukset hallin viereisellä ulkojäällä. Mika Paananen pelasi silloin ja oli vihjannut harjoitusten loppupuolella huoltajalle, että kävisi laittamassa kahvia tippumaan, viileää oli ja vähän lämmikettä tarvittiin. Jortikka tarkkana miehenä oli sen kuullut ja kieltänyt huoltajaa moista tekemästä, oli vielä punttitreenit odottamassa.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Hauskin muisto on joskus 80-luvulta kun Turussa pelattiin TPS-Tappara peliä. Pekka Laksola oli Tapparan riveissä. Aina kun Pekka oli kaukalossa ja Tepsillä kiekko alkoi tietystä katsomon suunnasta kuulua kovaääninen huuto "Pekka, Pekka, nyt on paha...nyt on paha Pekka...Pekka, nyt on oikein paha...". Tästä tuli yksi legenda omaan elämääni ja nyt kun on kiperä tilanne sanon helposti että "nyt on Pekka paha" vaikkei Pekka liittyisi ko. tilanteeseen millään tavalla.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En viitsi tätä tuonne Ilveksen keskusteluosioon laittaa, kun katsovat pian provoiluksi, joten sallinette sitten tänne tämän:

Pikkuisen tuumasi huvittamaan tuo Jatkoajan jutussa mainittu kommentti liittyen Raipen suorittamaan keihästykseen:

- Sellaiset temput eivät kuulu kapteenin rooliin, mutta uskomme, että ihminen on oppivainen, Ilveksen kakkosvalmentaja Petteri Hirvonen kommentoi Aamulehdessä.

Jos ei mies _tuohon ikään_ mennessä ole mokomaa asiaa oppinut, tuskin oppii nytkään...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jäähallissa ja armeijassa tapaa ihmisiä joita ei näe koskaan missään muualla.

Joskus Lotvosen uran alkuvuosina 200 vuotta sitten Raumalla ääni katsomosta aneli toistuvasti "Kikeltä" taklauksia. Niittejä ei kuulunut joten pyynnöt muuttuivat kerta kerralta epätoivoisemmiksi. Viimeisenä kuultiin jo itkunsekainen "Kike, edes kerran"
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Viime kaudella (tai sitä edellisellä?) Porissa seisomakatsomosta joku huusi tuomari Toivolalle "Toivola haisee pahalle, norsun esinahalle".
Minua ainakin nauratti.

Reilu viikko sitten Ässät-Pelicans pelissä vieressä ollut kookas ja tukevahko herrasmies manasi "Voi vitun Jesse, mää myyn sut pian Viroon huoraksi".
Sekin nauratti.
 

d2uce

Jäsen
Viime HPK-TPS matsissa nauratti, kun katsomossa istui takanani vanhojen herrasmiesten porukka, jotka kommentoivat Kai Nurmista alkulämmittelyssä seuraavasti "Eikös toi Nurminenkin ole jo kohta kuusikymmentä?"
 

muumijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Tappara
Bloogi kirjoitti:
Viime kaudella Hifk-Tps ottelussa istui vanhempi mies ,joka haukkui H.Pikkaraista "Vittu toi on paska ,ei tost tuu ikinä mitään. Miten noin paska pelaaja voi pelaa ees tuolla saatana!..jne...jne". Tästä hetken kuluttua Pikkarainen tekee maalin ,ja räjäyttää hallin....

Piti tulla "kuokkimaan" tänne liigan puolelle Mestiksen tarinalla.. samaan tapaan meni kun tääkin, mitä oon lainannu. Kyseessä oli vaan Jokipoikien peli ja haukuttu pelaaja oli Topi Riutta.. juttu eroaa siinä, että mies katsomossa haukkui, no, Riutta teki maalin.. seuraavaksi mies väitti tuurin olleen mukana, no..seuraava vaihto ja Riutalle taas maali. Vieläpä mies intoutui ja jatkoi: siinä oli koko kauden anti, nyt vilttiin sieltä.. no.. vielä tuli Riutta ja teki puhtaan kypärätempun, sillä kertaa ko. mies hiljeni ja katteli loppupelin ihan hiljaa.
 

Oleg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pasi Nielikäinen
Taisi olla viime kaudella ennen HIFK-Tappara ottelun alkua kun saavuin hallille jo hyvissä ajoin ja Tapparan pelaajat olivat pomputtelemassa palloa hallin pihalla. Siinä sitten jostain syystä pomputtelu ei oikein sujunut kunnes Teemu Laine huusi: "Antakaa nyt se pallo vittu mulle, mä oon Stadista". Siinä sitten hymyillen jatkoin matkaani, mutta hymy hyytyi ottelussa, kun Tappara vei IFK:ta 1-7.
 
Viimeksi muokattu:

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kalmari kirjoitti:
Viime kaudella (tai sitä edellisellä?) Porissa seisomakatsomosta joku huusi tuomari Toivolalle "Toivola haisee pahalle, norsun esinahalle".
Minua ainakin nauratti.

Reilu viikko sitten Ässät-Pelicans pelissä vieressä ollut kookas ja tukevahko herrasmies manasi "Voi vitun Jesse, mää myyn sut pian Viroon huoraksi".
Sekin nauratti.

Hassua joo. No, samaan sarjaan voisi mennä vaikka Pelsu-matsissa huudetut
"mä oon pannu sun muijaas" ja
"mä oon pannu sun opaskoiraas",
astetta parempana sen sijaan pidin saman kaverin
"mä oon pannu sun muijaas sun autossas" -kommenttia.

No siis jos sellasesta sitten tykkää.
 

d2uce

Jäsen
Janiz80 kirjoitti:
Hassua joo. No, samaan sarjaan voisi mennä vaikka Pelsu-matsissa huudetut
"mä oon pannu sun muijaas" ja
"mä oon pannu sun opaskoiraas",
astetta parempana sen sijaan pidin saman kaverin
"mä oon pannu sun muijaas sun autossas" -kommenttia.

No siis jos sellasesta sitten tykkää.

Myös "vitun homo!" kuuluu ehdottomiin helmiin.

Tuli tässä mieleen tapahtuma futismaailmasta. FC Hämeenlinna oli pikavisiitillä Veikkausliigassa ja Hämeenlinnan riveissä pelasi Henri Myntti (195cm/88kg). Oli sitten Kaurialan hornankattilassa ottelu FC Lahtea (saattoi olla myös HJK) vastaan. Jossain vaiheessa katsomosta kuului närkästyneen vierasjoukkueen fanin huuto "Vittu Myntti sä oot pitkä ja laiha!"
 

muumijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Tappara
Joensuulaisessa paikallislehdessä oli juttua palloilulajeista, yksi mikä säilyy jääkiekossa on pienten poikien huutama: "Anna maila!" ..no, tätä tarkastaessaan toimittaja oli kuullut jonkun pojan huutavan tuomarille: "Anna pilli!".
 

Puolikaspakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito kilpailu ja rehellinen tuomaritoiminta
Tarina on vanha ja muistaakseni vieläpä ajalta, jolloin Sport pelasi 2 divarissa, tosin on mahdollista, että kyseessä oli jo 1. divari. Mestis se ei ainakaan ollut - sen muistan.

Niihin aikoihin Vaasan vanha jäähalli oli vastusjalle paha ja tuomareille kaikista pahin paikka, mitä uralle saattoi tulla. Yksikin virhe ja se muistettiin koko kauden ja jos toisen virheen (siis yleisön mielestä) teki, niin vielä seuraavallakin kaudella kuului katsomosta huuto.

Vastustajaa, sen enempää kuin tuomarinkaan nimeä en enää muista, mutta tilanne on jäänyt elävästi mieleen. Katsomo oli tapansa mukaan tyytymätön erotuomarin toimintaan ja juuri ennen päätyaloitusta, joukkueiden suorittaessa vaihtojaan kuului katsomosta voimakas huuto "Kaikki sokeet nostaa käden ylös!"

Samalla hetkellä koko halli hiljeni, aivan kuin kaikki olisivat pidättäneet hengitystään ja katsoneet, viittaako kukaan. Noin puoli sekuntia huudon jälkeen erotuomarin oli nolo ilme kasvoillaan pakko nostaa lapanen ylös vaihto-oikeuden päättymisen merkiksi.

Samalla kun raitapaita nosti kätensä kohti kattoa, kaikki hallissa olijat suorastaan räjähtivät nauramaan. Ja sitä elämää jatkui melko pitkään.

Osuvan kommentin lisäksi tilanteessa ajoitus oli mitä parhain, siksi nopeasti tuomarin käsi nousi huudon jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
En muista vuotta mutta Pekka Haajasen tuomaroinnista on kysymys muutaman vuoden takaa.

Tapaus 1, lauantai Lukko-Tappara:
Tapparalla kiekko oman maalin takana ja Haajasella händy pystyssä n. puoli minuuttia, kiekonmenetys Lukolle ja Tapparalle siirretty 2min rangaistus.

Tapaus 2, sunnuntai Ässät-HPK(muistaakseni, tuli joltain paikallis-tv:ltä kooste)
Haajanen jälleen länsirannikon kiertuellaan ja käsi pystyyn siirretyn rangaistuksen johdosta ja kas kummaa molemmat maalivahdit lähtivät yhtäaikaa vaihtoaitioon kunnes jompikumpi valmentaja näytti ja huusi että mee nyt p....le takasin sinne maalinsuulle.

Tuomaritoiminnasta ehdottomasti hauskin(tai valitettavan säälittävä) tapaus kun samalle domarille peräkkäisinä päivinä sattuu kaksi tälläistä epäselvää tapausta, toinen selvästi oma virhe , toisesta paha sanoa kenen virhe.
 
Tapahtui joskus 80-luvun lopulla,Korven ollessa Tapparan valmentaja. Pakkina pelasi muuan Antti Tuomenoksa. Kotipeli, mutta vastustajaa en muista. Antti oli kiekon kanssa oman maalin takana ja yritti avaussyöttöä. Hiljaisessa hallissa kaikuin Ranen ääni: "Eikö aukee Antti". Antti leipoi kiekkoa,yritti ja yritti ja Korpi huusi moneen kertaan "Eikö aukee, eikö aukee Antti". Vihdoin vastustajan karvaaja tuli Tapparan maalin taakse ja otti kiekon Tuomenoksalta, syötti suoraan maalin eteen, josta vastapuolen kaveri heitti hallitun maalin. Antti lähti nolona vaihtoaitioon, Korpi sanoi miehelle jotain ja pakki käveli suoraan pukuhuoneeseen. Loppupelissä Anttia ei enää näkynyt.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Jokunen vuosi sitten, kun SaiPan kausi oli ihan paketissa ja viimenen sija jo selviö (en pysty muistaman vuotta, kun tämänkaltaisia kausiahan ei tunnetusti enää sormilla pysty laskemaan) niin muutama äijä kivassa tuiterissa halusivat ilmeisesti ilmaista omaa mieltään SaiPan toiminnasta ja ostivat jonkin kymmenen kappaletta UK-kiekkokisan värillisiä kiekkoja ja viskoivat niitä seisomakatsomon puoleisen päädyn maaliin :)
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannanpa minäkin korteni kekoon..

Viime kaudella olimme katsomassa Blues-Tappara-ottelua töistä saaduilla ilmaisilla lipuilla. Tunnetusti "sponssikatsomossahan" on jonkin verran ihmisiä, jotka tulevat vaan paikalle, kun kerta ilmasiksi pääsee! Noh, tällä kertaa edessämme istui kaksi yli 60-vuotiasta pariskuntaa, joilla olisi voinut olla päällä T-paidat joissa lukee "en kuulu tänne". Kun pelaajia esiteltiin ja kumpikin joukkue oli jo jäällä, kysyi yksi edessämme istuneista senioreista "onks noi siniset nyt niinkun Blues?". Tekipä mieli heittää niitä jollain.. Koko matsin ajan muuten taputtivat herkeämättä, vaikka mitä tapahtui.

Toinen sattumus oli oikeastaan tämän kauden avausmatsin HIFK-Jokerit jälkeen raitiovaunussa.. Takanani istui parikymppinen nainen ulkomaalaisen miehen kanssa. He juttelivat jääkiekosta englanniksi pitkät pätkät, kunnes tytön puhelin soi. Tyttö siinä sitten kertoi ystävälleen, kuinka he olivat koko ottelun ajan miettineet kaverinsa kanssa, mistä kaupungeista mitkäkin joukkueet tulevat. Hän kertoi puhelimeen, että oli joutunut ottelun aikana kysymään vierustoveriltaan, mistä KalPa on ja saanut vastauksen. Mutta ihmetyttämään oli jäänyt SaiPa. "Joojoo, siis kyl mä tiesin et se on Saimaan Pallo, mut mä aattelin et se on jostain niinku Kouvolasta tai Kotkasta.."

Kyllä koki taas kotimaan maantieto kovan kolauksen Helsingissä.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli viime kaudelta pari "ihan kivaa" mieleen (on tänne kerta huonompiakin postattu).

En muista tilannetta tarkkaan, mutta kevätpuolella Jokerit-Tappara -pelissä tamperelainen ajoi liian innokkaasti maalille ja kassarina toiminut Askey alkoi leipoa miestä olan takaa. Tuomareiden arpoessa jäähyjä keskialueella Tomppa hauskuutti yleisöä heittämällä Tappara-miehen hanskan katsomoon (ensimmäinen yritys kilpistyi päätyverkkoon), josta se tosin palautettiin vaihtopenkille. Ihme että mies selvisi jupakasta kakkosella. Tuosta joukkue sai uuden vaihteen päälle, mutta lopulta hävittiin niukasti.

Sinuhe Wallinheimo puolestaan sai minulta pisteet kotiin, kun mies lähti mukaan Areenan Eteläpäädyn rakastettuun "ugh ugh" -huutoon apinaliikkeiden saattelemana rusikoituaan ensin kenttäpelaajia.

Otakar Janeckyhan muistaakseni kunnostautui tässä joskus 90-luvun puolivälissä:
http://www.youtube.com/watch?v=T1TqV8BiqRI
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Janiz80 kirjoitti:
"mä oon pannu sun muijaas" ja
"mä oon pannu sun opaskoiraas",
astetta parempana sen sijaan pidin saman kaverin
"mä oon pannu sun muijaas sun autossas" -kommenttia.
No siis jos sellasesta sitten tykkää.

Niin, kyllä noista yleensä 13-15 -vuotiaat tykkäävät ja hitsin hauskanakin pitävät. Futispelissä kehotettiin kaljua tuomaria kerran "ottamaan uimalakki pois päästään".
 

Pendolino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Osama Rinkelinmäellä

Niin, taisi olla otteluna HPK-Ilves jokunen hetki WTC-iskujen jälkeen, kun joku (polttariporukka?) sai muilutettua kaapuun pukeutuneen kaverin heiluttamaan tsiirliidereiden kanssa vappuhuiskia A-katsomon käytävälle. Pelaajista ainakin Tuulolalla oli hämmentynyt ilme kasvoillaan, kun erätauolta jäälle luisteli. Taisi päästä kaapukaveri ihan lehtiin asti?

No, Kerho voitti lopulta, oliko sitten kannustuksen ansiota vai minkä?
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Pendolino kirjoitti:
Niin, taisi olla otteluna HPK-Ilves jokunen hetki WTC-iskujen jälkeen, kun joku (polttariporukka?) sai muilutettua kaapuun pukeutuneen kaverin heiluttamaan tsiirliidereiden kanssa vappuhuiskia A-katsomon käytävälle. Pelaajista ainakin Tuulolalla oli hämmentynyt ilme kasvoillaan, kun erätauolta jäälle luisteli. Taisi päästä kaapukaveri ihan lehtiin asti?

No, Kerho voitti lopulta, oliko sitten kannustuksen ansiota vai minkä?

Tämän tapauksen muistan erittäin hyvin. :) Oli kieltämättä aika hauska näky.

Taisi kyseinen henkilö vierailla sikakatsomossakin, jos en ihan väärin muistan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös