Hauskat, julmat lempinimet..

  • 30 917
  • 99

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niin, mikäänhään ei ole niin julmaa kuin ihmisten "leikinlasku" toisiaan kohtaan. Tuttua koulusta, armeijasta, työpaikoilta.....

Eräs osa tästä ovat ns. hassunhauskat lempinimet, joita erilaiset ihmispolot saavat. Meillä oli armeijassa yksi kaveri, jolla oli varsin paha akneongelma - hänen lempinimekseen vakiintui "Naama". Rippikoulussa oli tyttö, jolla oli pienehköt rinnat - hän oli "Lauta" a.k.a "Flätti".
Lähitalossa asuu Jehovan todistaja -nainen, joka karttaa muita ihmisiä. Kun joku vääräuskoinen tulee vastaan, hän joko peittää kasvonsa tai tekee u-käännöksen. Paikallinen espoolaisnuoriso kutsuu häntä nimellä "uukkari" tähän käännökseen viitaten.

Tuleeko mieleen muita tällaisia kohtalotovereita?
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Armeijassa ristittiin hammasraudat omaava tupakaveri "telaketjuksi" vaikka olimme ratsujääkäreitä. Kaiken lisäksi telaketju kuvasi myös hyvin kyseisen henkilön äö:tä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Kako-86
Armeijassa ristittiin hammasraudat omaava tupakaveri "telaketjuksi" vaikka olimme ratsujääkäreitä. Kaiken lisäksi telaketju kuvasi myös hyvin kyseisen henkilön äö:tä.

>>> Vau, teillä olikin varmaan positiivinen tupahenki? Taidat olla itse sitten Älyn Jättiläinen kun pystyt pokkana julkaisemaan a.o. henkilön äö:n. Vai mitä? Koulukiusaaminen sitten vaan jatkui intissäkin...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen omannut 13-vuotiaasta lähtien lempinimen "Lollo". Onko kivaa? Ei. Muita kivoja lempinimiä mm. "Tissi", "Tissityttö", "Lollotar" yms...
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Mä sain koulussa sellasia nimiä kuin kukkakeppi, lipputanko, lahna, hurri, svedu jne. Enkä sitten oo mikään ruotsalainen. Olen vaan sattunut asumaan siellä muutaman vuoden, ei muuta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joo, omat lempinimet tietenkin. No, onhan niitä ollut. Olen suhteellisen jykeväkasvoinen: mm. iso leuka, jossa on kuoppa keskellä. Ja niinpä minua kutsuttiin joskus nuoruudessa "pilluleuaksi" tai edustavammin "douglasiksi" Michaelin ja faijansa Kirkin mukaan.

Kun olin oikein rockhenkinen nuorimies, minulla oli varsin pitkä tukka, vaikka pelasinkin lätkää. Sehän on yleensä futaajien juttu. Tuolloin minua kutsuttiin "tukkajumalaksi", "liisaksi" tai ihan rennosti vaan "jeesukseksi". Tämä viimemainittu oli usein muodossa "vitun jeesus". Myös "homojeesus" kuului valikoimaan. Ja se ruotsinkielisyyteen vivahtaminenkin on kokonaan oma tarinansa

Meillä oli jengissä veskari, joka sai kerran äkillisen ripulin kesken matsin. Hän oli siitä eteenpäin Löysä, myös Kura.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti JHag
Joo, omat lempinimet tietenkin. No, onhan niitä ollut. Olen suhteellisen jykeväkasvoinen: mm. iso leuka, jossa on kuoppa keskellä. Ja niinpä minua kutsuttiin joskus nuoruudessa "pilluleuaksi" tai edustavammin "douglasiksi" Michaelin ja faijansa Kirkin mukaan.

Älä nyt ota itseesi, mutta veljelläni oli tapana kutsua erästä "kuoppaleukaa" "perseleuaksi". Aika paha.
Meikäläistä joku kutsui lapsena läskisilmäksi - miksiköhän?
Minähän en ihmisiä nimittele... :D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti mauri


Älä nyt ota itseesi, mutta veljelläni oli tapana kutsua erästä "kuoppaleukaa" "perseleuaksi". Aika paha.
Meikäläistä joku kutsui lapsena läskisilmäksi - miksiköhän?
Minähän en ihmisiä nimittele... :D

-Kyllä se pilluleukakin oli aika paha....
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla15
Olen omannut 13-vuotiaasta lähtien lempinimen "Lollo". Onko kivaa? Ei. Muita kivoja lempinimiä mm. "Tissi", "Tissityttö", "Lollotar" yms...

Ensin off-topic:
Onpa maailma outo. Toisia kiusataan pienien rintojen takia (ks. JHagin eka viesti), mikä ei tietenkään ole reilua mutta varsin tavallista. Mutta enemmän ihmetyttää tämä isorintaisten morkkaaminen (vai onko tapauksessasi kyse sarkasmista?), sillä yleensä varsinkin teinipojat (joudun tunnustautumaan itsekin teiniksi) lähinnä ihannoivat isorintaisia naisia/tyttöjä. Mielestäni hieman tukeva on paljon parempi kuin luuviulu.


Ja sitten itse aiheeseen.
Eräs pitkäaikainen koulukaverini omaa kiharat hiukset ja käyttää melko reilusti geeliä (tai jotain vastaavaa), niin ettei tukka juuri tuulessa heilu. Tästä kehittyi yläasteella lempinimi Peruukki, josta hän ei oikein pidä. Nyt kun lukioon tuli eräs uusi kaveri, alettiin häntäkin sanoa Peruukiksi, sillä hänelläkin on vahva kampaus ja vielä sama etunimi kuin alkuperäisellä Peruukilla. Nykyisin on vain vaikeampi puhua heistä kavereiden kanssa, sillä aina ei tiedetä kummasta Peruukista on puhe. :D
Minua itseäni ei juuri kaveripiireissä etunimelläni kutsuta, sillä minua on kutsuttu varsin normaalilla (etunimestä tulleella) lempinimellä niin kauan kuin muistan. Tosin, nykyään veljeni kutsuu minua joskus nimellä Silmä tai jollain muulla äärimmäisen oudolla nimellä, jonka hän omassa päässään kehittänyt aivan ihmeellisistä asioista. Eipä siitä juuri tule välitettyä, sillä siihen on tottunut ajan myötä, mutta muualla kuin kotona ne nimet saisivat minut näkemään punaista.
(Pitää oppia vähentämään sulkujen käyttöä (ja muutenkin opetella kirjoittamaan selkeämmin(olen pahoillani)))
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tiedä uskaltaako tässä tunnustaa mutta minulla oli koulussa lukuisia todella ihastuttavia kutsumanimiä, alkaen "finnairista" ja kulkien siitä "hörökorvaan" - ja minullahan oli tuolloin höröt korvat joten nimi oli suorastaan ansaittu, ja päätyen lopulta niinkin ihastuttavaan kutsumanimeen kuin "runkvist".
Nyt jo tämä nimi hymyilyttää mutta ollessani vielä lapsonen ja muutenkin herkässä iässä tuo nimi ei kovinkaan mairittelevalta tuntunut, ja tokihan minun on kerrottava etten sitä nimeä suinkaan sen tähden ansainnut, että olisin koulussa "sitä" harrastanut. Nimen keksijöistä se vaan oli niin mukava väännös - ja vieläpä todella kehno - sukunimestäni. Tämä "runkvist" eri variaatioineen kulki muassani ala-asteelta yläasteelle saakka, onnekseni sen jälkeen olen saanut olla rauhassa siltä... toistaiseksi, mutta eihän sitä tiedä mitä seuraa kun tämän salaisuuden nyt paljastan.

Onnettomia loppukevennyksen viritelmiä harrasteleva,

vlad#16
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
:)
Ystävät hyvät! Muistakaa että RAKKAALLA lapsella on monta nimeä! Mulla oli kuulemma yläasteella "iso suu"...kerran pahimman "kiusaajan" kanssa sitten mitattiin suut ja hemmetti! Hänellä oli sentin leveämpi kuin minulla! No, ehkä se "iso suu" -juttu on saanut alkunsa suuresta äänestäni ja siitä että olen AINA äänessä.. ;) Varsinaisesti kiusatuksi en ole koskaan kokenut itseäni, annoin takaisin samalla mitalla!
Ystävistäni sen verran että eräänkin ystäväni lempinimi en edelleenkin Fände. Alkunsa tämä on saanut kuulemma siitä kun hän nuorempana oli hiukan tanakampi, niin muut lapset(ovat muuten julmetun julmia toisilleen) alkoivat kutsua häntä Fatmaniksi, josta sitten muotoutui Fättis ja myöhemmin Fände. Tänään ystäväni pystyy elämään "lempinimensä" kanssa.
AURINKOISTA KEVÄÄN JATKOA KAIKILLE!!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Rinnoista

Pakko sanoa sen verran ns. aikuisen miehen näkökulmasta, että ensinnäkään sellaista naista ei ole olemassakaan, joka olisi tyytyväinen rintoihinsa. Liian isot, liian pienet, liian kaukana toisistaan, liian sitä ja liian tätä. Ja toiseksi: miehille kuitenkin pääsääntöisesti riittää, että neidolla tissit on. Isot tai pienet. Ongelma on enemmän naisten kuin miesten.

Ja takaisin topiciin:
Mutta onhan meillä yksi kiekkopomo, jota kutsutaan Fööniksi! Hiukset on hyvä lempinimen kohde....kysykää myös Kuula Lehkoselta.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kahdelle viimeiselle kirjoittajalle(tai oikeastaan toiseksi viimeiselle Jhag?):
Kyllä se niin vaan on että lapset osaa olla todella julmia toisilleen. Pojat on aina kiusannu tyttöjä rinnoista ja tulee aina kiusaamaankin. Tämä poikien kiusaaminen on yksi syy siihen miksi naiset eivät ole tyytyväisiä rintoihinsa. Miettikääpäs tilanne jos koko murrosiän tytöt huutelisivat teille:
" Kattokaa kuinka pieni pippeli tolla on!! Hah haa!! Se on niin pieni ettei siinä edes veri kierrä, eihän tohon putkeen mahdu edes verisuonet!!"
Tai: "Kattokaa mikä "k-yrpä"! Toi varmaan n-ussii hevosia kei muuten saa tyydytystä tolla melalla! Kamala! Ha haa!!"
Ei olis kivaa, eihän?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti AnHaKo
Kahdelle viimeiselle kirjoittajalle(tai oikeastaan toiseksi viimeiselle Jhag?):
Kyllä se niin vaan on että lapset osaa olla todella julmia toisilleen. Pojat on aina kiusannu tyttöjä rinnoista ja tulee aina kiusaamaankin. Tämä poikien kiusaaminen on yksi syy siihen miksi naiset eivät ole tyytyväisiä rintoihinsa. Miettikääpäs tilanne jos koko murrosiän tytöt huutelisivat teille:
" Kattokaa kuinka pieni pippeli tolla on!! Hah haa!! Se on niin pieni ettei siinä edes veri kierrä, eihän tohon putkeen mahdu edes verisuonet!!"
Tai: "Kattokaa mikä "k-yrpä"! Toi varmaan n-ussii hevosia kei muuten saa tyydytystä tolla melalla! Kamala! Ha haa!!"
Ei olis kivaa, eihän?

-Ois tuo jälkimmäinen ihan kivaa:D

No joo, osittain totta. Mutta silti väitän, että vaikka tyttölapsi varttuisi -ihan hypotettisesti- jossain tyttöjen sisäoppilaitoksessa ilman mitään kontaktia finninaamaisiin teinipoikiin, niin komplekseja rinnoista olisi. Tytöt tekisivät sen keskenään eli vertalisivat ja kyräilisivät. Minun vaimoni mukaan missään ei ole niin nihkeä ja kyttäävä ilmapiiri kuin naisten pukuhuoneessa kuntosalilla. Kaikki tsekkaavat toisiaan nenä pystyssä.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juu, meillä on töissä vain naisia/tyttöjä(missä tasa-arvo?!) ja sen kyllä huomaa! Kyllä kesäksi pitäis saada meidänkin porukkaan joku kiva "ratto"poika pitään meidät ämmät kurissa... =)
Mutta kuten jo monta kertaa aikaisemmin olen maininnut, lapset osaavat olla erittäin julmia toisilleen, milloin on rumat vaatteet, milloin muuten vaan ruma...(kokemuksen syvä rinta ääni puhuu, kiusattu kiusaaja...)
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15
Olen omannut 13-vuotiaasta lähtien lempinimen "Lollo". Onko kivaa? Ei. Muita kivoja lempinimiä mm. "Tissi", "Tissityttö", "Lollotar" yms...

Nyt menne kylla vahan itsekehun puolelle:eek: Ei mua ainakaa muijana vituttais jos nyt vahan rehevemmat rinnat ois.

Joo mutta noista rinnoista ihan yleisesti: Mulle niitten koolla ei niin valia oo..se kiinteys siina ratkasee ja et ne on sillai kivasti pystyssa. Nainen kelpa rintojen kohalta jos nyt jonkinlaiset on ja pysyis siina lapaluitten ylapuolella ettei mitkaan riipparit ois..:rolleyes:
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Heh, ensiksi omia lempinimiä, mitä mulla on ollut eli "Hjallis", "Penkki" ja "Päähine". "Hjallis" tulee siitä, että Harkimo-imitaatio onnistuu ihan kohtalaisesti ainakin. "Penkki" tuli lukioaikana, kun olen penkkiurheilija ja "Päähine" oli väännös sukunimestä, joka syntyi armeijassa :D

Lukioaikana kaverin kanssa keksittiin parille likalle lempinimet "White" ja "Whitedream". Ne muijat eivät olleet kavereita keskenään, mutta samassa koulussa ja toinen pukeutui valkoisiin joskus, josta tuli "White"-lempinimi ja toinen vaan oli blondi ;)

Samaisessa lukiossa oli yksi naispuoleinen henkilö vielä, jolle keksittiin seuraavia nimiä: "Jepa", "Jaffa", "Kähisijä" jne..

Olisihan noitakin vaikka kuinka paljon, mutta tässä nyt muutama ainakin näin aluksi.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti pelimanne


Nyt menne kylla vahan itsekehun puolelle:eek: Ei mua ainakaa muijana vituttais jos nyt vahan rehevemmat rinnat ois.

Joo mutta noista rinnoista ihan yleisesti: Mulle niitten koolla ei niin valia oo..se kiinteys siina ratkasee ja et ne on sillai kivasti pystyssa. Nainen kelpa rintojen kohalta jos nyt jonkinlaiset on ja pysyis siina lapaluitten ylapuolella ettei mitkaan riipparit ois..:rolleyes:


Jos nännit löytyy, olen tyytyväinen.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
Minua taas on kutsuttu tuollä pelaaja piireissä stondikseksi, tarinaa en kyllä kerro.. mutta yleensähän sieltä kuulee sellaisia kuten klyyväri tms.. :)
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti Bigreds.
Minua taas on kutsuttu tuollä pelaaja piireissä stondikseksi, tarinaa en kyllä kerro.. mutta yleensähän sieltä kuulee sellaisia kuten klyyväri tms.. :)

Bigreds:

Tuli tuosta "stondiksesta"mieleen alaluokat.Olimme juuri menneet suihkuun voikkatunnin jälkeen ja sinne tuli naisopettaja katsomaan oliko kaikki paikalla:Helvetti...se maikka oli upee ilmestys ja tietänette mitä minulle tapahtui.Kuulin tapahtumasta vielä vuosienkin jälkeen.Minun mielestäni on vain normaalia,että poika rupeaa "elämään"kun tuollainen maikka tulee zoomailemaan.

Itseäni on kutsuttu monella nimellä,tässä muutamia.

-Biafralainen. (Olin melko hoikka poika aikoinaan)

-Ruotsalainen Homo-Petteri (Toinen nimeni on Petteri ja kannatan Hifk:ta...joten)

-Eddie (Tämä tulee 50:s musiikista,mulla oli aikoinaan liivit,johon olin piirtänyt Eddie Cochranin kuvan)

-Huora (Kaverini kutsuvat minua vielä nykyisinkin sillä nimellä.En kyllä tiedä miksi...kutsukoot saatana!!)

-Tupee (Lievän "ongelman"takia;) )

-Täsmä-pommi ("Pruutteja"tulee yleensä sopivaan aikaan ja haju on sanoinkuvaamaton:D :D )
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Rinnoista

Viestin lähetti JHag
Pakko sanoa sen verran ns. aikuisen miehen näkökulmasta, että ensinnäkään sellaista naista ei ole olemassakaan, joka olisi tyytyväinen rintoihinsa. Liian isot, liian pienet, liian kaukana toisistaan, liian sitä ja liian tätä. Ja toiseksi: miehille kuitenkin pääsääntöisesti riittää, että neidolla tissit on. Isot tai pienet.

Toinen aikuinen mies on huomannut myös sellaisen asian, että varsinaisen kuppikoon lisäksi naisia vaivaa rintojen erikokoisuus. Toinen on isompi ja toinen vastaavasti siis ymmärtääkseni pienempi. Kolmesta pitkempiaikaisesta naisestani kaksi ensimmäistä eivät olleet tyytyväisiä rintoihinsa. Ensimmäisellä kun oli liian isot ja erikokoiset, toisella taas oli muka liian pienet (niin pienet ettei huomannut oliko erikokoiset, toim.huom.) Nykyinen osaa elää D-kuppiensa kanssa vaikka kuulemma toinen onkin pienempi.

Lempinimistä, itseäni on kutsuttu Hankalaksi (väännös sukunimestä) tai Kulleroksi (hauska mielleyhtymä etunimeen). Koulussa pelasimme evo-evo-palloa joukkuein joissa oli ainakin Ylde, Parde, Valde + 5 muuta -de -loppuista kaveria.
Parhaiten omaksumani lempinimi on nimestäni johdetut kolme konsonanttia.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Yläasteella luokallamme oli kaksi tyttöä jotka eivät koskaan käyttäneet dödöä ja haisivat aina klo 11.00 jälkeen todella pahalle. Heitä kutsuttiin Smelly cateiksi.

Nimi "Smelly Cat" tulee Frendeistä. Smelly cat on Pheoben kappale.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös